Lubuska Sieć Centrów Kształcenia Zawodowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Modernizacja kształcenia zawodowego
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Zielona Góra, czerwiec 2014 r.. Założenia RPO-L2020  9 kwietnia 2013 r. Zarząd Województwa Lubuskiego przyjął założenia dla RPO- L2020 na lata
WSPARCIE EDUKACJI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO
Dofinansowanie na działania w obszarze edukacji i szkoleń Regionalny Program Operacyjny Lubuskie 2020.
Dofinansowanie na działania w obszarze edukacji i szkoleń Programy Europejskiej Współpracy Terytorialnej
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy będzie wdrażał działania finansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Jaka jest struktura szkolnictwa zawodowego
Wsparcie szkolnictwa zawodowego: dotychczasowe doświadczenia i nowa perspektywa Opole, 7 listopada 2014 r.
Strefowy Klaster Edukacyjny.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Program Rozwoju Innowacji.  Nowe podejście do polityki innowacyjnej, opartej na identyfikacji inteligentnych specjalizacji regionu  Kontynuacja dotychczasowej.
PI 4a - Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych Cel szczegółowy: zwiększony udział energii ze źródeł odnawialnych.
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
Współpraca partnerska na rzecz kształcenia zawodowego w nowej perspektywie finansowej DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Konferencja Inaugurująca Program Operacyjny Kapitał Ludzki Toruń 12 listopada 2007.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Perspektywą Rozwoju Edukacji Województwa Lubelskiego Sławomir Sołtys Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Europejski Fundusz Społeczny
Zapis prezentacji:

Lubuska Sieć Centrów Kształcenia Zawodowego Grzegorz Königsberg Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk” w Nowej Soli Nowa Sól, 29 stycznia 2015

Rynek pracy w województwie lubuskim: Dominujące branże : -motoryzacyjna -chemiczna -materiałów budowlanych -informatyczna -drzewna -turystyczna (walory przyrodnicze) Szansą rozwoju jest także: eksploatacja kopalin energetycznych

Rynek pracy w UE Rynek pracy w Polsce Lokalny rynek pracy (potencjalni inwestorzy w powiecie, szybkie dostosowywanie się do potrzeb rynku pracy)

Znaczenie regionalne i ogólnopolskie: Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski Znaczenie subregionalne: Nowa Sól, Żary, Żagań, Świebodzin, Słubice Znaczenie lokalne: pozostałe miasta powiatowe Kostrzyn nad Odrą, Gubin, Drezdenko, Skwierzyna, Szprotawa, Lubsko, Sulechów.

Wielowymiarowa analiza szkolnictwa zawodowego w województwie lubuskim Ocena stanu obecnego i perspektyw rozwoju szkolnictwa zawodowego (ankieta dla szkół, kwestionariusz dla dyrektorów szkół, analiza danych demograficznych, ekonomicznych, baz danych itp.)

I etap Opracowanie koncepcji zapotrzebowania informacyjnego wraz z zestawem narzędzi pomiarowych służących analizie stanu kształcenia zawodowego w województwie lubuskim (narzędzia oraz metodologia realizacji badań, pilotaż narzędzi badawczych) Zamawiający - Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

II etap Przeprowadzenie badań terenowych uwzględniające wykorzystanie wypracowanych narzędzi Zamawiający: Lider -Powiat Nowosolski, partnerzy – wszystkie powiaty ziemskie i grodzkie województwa lubuskiego, Gmina Skwierzyna Właśnie trwa!!!

III etap Opracowanie raportu końcowego z badania, zawierającego wnioski, rekomendacje oraz mapę jednostek, mogących spełniać rolę centrów kształcenia zawodowego w województwie lubuskim (na podstawie danych uzyskanych w wyniku realizacji etapu II) Zamawiający - Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

Pierwszy element programu Modernizacja infrastruktury szkolnictwa zawodowego (Centrów, Zespołów Szkół…), na podstawie kompleksowych planów rozwoju Priorytet inwestycyjny 10.a Cel szczegółowy: Zwiększona dostępność oraz poprawa warunków kształcenia i szkolenia zawodowego

PI 10.a Cel szczegółowy: Zwiększona dostępność oraz poprawa warunków kształcenia i szkolenia zawodowego Typy projektów: inwestycje w infrastrukturę szkolnictwa zawodowego (poza szkolnictwem wyższym) na podstawie kompleksowych planów rozwoju szkolnictwa zawodowego, komplementarne i zintegrowane inwestycje w infrastrukturę służącą do szkoleń zawodowych i uczenia się przez całe życie według jasno określonych potrzeb,

znaczeniu strategicznym dla regionu. Tryb pozakonkursowy zastosowany zostanie w zakresie wsparcia infrastruktury e dukacyjnej PI 10.a Cel szczegółowy: Zwiększona dostępność oraz poprawa warunków kształcenia i szkolenia zawodowego. Wybór projektów Tryb pozakonkursowy zastosowany zostanie w zakresie wsparcia infrastruktury edukacyjnej o znaczeniu strategicznym dla regionu.

Drugi element programu Doposażenie wybranych Centrów (Zespołów Szkół,…) w województwie lubuskim w określonych zawodach (branżach) oraz na dwóch poziomach podstawowym oraz pełnym (ośrodek egzaminacyjny dla wszystkich kwalifikacji w danym zawodzie) Priorytet inwestycyjny 10.a Cel szczegółowy: Zwiększona dostępność oraz poprawa warunków kształcenia i szkolenia zawodowego Priorytet inwestycyjny 10iv Cel szczegółowy: Zwiększenie zdolności do zatrudnienia uczniów szkół i placówek oświatowych kształcenia zawodowego .

Priorytet inwestycyjny 10iv Cel szczegółowy: Zwiększenie zdolności do zatrudnienia uczniów szkół i placówek oświatowych kształcenia zawodowego Typy działań: Programy wspierające kształcenie zawodowe w zakresie: organizacji praktycznych form nauczania - staże, praktyki zawodowe; uruchamiania i dostosowywania kształcenia i szkolenia w zawodach, na które występuje potwierdzone zapotrzebowanie rynku, poprzez udział przedsiębiorców w identyfikacji i prognozowaniu potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych na rynku pracy, co pozwoli na efektywne zarządzanie ofertą edukacyjną i szkoleniową szkół i placówek; doradztwa edukacyjno-zawodowe, uwzględniającego potrzeby uczniów i dorosłych uczących się na różnych poziomach edukacyjnych i w różnych typach szkół i placówek;

Priorytet inwestycyjny 10iv Cel szczegółowy: Zwiększenie zdolności do zatrudnienia uczniów szkół i placówek oświatowych kształcenia zawodowego kursów zawodowych realizowanych we współpracy z pracodawcami poprzez organizację tradycyjnych pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego (kwalifikacyjnych kursów zawodowych i kursów umiejętności zawodowych); szkoleń, doradztwa oraz innych form podwyższania kwalifikacji dla nauczycieli zawodu oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu we współpracy z uczelniami i rynkiem pracy (np. staże nauczycieli w przedsiębiorstwach); szkoleń, doradztwa oraz innych form podwyższania kwalifikacji dla nauczycieli zawodu oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu pod kątem kształcenia umiejętności interpersonalnych i społecznych, korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych, wykorzystania metod eksperymentu naukowego w edukacji, a także zapewnienie metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia

Priorytet inwestycyjny 10iv Cel szczegółowy: Zwiększenie umiejętności zawodowych osób dorosłych Typy działań: wsparcie dla osób dorosłych (w tym zwłaszcza osób w wieku powyżej 50 lat, osób niepełnosprawnych, osób o niskich kwalifikacjach, osób zamieszkujących tereny wiejskie, tzw. biednych pracujących) chcących podnosić swoje umiejętności, wiedzę i kompetencje zawodowe poprzez udział w edukacji formalnej i pozaformalnej (kwalifikacyjnych kursów zawodowych i kursów umiejętności zawodowych) uwzględniające popytowy system dystrybucji usług rozwojowych.

Priorytet inwestycyjny 10iv Cel szczegółowy: Zwiększenie umiejętności zawodowych osób dorosłych Główni beneficjenci: jednostki samorządu terytorialnego (JST) ich związki, stowarzyszenia i porozumienia, jednostki organizacyjne JST posiadające osobowość prawną, organizacje pozarządowe, przedsiębiorstwa i ich związki i stowarzyszenia (mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa), w tym osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby fizyczne prowadzące działalność oświatową na podstawie odrębnych przepisów, instytucje rynku pracy, podmioty ekonomii społecznej, szkoły i placówki (w rozumieniu ustawy o systemie oświaty) i ich organy prowadzące.

Priorytet inwestycyjny 10iv Wybór projektów W ramach PI 10iv przewiduje się wybór projektów z zastosowaniem trybu pozakonkursowego w odniesieniu do szkół zawodowych. Wsparcie dla uczniów skierowane zostanie do wszystkich organów prowadzących szkoły i placówki zawodowe w zakresie rozwoju wysokiej jakości szkolnictwa zawodowego oraz doposażenia bazy dydaktycznej (oprócz ZIT, które zaplanowały działania w tym obszarze). Tego rodzaju podejście zapobiegnie rozproszeniu środków, doprowadzi do racjonalnego podziału specjalizacji pomiędzy poszczególne szkoły oraz pomoże objąć wsparciem jak największy obszar i jak największą liczbę uczniów. W przypadku wsparcia kierowanego do osób dorosłych poprzez popytowy system dystrybucji usług rozwojowych, obowiązywał będzie wyłącznie tryb konkursowy.

Trzeci element programu Szkolenia dla nauczycieli zawodu ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystywania zakupionego sprzętu w procesie dydaktycznym. Praktyki zawodowe nauczycieli w przedsiębiorstwach. Priorytet inwestycyjny 10iv Cel szczegółowy: Zwiększenie zdolności do zatrudnienia uczniów szkół i placówek oświatowych kształcenia zawodowego

Czwarty element programu Szkolenia, kursy dla uczniów i słuchaczy przy wykorzystaniu zmodernizowanej infrastruktury Praktyki, staże dla uczniów i słuchaczy w przedsiębiorstwach Priorytet inwestycyjny 10iv Cel szczegółowy: Zwiększenie zdolności do zatrudnienia uczniów szkół i placówek oświatowych kształcenia zawodowego Cel szczegółowy: Zwiększenie umiejętności zawodowych osób dorosłych Priorytet inwestycyjny 10iii Cel szczegółowy: Upowszechnianie kształcenia ustawicznego osób dorosłych, w tym będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy

Priorytet inwestycyjny 10iii Cel szczegółowy: Upowszechnianie kształcenia ustawicznego osób dorosłych, w tym będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy Typy działań: wsparcie dla osób dorosłych (w tym zwłaszcza osób w wieku powyżej 50 lat, osób o niskich kwalifikacjach) chcących podnosić swoje umiejętności, wiedzę i kompetencje w zakresie języków obcych i ICT poprzez udział w edukacji pozaformalnej uwzględniające popytowy system dystrybucji usług rozwojowych. .

Priorytet inwestycyjny 10iii Cel szczegółowy: Upowszechnianie kształcenia ustawicznego osób dorosłych, w tym będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy Główni beneficjenci: jednostki samorządu terytorialnego (JST) ich związki, stowarzyszenia i porozumienia, jednostki organizacyjne JST posiadające osobowość prawną, organizacje pozarządowe, przedsiębiorstwa i ich związki i stowarzyszenia (mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa), w tym osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby fizyczne prowadzące działalność oświatową na podstawie odrębnych przepisów, instytucje rynku pracy, podmioty ekonomii społecznej, szkoły, placówki (w rozumieniu ustawy o systemie oświaty) i ich organy prowadzące.

Priorytet inwestycyjny 10iii Cel szczegółowy: Upowszechnianie kształcenia ustawicznego osób dorosłych, w tym będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy Wybór projektów W ramach PI 10iii RPO-L2020 będzie miał zastosowanie wyłącznie konkursowy tryb wyboru projektów.

Piąty element programu Włączanie pracodawców, uczelni wyższych, stowarzyszeń, fundacji, związków pracodawców, parków naukowo technologicznych w kształcenie zawodowe uczniów i słuchaczy. Priorytet inwestycyjny 10iv Cel szczegółowy: Zwiększenie zdolności do zatrudnienia uczniów szkół i placówek oświatowych kształcenia zawodowego Cel szczegółowy: Zwiększenie umiejętności zawodowych osób dorosłych Priorytet inwestycyjny 10iii Cel szczegółowy: Upowszechnianie kształcenia ustawicznego osób dorosłych, w tym będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy .

Szósty element programu: Współpraca ponadnarodowa w zakresie kształcenia zawodowego. Priorytet inwestycyjny 10iv Cel szczegółowy: Zwiększenie zdolności do zatrudnienia uczniów szkół i placówek oświatowych kształcenia zawodowego Program Erasmus+.

. Dziękuję za uwagę!