Model łańcucha wartości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
Advertisements

4.2. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa
Zarządzanie logistyczne
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
LOGISTYKA LOGISTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
zarządzanie produkcją
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Czym jest zarządzanie operacyjne
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Informatyczne systemy zarządzania produkcją i usługami
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Doświadczenia z etapu projektu Donq POL Ocena firm Wnioski i rekomendacje Aleksandra Buczkowska-Garbarczyk Być może ta prezentacja wywoła dyskusję, z której.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Model referencyjny łańcucha dostaw
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Logistyka Dzisiejsza logistyka jest pojęciem bardzo szerokim, składa się na nią zarządzanie siecią dostawców, składowaniem produktów czy też łańcuchem.
Koszty produkcji pod kontrolą z systemem SIMPLE.ERP
Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego
Zadania gospodarki smarowniczej w przedsiębiorstwie przemysłowym
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Model referencyjny łańcucha dostaw
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Operacyjne sterowanie produkcją
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Recykling wybranych grup odpadów - projekt
Ocena projektów inwestycyjnych
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Pojęcie sterowania przepływem produkcji
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Technik Logistyk Zawód z przyszłością!.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Funkcje podstawowe Produkcja Działalność przedprodukcyjna
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Analiza i kontrola kosztów w rachunku zysków i strat
KATEDRA INFORMACJI LOGISTYCZNEJ I INFORMATYKI PROJEKTOWANIE PROCESÓW mgr inż. Adam Koliński Ćwiczenia 2.
LOGISTYKA PRODUKCJI 2009/2010.
Przedmiotem logistyki produkcji jest
LOGISTYKA: sterowanie procesami przepływu wszelkich zasobów (materiałów, informacji, surowców, wyrobów gotowych, pracowników itd.) w ramach przedsiębiorstwa,
Ekonomika małych i średnich przedsiębiorstw
Logistyk.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Systemy logistyczne System – (gr. σύστημα systema – rzecz złożona) - obiekt fizyczny lub abstrakcyjny, w którym można wyróżnić wzajemnie powiązane dla.
Katedra Logistyki dr Cezary Gradowicz. Katedra Logistyki kierując się potrzebą uzupełnienia i poszerzenia wiedzy podstawowej oferowanej w ramach przedmiotów.
1 Zmienność popytu – wyzwania dla procesu dystrybucji w spółce handlowo - produkcyjnej Nowoczesny Magazyn Listopad 2012.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
KIERUNEK LOGISTYKA WYDZIAŁ EKONOMICZNY
Zarządzanie produkcją – różne określenia
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Zarządzanie produkcją – różne określenia
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Krótkookresowe planowanie produkcji
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

Model łańcucha wartości Ekonomia II, grupa 2

Model łańcucha wartości opracowany przez M. E Model łańcucha wartości opracowany przez M.E. Portera przedstawia w uproszczony sposób przedsiębiorstwo jako sekwencję działań (funkcji), układających się w sekwencje od fazy pozyskiwania surowców, materiałów i technologii poprzez przetwarzania ich w wyroby finalne i dostarczenie odbiorcy.

Podstawowe założenie Założeniem podstawowym modelu łańcucha wartości jest: podział działalności przedsiębiorstwa na strategicznie istotne czynności, aby móc określić miejsca powstawania kosztów i zysków oraz potencjalne źródła przewag konkurencyjnych

Łańcuch wartości składa się z : funkcji podstawowych pomocniczych oraz z marży (zysku)

Działalność podstawowa Działalność podstawowa, prowadzi do fizycznego wytworzenia produktu, jego sprzedaży i dostawy do nabywcy oraz uruchomienia usług serwisowych Działalność podstawowa składa się z funkcji: przedprodukcyjnej, produkcyjnej sprzedaży

Funkcja przedprodukcyjna Na funkcję przedprodukcyjną składają się: logistyka zaopatrzenia -zakupy materiałów i surowców, dostawy energii, zakupy urządzeń i technologii, kontrola zapasów, planowanie dostaw, magazynowanie zapasów, badania i rozwój, projektowanie wyrobów, transport.

Funkcja produkcyjna Funkcja produkcyjna: produkcja wyrobów, montaż transport wewnętrzny, wykańczanie wyrobów, pakowanie, magazynowanie wyrobów gotowych, utrzymanie sprawności maszyn i urządzeń, testowanie produktów.

Funkcja sprzedaży Funkcja sprzedaży: logistykę dystrybucji -fizyczna dystrybucja produktów do odbiorców, transport, składowanie wyrobów, realizowanie zamówień, marketing i sprzedaż serwis i wszelkie działania podnoszące wartość towaru i umożliwiające jego użytkowanie -instalowanie, naprawy, pomoc techniczna, dostawy części zamiennych, konserwacja , reklamacje, szkolenie personelu.

Działania pomocnicze Działania pomocnicze, sprowadzone do czterech rodzajów i obejmują: zaopatrzenie w surowce, materiały, wyposażenie i osprzęt, rozwój technologiczny obejmujący wiedzę, umiejętności, procedury, ba­dania rozwojowe, wdrażanie technologii, zarządzanie zasobami ludzkimi, na które składają się: rekrutacja, integra­cja, szkolenie i doskonalenie zawodowe, wynagradzanie i motywacja, organizacja, a więc kierowanie ogólne, planowanie, finanse, księgowość, kontrola zarządzania, kontrola prawna, kontrola jakości, przepływ informacji

Użyteczność łańcucha wartości O użyteczności i oryginalności metody analizy łańcucha wartości decydują następujące jej walory. Metoda ta: skłania do szukania przewag konkurencyjnych nie tylko we­wnątrz firmy, ale także w jej najbliższym otoczeniu; pozwala badać zarówno zasoby, jak i umiejętności przedsiębior­ stwa; kładzie nacisk nie tyle na zgromadzenie zasobów i nabycie umie­ jętności, ile na ich innowacyjne i efektywne wykorzystanie; pozwala na dowolny poziom szczegółowości; w miarę dekompo­ zycji każdego ogniwa łańcucha na bardziej szczegółowe łańcu­chy wartości daje możliwość dotarcia z analizą do konkretnych zespołów i stanowisk; pozwala na profesjonalną analizę i użycie narzędzi analizy dosto­ sowanych do obszaru badań (analiza finansowa, badanie proce­ sów produkcji, analiza marketingowa), umożliwiając w kon­ sekwencji syntezę wyników.

Bibliografia: Stabryła A.: Zarządzanie strategiczne, PWN, Warszawa 2000 Gierszewska G., Romanowska M.: "Analiza strategiczna przedsiębiorstwa", PWE, Warszawa