„ MŁODY OBYWATEL”:  GR.I „Wolontariat - dobry sposób na życie”  GR.II” Budowa skateparku w Kole„

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Człowiek- najlepsza inwestycja
Advertisements

Bezpieczeństwo publiczne-edukacja dla służb mundurowych.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Portal EURES – baza „Życie i praca”
SAMODZIELENIE W PRZYSZŁOŚĆ projekt realizowany w ramach działania 1.5 SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
Rozwój społeczności lokalnych
Dokąd zmierza aktywność obywatelska Polaków
WOLONTARIAT, UMOCOWANIA PRAWNE. Wolontariat - bezpłatne, dobrowolne, świadome i bez wynagrodzenia wykonywanie świadczeń na rzecz uprawnionych organizacji.
Solidarność międzypokoleniowa a aktywność społeczna osób starszych.
Stowarzyszenie CAL Centrum Aktywności Lokalnej jako metoda integracji i rozwoju społecznego Zbigniew Mieruński Stowarzyszenie CAL
PRAWA CZŁOWIEKA.
Przygotował Andrzej Potucha
WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA.
Prawa i obowiązki obywateli RP
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
WOLONTARIAT.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
W ramach projektu III sektor dla wolontariatu Joanna Czabajska Szkolenie jest realizowane w ramach projektu pn.: III sektor dla wolontariatu finansowanego.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Konin Konin dawniej Nowa przeprawa Urząd miejski Boisko typu „Orlik”
Prawa i obowiązki Obywateli RP
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
EUROPEJSKI ROK OBYWATELI Prawa Obywatela Unii Europejskiej Prawo do swobodnego poruszania się i przebywania na terytorium wszystkich państw należących.
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Technikum w Chełmży Technik ekonomista
Sonda przeprowadzona na grupie losowo wybranych mieszkańców gminy Modliborzyce, kwiecień 2010 r. (dane w %)
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
PROJEKT MŁODY OBYWATEL - BADANIE ZASOBÓW MIASTA Autorzy: Kamila Pazura Beata Boczkowska Michał Tomaszewski.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Kwiecień 2014 r. Debata.
,,Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej’’
  poszerzenie wiedzy na temat ekologii i zrównoważonego rozwoju na przykładzie koncepcji zagospodarowania przestrzeni Parku w Łodygowicach,  wdrażanie.
Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam Unia Europejska?
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie Wydział Stosowanych Nauk Społecznych.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
Szkolny Klub Wolontariatu w Zespole Szkół w Dydni.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Udział w ogólnopolskim projekcje organizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Przedstawienie kandydata
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
MŁODZI DLA SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ 1 EDYCJA 2013/2014 Gimnazjum nr 1 im. Hugona Kołłątaja W Dąbrowie Górniczej.
„Zdrowie, aktywność i integracja międzypokoleniowa”
Uczeń- jego prawa i obowiązki
Zapraszamy!.  Nauczysz się pisać profesjonalne dokumenty aplikacyjne.  Przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą.  Rozwiniesz umiejętności.
Tablica poświęcona poległym żołnierzom.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Szkoła demokracji, czyli jak pomóc sobie i innym. XX Liceum Ogólnokształcące im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego – szkołą demokracji.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
AKADEMIA KOMPETENCJI OSÓB 50+
OBYWATELSKA POLITYKA EDUKACYJNA
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
autorstwa posłów z Klubu poselskiego Prawa i Sprawiedliwości
Program przedszkolnej edukacji antytytoniowej
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

„ MŁODY OBYWATEL”:  GR.I „Wolontariat - dobry sposób na życie”  GR.II” Budowa skateparku w Kole„

WZIĘLIŚMY UDZIAŁ W PROJEKCIE Z CENTRUM EDUKACJI OBYWATELSKIEJ – „MŁODY OBYWATEL”. JEGO CELEM BYŁO ZBADANIE KAPITAŁU SPOŁECZNEGO, KTÓRY PÓŹNIEJ WYKORZYSTALIŚY WE WŁASNYM PROJEKCIE.

Obywatel -osoba fizyczna przebywająca na terytorium konkretnego państwa związana z nim trwałym węzłem prawnym. Posiadanie określonego obywatelstwa przesądza o zakresie praw i obowiązków jednostki (osoby fizycznej) wobec państwa i odwrotnie. Według konstytucji do obowiązków obywatelskich można zaliczyć: wierność wobec państwa i troskę o dobro wspólne, przestrzeganie prawa, ponoszenie ciężarów i świadczeń publicznych, obrony Ojczyzny, w tym służby wojskowej.

 DOM POMOCY SPOŁECZNEJ  WSPÓLNOTĘ ANONIMOWYCH ALKOCHOLIKÓW  MANUFAKTURĘ PIOSENKI HARCERSKIEJ WARTAKI  SZKOLNY KLUB SPORTOWY

 POZNALIŚMY SZERZEJ ŚWIAT I JEGO RÓŻNORODNOŚĆ  ANGAŻOWALIŚMY SIĘ W SPRAWY LOKALNE  ZDOBYLIŚMY ODWAGĘ W ROZMOWACH Z INNYMI LUDZMI  NABYLIŚMY UMIEJĘTNOŚĆ BADANIA POTRZEM MIESZKAŃĆÓW  POSZERZYLIŚMY SWOJE UMIEJĘTNOŚCI PRACY W GRUPIE  POTRAFIMY MARZYĆ I PRZEKŁADAĆ MARZENIA NA KONKRETNE DZIAŁANIA

 POSIADAMY SZERSZĄ WIEDZĘ NA TEMAT OKOLICY W KTÓREJ FUNKCJONUJEMY NA CO DZIEŃ  WIEMY W JAKI SPOSÓB NALEŻY ZASPOKAJAĆ POTRZEBY OKOLICZNYCH MIESZKAŃCÓW  WIEMY DO JAKICH OSÓB I INSTYTUCJI ZGŁOSIĆ SIĘ Z KONKRETNYM PROBLEMEM  WIEMY JAKIE DZIAŁANIA MOŻEMY PODJĄĆ SAMODZIELNIE, DO JAKICH POTRZEBUJEMY POMOCY LUBSOJUSZNIKÓW, ORAZ GDZIE ICH ZNALEŹĆ I W JAKICH SPRAWACH MOGĄ NAM POMÓC.