„Od wykluczenia do znaczenia.” Budowa i rozwój platformy usług informacyjnych POZnan*Kontakt, w oparciu o program zatrudnienia osób z orzeczoną niepełnosprawnością.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Na dobry początek – staż”
Advertisements

Organizacje pozarządowe
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Działania „Integracji” wspierające pracodawców i osoby niepełnosprawne – Łukasz Strączek dyrektor Centrum Integracja w Katowicach Katowice,
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji KRYTERIA OCENY Poddziałanie Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Poznań,
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
URZĄD MIEJSKI W SŁUPSKU
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W POLSCE
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku „Przyjazny urząd”
„Urząd Miasta Zielonka miejscem pracy i dialogu”
URZĄD MIEJSKI W SŁUPSKU Ustalenie dla pracowników Urzędu dodatkowych świadczeń i nagród związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych.
WYRÓŻNIENIE PRACOWNIKA URZĘDU MIEJSKIEGO W SŁUPSKU MIASTO SŁUPSK
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
Prezentacja programu „Osoba niepełnosprawna w służbie publicznej” Ewa Kwiatkowska – Kierownik Projektu pn. „Pomagasz niepełnosprawnemu, pomagasz sobie”
Doradca zawodowy - całożyciowe doskonalenie warsztatu pracy Izabela Staszkiewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca 2009 r. Wydział
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
DOBRE PRAKTYKI SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO Z PARTNERAMI SPOŁECZNYMI R ZESZÓW 21 LISTOPADA 2012 ROKU.
Realizowanego w partnerstwie z Powiatowym Urzędem Pracy w Białymstoku w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VI Poddziałanie Wsparcie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Seminarium pt. "Innowacyjność działań
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
1 Regionalny Program Przedsiębiorczy Pomorzanin Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku.
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV.
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
SAMORZĄDOWA POLITYKA RODZINNA DODATEK DO ZASIŁKU RODZINNEGO dla rodzin wychowujących troje i więcej dzieci dr Paweł Wosicki, Radny m. Poznania, prezes.
wynagradzania i nagradzania Urząd Miasta Dzierżoniowa
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Spróbujmy się zrozumieć Inaczej mówimy, tak samo pracujemy Głusi w pracy Korzyści dla pracodawcy – finansowe.
Formy pomocy dla pracodawców po nowelizacji Ustawy
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym
Ministerstwo Finansów
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : “NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV”
Polityka personalna w Urzędzie Miejskim w Zabrzu oparta na łączeniu potrzeb pracodawcy i oczekiwań pracowników Urząd Miejski w Zabrzu.
BUDŻET OBYWATELSKI NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE. Co to jest Budżet Obywatelski? Budżet Obywatelski to mechanizm stosowany w wielu samorządach w Polsce, który.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Regionalne Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu.
PROJEKT „MOBILNY URZĄD” WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. USTAWA z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Autor: Damian Karbownik Chorzów 2013r. Status osoby niepełnosprawnej na rynku pracy Osoba niepełnosprawna, mająca prawo do jakiegoś świadczenia może.
Podsumowanie współpracy Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2011 rok.
Urząd Pracy m.st. Warszawy oferuje profesjonalne rozwiązania w zakresie
MIESZKANIA WSPOMAGANE PROGRAM „POTRZEBNY DOM”
To proste Do… Uwaga prezentacja zawiera lokowanie produktu.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Plan Prezentacji O nas – Poznaj evoSOLUTIONS Przykładowe oferty pracy
SĄDECKA INFRASTRUKTURA MIEJSKA Sp. z o.o.
Plan Prezentacji O nas – Poznaj evoSOLUTIONS Przykładowe oferty pracy
Zapis prezentacji:

„Od wykluczenia do znaczenia.” Budowa i rozwój platformy usług informacyjnych POZnan*Kontakt, w oparciu o program zatrudnienia osób z orzeczoną niepełnosprawnością. Urząd Miasta Poznania

PROBLEM KTÓRY NARODZIŁ SZANSE… MIASTO POZNAŃ APLIKOWAŁO DO MECHANIZMU NORWESKIEGO O FINANSOWANIE UTWORZENIA CALL CENTER BEZSKUTECZNIE. Niepowodzenie było bodźcem do analizy problemów i poszukiwania ukrytych w nich szans. Szanse dostrzeżono w takich problemach jak : niedostateczna reprezentacja osób z orzeczoną niepełnosprawnością wśród osób zatrudnionych w Urzędzie Miasta Poznania, brak medium za pośrednictwem którego mieszkańcy/klienci administracji mogliby otrzymywać niezbędne im informacje w sposób kompetentny, a przy tym zrozumiały i przystępny, brak środków na zapewnienie zaplecza technologicznego i organizacyjnego dla utworzenia miejsca pracy w którym zatrudnienie mogliby znaleźć niepełnosprawni. Usługa: Bezpośredni *Kontakt Klienta z aktualną informacją z zakresu administracji i usług miejskich – pod ręką, na telefon. Narzędzie: call center powołane dzięki zastąpieniu pustego kosztu, Inwestycją w Ludzi. Dźwignia: przepisy ustawy o rehabilitacji i promocji zatrudnienia osób niepełnosprawnych. ProblemSzansa Misja

PROBLEM KTÓRY NARODZIŁ SZANSE cd Pomysł oparto na skojarzeniu ze sobą potrzeb reprezentowanych przez pkt. 2 i 3 z możliwością z pkt. 1 osiągnięcia wymiernego efektu finansowego jaki pracodawca może uzyskać zwiększając wśród zatrudnionych odsetek osób z orzeczoną niepełnosprawnością. O efektach możemy mówić na kilku płaszczyznach. Efektem jest stworzenie trwałego miejsca zatrudnienia osób z orzeczoną niepełnosprawnością, miejsca które przez swą obecność i potwierdzoną rozwojem, racje bytu promieniuje na otoczenie pracownicze przyczyniając się do przełamywania stereotypów. Efektem jest zastąpienie „pustego kosztu” jakim była opłata karna na PFRON na mechanizm finansowania potrzebnego i znajdującego naśladowców rozwiązania w zakresie informacji i komunikacji społecznej. Efektem wreszcie jest zastąpienie wykluczenia jakiego doznają niepełnosprawni znaczeniem jakie związane jest z samorozwojem i pracą na rzecz ogółu mieszkańców. Usługa oferowana mieszkańcom i urzędnikom dzięki pracy osób których zatrudnienie wspiera PFRON W 2013 w POZnan*Kontakt utworzono 4 nowe stanowiska pracy z czego kwota refundacji PFRON jednego z nich wyniosła: PLN ProblemSzansa Cyfry:

Adekwatność zgłaszanego rozwiązania… Jest adekwatne do potrzeb. U podstaw przedsięwzięcia legła identyfikacja trzech problemów, –po stronie kierownictwa dostrzeżono znaczny koszt stały ponoszony przez Budżet Miasta wynikający z braku osiągania przez pracodawcę (Urząd Miasta Poznania) 6% pułapu zatrudnienia osób. z orzeczoną. niepełnosprawnością; –po stronie pracowników dostrzeżono nasilający się dyskomfort wynikający z konieczności obsługiwania rosnącej liczby prostych masowych procedur informacyjnych ze stratą czasu niezbędnego dla skupienia się na zadaniach bardziej wymagających; –po stronie klientów dostrzeżono wzrost wymagań dotyczących dostępności, przejrzystości prostoty i szybkości świadczonych przez administracje usług. Cyfry: od rocznie do w 2013r. Problem Szansa Cyfry: Wzrost W 2013r. POZnan*Kontakt przekroczył rozmów.

Skuteczność zgłaszanego rozwiązania… Jest skuteczne. Przedsięwzięcie zarówno w płaszczyźnie procesu jak i efektu zostało z powodzeniem powtórzone dowodząc poprawności założeń i regularnej osiągalności zamierzonego skutku. Wdrożenie przyczyniło się do poprawienia wyników działalności podmiotu w sferze finansowej - trwale obniżono opłatę karną do PFRON jak i w sferze społecznościowej - trwale wkomponowano pracowników z orzeczoną niepełnosprawnością w zespół, który pracuje na rzecz osiągnięcia wspólnego celu. Zmianie uległo nastawienie stron: po stronie pracodawcy nieufność zastąpiło uznanie, po stronie pracowników bierność zastąpiła wiara w możliwości i aktywność. 12 osób permanentnie podnosi kwalifikacje w tym 3 osoby podniosły formalne wykształcenie (wyższe licencjackie i wyższe magisterskie) 12 osób uzyskało certyfikaty znajomości j. angielskiego na różnych poziomach PLN miesięcznie mniej opłaty karnej UMP na rzecz PFRON… ProblemSzansa Cyfry:Wzrost

Przejrzystość procesu wdrożenia rozwiązania… Zostało wprowadzone w przejrzysty sposób. Przedsięwzięcie było wynikiem udziału autora projektu w programie wspierania inicjatyw pracowniczych. W ramach tej procedury projekt był oceniany przez komisję, której członkami byli przełożeni oraz współpracownicy autora, a głos opiniujący miała zakładowa organizacja związkowa. Rok rocznie pracownicy oceniają Kierownika. Zgodnie z regulaminem Wspierania Inicjatyw Pracowniczych projekt był oceniany następczo po 1 roku funkcjonowania. Obecnie współpracujemy z FIR oraz Kawalerami Maltańskimi w zakresie organizacji płatnych staży dla osób niepełnosprawnych poszukujących zatrudnienia w jednostkach takich jak POZnan*Kontakt ProblemSzansa Partnerzy:

Trwałość zgłaszanego rozwiązania… Jest trwałe. Projekt ma cechy trwałości. Pomimo upływu 3 letniego okresu, na który opiewała umowa z PFRON utrzymano utworzone w 2009 roku stanowiska, a ponadto w 2013 dodano do nich 4 kolejne. Na rok 2014 planuje się, w związku z dynamicznym rozwojem usług, zatrudnienie kolejnych brokerów informacji. Rozwiązanie było przedmiotem wizytacji audytorów systemu ISO, na którym opiera się system zarządzania w UMP Cyfry: –2009 – 12 etatów – etatów –V – 26 etatów Nowi pracownicy Monika, Ania, Eliza i Szymon Wzrost nowi pracownicy ProblemSzansa

Możliwość zastosowania w innych jednostkach samorządowych: Jest replikowalne. Przedsięwzięcie nie wymaga unikalnych warunków, oparte jest na zastosowaniu powszechnie obowiązujących przepisów prawa i odnosi się do zaspokojenia potrzeb występujących w większości instytucji administracji publicznej oraz jej klientów. Cyfry: Na konferencje Petent 2.0 między innymi promującą poznańskie rozwiązanie, która miała miejsce r. Akredytowało się 120 uczestników reprezentujących samorządy i administracje z całego kraju. Konferencja: SzansaProblem

Dlaczego warto głosować na ten projekt… Jak bez udziału znacznych środków i angażowania grantów np. Mechanizmu Norweskiego zbudować potrzebną, a wkrótce nieodzowną, w administracji usługę. Jak przełamać stereotyp niepełnosprawnego pracownika w zespole i zmniejszyć koszty utrzymania administracji. Jak osiągnąć efektywność kosztową realizując ważny projekt społeczny. Wiemy jak i potrafimy pokazać: SzansaProblem