Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Indywidualne Plany Działania
Rodzic jako doradca zawodowy
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Gdzie szukać pracy???. Znajomi i rodzina Najlepiej mówić wszystkim, dookoła, że szukasz pracy. Osoby znające Cię z dobrej strony mogą udzielić Ci rekomendacji.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Poradnictwo Zawodowe II
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
Program aktywnego wejścia na rynek pracy osób osadzonych w Zakładzie Karnym Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP w Białej Podlaskiej.
Warsztaty zawodoznawcze
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
To osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku kształcenia i.
17-23 października 2011 r.. To specjalista, który wspiera proces podejmowania decyzji zawodowych oraz pomaga w poszukiwaniu pracy. To specjalista, który.
Przedsiębiorczość - cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce przedsiębiorczość
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
JEST TYLE MOŻLIWOŚCI TA PREZENTACJA POMOŻE CI WYBRAĆ NAJLEPSZĄ
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Jak wybrać zawód?.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
„Zasady współpracy w zakresie realizacji doradztwa zawodowego w mieście Białystok”
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
CZYNNIKI TRAFNEGO WYBORU ZAWODU
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Zapraszamy!.  Nauczysz się pisać profesjonalne dokumenty aplikacyjne.  Przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą.  Rozwiniesz umiejętności.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Opracowała Izabela Suckiel W WCIES, marzec 2017
Program aktywizacji zawodowej absolwentów
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Indywidualne Plany Działania
Projekty zrealizowane w ZS1
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Dualne kształcenie zawodowe
Przykłady dobrych praktyk
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Czy wiesz? Jak przygotować dokumenty aplikacyjne (CV, list motywacyjny)? Gdzie szukać ofert pracy i informacji o miejscach pracy ? Jak przygotować.
Zapis prezentacji:

Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002) III Ogólnopolska Konferencja „ Rok szkoły zawodowców- kształcenie zawodowe uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w świetle przemian i oczekiwań rynku pracy” 19 marca 2015 r. Małgorzata Sienna Kierownik Ośrodka Doradztwa Zawodowego Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego System doradztwa zawodowego a zmienność rynku pracy

Edukacja przedzawodowa Orientacja zawodowa Doradztwo edukacyjno- zawodowe OŚRODEK DORADZTWA ZAWODOWEGO ŁCDNiKP

wiedza o sobie wiedza o zawodach, o kwalifikacjach Środowisko pracy Zadania zawodowe Wymagania pracodawców Stanowiska pracy Awans zawodowy zainteresowania, predyspozycje, samoocena, autoprezentacja, mocne i słabe strony, wartości instytucje wspierające zatrudnienie i przedsiębiorczość źródła informacji o rynku pracy dalsza edukacja możliwości edukacyjne (oferta szkół i uczelni wyższych), kierunki studiów i stypendia, wybór kierunku kształcenia (w jaki sposób prawidłowo wybierać kolejny etap edukacji) świat zawodów rynek pracy w Polsce i UE aktywne poszukiwanie pracy rodzaje umów o pracę, rozmowa kwalifikacyjna, dokumenty aplikacyjne, prawa i obowiązki bezrobotnych absolwentów planowanie własnego rozwoju radzenie sobie z czasem, zasady planowania, zbieranie swoich osiągnięć, tworzenie portfolio zawodowego, planowanie kariery zdobywanie doświadczenia – praktyki i staże, wolontariat, działalność w organizacjach źródła informacji o edukacji i rynku pracy rozwojowe programy multimedialne i e-learningowe

– edukacja przedzawodowa prowadzona w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach – orientacja zawodowa – doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkołach ponadgimnazjalnych, w tym zawodowych Przygotowanie zawodowe na różnych etapach edukacji

Edukacja Zawodowa kwalifikacje Doradztwo zawodowe Rynek pracy w tym przedsiębiorstwa System egzaminów Zatrudnialność rozwój regionu Ze szkoły na rynek pracy Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy

Posiadają chęć do wykonywanych czynności, angażują się, są dokładne Posiadają umiejętności prezentowania wyników swojej pracy Są odpowiedzialni i samodzielni w realizacji swoich zadań Potrafią efektywnie współpracować w zespole Posiadają pozytywne nastawienie do podejmowanych zadań, mają wiarę we własne siły Wybrane cechy potencjalnych pracowników

Osoby niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim: – mogą opanować wiele czynności zawodowych i wykonywać je dobrze w typowych zakładach pracy bądź zakładach pracy chronionej

Doradztwo zawodowe – istotne zagadnienia – jak szukać pracy? – jakie dokumenty trzeba mieć ze sobą? – jak rozmawiać z pracodawcą, jak się zaprezentować: jak się ubrać i uczesać na rozmowę, jak się zachowywać, co i jak mówić? – co to jest staż, szkolenie zawodowe, próba pracy i jak się do nich przygotować? – jakie ma prawa pracownik: ile godzin dziennie ma pracować, jakie przerwy w pracy, urlop, odpoczynek w sobotę i w niedzielę, ile może zarobić, żeby nie stracić renty socjalnej?

Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną wymaga odpowiedniego ukierunkowania w systemie doradztwa zawodowego, najczęściej uzyskuje pełne kwalifikacje zawodowe ucząc się w specjalistycznych placówkach tam też osiąga sukcesy zawodowe i społeczne

sobie i o swoich zainteresowaniach, uzdolnieniach, temperamencie, cechach charakteru, stanie zdrowia. zawodach/kwalifikacjach: zadaniach i czynnościach warunkach i środowisku pracy, wymaganiach jakie stawia zawód kandydatowi na pracownika. możliwościach kształcenia w zawodzie: typ i rodzaj szkoły, w której można uzyskać kwalifikacje w preferowanym zawodzie, możliwościach kontynuowania nauki i podnoszenia kwalifikacji zawodowych. możliwościach zatrudnienia: instytucjach, firmach i zakładach pracy, w których można znaleźć zatrudnienie, wymaganiach pracodawców, sposobach poszukiwania pracy. W procesie doradztwa zawodowego, uczeń pozyskuje informacje o:

Przygotowanie młodzieży do aktywnego poszukiwania pracy, funkcjonowania na rynku pracy Kształtowanie umiejętności planowania kariery zawodowej, pozyskania informacji o pracodawcach. Kształtowanie umiejętności: pisania podań, CV, listów motywacyjnych Wspieranie w pozyskaniu pracy Przygotowanie do bezpośredniej rozmowy z pracodawcą, (autoprezentacja). Kreowanie aktywnej, przedsiębiorczej postawy wobec przezwyciężania bierności, radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Doradztwo zawodowe osób z niepełnosprawnością intelektualną

Osoby z niepełnosprawnością intelektualną na rynku pracy są zdolne do wykonywania pracy, które polegają na wykonawstwie, nie wymagają pomysłów i podejmowania decyzji, mogą wykonywać zawody rzemieślnicze w warsztatach, które są prowadzone przez specjalistów, mają często duże szanse osiągnięcia sukcesu w pracy

Informacje, których doradca powinien udzielić pracodawcy osoby z niepełnosprawnością intelektualną Argumenty, że osoba niepełnosprawna może być dobrym pracownikiem Udzielenie odpowiedzi na pytania Jaką pracę może wykonywać osoba niepełnosprawna intelektualnie? Czego może się obawiać pracodawca? Jak sobie radzić z problemowymi zachowaniami? Jak powinna wyglądać rozmowa kwalifikacyjna z taką osobą ?

pieniądze wyższy status wyższa samoocena rozwój osobisty wzrost samodzielności poszerzenie kontaktów społecznych większa niezależność osoby te z reguły przez długi czas pracują w jednym przedsiębiorstwie lubią pracować i rzadko biorą zwolnienia Korzyści- zatrudnienie osoby z niepełnosprawnością intelektualną

Dni otwarte w andel’s hotel