„Pytanie, kto może zostać liderem? Jest jak pytanie, kto może śpiewać partie tenora? Odpowiedź jest oczywista: ten kto umie śpiewać tenorem”. Henry Ford.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Jak motywować uczniów do nauki?
Po czym poznać Kościół?.
Demokracja w szkole.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Dojrzałość szkolna dziecka
Ks. Tomek Moch Ω Η Ζ Σ Φ Formacja w diakonii.
Uczeń jako lider. Przywództwo w grupie jako szansa na rozwój osobisty i zwiększenie odpowiedzialności społecznej.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Porady dla Twojego życia:
Lider- Przywódca.
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
Adoracja Eucharystyczna
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Niniejsza TANTRA pochodzi z Indii.
CZYNNIKI ROZWOJU KOŚCIELNEJ WSPÓLNOTY (np. PARAFII)
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Trochę dziwne, że to ułożyło się w ten sposób… Nawet jeśli nie jesteś religijny, powinieneś to zobaczyć.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
SYLWETKA LIDERA.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Poradnik szczęśliwej rodziny
O korzeniach i skrzydłach…
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Gimnazjum im. Stanisława Staszica. .  Chciałyśmy sie dowiedzieć co inni myślą na temat wolontariatu dlatego ostatnio przeprowadziłyśmy lekcje w naszej.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
CHARYZMAT RUCHU ŚWIATŁO - ŻYCIE.
WAŻNE CECHY LIDERA: Umiejętność wyznaczania kierunku – lider musi umieć pociągać i zachęcać innych do pójścia za nim. Dobry lider jest człowiekiem wizji,
1. Zagadnienia wstępne Dlaczego spotkanie wyjazdowe, a nie książka lub konferencje na stronie internetowej Odnowy ogólnopolskiej?
Moduł 2 Rozwijanie umiejętności pracy w grupie i komunikacji.
Wykład 10 Jak Bóg nas prowadzi?.
Troche to dziwne, jak to ułożyło się w ten sposób
STRES POD KONTROLĄ ?!.
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Przyjmij dar Ducha Świętego.
Sejm Dzieci i Młodzieży 2015 Pytania i odpowiedzi zadane podczas ankiety.
Postawa asertywna.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Jakie zdarzenia wywarły na inwestorze największy wpływ przy podjęciu decyzji inwestycyjnej (w skali 1-5) Europejski Instytut Marketingu Miejsc.
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
The Leader in Me.
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Przyjaciel najcenniejszy dar
Rodzice nie muszą być samotni
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
POWOŁANIE znakiem nadziei opartej na wierze. MIEĆ NADZIEJĘ to znaczy ufać Bogu wiernemu, który dochowuje obietnic przymierza.
Ewangelizacja częścią życia człowieka wiary
Negocjacje, Mediacje i Arbitraż w relacjach pomiędzy przedsiębiorcami
Spotkanie ze Słowem Łk 15, 1-7 Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Spotkanie ze Słowem Łk 15, 1-7 Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Troche to dziwne, jak to ułożyło się w ten sposób
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Powołani do wspólnoty? K. Wójtowicz, 1992.
Poczucie własnej wartości dziecka
Zapis prezentacji:

„Pytanie, kto może zostać liderem? Jest jak pytanie, kto może śpiewać partie tenora? Odpowiedź jest oczywista: ten kto umie śpiewać tenorem”. Henry Ford Warsztat dla liderów ZAK – Spotkanie liderów Ołtarzew listopad 2014r. Przygotowała: Izabela Owczaruk

Trzy filary wspólnoty 1.Ludzie – jako wspólnota 2.Reguły, zasady. 3.Lider. Cele wspólnot: 1.Odbiór woli Bożej – w łączności z Duchem Świętym 2.Prowadzić ludzi ku ich rozwojowi aż do pełni. Zachowanie równowagi i harmonii pomiędzy 3 filarami wspólnoty – jako warunek osiągnięcia celu.

Jeśli nastąpi nierównowaga pomiędzy 3 filarami wspólnoty to: FilarBrak równowagi /przewaga Wspólnota – wywyższanie pragnień ludzi nadmierna dbałość o wygodę we wspólnocie. Pojawia się tendencja do rozluźnienia dyscypliny, grupa adoruje relacje, pogawędki – „grupa wzajemnej adoracji” Reguły, zasady – nadmierna dbałość o formę. Przesadna pobożność – faryzeusze. Lider – jeśli koncentruje uwagę na sobie, swoje poczucie wartości opiera na byciu liderem – czyli nadużywa grupy Grupa doświadcza braku satysfakcji z bycia we wspólnocie, przestają brać odpowiedzialność za wspólnotę, wycofują się, w grupie zaczyna dominować napięcie i niezadowolenie.

Lider powinien poruszać się na 3 poziomach w następującej hierarchii: 1.Zasady ewangeliczne – zna Pismo Święte. W praktyce żyje według zasad Ewangelii. Wielu zaleca praktykę lectio divina. Dbanie o formację. 2. Relacje i zasady życia we wspólnocie – potrafi słuchać ludzi, rozumie ich, zachęca do działania i motywuje. Wspiera, porusza się po prawdzie w relacjach. Zna zasady komunikowania się i ma umiejętności współpracy w grupie. 3. Sprawy organizacyjne regulujące bieżące życie – planuje, organizuje, rozdziela zadania.

Relacje i zasady życia we wspólnocie – o czy warto pamiętać: 1.Równowaga w dialogu : JA – ok.Ja – n. ok.Ja – n. ok Ty – n. okTy – ok.Ty – n. ok. JA – OK. TY – OK. 2. Umiejętność słuchania innych. 3. Różnice zdań, konflikty we wspólnocie jako szansa i warunek rozwoju. 4. Ludzie są twórczy i kreatywni kiedy czują się wolni i bezpieczni.

Sprawy organizacyjne regulujące bieżące życie – o czym warto pamiętać: 1.Aby ludzie chcieli ze sobą współpracować muszą:  Doświadczać wzajemnego szacunku  Przejść I i II fazę procesu grupowego  Chcieć przynależeć do danej grupy – poczucie „atrakcyjności” grupy.

„Najlepszy lider to taki, o którym ludzie ledwo wiedzą, że jest liderem. Gdy jego dzieło jest ukończone, ludzie powiedzą: dokonaliśmy tego sami.” Lao Tzu „ Zadaniem lidera jest prowadzić ludzi z miejsca gdzie są, do tego w którym jeszcze nie byli” Henry Kissinger

KILKA DOBRYCH RAD DLA LIDERÓW: 1.Skup się na ludziach a nie na sobie. 2.Nie staraj się być idealny. 3.Poznaj wartość ludzi dla których chcesz być liderem. 4.Miej wizję i komunikuj ją. 5.Słuchaj ludzi. 6.Umiejętnie motywuj – szacunek, wizja obrazu, cele, etapy, emocje, zadania, wsparcie 7.Kochaj każdego kto się do ciebie zwróci.

Dowcip na koniec Pewnego dnia menadżer dużego biura zauważył nowego człowieka. Kazał mu przyjść do pokoju i rzece: - Jak się nazywasz? - John - odparł nowy. Menadżer się wykrzywił: - Słuchaj, nie dociekam gdzie wcześniej robiłeś i w jakiej atmosferze, ale ja nie nazywam nikogo w mojej firmie po imieniu. To rodzi poufałość i może zniszczyć mój autorytet. Zwracam się do pracowników tylko po nazwisku np. Smith, Jones, Baker - i to wszystko. A do mnie mówi się wyłącznie Pan Robertson. OK.. Jak wszystko jasne, to jakie jest twoje nazwisko? Nowy westchnął i mówi: - Darling. Nazywam sie John Darling. - Dobra, John, omówmy następną sprawę...