Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Quest Software Case klienta Migracja Lotus Notes do Exchange

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Quest Software Case klienta Migracja Lotus Notes do Exchange"— Zapis prezentacji:

1 Quest Software Case klienta Migracja Lotus Notes do Exchange
Mira Zwarycz, Key Account Manager Grzegorz Szafrański, Product Manager

2 Klient Bank Jeden z największych banków Europy Środkowej i Polski (ponad 5 milionów klientów). W 2007r. została przeprowadzona fuzja, w wyniku której powstał siódmy co do wielkości, bank w Europie. W wyniku fuzji (285 placówek, a wraz z nimi 1,3 mln klientów) zostało wcielone w infrastrukturę informatyczną Banku. Nastąpiła min. migracja poczty korporacyjnej z Lotus Notes do Exchange 2003

3 Projekt migracji W przygotowanie i przeprowadzenie projektu zaangażowana została firma zewnętrzna (Microsoft) Wymagania biznesowe banku (min. czas trwania migracji i bezpieczeństwo procesu) Planowane zmigrowanie ok skrzynek pocztowych, w tym skrzynki „VIP” Planowany czas trwania projektu – ok. 6 mies.

4 Rozwiązanie Microsoft przygotował opinię na temat pięciu różnych narzędzi migracyjnych Na podstawie analizy i testów przeprowadzonych przez Microsoft, Bank wybrał rozwiązanie Quest Notes Migrator Kryteria wyboru: 1. rozwiązanie sprawdzone na rynku (referencje) 2. pełny support i wsparcie techniczne 3. rozwiązanie całościowe (migracja kont, kalendarzy, zadań, archiwów, kontaktów) 4. automatyzacja wielu czynności i możliwość jednoczesnej migracji użytkowników 5. raportowanie poszczególnych etapów migracji Telewizja nowej generacji n to pierwsza w Polsce i pierwsza w Europie środkowo - wschodniej telewizja umożliwiająca odbiór programów w technologii HD, nagrywanie wybranych pozycji programowych oraz zapewniająca dostęp do biblioteki filmów i programów na życzenie. Telewizja nowej generacji n wchodzi w skład Grupy ITI, do której należą m.in. TVN, Onet, Multikino. W związku z szybkim rozwojem i rozbudową infrastruktury IT, firma potrzebowała dodatkowych narzędzi informatycznych, które pozwoliłyby zautomatyzować zarządzanie bazą danych oraz zwiększyć jej wydajność. Na początku swojej działalności (2006 r.), spółka ITI Neovision zakupiła rozwiązanie TOAD for Oracle Ważnym zadaniem dla administratorów baz danych pozostało jednak zapewnienie szybkiego wykrywania, identyfikacji i rozwiązywania problemów, które powodują spadek wydajności bazy danych. Dlatego w maju br. spółka zakupiła i wdrożyła dwa kolejne rozwiązania przeznaczone do zarządzania wydajnością bazy danych Oracle: Spotlight for Oracle oraz Performance Analysis for Oracle. „Przed wdrożeniem produktów Quest Software sprawdzaliśmy narzędzia oferowane przez innych dostawców. Zdecydowaliśmy się jednak na: Spotlight i Performance Analysis. Przekonała nas m.in. ich funkcjonalność, łatwość obsługi oraz bardzo przejrzysty interfejs graficzny. Dodatkowym argumentem było duże doświadczenie firmy w oferowaniu zaawansowanych narzędzi do obsługi bazy danych Oracle, w których firma ta już od dawna się specjalizuje - już wcześniej mieliśmy okazję korzystać z oprogramowania Quest Software – TOAD for Oracle.” - Paweł Bąkała, Z-ca dyrektora BOK, IT i SB ds. Infrastruktury, ITI Neovision. „Dział IT stał się prawdziwym centrum zarządzania krytycznymi systemami. Mamy teraz bieżący podgląd komponentów bazy danych i poziom aktywności wszystkich zachodzących procesów. Spotlight sam identyfikuje i diagnozuje tysiące możliwych elementów mających wpływ na wydajność. Dokładnie wskazuje miejsce, w którym pojawia się „wąskie gardło” wpływające na spadek wydajności. Dzięki prostej i szybkiej instalacji w zasadzie od razu mogliśmy zauważyć korzyści z zakupu Spotlight: oszczędność czasu pracy administratorów i kosztów wynikających z zapewnienia większej wydajności i niezawodności bazy danych.” - Paweł Bąkała, Z-ca dyrektora BOK, IT i SB ds. Infrastruktury, ITI Neovision.

5 Przebieg migracji Proces przebiegł w dwóch etapach:
Zmigrowanie skrzynek VIP Zmigrowanie danych podmiotów o istotnym znaczeniu biznesowym Czas trwania projektu: 6 mies. Finalna migracja: kilka dni Migracja przeprowadzona przez Microsoft, przy wsparciu specjalisty Quest Dystrybucja i pod nadzorem oddelegowanego pracownika Banku

6 Informacje techniczne
Istotne cechy Quest Notes Migratora z punktu widzenia potrzeb klienta: Konieczność przeprowadzenia migracji offline (dwa środowiska odseparowane od siebie)!!! Migracja kalendarzy Migracja archiwów Migracja kontaktów Konwersja adresacji ’i Lotus Notes na adresację SMTP AUTOMATYZACJA MIGRACJI!

7 Notes Migrator for Exchange
“Pozwala na przeprowadzenie migracji z Lotus Notes do środowiska Exchange bez wpływu na pracę użytkownika końcowego przy zachowaniu zgodności danych. Migruje archiwa poczty użytkowników”.

8 Różne scenariusze migracji
Exchange Lotus Domino PST Archiwa, Repliki, PABs

9 Centralny moduł zarządzający projektem

10 Proces migracji

11 Self Service Desktop Migrator - migracja lokalnych archiwów

12 Problemy napotkane w trakcie migracji
Przyporządkowanie użytkowników po stronie Lotus Notes do istniejących kont w Active Directory Rozwiązanie Ustalenie atrybutów unikalnych (atrybut Employee ID)

13 Efekt finalny W wyniku wykorzystania Quest Notes Migratora przeniesienie skrzynek i dodatkowych danych systemu pocztowego zostało przeprowadzone sprawnie, zgodnie z oczekiwaniami klienta. Dane ważnych podmiotów biznesowych zostały w całości i bez ryzyka utraty przeniesione do nowego systemu pocztowego.

14


Pobierz ppt "Quest Software Case klienta Migracja Lotus Notes do Exchange"

Podobne prezentacje


Reklamy Google