III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR 7 24.11.2014 IM. B.GŁOWACKIEGO.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Advertisements

Psycholog szkolny.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna Rzeszów, r. Przedszkole Publiczne Nr 29 Rzeszów.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Szkoła wspomaga wychowanie
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Chcę pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces w szkole
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
Szkoła Współpracy.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
RODZICE W SZKOLE.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
 Dzień Dziecka – WYCIECZKA KLAS IV –VI DO OJCOWA.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Biadaczu to placówka z ogromnym dorobkiem, wspaniałymi osiągnięciami i pięknymi tradycjami. Nasza szkoła to.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
KONFERENCJA SAMORZĄDOWA z cyklu „ Straszyć czy nie ?” „OBNIŻENIE WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO – PROBLEMEM CZY WYZWANIEM DLA NAUCZYCIELA” Honorowy.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
czwarte spotkanie Zespołu
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Szkoła Promująca Zdrowie
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Zapis prezentacji:

III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO

„Jak mobilizować do dobrej współpracy nauczycieli i rodziców?” 1.Usprawnienie przekazywania informacji na linii nauczyciel/dyrektor – rodzic poprzez: – Aktualizowanie wiadomości w e-dzienniku – Wysyłanie co miesiąc sprawozdań z działań szkoły – Roczny harmonogram zebrań, dni otwartych – Stały dyżur dyrektora szkoły dla rodziców – Stały dyżur pedagoga i psychologa szkolnego

Współpraca z rodzicami – przykłady działań Szkoła dla rodziców – w roku szkolnym 2011/12 zorganizowaliśmy 10 spotkań prowadzonych przez psychologa na terenie szkoły Dyżury specjalistów – ściśle współpracujemy z Poradnią Pedagogiczno–Psychologiczną nr 1 Jesienne festyny – wspólne przedsięwzięcie: od 10- ciu lat spotykamy się w pierwszą sobotę października

„Rodzice są partnerami szkoły” Realizacja projektu „Wspomaganie rozwoju szkół” – Szkolenia dla nauczycieli np. warsztaty na temat komunikacji interpersonalnej – Dwukrotne spotkania z rodzicami w klasie na zasadzie warsztatów – możliwość integracji zespołu rodziców – Prezentowanie własnych osiągnięć przez uczniów na spotkaniach z rodzicami Współpraca z rodzicami – przykłady działań c.d.

Cykl spotkań dla rodziców: Nastolatek w domu i w szkole Diagnoza stopnia spełnienia oczekiwań dzieci i rodziców wobec szkoły – ankiety dla rodziców Rozmowy indywidualne z psychologiem i pedagogiem w rozwiązywaniu konkretnych problemów. Współpraca z rodzicami – przykłady działań c.d.

Podsumowanie Inicjatywa współpracy na linii szkoła – rodzice musi powstać ze strony szkoły. Czekanie na propozycje rodziców jest nieefektywne Formy współpracy muszą być dopracowane w szczegółach i na bieżąco aktualizowane Ważnym jest ciągłe monitorowanie efektywności i trafności proponowanych form współpracy dla ich ewentualnej modyfikacji

„Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów” A.Einstein Dziękuję za uwagę Iwona Janek Gimnazjum nr 7 im. B. Głowackiego