Propozycja cross-promocji – batonik Milky Way z kawą Tchibo MILKY WAY – uzasadnienie wyboru produktu Batonik o najniższej wartości kalorycznej w przeliczeniu na jedno opakowanie (w porównaniu do innych batonów firmy Mars); Najtańszy batonik z portfolio firmy Mars, w związku z czym produkt najbardziej efektywny kosztowo jako dodatek do droższego zakupu; Mleczny smak pasujący do smaku kawy. KAWA TCHIBO– uzasadnienie wyboru produktu Marka Tchibo posiada sieć własnych sklepów oraz kawiarni, dzięki czemu ma szersze kanały dystrybucji niż inne marki kawy; Marka kawy należy do przedsiębiorstwa niebędącego bezpośrednim konkurentem firmy Mars (w przeciwieństwie do marek Nescafe firmy Nestle oraz Jacobs i Douwe Egberts należących/ związanych z firmą Mondelez). Renata Bruździak
Propozycja cross-promocji – dodatkowe argumenty przemawiające za kawą W Polsce kawa należy do grona najważniejszych produktów w koszyku zakupów. Kawa zajmuje 4 miejsce w rankingu kategorii spożywczych pod względem wartości rocznych obrotów. Wartość rynku kawy dynamicznie rośnie – w tempie ok. 13% rocznie (także za sprawą podwyżek cen). W 2012 r. wartość rynku kawy w Polsce wyniosła ok. 3,39 mld zł. Polacy z roku na rok coraz chętniej sięgają po kawę. Szacuje się, że około 80% osób pije ją regularnie, co daje około 25-milionową grupę potencjalnych klientów. Źródło: badanie przeprowadzone przez firmę INSE Research Renata Bruździak
Cross-promocja batoników Milky Way oraz kawy w kawiarniach Tchibo Do każdej dużej czarnej kawy kupionej w kawiarniach Tchibo byłby dołączany batonik Milky Way. Uzasadnienie: większość konsumentów preferuje dodatki do kawy w postaci mleka/śmietanki/bitej śmietany/ posypki smakowej. Połączenie czarnej kawy z batonikiem Milky Way powodowałoby, że rolę słodkiego i/lub łagodzącego smak dodatku do kawy pełniłby właśnie batonik. Kawy serwowane na wynos byłyby dystrybuowane w specjalnych kubeczkach z logo Milky Way. Podobnie jak w przypadku kaw serwowanych na miejscu, do każdej dużej czarnej kawy byłby dołączany batonik. Uzasadnienie: umieszczenie logo Milky Way na kubeczkach z kawą zwiększa rozpoznawalność marki. Dodawanie batoników do czarnej kawy pozwala natomiast na wypracowanie koncepcji „szybkiej” przekąski w postaci kawa + batonik. Renata Bruździak
Cross-promocja batoników Milky Way w sklepach Tchibo oraz w sklepach detalicznych Milky Way gratis Do kapsułek Cafissimo kawy Tchibo byłby dołączany batonik Milky Way. Uzasadnienie: kawa w kapsułkach zyskuje coraz większą popularność. Konsumenci lubią próbować nowych rodzajów lub smaków kaw, a batonik Milky Way byłby dopełnieniem takiego „eksperymentu smakowego”. Co więcej, opakowanie kapsułek sprzyja umieszczeniu w nim dodatku w postaci batonika. Milky Way GRATIS Podobnie jak w przypadku kapsułek kawowych, do każdego opakowania kawy rozpuszczalnej byłby dołączany batonik. Uzasadnienie: rynek kawy rozpiuszczlanej jest bardzo konkurencyjny. Poza markami dużych graczy (Nescafe, Jacobs, Douwe Egberts) istnieje wiele mniejszych marek (także własnych), które walczą o konsumentów. Dołączenie batonika do kawy stanowiłoby zatem dodatkowy bodziec dla konsumenta do wyboru kawy Tchibo spośród innych marek. Renata Bruździak