Kuba Mikołajczyk VIa Każdy człowiek ma swoje prawa, które go chronią, pozwalają funkcjonować w społeczeństwie. Prawa mamy również my – dzieci. Nie jesteśmy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Advertisements

Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych
Prawa Dziecka Co to są prawa???
Prawa Człowieka - „Wszyscy ludzie rodzą się wolni
Witamy i zapraszamy do naszej prezentacji
PRAWA CZŁOWIEKA.
Dojrzałość szkolna dziecka
Temat: Konstytucja. Konstytucja jest najważniejszym aktem prawnym w państwie. W dokumencie tym opisane są zasady określające ustrój danego kraju (np. trójpodział.
Europejskie standardy w zakresie zwalczania przemocy wobec kobiet.
Prezentacja multimedialna
„Czym skorupka za młodu...”
Prawa i obowiązki ucznia
PRAWA CZŁOWIEKA.
prawa człowieka w Deklaracji Praw Człowieka i w Biblii
Prawa i obowiązki ucznia.
OBOWIĄZKI UCZNIA.
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Prawa dziecka.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
Nauczyciel Wykonali: Jakub P. Seweryn S. Dominik Z.
PRZECIWDZIAŁAMY ŁAMANIU NORM SPOŁECZNYCH
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Prezentacja multimedialna
SZKOŁA PODSTAWOWA ZESPOŁU SZKÓŁ im. HENRYKA SIENKIEWICZA w GRABOWCU
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
Edukacja domowa w aspekcie prawnym
Szkolny Kodeks 2.0.
Odkrywanie zdolności dziecka to przywilej i obowiązek rodziców. Nauczyciele powinni im w tym pomagać.
Prawa dziecka.
 brak czasu dla dzieci  niewłaściwa komunikacja interpersonalna  brak umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktu,  brak rozpoznawania i interpretowania.
GODNOŚĆ ISTOTY LUDZKIEJ
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w Publicznej Szkole Podstawowej im.Marszałka J.Piłsudskiego w Jedlni Letnisku 20 listopada 2014.
Szkolny system wychowawczy
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Obraz siebie i samoakceptacja
PRAWA DZIECKA.
Kto jest przyjacielem lasu?
RODZINA.
PRAWA DZIECKA.
Prawa dziecka ... a co to takiego???
Kształcenie Blokowe Prezentacja na radę szkoleniową obejmująca tematykę kształcenia blokowego, wykonana w programie MS Power Point. Wykonał : mgr Roman.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Biadaczu to placówka z ogromnym dorobkiem, wspaniałymi osiągnięciami i pięknymi tradycjami. Nasza szkoła to.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
Chcemy mieć dobrą, zgraną klasę, w której każdy czuje się dobrze!!!
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
Przedszkole Niepubliczne TEMPOO Koncepcja pracy. SPOŁECZEŃSTWO Pracujemy zespołowo, bo w grupie raźniej!
Znamy swoje prawa.
20 Listopada -Powszechny Dzień Dziecka (Dzień Praw Dziecka) -pod egidą ONZ. Zgromadzenie Ogólne ONZ zaleciło wszystkim państwom organizowanie obchodów.
Wychowawcy: Alicja Buczek i Magdalena Błaszczyk- Grzyb
PRAWA DZIECKA. Dziecko to istota ludzka, która rozwijając się, dorastając, nie potrafi w pełni sama zadbać o siebie. Potrzebuje do tego rodziców, nauczycieli.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
Czy wiesz, że jako uczeń i człowiek masz określone prawa? a) tak b) nie c) brak odpowiedzi
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Apel szkolny - „Dzień Kundelka”. Dzień Kundelka 25 października.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
O ochronie danych osobowych
Szkolny plan zachowania
PRAWO.
O ochronie danych osobowych
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Kodeks etyczny nauczyciela
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
PRAWA DZIECKA I UCZNIA.
Zapis prezentacji:

Kuba Mikołajczyk VIa

Każdy człowiek ma swoje prawa, które go chronią, pozwalają funkcjonować w społeczeństwie. Prawa mamy również my – dzieci. Nie jesteśmy własnością rodziców. Jesteśmy młodymi ludźmi, którzy oczekują szacunku i godnego traktowania. Po to są nasze prawa.

Rzecznikiem praw dziecka jest Marek Michalak, który stoi na straży naszego bezpieczeństwa.

Historia praw dziecka wiąże się z powstałymi pod koniec XIX wieku towarzystwami międzynarodowymi. Pierwszy akt chroniący człowieka dotyczył właśnie dzieci. Międzynarodowy ośrodek pomocy dzieciom w Genewie ogłosił w 1920 r. pierwszą Deklaracje praw dziecka.

Dziecko ma nie tylko prawa, ale też obowiązki, których musi przestrzegać.

Obowiązki dziecka: szanować swoich rodziców i aktywnie pomagać im w domowych czynnościach, rzetelnie spełniać obowiązki ucznia, szanować swoją pracę i innych, dbać i szanować o zabawki oraz inne przedmioty otrzymane od rodziców i innych, w przedszkolu, szkole i w domu zgodnie współdziałać z innymi dziećmi w zabawie, szanować i wzrastać w poczuciu odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze i wszystko co jest z tym związane, akceptować i aktywnie pomagać osobom niepełnosprawnym i być wrażliwym na krzywdę innych, wiernie służyć Ojczyźnie, być wiernym Bogu i religii.

Dziękuje za obejrzenie prezentacji!