Czym jest Fronter? Gdańsk, wrzesień 2014 netedukator@interia.pl; 695 4949 58; www.webfronter.com/feo/odn Ośrodek metodyczny Fundacji Edukacji Otwartej NetEdukator
Fronter to… całe środowisko Narzędzie Treści Środowisko wirtualnej szkoły Podręczniki Metody nauczania Uczeń w sieci i na tablecie Projekt i odwrócona klasa Samodzielna praca ucznia
Fronter – cele i kluczowe korzyści. Wiedza dyrektora: jak wykorzystuje się w szkole IT Wspólne zasoby Istotne i jasne statystyki dla oceny jakości pracy: szkoły, nauczycieli, uczniów Dostępność zasobów IT dla nauczyciela Intensywność nauki Intensyfikacja nauki przez uczniów Kompetencje IT nauczycieli
na swoim miejscu Teraz wszystko jest Dla kogo Platforma?.. Nadzór nad realizacją programu Dyrektor Nauczyciel Nadzór i wprowadzanie metod nauczania Globalny monitoring zagrożeń Zautomatyzowany i powtarzalny system Nowe metody: - odwrócona lekcja, projekt eduk. Dokładny i nieuznaniowy system informacji: punktacje; terminy; długoterminowe zestawienia na swoim miejscu Teraz wszystko jest Możliwość i nadzór nad dzieleniem się treściami i metodami wewnątrz szkoły/OP Organizacja, do której łatwo się „przyłączyć” Wirtualne/społecznościowe „zasoby” Rodzic Możliwa grywalizacja jako system motywujący Szczególny monitoring postępów dziecka - motywacje Szczególny monitoring zagrożeń – wsparcie nauczyciela Komunikacja ze szkołą – wsparcie nauczyciela Uczeń
Podręcznik w sali Frontera
Wygląd podręcznika w Sali Frontera Sala frontera przygotowana pod podręcznik Sala Frontera z podręcznikiem
Struktura treści Sali z podręcznikiem Sekcja identyfikacji sali Sekcja pomocy dla uczniów Linki do podręcznika Oferta dydaktyczna od nauczyciela Testy i zadania domowe Sekcja informacji o każdym dziale Sekcja z tematami podręcznika
Jak to widać w całości? Sekcja identyfikacji sali Sekcja pomocy dla uczniów Sekcja informacji o każdym dziale Sekcja z podręcznikiem, materiałami od nauczyciela, testy i zadania
Grupy narzędzi Frontera – dla nauczyciela narzędzia informacyjne narzędzia zadań narzędzia komunikacji narzędzia zarządzania
Biblioteki – programowanie na Front O projekcie: Edukacja programistyczna dzieci klas 1-3 i 4-6 Biblioteki jako gminne centrum: szkoleniowe dla nauczycieli, warsztatowe dla uczniów; Bibliotekarze – inicjatorzy i koordynatorzy Grup uczniowskich w gminie; Edukacji nauczycieli z wybranych szkół; Podstaw wiedzy programistycznej na poziomie eduakacji wczesnoszkolnej; Dostępu do platformy b-learningowej;
Biblioteki – programowanie na Front Jak wygląda podręcznik do programowania: Edukacja programistyczna dzieci klas 1-3 i 4-6 Sekcja identyfikacji; Jaka misja i gmina Sekcja ogólna: informacje, konkursy, gry Sekcja z podręcznikiem, materiałami od nauczyciela, zadaniami i testami Link do treści tematu w formie PDF (instrukcja, opis, podpowiedzi, treść zadania) Plik programu Obrazek pokazujący jak ma wyglądać w końcowej fazie nasz program; Film instruktażowy Zadania, testy, instrukcje od nauczyciela Sekcja informacji i odnośników do misji (działów)
Organizacja projektu Biblioteka Główna Biblioteka Gminna Szkoła Gminna