Krótki wstęp DO RAPORTU z I OGÓLNOPOLSKIEGO TYGODNIA KARIERY 2009 Anna Wierzchowska – Szymanek Warszawa, 23.X.2009 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STOWArzyszenie zrównoważonego rozwoju i przedsiębiorczości społecznej
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Targi Edukacyjne – Festiwal Zawodów w Małopolsce
OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ KARIERY
OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ KARIERY OTK 2012 Zespół Poradni Psychologiczno - Pedagogicznych w Cieszynie Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Skoczowie (33)
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
No cóż, partnerstwo … Mirosław Górczyński psycholog, doradca zawodowy
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII SPOŁECZNEJ PRZY STOWARZYSZENIU NA RZECZ SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH.
Krótki wstęp DO RAPORTU z I OGÓLNOPOLSKIEGO TYGODNIA KARIERY 2009 Anna Wierzchowska – Szymanek Warszawa, 23.X.2009 r.
Misja i wizja SDSiZ RP - w poszukiwaniu strategii rozwoju poradnictwa w Polsce Wojciech Kreft Wiceprzewodniczący SDSiZ RP.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Centrum Kariery i Sukcesu przy OSP w Budziszowie Wielkim Społeczeństwem obywatelskim jest społeczeństwo, w którym istnieją aktywni, myślący o interesach.
Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Cieszynie Inicjator OTK: Stowarzyszenie Doradców Szkolnych i Zawodowych Rzeczypospolitej Polskiej OGÓLNOPOLSKI.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
Młodzieżowe Centrum Kariery oraz Punkt Pośrednictwa Pracy
Dzielnicowe Centrum ds. Integracji zostało powołane Zarządzeniem nr 203/2008 Burmistrza Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy z dnia 6 listopada 2008 roku.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Miejski Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
DORADCA ZAWODOWY? A kto to taki?
Podsumowanie inicjatyw lokalnych w powiecie nowomiejskim podjętych w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery 2011 przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Rybnicka Platforma Poradnictwa Zawodowego
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Rybnicka Platforma Poradnictwa Zawodowego – nowa jakość, nowe szanse.
V Edycja Praskich Spotkań z Karierą Odkryj swój talent Pod patronatem Burmistrza Dzielnicy Praga Południe Tomasza Kucharskiego 2 XII 2013 Centrum Kształcenia.
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Stowarzyszenie Doradców Szkolnych i Zawodowych Rzeczypospolitej Polskiej Podsumowanie działań realizowanych w ramach IV edycji Ogólnopolskiego Tygodnia.
SYNTEZA V OGÓLNOPOLSKIEGO TYGODNIA KARIERY 2013 na podstawie RAPORTU SDSiZ RP ( ) - Anna Wierzchowska-Szymanek.
Ogólnopolski Tydzień Kariery w ZSHE. Co to jest OTK? Ogólnopolski Tydzień Kariery, czyli OTK, to coroczne działanie inicjowane przez Stowarzyszenia Doradców.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
C E L E Kielce r. XXIII Konferencja Szkoleniowa SDSiZ RP : SDSiZ RP K I.
OTK 2011 Stowarzyszenie Doradców Szkolnych i Zawodowych RP OTK 2011.
OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ KARIERY „ POZNAJ SWOJEGO DORADCĘ KARIERY”
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Radom, r. Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego Radom tel Milenia Jaśkiewicz.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
Dualne kształcenie zawodowe
Przykłady dobrych praktyk
Dzień przedsiębiorczości
Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości
Zapis prezentacji:

Krótki wstęp DO RAPORTU z I OGÓLNOPOLSKIEGO TYGODNIA KARIERY 2009 Anna Wierzchowska – Szymanek Warszawa, 23.X.2009 r.

Statystyki Akces w OTK: Zgłoszenia do 14.X.2009: 561 Raporty bez zgłoszeń: 22 _____________________________________________________________________ Łącznie: 583 podmioty / inicjatywy (stan na 20.X.09)

Statystyki – c.d. Raporty konkursowe: od zgłoszonych: 175 bez zgłoszeń: 22 ___________________________________________________________________ Łącznie: 197 Raporty sprawozdawcze – spływają!!

Raporty konkursowe (do 20.X) EDUKACJA: przedszkola – 1 szkoły podstawowe – 7 gimnazja - 36 zespoły szkół ogólnokształcących – 8 szkoły ponadgimnazjalne/zespoły szkół – 60

EDUKACJA (c.d.) Poradnie P – P – 18 CKU, CKP - 3 podmioty i placówki samorządowe (edukacyjne) - 2 ODN - 5 uczelnie wyższe / biura karier - 6

ŁĄCZNIE:  111 szkół + 1 przedszkole  28 placówek (edukacja, doradztwo, pomoc psychologiczno – pedagogiczna)  6 uczelni wyższych = 146 placówek

RESORT PRACY: PUP, MUP - 19 WUP, CIiPKZ - 10 OHP - KG OHP raport zbiorczy ( indywidualnie MCK - 1)

ORGANIZACJE społeczne: ZHP /zuchy - 1 stowarzyszenia – 2 organizacje studenckie - 1

INNE PODMIOTY: Izby Rzemieślnicze - 2 firmy i agencje – 4 formalne partnerstwa lokalne - 2 Nowość: partnerstwa nieformalne - 2 (miasta, gminy)

Formy relacji z OTK:  raporty wg formularza rraporty on-line sswobodne sprawozdania i opisy llinki kierujące na www zzdjęcia (w zał. do , na www) sskanowane dokumenty (art. prasowe)

Formy relacji z OTK (c.d.) nnagrania video i pliki głosowe ffilmy, prezentacje P_Point aaudycje radiowe i TV e e rraporty pocztą tradycyjną, z art. z prasy mmateriały dostarczone do Biura OTK

OSIĄGNIĘTE REZULTATY/EFEKTY (opinie organizatorów regionalnych) Grupa I – obszar edukacyjny Grupa II – instytucje rynku pracy Grupa III - inni

Grupa I – edukacja: zaangażowanie wszystkich grup: uczniów, rodziców i nauczycieli w przedsięwzięcia i zagadnienia doradztwa zawodowego spotkania ucznia ze „światem pracy” (pracodawcą, zakładem pracy) – jako „niewiarygodne doświadczenie nauczyciele odkryli, że mogą tak wiele dla przyszłości ucznia, chociaż nie są doradcami zawodowymi

odkryciem ucznia jest, iż aktywność w planowaniu kariery jest kluczem sukcesu OTK inspirował, poszerzał horyzonty, ale i „sprowadzał na ziemię” uczniów partnerska współpraca z wieloma instytucjami i firmami nauczyciele otrzymali gotowe pomoce uczniowie „wypłynęli w nieznanych obszarach”

zadziało się coś nowego, ogromna różnorodność TYGODNIA w szkole młodzież dotknęła bardzo mocno przyszłości władze przekonały się, jaką wartością jest poradnictwo w edukacji prawdziwe rezultaty zobaczymy za parę lat „Razem możemy więcej” – hasło przewodnie (w szkole, w mieście, regionie)

Grupa II – resort pracy: wyjście „na zewnątrz” urzędu ku społecznościom lokalnym zmiana wizerunku urzędów pracy na bardziej pozytywny włączenie niestandardowych form i metod do zrutynizowanej pracy w urzędach; „powiało świeżością” (konkursy, wycieczki, debaty; hit !!!->zajęcia PUP dla przedszkolaków)

bliższy kontakt z młodzieżą i obszarem edukacji lepszy kontakt z pracodawcami zacieśnienie współpracy z opieką społeczną - zajęcia dla grup zmarginalizowanych (noclegownia) organizacja „dni otwartych” w firmach i zakładach pracy (wycieczki dla dorosłych, młodzieży, dzieci)

nagłośnienie potrzeb osób niepełnosprawnych - uzyskały one kompleksowy obraz sieci pomocowej promocja usług doradczych, doradztwa zawodowego współpraca, zamiast rywalizacji podmiotów lokalnych świadczących usługi doradcze, integracja, zawiązywanie sieci i partnerstw

współpraca jednocześnie z wieloma podmiotami ze środowisk lokalnych wzrost zainteresowania usługami urzędu, promocja instytucji sondy, badania ankietowe, debaty w środowiskach lokalnych - wiedza „ z pierwszej ręki” o potrzebach społeczności włączenie / udział władz, szukanie rozwiązań wspólnymi siłami

Grupa III – inni: nie zawsze trudne! -> pozyskano zatrudnienie dla osób niepełnosprawnych doradztwo zawodowe daje ogromne możliwości działania nieprofesjonalistom „czaty kariery” – pomysł na doradztwo bez granic, między- i pozainstytucjonalne harcerstwo także polem dla doradztwa zawodowego

rzemiosło otwarte na niepełnosprawność, a doradztwo zawodowe - łącznikiem potrzeb specjaliści „personal shopping” nowym partnerem dla doradcy zawodowego („Jak cię widzą – tak cię awansują”) partnerstwa nieformalne działają świetnie! -> „Gminny Tydzień Kariery” „i Ty możesz być doradcą”

Czy zatem zrealizowaliśmy cele główne I Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery ?

Przypomnijmy założenia: 1. wszyscy dla wszystkich 2. razem, dla kariery 3. od przedszkola do….->->->-> 4. ziarnko do ziarnka 5. doradztwo zawodowe ponad resorty 6. …. ponad granice i podziały

7. pomysły bez granic 8. „pospolite ruszenie” 9. „stowarzyszeni” ze Stowarzyszeniem 10. profesja OTO + pasja= TYGODNIA + powołanie KAPITAŁ

źródło: Raport: Przedszkole 83 „Zuch”, Poznań /…/„Po wysłuchaniu wypowiedzi wszystkich dzieci zgłosił się ponownie Jeremi i powiedział: „ Ja chcę zmienić swój zawód. Nikt nie wybrał szewczyka, więc ja nim będę/…/” !!!

CO DALEJ ? Krok 1 -> synteza (raport syntetyczny) Krok 2 -> analiza Krok 3 -> wnioski z 1+2 oraz doświadczeń w organizacji I-go OTK Krok 4 -> weryfikacja Krok 5 -> decyzje -> -> -> -> -> -> -> ->

OTK TAK, ale JAK ?

DZIĘKUJEMY i prosimy o sugestie - w imieniu Zarządu SDSiZ RP Anna Wierzchowska - Szymanek

TU: RAPORT ZA OTK NAGRODZENI