Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Absencja uczniów.
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
Gimnazjum 44 w Łodzi ul. Deotymy 1
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
05 GRUDNIA 2011 MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ WOLONTARIATU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Regulamin Świetlicy Szkolnej
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
System edukacji w Polsce
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie

 Wielu uczniów naszej szkoły miało problemy z nauką, które wynikały częściowo z tego, że rodzice nie byli w stanie pomóc im choćby w odrabianiu lekcji.  Chcieliśmy dać uczniom możliwość uczęszczania na dodatkowe zajęcia edukacyjne, które dla jednych będą szansą na nadrobienie zaległości, wypracowanie podstawowych umiejętności z danego przedmiotu, dla drugich zaś możliwością rozwijania swoich zainteresowań pod okiem specjalistów z danej dziedziny.

Pragnęliśmy, aby uczniowie pracowali w małych grupach na poziomie najbardziej dostosowanym do ich możliwości rozwoju. Zależało nam, by zajęcia były zupełnie darmowe i odbywały się na terenie szkoły. Zaangażowaliśmy do współpracy w nauczanie mieszkańców naszej miejscowości. Okazało się,że w pobliżu szkoły mieszka wielu specjalistów w swojej dziedzinie - wykładowców akademickich, nauczycieli innych szkół, studentów, którzy chętnie służą pomocą.

Umożliwienie uczniom pogłębienia wiedzy z danego przedmiotu. Pomoc uczniom słabszym w nadrobieniu zaległości. Rozwijanie u uczniów odpowiedzialności za swoją edukację. Zachęcenie uczniów zdolnych do dzielenia się swoimi umiejętnościami. Wzmacnianie u uczniów udzielających korepetycji postawy otwartej na dawanie. Integracja środowiska lokalnego.

Stworzenie systemu intensywnych korepetycji w ramach działalności Szkolnego Koła Caritas. Pozyskanie korepetytorów wśród mieszkańców wsi (m.in. nauczycieli akademickich, studentów, absolwentów szkoły) Stworzenie planu korepetycji Uzyskanie zgody rodziców Zaakceptowanie przez uczniów regulaminu SIK Prowadzenie korepetycji Spotkania z dorosłymi korepetytorami Opieka nad uczniami-korepetytorami

Oto niektóre z punktów: Uczeń, który otrzymał w ubiegłym semestrze ocenę bardzo dobrą i korzysta z korepetycji jest zobligowany do udzielania korepetycji uczniom słabszym. 3 nieusprawiedliwione nieobecności powodują skreślenie z uczestnictwa w korepetycjach. Usprawiedliwienie przyjmowane jest tylko od wychowawcy, rodzica lub lekarza. Uczeń przychodzący na korepetycje ma obowiązek być przygotowany do zajęć (praca własna). Trzykrotne niewywiązanie się z tego obowiązku powoduje skreślenie z korepetycji. Na uczestnictwo w korepetycjach oraz samodzielny powrót ucznia wymagana jest pisemna zgoda rodziców. Oświadczenie rodzica i ucznia, że zapoznali się z regulaminem i zgadzają się z jego zasadami.

Dla czterech uczniów, którzy osiągnęli w ciągu jednego semestru największy postęp w nauce (podwyższenie własnej średniej semestralnej i z danego przedmiotu) zostaną ufundowane nagrody przez Dyrektora Szkoły, Radnego Gminy z Leźna, Sołtysa i Szkolne Koło Caritas.

Raport z ewaluacji zewnętrznej w publicznym Gimnazjum w Leźnie wskazuje na bardzo wysoki poziom nabywania wiadomości i aktywność uczniów. Wdrażane działania przekładają się na wyższą średnią między klasyfikacja semestralną i wzrost efektów kształcenia. Akcja- System Intensywnych Korepetycji - trwa nadal!

Absolwenci naszego Gimnazjum znaleźli się w czołówce szkół, których uczniowie bardzo dobrze napisali w tym roku końcowe testy. Według średniej zdawalności, z pięciu podstawowych przedmiotów Gimnazjaliści z Leźna zajmują zaszczytne drugie miejsce w powiecie kartuskim.