Budowa Lidera Polskiej Bankowości Informacja o postępie prac w programie integracji Warszawa, 10 maja, 2007.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Advertisements

Cel projektu Celem projektu jest przygotowanie programu ubezpieczenia grupowego wraz z ryzykami dodatkowymi, który będzie dedykowany dla Zawodowych Kuratorów.
EBPP - nowy trend na rynku
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Maciej Olex-Szczytowski
Zarządzanie Ryzykiem Operacyjnym
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Warsztat z pomysłem, cz. III
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Emilia Stępień, Bird&Bird Warszawa, 21 maja 2010
Zlecenie i wybór wykonawcy
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
Prezes Zarządu eCard S.A.
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
FM Banku SA i Polskiego Banku Przedsiębiorczości S.A.
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
WSPARCIE ROZWOJU POLSKICH PRZEDSIĘBIORC Ó W Część II Finansowanie MŚP Katowice, 15 maja 2012.
Agenda 1 Tailored Mobile Solutions S.A 2 Aplikacja TMS Finance 3
Budowa ogólnodostępnych parkingów podziemnych w Warszawie z udziałem partnera prywatnego For information on applying this template onto existing presentations,
Projekt integrujący małe i średnie biura nieruchomości
WORKFLOW KLUCZEM DO MINIMALIZACJI KOSZTÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI
Quest Software Case klienta Migracja Lotus Notes do Exchange
Szkolenia, Coaching, PR.
Grupa BRE Banku Szlifujemy diamenty. 2 KRYZYS ? KRY.
Biznesplan.
Metodyki zarządzania projektami
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Systemy PABX 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
SEKTOR IT AKTYWIZATOREM SKUTECZNEJ KONKURENCJI BANKÓW SPÓŁDZIELCZYCH NA RYNKU BANKOWYM Jerzy Różyński Prezes Zarządu Krajowego Związku Banków Spółdzielczych.
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
Planowanie przepływów materiałów
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
CRM – wady i zalety UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008.
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
„Wszystko jest zawsze uważane za niemożliwe zanim zadziała. Tym właśnie zajmują się przedsiębiorcy – robieniem tego, co ludzie powiedzieli im, że jest.
Współczesny bank – partner dla MSP
Agenda O Nas Ogólne informacje o Produkcie Job Manager – idealne rozwiązanie Aplikacja Webowa Aplikacja Kliencka Najnowsze zmiany.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Budowa Lidera Polskiej Bankowości Informacja o postępie prac w programie integracji dla inwestorów Warszawa, 21 lutego 2007 r.
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
British Polish Chamber of Commerce Usługa wsparcia polskich producentów Usługa Eksportowa – BPCC Export Marta Smolarek Konsultant ds. eksportu Brytyjsko.
Zintegrowane systemy informatyczne
Kluczowe aspekty realizacji projektów PPP Listopad 2011.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Warszawa 27 Luty 2014 Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Wykonał: Michał Boczek Promotor: dr inż. Dariusz Chaładyniak.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Graficzna Struktura Organizacyjna Nest Bank SA
Strategia Inwestycyjna
Wsparcie dotacyjne w ramach
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w 2017 roku
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Spotkanie w celu zebrania nowych pomysłów
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Budowa Lidera Polskiej Bankowości Informacja o postępie prac w programie integracji Warszawa, 10 maja, 2007

1 AGENDA Główne osiągnięcia prowadzące do prawnego podziału 2 Informacje o procesie sprzedaży 3 Pekao – BPH: omówienie ogólnego postępu prac 1

2 Wypełnienie wymogów prawnych oraz wynikających z umowy dla integracji/zbycia Wykonanie umowy Utworzenie docelowego modelu operacyjnego oraz przejściowych struktur organizacyjnych Przygotowanie operacyjne/techniczne integracji i gotowości na Day 1 Utworzenie OPE Projekt organizacji Plan finansowy bottom-up Planowanie integracji/wydzielenia Przygotowanie do wykonania umowy Definicja aspiracji i modelu operacyjnego INTEGRACJA NA ZAAWANSOWANYM ETAPIE - STATUS Wybór docelowych placówek i definicja wyodrębnionych składników “Jak jest” ocena modeli operacyjnych Definicja ograniczeń prawnych Uruchomienie działań HR/Komunikacji Wykonanie integracji: –Migracja IT –Przemodelowanie placówek –Docelowa struktura organizacyjna –Kampanie medialne Wykonanie operacyjne zbycia Faza 1 Faza 2Faza 3Faza 4 16 listopada 2006 (zatwierdzenie planu podziału) Do 6 miesięcy po integracji prawnej (koniec operacyjnej integracji) Działania po zamknięciu integracji Działania przed zamknięciem integracji Integracja i planowanie zbycia 22 maja27 lipca Porównanie „Jak jest” oraz definicja wyodrębnionych składników W pełni operacyjny Nowy Bank 3 Kw (integracja prawna) Obecna faza działań

3 KOLEJNE WAŻNE KROKI W PROCESIE INTEGRACJI ZOSTAŁY OSIĄGNIĘTE NWZA obu banków zaakceptowały 27 kwietnia plan podziału GE Money EMEA został wybrany do wyłącznych negocjacji dotyczących zakupu BPH 200 Kroki niezbędna do realizacji fuzji na czas

4 AGENDA Główne osiągnięcia prowadzące do prawnego podziału 2 Informacje o procesie sprzedaży 3 Pekao – BPH: omówienie ogólnego postępu prac 1

5 Zapewnienie dobrego początku od pierwszego dnia ZNACZĄCE I WYRAŹNE OSIĄGNIĘCIA W PROCESIE DĄŻĄCYM DO PODZIAŁU I INTEGRACJI Przygotowania w Nowym Pekao Przygotowania w BPH Day-1 Centre utworzony w celu zapewnienia pełnej gotowości operacyjnej w momencie podziału Kompleksowy plan komunikacji przygotowany Platforma informatyczna Nowego Pekao ulepszona ponad jakość obsługi uzyskaną z połączenia systemów dwóch banków Techniczny plan podziału przygotowany: plan przeniesienia, plan uspójnienia wizualizacji Prace nad podziałem w końcowej fazie, w tym utworzenie ZCP (Zorganizowanych Części Przedsiębiorstwa)

6 Zakres kompetencji Day-1 Center Przygotowanie wysokiej jakości obsługi wszystkich klientów od pierwszego dnia po podziale Zapewnienie pełnej gotowości operacyjnej do właściwej integracji central i sieci (procesy, struktura organizacyjna, logistyka, IT) Koordynacja tworzenia nowych struktur organizacyjnych i przeprowadzenia kompleksowych szkoleń Zapewnienie w pełni działającego modelu biznesowego wykorzystującego najlepsze rozwiązania z obu banków Zapewnienie właściwego procesu komunikacji do wszystkich grup docelowych oraz płynnego procesu transformacji z punktu widzenia klientów i pracowników DAY-1 CENTER UTWORZONY W CELU ZAPEWNIENIA PEŁNEJ GOTOWOŚCI OPERACYJNEJ W MOMENCIE PODZIAŁY Doświadczony menedżer Day-1 Center został nominowany

7 Komitet Sterujący Spotkania z Liderem Programu Spotkania w ramach Day-1 Center Cotygodniowe spotkania z Koordynatorami ds. podziału i integracji Centrali Cotygodniowe spotkania z podzespołami ds. Komunikacji i Logistyki Codwutygodniowe spotkania z Liderami Zespołów Zadaniowych Codwutygodniowe spotkania z Liderem Programu Spotkania Liderów Zespołów Zadaniowych informujące o statusie prac Codwutygodniowe spotkania z Liderem Programu Codwutygodniowe wspólne spotkania z Liderami Zespołów Zadaniowych Przegląd postępów prac każdego z Zespołów, możliwych rozwiązań problemów oraz pełna cyrkulacja informacji pomiędzy Zespołami Zadaniowymi WZMOCNIONE ZARZĄDZANIE PROJEKTEM W OCZEKIWANIU NA PODZIAŁ

8 EFEKTYWNA KOMUNIKACJA DO WSZYSTKICH GRUP DOCELOWYCH ZAPEWNIONA POPRZEZ WIELE KANAŁÓW KOMUNIKACYJNYCH Dedykowane kanały komunikacji Masowa wysyłka listowa do klientów Osobisty kontakt z klientami zamożnymi i korporacyjnymi przez ich doradcę Pracownicy oddziałów i call center przeszkoleni do wsparcia klientów w procesie integracji Dedykowana strona internetowa z najważniejszymi informacjami dla klientów Klienci Pracownicy Agencje Związki Zawodowe Inwestorzy Prasa Dostawcy Grupy docelowe PRZYKŁAD

9 PLATFORMA INFORMATYCZNA NOWEGO PEKAO ULEPSZONA PONAD JAKOŚĆ OBSŁUGI UZYSKANĄ Z POŁĄCZENIA SYSTEMÓW DWÓCH BANKÓW Główne elementy - przykładyUlepszenia Bankowość elektroniczna dla klientów indywidualnych Pełna możliwość dokonywania operacji w zakresie produktów inwestycyjnych Bardziej zaawansowane rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo, np. autoryzacja transakcji poprzez potwierdzające kody SMS Usprawniona funkcjonalność przelewów z natychmiastową zmianą środków na obu rachunkach, także w weekendy Platforma Internetowa dla MŚP Nowa, dedykowana platforma Internetowa z rozwiązaniami dopasowanymi do potrzeb klientów segmentu MŚP (np. potwierdzenia wielopodpisowe, import/export plików z przelewami, przelewy zagraniczne) Produkty dla klientów korporacyjnych Usprawnione moduły cash management i trade finance Alternatywne kanały elektroniczne (np. zlecenia poprzez pocztę elektroniczną oraz pliki z danymi)

10 TECHNICZNY PLAN PODZIAŁU PRZYGOTOWANY: PLAN PRZENIESIENIA, PLAN USPÓJNIENIA WIZUALIZACJI Plan przeniesienia Nowe przypisanie departamentów do budynków przygotowane Harmonogram przenoszenia pracowników, dokumentacji, mebli, sprzętu sporządzony Pełna synchronizacji działań zapewniona Inwentaryzacja zewnętrznych i wewnętrznych elementów wizualizacji zakończona Spis wszystkich materiałów biurowych z elementami wizualizacji przygotowany Prace nad projektami architektonicznymi związanymi ze zmianą wizualizacji rozpoczęte Plan uspójnienia wizualizacji 8 budynków 26,500 m 2 Ponad 1,000 osób

11 PLAN USPÓJNIENIA WIZUALIZACJI ZEWNĘTRZNEJ PRZYGOTOWANY 285 oddziałów 607 bankomatów Agencje Centra Korporacyjne Budynki Centrali

12 AGENDA Główne osiągnięcia prowadzące do prawnego podziału 2 Informacje o procesie sprzedaży 3 Pekao – BPH: omówienie ogólnego postępu prac 1

13 GE MONEY EMEA BANK ZOSTAŁ WYBRANY DO DALSZYCH WYŁĄCZNYCH NEGOCJACJI Zebranie wstępnych ofert Sprawdzenie potencjalnych nabywców Wybór najlepszych ofert Potencjalni nabywcy dokonują procesu due diligence BPH 200 Potencjalni nabywcy przygotowują i składają wiążące oferty zakupu BPH 200 Zebranie ostatecznych ofert Wybór najlepszej oferty Listopad - GrudzieńStyczeń - LutyMarzecKwiecień Umowa Przygotowanie krótkiej listy potencjalnych nabywców Due diligence Złożenie wiążących ofert Wybór partnera do końcowych wyłącznych negocjacji

14 NASTĘPNE KROKI Prawny podział/ integracja BPH 285 Sprzedaż Nowego BPH Pełna integracja operacyjna ~30 dni po wyrażeniu przez KNB zgody na podział Do końca 2007 Do 6 miesi ęcy po prawnym podziale

15 MATERIAŁ DODATKOWY

16 SILNY ZESPÓŁ SKUTECZNIE UTRZYMUJE WYNIKI BIZNESOWE 1 Średnia miesięczna okresu kwiecień 2005 – marzec Średnia miesięczna okresu kwiecień 2006 – luty 2007 Utrzymany talent Bardzo ograniczony odpływ klientów 0,41% Przed ogłoszeniem podziału 1 0,48% Po ogłoszeniu podziału 2 Fluktuacja pracowników obu banków % Zamykane rachunki osobiste % 0,73% Po ogłoszeniu podziału 2 0,76% Przed ogłoszeniem podziału 1