M OJA PRZYSZŁOŚĆ – MÓJ WYBÓR Projekt na rzecz lokalnego rynku pracy w ramach projektu RozPRACUJ to z biblioteką.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Advertisements

Indywidualne Plany Działania
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Granty rozwojowe dla szkół -
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Szkolny Ośrodek Kariery w ZSZ Nr 2 w Białymstoku BIZNES PRZY TABLICY.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Poznań, 12 – 13 marca 2011 roku. P ODSUMOWANIE W Targach Aktywni 50+ uczestniczyło 100 wystawców: 60 organizacji samorządowych i pozarządowych; 40 wystawców.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej
Program aktywnego wejścia na rynek pracy osób osadzonych w Zakładzie Karnym Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP w Białej Podlaskiej.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
G MINNA B IBLIOTEKA P UBLICZNA W D ALIKOWIE. Witamy w Gminnej Bibliotece Publicznej w Dalikowie Plac Powstańców Dalików
Młodzieżowe Centrum Kariery oraz Punkt Pośrednictwa Pracy
17-23 października 2011 r.. To specjalista, który wspiera proces podejmowania decyzji zawodowych oraz pomaga w poszukiwaniu pracy. To specjalista, który.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Miejski Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
DORADCA ZAWODOWY? A kto to taki?
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
MŁODZI TWORZĄ SZTUKĘ Projekt miał na celu: Aktywizację, rozwijanie warsztatu plastycznego oraz pogłębianie wiedzy z zakresu historii i teorii sztuki wśród.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
Rybnicka Platforma Poradnictwa Zawodowego – nowa jakość, nowe szanse.
OKIEM FOTOGRAFA Projekt Gminnego Ośrodka Kultury w Dzierżąznej
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
SPOŁECZNA KAMPANIA EDUKACYJNA
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
P ODSUMOWANIE PROJEKTU „G OTOWI DO STARTU … META : PRACA” Miejska Biblioteka Publiczna im. Zofii Nałkowskiej w Przasnyszu –
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
„Zasady współpracy w zakresie realizacji doradztwa zawodowego w mieście Białystok”
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
Wykonał: Jakub Pasieczny ZS nr.6 w Zamościu Pod kierunkiem nauczyciela: mgr Wiesławy Klimczuk.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Aktywni zawodowo” „Aktywni zawodowo” projekt realizowano na.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Radom, r. Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego Radom tel Milenia Jaśkiewicz.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Bądź jak HIPOLIT POŻYTECZNY OTWARTY PRZEWIDUJĄCY PRZEDSIĘBIORCZY
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Rozliczenie działań Miejskiej Biblioteki w Mrągowie na rzecz Fundacji ORANGE za rok 2013.
Indywidualne Plany Działania
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Zapis prezentacji:

M OJA PRZYSZŁOŚĆ – MÓJ WYBÓR Projekt na rzecz lokalnego rynku pracy w ramach projektu RozPRACUJ to z biblioteką

Projekt „RozPRACUJ to z biblioteką” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności jest wspierany przez sieć Fundacji Społeczeństwa Otwartego (Open Society Foundations). Realizatorem projektu jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. B IBLIOTEKA P UBLICZNA W S TĄPORKOWIE Biblioteka działa w strukturach Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Stąporkowie. Posiada 2 filie bibliotecznej w Czarnej i w Hucisku. Swoim zasięgiem obejmuje miasto i gminę Stąporków.

Projekt „RozPRACUJ to z biblioteką” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności jest wspierany przez sieć Fundacji Społeczeństwa Otwartego (Open Society Foundations). Realizatorem projektu jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. M OJA PRZYSZŁOŚĆ – MÓJ WYBÓR Projekt zakładał zwiększenie szans 100-osobowej grupy młodzieży III klas gimnazjalnych oraz I i II klas ponadgimnazjalnych gminy Stąporków na zdobycie wykształcenia zgodnego z ich predyspozycjami zawodowymi, przygotowanie do odnalezienia się na rynku pracy oraz uświadomienie, że planowanie dalszej kariery edukacyjno-zawodowej jest jedną z pierwszych i najważniejszych decyzji, od których zależy dalszy rozwój młodego człowieka. Propagowaliśmy kierunki kształcenia: informatyczne i biznesowo-logistyczne

Projekt „RozPRACUJ to z biblioteką” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności jest wspierany przez sieć Fundacji Społeczeństwa Otwartego (Open Society Foundations). Realizatorem projektu jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. D ZIAŁANIA 1. Warsztaty i szkolenia z doradcą zawodowym Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Kielcach 2. Spotkania z młodymi profesjonalistami

3. Warsztaty prowadzone przez nauczycieli zawodu Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Stąporkowie oraz spotkania z absolwentami 4. Wycieczki edukacyjne: Warszawa (Giełda Papierów Wartościowych, Narodowy Bank Polski, Mennica), Łódź (DELL, ABB, Muzeum Kinematografii, Experymetarium) Projekt „RozPRACUJ to z biblioteką” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności jest wspierany przez sieć Fundacji Społeczeństwa Otwartego (Open Society Foundations). Realizatorem projektu jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

5. Konkurs „Moje wymarzone miejsce pracy” 6. Podsumowanie projektu Projekt „RozPRACUJ to z biblioteką” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności jest wspierany przez sieć Fundacji Społeczeństwa Otwartego (Open Society Foundations). Realizatorem projektu jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Realizacja projektu nie byłaby możliwa bez wspólnego zaangażowania biblioteki, dyrektorów szkół, nauczycieli, specjalistów i samej młodzieży. Dla wielu uczestników projekt pozwolił zdobyć dodatkową wiedzę, jak i zaplanować swoją przyszłość, np. wybór szkoły średniej, czy kierunku studiów. Ponadto wielu osobom pozwolił dostrzec tkwiący w nich potencjał i ukierunkował je na dalszy rozwój zawodowy. Wysiłek włożony w realizację projektu w osobistym i zawodowym życiu tej młodzieży na pewno zaprocentuje.. Projekt „RozPRACUJ to z biblioteką” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności jest wspierany przez sieć Fundacji Społeczeństwa Otwartego (Open Society Foundations). Realizatorem projektu jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Dziękujemy z uwagę Biblioteka Publiczna w Stąporkowie Projekt „RozPRACUJ to z biblioteką” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności jest wspierany przez sieć Fundacji Społeczeństwa Otwartego (Open Society Foundations). Realizatorem projektu jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.