1 Działania podjęte przez szkoły/placówki w zakresie ochrony środowiska z uwzględnieniem ustawy o utrzymaniu czystości w gminach (…) w roku szkolnym 2013/2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„CZŁOWIEK JEST CZĄSTKĄ PRZYRODY”
Advertisements

Przedszkole nr 8 Ekologię i przyrodę lubimy i tym się szczycimy.
Data założenia: 18 marzec 2004 Stowarzyszenie Przyjaciół i Sympatyków Ekologii ZIELONA ZIEMIA.
PODJĘŁYŚMY SIĘ ZADANIA PRZEPROWADZENIA DEBATY NA TEMAT:
Więcej zieleni (x5) Odnowić wnętrze naszej szkoły (x1)
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Zespół Szkół w Przykonie
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH ZAANGAŻOWANY W LOKALNY EKOROZWÓJ – OCENA DZIAŁAŃ SZKOŁY.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Halina Skorupska, SP4 Poznań
Finał IV edycji programu "Zielony Certyfikat".
PREZENTACJA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MAŁOGOSZCZU
EKOZESPÓŁ „PRZYŁĘCZAKI”
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo-Informacyjnych w zakresie Innowacji MSODI Działania w ramach projektu: Działania promocyjne dostępne dla osób zainteresowanych.
Zespół ekspercki Ranking diamentowy
„Jak było do tej pory?” Ocena działań ekologicznych podjętych w naszej szkole i prezentacja nowych pomysłów.
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
ale (a może przede wszystkim)
Wyniki ankiety przeprowadzonej w ZSE przed debatą o ekorozwoju.
Analiza ankiety dot. świadomości ekologicznej
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ (marzec 2013 r.) 52 / 107 uczestników konferencji.
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
Degradacja środowiska a świadomość społeczna.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
SPOŁECZNA KAMPANIA EDUKACYJNA
SEGREGOWANIE ODPADÓW - Na naszym osiedlu Kopernika.
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Cel badań – Uzyskanie informacji jaką wiedzę posiadają mieszkańcy Krakowa na temat segregacji odpadów – Uzyskanie informacji w jaki sposób mieszkańcy.
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
SZKOLNY PROJEKT EKOLOGICZNY EKOORŁY
Kazimierz Dolny, 29 października 2014 r. III K ONWENT M ARSZAŁKÓW W OJEWÓDZTW RP INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI KONWENTU MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP W LATACH
Szkoła Promująca Zdrowie
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Promowanie zdrowego trybu życia. Publiczne Przedszkole im bł. Jana Pawła II w Szczepanowie.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ PRZEDSZKOLE W BACHOWICACH
SPRAWY RÓŻNE Delegatura w Płocku. MONITOROWANIE WDRAŻANIA PODSTAW PROGRAMOWYCH KSZTAŁCENIA W ZAWODACH Monitorowanie procesu wdrażania podstaw programowych.
Jestem przyjacielem lasu!
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
PRZYJACIELE LASU!.
P ROGRAM S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi wzięła udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
PROGRAM EKOLOGICZNY „MOJA EKOPRZYGODA” realizowany w ZSiP w Czerniewicach w roku szkolnym 2014/2015.
Opracowała: Joanna Kamińska. Sprzątanie świata „W jaki sposób oddziałujemy na przyrodę?”
KONFERENCJA DLA PRZEWODNICZĄCYCH GMINNYCH KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH Danuta Janusz Ekspert Wojewódzki ds. Informacji o Narkotykach i.
Działania na rzecz promocji zdrowia w Zespole Szkół Nr 3 w Legionowie w ramach zdobywania certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wyniki ankiety zorganizowanej w ramach ogólnopolskiego projektu „Lokalny ekorozwój” W ankiecie brało udział 137 uczniów Zespołu Szkół w Siewierzu. „ Segregacja.
Dr Anna Augustynowicz, Dr Aleksandra Czerw
Klub Alternatywy Młodzieżowej
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
Zapis prezentacji:

1 Działania podjęte przez szkoły/placówki w zakresie ochrony środowiska z uwzględnieniem ustawy o utrzymaniu czystości w gminach (…) w roku szkolnym 2013/2014.

2 1.Zakres tematyczny badania ankietowego: Działania podjęte przez szkoły w zakresie ochrony środowiska w roku szkolnym 2013/ Liczba respondentów szkół/placówek spośród 5563, które były uprawnione do wypełnienia ankiety. 3.Liczba uczniów w szkołach objętych badaniem

3

4 Procentowy udział szkół uprawnionych do udziału w badaniu:

5 █ Powiaty okołowarszawskie █ Miasto Warszawa █ Delegatura Ciechanów █ Delegatura Ostrołęka █ Delegatura Płock █ Delegatura Radom █ Delegatura Siedlce Liczba respondentów biorących udział w badaniu:

6 Respondenci z podziałem na typy szkół/placówek:

7

8 Udział szkół/placówek w akcji „Sprzątanie świata”:

9 Udział w akcji „Sprzątanie świata” z podziałem na typy szkół:

10 Udział szkół/placówek w akcji „Sprzątanie świata”:

11 Szkoła prowadziła zbiórkę materiałów wtórnych, odpadów:

12 Szkoła prowadziła zbiórkę materiałów wtórnych, odpadów z podziałem na typy szkół:

13 Szkoła prowadziła zbiórkę materiałów wtórnych, odpadów:

14 Udział uczniów w konkursach obejmujących zagadnienia ochrony środowiska:

15 Respondenci którzy podejmują działania dotyczące segregacji odpadów:

16 Respondenci, którzy podejmują działania dotyczące promowania segregacji odpadów z podziałem na typy szkół:

17 Najczęściej wskazywane akcje, kampanie: „Elektroodpady - proste zasady”, Program zbiórki baterii REBA, "Czyste powietrze wokół nas”, "Kubusiowi Przyjaciele Natury” … Udział szkół/placówek w ogólnopolskich akcjach, kampaniach ekologicznych:

18 Udział szkół/placówek w projektach finansowanych z środków zewnętrznych:

19 Partnerzy, z którymi szkoła współpracuje w zakresie: ochrony środowiska (respondenci mogli wskazać więcej niż jednego partnera):

20 Wnioski 1.Wszystkie szkoły/placówki podejmują działania na rzecz ochrony środowiska. Do najczęściej podejmowanych działań należą: akcja „Sprzątanie świata”, zbiórka materiałów wtórnych, odpadów, udział w konkursach o tematyce przyrodniczej. 2.Szkoły/placówki najczęściej współpracują w zakresie ochrony środowiska z jednostkami samorządu terytorialnego (53% wskazań), 20% respondentów nie wskazało żadnej instytucji, z którą współpracuje, w tym zakresie. 3.Powszechny jest udział uczniów w konkursach o tematyce przyrodniczej.

21 1.Upowszechnianie Kalendarza wydarzeń przyrodniczych publikowanego na stronie Ministerstwa Ochrony Środowiska. 2.Promowanie zapisów Ustawy o utrzymaniu czystości w gminach, obowiązkach jednostek samorządu terytorialnego w zakresie edukacji społeczeństwa. 3.Upowszechnianie programów zewnętrznych, w tym unijnych realizujących tematykę ochrony środowiska we wszystkich typach szkół i placówek. 4.Uwzględnienie zagadnień: czysty las, segregowanie śmieci w programach wychowawczych szkół i placówek. Rekomendacje: