dostosowanie WARUNKÓW I FORM sprawdzianU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Matura czyli co każdy uczeń oraz rodzic wiedzieć powinni
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014.
Informacja o sposobie dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
Egzamin gimnazjalny 2014 Procedury cz. 1.
INFORMACJE DLA RODZICÓW
Sprawdzian w klasie VI opracowanie na podst
Sposoby dostosowania warunków i form sprawdzianu (egzaminu)
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
II Ogólnopolska Debata
Sesja egzaminacyjna w 2014 roku
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
Sprawdzian zewnętrzny po klasie VI szkoły podstawowej
INFORMACJE DLA RODZICÓW
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY
INFORMACJA O EGZAMINIE MATURALNYM OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania w roku szk
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE Zasady ogólne Z jakich części się składa ? Ile czasu trwa ? Jakie są rodzaje zadań ? Na co.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 1 kwietnia 2015 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów: - etapu pisemnego - etapu praktycznego.
Organizacja i przeprowadzanie
Informator dla rodziców
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
INFORMACJE DLA RODZICÓW
2015/2016 Opracowała: Bożena Markiewicz
SPRAWDZIAN W KLASIE VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ ROK SZKOLNY 2015/2016
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
EGZAMIN MATURALNY 2017r. EGZAMIN MATURALNY 2017r..
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
SZÓSTOKLASIŚCI SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 35 W GDAŃSKU OLIWIE NA START
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
EGZAMIN MATURALNY 2018r..
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
Informacje dla uczniów:
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
MATURA 2017.
egzaminu gimnazjalnego 2017 / 2018
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
Sesja egzaminacyjna w 2015 roku Gimnazjum
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Najważniejsze informacje
DOSTOSOWANIE WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW rok szkolny 2018/2019.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin ósmoklasisty w roku szkolnym 2018/2019
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
INFORMACJE DLA RODZICÓW
egzaminy, egzaminy, egzaminy….
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/2019
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

dostosowanie WARUNKÓW I FORM sprawdzianU

Dostosowanie warunków i form sprawdzianu do indywidualnych potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zasady i możliwe sposoby dostosowania warunków i form sprawdzianu do indywidualnych potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi są wymienione w Komunikacie dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 29 sierpnia 2014 r. uprawnieni do dostosowania i sposoby dostosowania znajdują się w Tabeli 1. Komunikatu Dyrektora CKE Wszystkie przypadki dostosowań ujęte w Tabeli 1. nie wymagają uzgodnień z OKE.

Procedura przyznawania dostosowania warunków i form sprawdzianu zebrać opinie, orzeczenia, zaświadczenia lekarskie do 15 października przeanalizować wraz z Radą Pedagogiczną sytuację uczniów posiadających dokumenty uprawniające do dostosowań oraz uczniów wskazanych przez wychowawców lub nauczycieli ustalić, którzy uczniowie wpisują się w Tabelę 1. Komunikatu Dyrektora CKE – zaproponować wraz z Radą Pedagogiczną dostosowania porozumieć się z OKE w szczególnych przypadkach nieujętych w Tabeli 1. Komunikatu Dyrektora CKE do 31 października

Procedura przyznawania dostosowania warunków i form sprawdzianu zapoznać rodziców z zaproponowanymi dostosowaniami na załączniku 13 do 24 listopada zebrać oświadczenia o skorzystaniu lub rezygnacji z dostosowania na załączniku 13 do 28 listopada w przypadkach losowych zaistniałych po 14 listopada decyzję o dostosowaniach podejmuje po uzgodnieniu z Radą Pedagogiczną – dyrektor szkoły w porozumieniu z dyrektorem OKE

Procedura przyznania Dostosowania warunków i form sprawdzianu uczniowi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksją) otrzymujemy opinię PPP sprawdzamy komunikat Dyrektora CKE wybieramy z 6 sposobów dostosowań wypełniamy załącznik 13 odbieramy zgodę lub rezygnację od rodziców na załączniku 13

Przykłady uczeń z głęboką dysleksją rozwojową uczeń z dysortografią nieprzenoszenie zaznaczeń na kartę odpowiedzi przedłużenie czasu zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania zadań otwartych uczeń z głęboką dysleksją rozwojową nieprzenoszenie zaznaczeń na kartę odpowiedzi przedłużenie czasu zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania zadań otwartych odczytanie tekstów liczących powyżej 250 słów (osobna sala)

uczeń z afazją Przykłady nieprzenoszenie zaznaczeń na kartę odpowiedzi przedłużenie czasu korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego w pisaniu i czytaniu płyta CD do zestawów zadań z języka obcego nowożytnego z wydłużonymi przerwami zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania rozwiązań zadań otwartych Przykłady uczeń mający trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą przedłużenie czasu oddzielna sala zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania rozwiązań zadań otwartych z języka polskiego jeżeli zachodzi taka uzasadniona potrzeba, w porozumieniu z dyrektorem OKE

Przedłużenie czasu na sprawdzianie w przypadku arkuszy dostosowanych arkusze dostosowane do dysfunkcji uwzględniają przedłużenie czasu czas pracy zapisany na stronie tytułowej arkusza jest obowiązujący – nie wymaga przedłużenia do arkuszy z języków obcych nowożytnych dołączona jest płyta CD z dostosowanym nagraniem z wydłużonymi przerwami na zapoznanie się z zadaniami sprawdzającymi rozumienie ze słuchu i ich wykonanie Wszystkie arkusze dostosowane mają zapisany czas pracy na pierwszej stronie. W dostosowaniach nie potrzeba wpisywać wydłużenia czasu pracy.

Przedłużenie czasu na sprawdzianie w przypadku arkuszy standardowych wydłużenie czasu pracy z arkuszem standardowym matematyka Cz.1. język polski, nie więcej niż o 40 minut Cz. 2. język obcy nie więcej niż o 25 minut Wszystkie arkusze dostosowane mają zapisany czas pracy na pierwszej stronie. W dostosowaniach nie potrzeba wpisywać wydłużenia czasu pracy.

Rodzaj arkusza/symbol Rodzaje arkuszy Rodzaj arkusza/symbol Przeznaczenie S1 zestaw standardowy S2 zestaw dla osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera S4, S5 zestaw dla osób słabowidzących S6 zestaw dla osób niewidomych S7 zestaw dla osób słabosłyszących i niesłyszących S8 zestaw dla osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim

Czas pracy z arkuszem S1 S2 S4,5 S6 S7 S8 80 do 120 45 do 70 Czas trwania (min) sprawdzian arkusz standardowy arkusz dla osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera arkusz dla osób sła-bowidzą-cych arkusz dla osób nie-widomych arkusz dla osób słabosły-szących i niesłyszą-cych arkusz dla osób z upośledze-niem umysłowym w stopniu lekkim S1 S2 S4,5 S6 S7 S8 część pierwsza 80 do 120 część druga 45 do 70

Język mniejszości narodowych symbole arkuszy Przykładowy symbol arkusza Język mniejszości narodowych S P - B 1 152 Symbol sesji Część/język Rodzaj arkusza Sprawdzian

symbole arkuszy Przykładowy symbol arkusza S P - 1 152 Sprawdzian Symbol sesji Część/język Rodzaj arkusza Sprawdzian

symbole arkuszy S P - 1 152 Część lub symbol języka Symbol część pierwsza P język angielski A język niemiecki N język francuski F język hiszpański E język rosyjski R język włoski W

symbole arkuszy S P - 1 152 Rodzaj arkusza Odbiorca S*-1 uczeń bez dysfunkcji, uczeń z dysleksją rozwojową S*-2 uczeń z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera S*-4 uczeń słabowidzący S*-5 S*-6 uczeń niewidomy S*-7 uczeń niesłyszący / słabosłyszący S*-8 uczeń z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim

arkusze standardowe i dostosowane nagrania (część 2. sprawdzianu) Rodzaj arkusza Odbiorca Treść Czcionka Płyta CD S...-1 uczeń bez dysf. i dyslektycy ... standardowa Times New Roman 12 pkt Standardowe nagranie S...-2 uczeń z autyzmem... Dostosowana forma Dostosowane nagranie* S...-4 uczeń słabowidzący Arial 16 pkt S...-5 Dostosowana forma Arial 24 pkt S...-6 uczeń niewidomy Dostosowana forma i treść druk w piśmie Braille’a wraz z czarnodrukiem S...-7 uczeń niesłyszący / słabosłyszący ... --------------------- S...-8 uczeń z upośledz. 14 pkt Dostosowane nagranie * - wydłużone przerwy na zapoznanie się z zadaniami i ich wykonanie

symbole arkuszy S P - 1 152 Symbol sesji Sesja 151 Sesja styczniowa 13 stycznia 2015 r. (wtorek), godz. 15:00 152 Sesja główna 1 kwietnia 2015 r. (środa) godz. 9:00, 11:45 153 Sesja w terminie dodatkowym 1 czerwca 2015 r. (poniedziałek) godz. 9:00, 11:45

Osiągnięcia uczniów kończących szkołę podstawową w roku 2014 sprawozdanie krajowe

Osiągnięcia uczniów kończących szkołę podstawową w roku 2014 sprawozdanie okręgowe

Do jakich danych ma dostęp dyrektor szkoły? Panel Dyrektora zakładka Dokumenty Wyniki uczniów za test Surowe wyniki uczniów za zadania w teście Łatwości zadań w szkole