Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej „Ćwiczyć każdy może”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ergonomia.
Advertisements

ROZGRZEWKA NA W-F.
KOORDYNACJA.
Ustawienia na boisku
Zespół bólowy kręgosłupa- leczenie według metody Brunkow.
W zdrowym ciele zdrowy duch,
Rozgrzewka i gimnastyka
GIMNASTYKA DOBRA NA WSZYSTKO.
ZASADY PRZEPROWADZANIA TESTU
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci i młodzieży
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Praca multimedialna pt. „Umiejętność aktywnego spędzania czasu”
Scenariusz lekcji pływania.
ZAJĘCIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO w klasie III b przeprowadzone przez wychowawcę klasy BARBARĘ KOSZTOŁOWICZ.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
STRETCHING W SIATKÓWCE
Ćwiczenia dla umysłu.
Ćwiczenia rozluźniające (zalecane przy dłuższej pracy z komputerem
Opracował: Jarosław Nita
PORADY DLA RODZICÓW Z GIMNASTYKI KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNEJ
Międzyszkolne ośrodki korekcji wad postawy ciała
NORDIC WALKING -ĆWICZENIA
Trzymaj Formę….
PIERWSZA POMOC Dominika Bogucka.
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci i młodzieży
Lekcja JOGI – „gimnastyka umysłu”.
Ćwiczenia prozdrowotne
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Oddział zerowy brał udział w akcji Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu. Realizując projekt prowadzono różne aktywne zajęcia wychowania.
Obszar nr 1. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Obszar nr 3 Edukacja Zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 1
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Indeks Sprawności Fizycznej K. Zuchory.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Po co jest rozgrzewka.?.
„Wszelki ruch to dobra sprawa!”
Przykłady ćwiczeń korygujących wady postawy ciała.
„W lesie – ćwiczenia równoważne na przyrządach ze zmianami pozycji.”
Temat: Ćwiczenia zręcznościowo-zwinnościowe.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Plecy okrągłe Iwona Śmietanka.
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
TRENING Z MISTRZAMI /ANANAS.TV
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
PRZEJMIJ KONTROLĘ NAD SPASTYKĄ
Ćwiczenia wzmacniające
Wykonały: Patrycja Grabowska Kasia Chmielewska
ZESTAW ĆWICZEŃ.
Prowadząca zajęcia: mgr Katarzyna Unierzyska
Próba nr 1: Siła eksplozywna Badany staje w lekkim rozkroku ze stopami ustawionymi przed linią startową, ugina kolana przenosząc równocześnie ramiona dołem.
Zestaw ćwiczeń.
UNOSZENIE BARKÓW Ręce swobodnie oprzyj na udach. Wyprostuj się, napnij brzuch i nie opieraj się o oparcie krzesła. Unieś ramiona do uszu robiąc wdech,
FMS (functional movement systems)
13 ćwiczeń na dobry początek dnia!.
Znaczenie wychowania fizycznego w nowoczesnym procesie kształcenia Kielce, 2015.
Ćwiczenia na płaski brzuch
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
Weronika Sherborne ( ) to angielska terapeutka oraz nauczyciel wychowania fizycznego. Przez całe życie pracowała z dziećmi. Wypracowała własny.
Codziennie istnieje możliwość indywidualnego ustalenia dogodnej godziny przez telefon tel.: Godziny przyjęć: wtorek, środa, czwartek.
Podział ćwiczeń ruchowych
WPŁYW ODRUCHÓW PIERWOTNYCH NA ROZWÓJ RUCHOWY MAŁEGO DZIECKA
PODSTAWY GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ DLA RODZICÓW
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
NORDIC WALKING MARSZ PO ZDROWIE
DR BEST RADZI: PRZYGOTOWANIA DO SEZONU NARCIARSKIEGO 2018.
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
ĆWICZENIA KOORDYNACJI RUCHOWEJ NA PIŁCE GIMNASTYCZNEJ
ROZGRZEWKA MECZOWA Jarosław Grycman.
Metodyka wychowania fizycznego w przedszkolu
Zapis prezentacji:

Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej „Ćwiczyć każdy może” Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału przedszkolnego „0” B Wychowawca: Alina Golska

l Edukacja zdrowotna (obszar nr 3) l Dwa scenariusze zajęć dotyczących roli aktywności ruchowej w życiu dziecka. Scenariusz 1 Prowadząca: Alina Golska ilość ćwiczących: 20 miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna grupa wiekowa: 6 – latki   Temat zajęcia: Ćwiczenia bieżne z elementami czworakowania i równowagi Cele: Wyrabianie poczucia równowagi w staniu, w ruchu, na zawężonych i podwyższonych powierzchniach

1. Ćwiczenia organizacyjno-porządkowe. Motoryka: rozwijanie cech motorycznych: szybkości, zwinności, wzmocnienie stawów i siły kończyn, mięśni brzucha i prostowników grzbietu, wyrabianie u dzieci zwinności, doskonalenie orientacji w przestrzeni. Wiadomości: zasady bezpieczeństwa w czasie zabaw i ćwiczeń, utrzymanie prawidłowej postawy ciała podczas wykonywania ćwiczeń Tok Opis ćwiczenia 1. Ćwiczenia organizacyjno-porządkowe. Zbiórka przez siad skrzyżny w kole, sprawdzenie gotowości do zajęć. Rozdanie szarf. 2. Zabawa orientacyjno-porządkowa "Kolory" Ustawienie: luźna gromadka. Dzieci biegają w różnych kierunkach, na podniesienie przez nauczyciela zielonego krążka - podskoki, czerwonego - marsz w miejscu z wysokim unoszeniem kolan, niebieskiego - klaskanie w dłonie.

3. Ćwiczenia uruchamiające duże grupy mięśniowe, Przekroczenie przeszkody 4. Ćwiczenia z elementem równowagi i przeciw płaskostopiu Przejście po szczeblach drabinek połączone z przejściem po zwężonej powierzchni na wysokości.

5.Ćwiczenie z elementem czworakowania Przejście na czworakach po podwyższonej lecz szerokiej powierzchni

6. Ćwiczenia z elementem czworakowania i utrzymywania równowagi Przejście na czworakach po chybotliwej powierzchni i pokonanie (zaliczenie) po drodze przeszkody. 7. Bieg między rozłożonymi przyborami Ominięcie przeszkody slalomem nie przewracając jej. 8. Ćwiczenia rytmiczne. Marsz po obwodzie koła z wysokim unoszeniem kolan, chód na palcach, na krawędziach stóp, na piętach.

9. Ćwiczenia organizacyjno - porządkowe. Sprzątnięcie sali gimnastycznej. Zbiórka przez siad skrzyżny skorygowany w kole - zakończenie zajęć. Podsumowanie.

Scenariusz 2 Prowadząca: Alina Golska ilość ćwiczących: 22 miejsce ćwiczeń: Sala do gimnastyki korekcyjnej grupa wiekowa: 6 – latki   Temat zajęcia: Ćwiczenia i zabawy kształtujące. Cele: dostarczanie ustrojowi bodźców rozwojowych (stymulacja); czuwanie nad harmonijnym rozwojem ciała, korygowanie nieprawidłowości rozwojowych; opanowanie podstawowych form ruchowych i ich kombinacji; Przyzwyczajanie i nauczanie czynności związanych z uprawianiem sportu dziecięcego

nauka rzutu, chwytu, celowania Wiadomości: Motoryka: wyrabianie podstawowych cech motoryki tj. kształtowania szybkości, zręczności, zwinności, siły i wytrzymałości nauka rzutu, chwytu, celowania Wiadomości: zasady bezpieczeństwa w czasie zabaw i ćwiczeń, utrzymanie prawidłowej postawy ciała podczas wykonywania ćwiczeń znajomość prawej i lewej strony ciała Tok Opis ćwiczenia 1. Ustawienie dzieci parami i rozdanie woreczków Dowolna zabawa woreczkiem – rzuty w górę, próba chwytu, rzuty pod ręką, pod kolanem.

2. Zabawa orientacyjno-porządkowa z elementem wyprostnym Dzieci trzymają woreczki w lewej ręce i biegają swobodnie, wymijając się zręcznie. Na gwizdek zatrzymują się, kładą woreczki na głowie, idą kilka kroków w przód siadają skrzyżnie, następnie wstają.

„Rzuć –podnieść” – dzieci 3. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych. „Rzuć –podnieść” – dzieci przenoszą woreczek oburącz za głowę, puszczają woreczek za plecami, następnie skłaniają się w przód, chwytają woreczek oburącz i podnoszą go w przód. 4. Ćwiczenia tułowia (skłony boczne) Siad skrzyżny, woreczek na głowi, ręce na kolanach. Skłon tułowia w lewo (woreczek spada). Podnieść woreczek lewą ręką , położyć na głowie i ćwiczenie wykonać na prawą stronę.

5. Zabawa na czworakach „Kulawy lis” - woreczek pod kolanem zgiętej lewej nogi nogi i przyjąć pozycję na czworakach. Dzieci posuwają się na rękach podskokami na prawej nodze. Po kilku podskokach siad skrzyżny i swobodna zabawa woreczkiem. Włożenie woreczka pod prawe kolano. 6. Ćwiczenia mięśni grzbietu. Leżenie przodem, woreczek trzymamy oburącz. Uniesienie na moment w górę klatki piersiowej i łokci.

7. Rzuty „Celuj w okienko” – ustawienie w parach. Dzieci celują rzutem dowolnym, prawą i lewą ręką w okienko utworzone przez rozkrok wspołćwiczących, a ich partnerzy starają się zatrzymać woreczki i zmieniamy role. 8. Ćwiczenie siły W parach, jedno dziecko z leżenia przodem wykonuje podpór, a drugie stara się przepełznąć pod nim.

9. Ćwiczenie mięśni brzucha Leżenie tyłem, nogi zgięte w kolanie, ustawione na ziemi. Woreczki między stopami. Podnoszenie nóg do pionu. 10. Podskoki „Przeskocz woreczek” – dzieci przeskakują woreczki obunóż w przód, w bok i w tył.,

11. Ćwiczenie równowagi Dzieci stoją na prawej nodze, lewą zgiętą w kolanie podnoszą w tył, starając się utrzymać stopę w poziomie. Woreczek w lewej ręce. Wykonują skręt tułowia w lewo i próbują ułożyć woreczek na stopie nogi zgiętej do tyłu 12. Ćwiczenia wyprostne Marsz z woreczkiem na głowie po obwodzie koła. Przechodząc koło pudełka przeznaczonego na woreczki, każde dziecko wykonuje skłon głową w przód i wrzuca woreczek do siatki.

Dziękujemy