To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
ocenianie, które pomaga się uczyć
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Demokracja w szkole.
Wartość informacyjna wiadomości a kryzys dziennikarstwa
Skuteczne zachowania na rynku pracy
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
TEORIA MOLTYLI CZYLI JAK SKUTECZNIE SIĘ KOMUNIKOWAĆ.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
Katedra Marketingu Usług
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Małgorzata Bogdanowicz
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, 13 listopada 2012 r. Wiedza w procesach decyzyjnych polityk publicznych.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
AUTOMOTYWACJA.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Umiejętność obserwacji.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Sposoby komunikacji.
METODY KOMUNIKOWANIA SIĘ NA PRZESTRZENI WIEKÓW
Komunikacja międzyludzka
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
Metody komunikacji.
Jak umiejętnie krytykować ludzi?. Klucz do skutecznego krytykowania leży w charakterze krytyki. Jeżeli krytykujesz przez ganienie drugiej osoby, dawanie.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
Proces przewodzenia i kontrolowania
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Co chcieliśmy osiągnąć?
Zapis prezentacji:

To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji

FEEDBACK - ang.; feed „karmić, zasilać” ;back „ z powrotem” SPRZĘŻENIE ZWROTNE

Definicja feedbacku Feedback to informacja na temat postępowania lub zachowania, która prowadzi do działania mającego potwierdzić lub rozwinąć to postępowanie lub zachowanie. Feedback to uświadomienie uczącym się, które z ich dokonań osiągnęło odpowiedni poziom, dzięki czemu będą mogli w przyszłości to zachowanie powtórzyć oraz uświadomienie im, co było poniżej wymaganego standardu, po to, by można było z nimi uzgodnić plan pozwalający uniknąć w przyszłości podobnych zachowań.

Feedback Warunek: Istnienie uzgodnionych standardów zachowań i działań, a także dwustronnej komunikacji na temat tego, co poszło dobrze, a co źle !

Cel feedbacku 1. Dostarcza informacji zwrotnej na temat zachowania i działania ocenionych na podstawie obiektywnych standardów w taki sposób, że odbiorca opinii zachowuje pozytywny stosunek do siebie i swojej pracy. 2. Pozwala przyjąć indywidualny plan rozwoju, który oparty jest na zgromadzonej przez odbiorcę wiedzy i doświadczeniu. Zarówno wiedza, jak i doświadczenie uzyskane są w wyniku analizy reakcji odbiorcy na własne zachowania, a także zachowania innych.

Feedback otrzymywany jest: 1. Formalnie - od szefa komentującego wyniki i podwładnych oceniających sposób kierowania nimi. 2. Nieformalnie - od rodziny, znajomych,sąsiadów w postaci reakcji na to, co i jak robimy. 3. Od samego odbiorcy, dzięki gromadzeniu wiedzy i doświadczeń oraz dzięki ocenie własnego postępowania i postępowania innych.

„10 narzędzi” przekazu konstruktywnego feedbacku 1. Analiza aktualnej sytuacji Na czym polega problem? Co w danym zachowaniu i działaniu wymaga zmiany i dlaczego? 2. Określenie celów i wyników do jakich się dąży Jakie rezultaty chcą uzyskać obie strony (nadawca i odbiorca) w efekcie sprzężenia zwrotnego? 3. Regulowanie skali odbioru Ludzie różnią się w swoich możliwościach przyjmowania konstruktywnej krytyki, dlatego podczas przekazu należy zwracać uwagę na reakcję odbiorcy i aktywnie słuchając jego odpowiedzi, dostosowywać do nich sposób, tempo i treść przekazywanej krytyki

C.d. „10 narzędzi” przekazu konstruktywnego feedbacku 4. Kreowanie właściwej atmosfery Stworzenie możliwie najlepszych warunków do zrozumienia i przyjęcia krytyki poprzez wytworzenie atmosfery zaufania, otwartości i wzajemnego szacunku. 5.Skuteczne komunikowanie się Efekt całego feedbacku może zostać zniweczony, jeśli wiadomość przekazywana słowami nie znajdzie potwierdzenia w intonacji głosu, gestach, postawie nadawcy. Sugestia wypowiedziana zagniewanym, sarkastycznym tonem może zabrzmieć jak destruktywna krytyka.

C. d. „10 narzędzi” przekazu konstruktywnego feedbacku 6.Opis zachowania, które chce się zmienić To najistotniejsza faza. Ważne jest aby odbiorca: - rozumiał istotę zagadnienia, - przyznał, że istnieje problem, - uznał potrzebę zmian. 7. Opis pożądanego zachowania Ważne jest dokładne sprecyzowanie, jakich zachowań lub działań oczekuje się od odbiorcy. 8. Wspólne poszukiwanie rozwiązań Udzielanie pomocy, cennych wskazówek odbiorcy feedbacku.

C.d. „10 narzędzi” przekazu konstruktywnego feedbacku 9. Koncentrowanie uwagi na tym, co dobre Zwrócenie uwagi na to, co jest pozytywne, nie pomijając tego, co pozostawia wiele do życzenia, używając w tym celu techniki „przekładańca”. 10.Osiąganie porozumienia Nie można odbiorcy zmusić do zmiany zachowania lub sposobu działania, ale można mu pomóc i zachęcić go do ewentualnych zmian.

Zasady dawania feedbacku 1. Oceniaj to co widzisz - bez nadinterpretacji. 2. Mów do osoby a nie o sobie - nie mów: „Ja bym to zrobił tak a tak”. 3. Bądź konkretny i precyzyjny. 4. Nie krytykuj, lecz opisuj. 5. Nie przekazuj naraz zbyt dużej informacji zwrotnej. 6. Dziel się spostrzeżeniami, a nie samymi wnioskami.

C.d. Zasady dawania feedbacku 7. Mów najpierw to co dobre, potem to co nie prowadziło do celu. 8. Skup się na korzyściach dla drugiej osoby, a nie dla siebie. 9. Nie dawaj rad, nie narzucaj rozwiązań raczej dziel się pomysłem i informacjami. 10. Uważaj na czas i miejsce przekazywania feedbacku - nie krytykuj w miejscu publicznym. (Procter & Gamble)

„Przyłapujcie ludzi na robieniu rzeczy dobrze !” (Procter & Gamble) „Jakąż ogromną siłę oddziaływania na związki interpersonalne, moralne oraz motywację może mieć umiejętnie przekazywany i odbierany feedback” R. i F. Bee