Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
"Nowoczesny Nauczyciel
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Podkarpackie Szkolenie Informatyczno Metodyczne
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Modernizacja kształcenia zawodowego
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
-GASTRONOMICZNEJ NA DOLNYM ŚLĄSKU
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Multimedialne środowisko nauczania fizyki dla szkół ponadgimnazjalnych
MENTOR MULTIMEDIALNY – ZAWÓD PRZYSZŁOŚCI Projekt: Mentor multimedialny – zawód przyszłości jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
Nazwa Priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Numer i Nazwa Działania: 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
TYTUŁ PREZENTACJI listopada 2012 r. Warszawa ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie w latach oraz w ramach nowej perspektywy finansowej.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Partnerstwo lokalne na Rzecz Rozwoju Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego w województwie zachodniopomorskim.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli INFORMATYKA DLA WSZYSTKICH Konferencja OTWARCIA ROKU SZKOLEGO 2015/2016 dla NAUCZYCYCIELI INFORMATYKI Wrocław.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych Projekt innowacyjny z komponentem ponadnarodowym współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2  Podniesienie atrakcyjności i jakości kształcenia zawodowego.

Partnerstwo Projektodawca: EUROPIL Elżbieta Pilch Partnerzy: AG Doradztwo, Doradztwo Społeczne i Gospodarcze, Starostwo Powiatowe w Koszalinie (do 28.02.2013 r.), Powiat Sławieński reprezentowany przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej im. Marii Grzegorzewskiej w Sławnie (od 01.03.2013 r.) Projekt z komponentem ponadnarodowym Partner ponadnarodowy: Olga Mausch-Dębowska Research&Consultancy

Problem niedostosowanie treści nauczania do specjalnych potrzeb i możliwości osób niepełnosprawnych intelektualnie brak dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych intelektualnie edukacyjnych materiałów multimedialnych do kształcenia zawodowego Skutek wykluczenie z rynku pracy i systemu edukacji

Produkt finalny Innowacyjny model dostosowywania treści multimedialnych do percepcji osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim na potrzeby kształcenia zawodowego.

Szkolenia dla nauczycieli Podręcznik metodyczny Innowacyjny model dostosowywania treści multimedialnych do percepcji osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim Szkolenia dla nauczycieli Podręcznik metodyczny Metodologia Publikacja Platforma multimedialna

Metodologia Metodologia dostosowywania treści multimedialnych do potrzeb uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim w zakresie kształcenia zawodowego w oparciu o doświadczenia brytyjskie. Jest zbiorem reguł dla osób projektujących i tworzących materiały multimedialne ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli kształcenia zawodowego i nauczycieli specjalnego szkolnictwa zawodowego; Na bazie Metodologii wypracowany został i umieszczony na platformie www.zawodoweszkolnictwo.pl zestaw treści multimedialnych do nauczania w zawodzie kucharz.

Podręcznik metodyczny Podręcznik metodyczny dla nauczycieli wraz z modelowymi konspektami zajęć Opracowany, w oparciu o podstawę programową kształcenia w zawodzie kucharz 512001 (z dnia 7 lutego 2012 r.), z myślą o nauczycielach chcących wykorzystywać materiały multimedialne przygotowane zgodnie z Metodologią; Do Podręcznika dołączono 8 przykładowych konspektów przeprowadzania lekcji (dostępne również w wersji cyfrowej zapisanej na płycie CD dołączonej do Podręcznika…).

Szkolenia dla nauczycieli Dwa programy szkoleń dla nauczycieli: Wykorzystanie multimediów w procesie nauczania osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim – podstawy teoretyczne – 7 godz. dyd. Praktyczne wykorzystanie multimediów w nauczaniu osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim – 17 godz. dyd.

Publikacja „Jeden obraz tysiąc słów. Wykorzystanie multimedialnych narzędzi w kształceniu zawodowym osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim”. Ma na celu upowszechnienie wiedzy i doświadczenia w tworzeniu i wykorzystywaniu materiałów multimedialnych na potrzeby osób niepełnosprawnych intelektualnie zdobytych podczas realizacji projektu.

Platforma multimedialna Edukacyjno-informacyjna platforma multimedialna www.zawodoweszkolnictwo.pl Jest elementem wirtualnego środowiska edukacyjnego do prezentacji treści multimedialnych dla specjalnego szkolnictwa zawodowego; Stanowi kanał dystrybucji oraz narzędzie upowszechniania materiałów multimedialnych dla osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim wśród wszystkich potencjalnych odbiorców; Zawiera zestaw treści multimedialnych do nauczania w zawodzie kucharz;

www.zawodoweszkolnictwo.pl

Platforma multimedialna Platforma jest dostępna dla następujących kategorii użytkowników: Uczniów szkół zawodowych, w tym uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; Nauczycieli (szkół) zawodu, obecnie w szczególności nauczycieli zawodu kucharz; Pracodawców, szczególnie oferujących miejsca pracy i praktyk dla osób posiadających kwalifikacje zawodowe w zawodzie kucharz.

Działania upowszechniające Seminaria „Wykorzystanie multimediów w szkolnictwie zawodowym”: - Koszalin – 11.03.2015 Stargard Szczeciński – 18.03.2015 Szczecin – 25.03.2015, 31.03.2015 3-dniowe, wyjazdowe szkolenia dla nauczycieli – 4 grupy po 10 osób – marzec - maj 2015 Szkolenia dla pracodawców (1 dzień) – kwiecień-czerwiec - 2015 Konferencja końcowa – czerwiec 2015

EUROPIL Elżbieta Pilch ul. Małkowskiego 24/2 70-305 Szczecin Biuro projektu: EUROPIL Elżbieta Pilch ul. Małkowskiego 24/2 70-305 Szczecin e-mail: europil@europil.pl tel./fax.: +48 91 81 37 607