MÓJ (NIE) PEŁNOSPRAWNY BRAT

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POSTAW RODZICIELSKICH
Advertisements

ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
PEDAGOG SZKOLNY mgr Dagmara Kęsek
Ludzie starsi – to dalej ludzie !
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
Zgodnie z definicją sformułowaną przez Światową Organizację Zdrowia (WHO): Osoba niepełnosprawna to osoba, u której istotne uszkodzenia i obniżenie sprawności.
Społeczny kontekst przebiegu rehabilitacji
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Krokodyle z przedmieścia
TOLERANCJA WOBEC OSÓB ZAKAŻONYCH HIV
O aktywności dorosłych i seniorów
Gerontologia społeczna - nauka zajmująca się procesami i zjawiskami społecznymi, psychologicznymi, ekonomicznymi i demograficznymi, które są przyczynami.
Współpraca z rodzicami-szansa czy konieczność
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Szko ł y Przemierzania Snów w Procesie Wzniesienia Polska Ustro ń 5-7 Kwietnia 2013 i Ustanów Kwietnia 2013.
Reakcje rodziny na kryzys spowodowany chorobą psychiczną
STEREOTYPY NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
SYTUACJA RODZIN DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH...?
Znaczenie Kogo dotyczy Objawy Typy Zwalczanie
Firma dla różnych ludzi
Faza 1 - wstrząs i szok, uczuciowa anestezja, otępienie, poczucie odrealnienia (bezpośrednio po zdarzeniu)
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Czy autorytety są nam potrzebne
Czy autorytety są nam potrzebne?
Czym jest Integracja?.
„Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?”
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Wyczyn czy rekreacja? Oto jest pytanie.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
w praktyce pedagogicznej
AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY
Szkoła Promująca Zdrowie
Aktywność i samowystarczalność osób niepełnosprawnych
Motywowanie do nauki – rola rodzica
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ = NORMALNOŚĆ !!!
„Mój (NIE) pełnosprawny brat”
NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI JAK MĄDRZE KOCHAĆ.
Osoba niepełnosprawna
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Komunikacja alternatywna i wspomagająca
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Niepełnosprawność Władysław Sanocki „Człowiek niepełnosprawny jest pełnoprawnym członkiem ludzkiej wspólnoty”. Anna Zygmańska Grażyna Korczak Hanna Gleńska.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Asystent osoby niepełnosprawnej Czas trwania nauki – 1 rok.
Niepełnosprawni wśród nas
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
O stresie – kilka rzeczy ważnych
Sposoby radzenia sobie ze stresem
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
BLIŻEJ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI.
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

MÓJ (NIE) PEŁNOSPRAWNY BRAT

STAYSTYKI W Polsce jest ponad 6 mln niepełnosprawnych, co daje 16% w skali kraju. Pełnosprawni stanowią tu prawie 32 mln, co procentowo wynosi 84%. Co 25 obywatel Polski jest inwalidą a co 20-go uważa się za niepełnosprawnego w życiu i w pracy. Na świecie jest ponad 500 milionów ludzi upośledzonych fizycznie i psychicznie.

LOS TAK CHCIAŁ Choć choroby genetyczne są rzadkością, to jednak w skali światowej dotyczą milionów. W Europie choruje na nie prawie 30 mln ludzi, w tym 1,3 do 2,6 mln Polaków. Z niektórymi chorobami genetycznymi medycyna radzi sobie, ale wobec większości wciąż pozostaje bezradna.

Narodziny dziecka to wspaniały moment w życiu rodziców Narodziny dziecka to wspaniały moment w życiu rodziców. Każdy pragnie, by jego dziecko było zdrowe, radosne, prawidłowo się rozwijało. Dlatego narodziny niepełnosprawnego dziecka to moment szczególnie trudny dla rodziców. Dorastające dzieci niepełnosprawne, wchodzące w okres dorastania przeżywają różne trudności wynikające nie tylko ze stanu ruchowego, ale też psychicznego. Borykają się z niską samooceną, poczuciem winy, poczuciem straty, wielkim żalem, kompleksami, brakiem akceptacji własnej niepełnosprawności i zmową milczenia na temat choroby. Potrzebują wówczas kontaktu z rówieśnikami sprawnymi i niepełnosprawnymi, bliskości rodziców.

NAGŁA NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ Nagła zmiana zdrowia na stan gorszy jest ciężkim przeżyciem fizycznym i psychicznym. Osobie takiej zmienia się cały świat. Potrzeba wiele czasu, aby mogła powrócić do sił psychicznych i ułożyć sobie nowe życie, trudniejsze ale nie pozbawione sensu.

ABY ZROZUMIEĆ LUDZI TRZEBA STARAĆ SIĘ USŁYSZEĆ TO, CZEGO NIGDY NIE MÓWIĄ Osoby niepełnosprawne dotknięte różnymi typami niepełnosprawności zmagają się z życiem, często odczuwając dużo większe trudności, przeszkody, wkładają wiele wysiłku by osiągnąć to, co dla człowieka sprawnego jest niemal na wyciągniecie ręki.

NIEPEŁNOSPRAWNI NIE POTRZEBUJĄ POCIESZANIA TYLKO ZROZUMIENIA Dużą rolę w życiu osoby niepełnosprawnej odgrywa otoczenie. Jeśli taka osoba jest akceptowana to nie boi się wyjść na zewnątrz. Dlatego każdy z nas powinien w pobliży osoby niepełnosprawnej zachowywać się naturalnie. Otoczenie to ważny czynnik, który sprawia że osoba jest wesoła i otwarta, gdy ją akceptujemy lub przygnębiona, zamknięta w sobie i smutna, gdy ją odrzucamy. Większość ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy, że może mieć wpływ na charakter, spojrzenie na świat i nastrój osoby niepełnosprawnej.

WSPÓLNIE NA SZCZYT Niepełnosprawni żyją pośród nas, często są pełni inwencji, odnoszą sukcesy wyróżniają się talentami. Podejmują wiele inspirujących, ważnych czy ciekawych działań, tych małych i dużych, a przy tym pokonują sporo przeciwności i ograniczeń. Pokazują, że niepełnosprawność nie musi być przeszkodą w prowadzeniu aktywnego życia. Mogą być wzorem do naśladowania dla innych.

DWA OBLICZA JEDEN ŚWIAT Integracja niepełnosprawnych nie ma polegać na dopasowywaniu ich do życia w niezmienionym środowisku, lecz do wzajemnego połączenia się światów niepełnosprawnych i sprawnych w nową całość, gdzie każda ze stron będzie czuła się dobrze. Trzeba sobie uzmysłowić fakt, że nie tylko osoby „zdrowe” mogą wiele ofiarować niepełnosprawnym, ale i niepełnosprawni mogą ich czymś wzbogacić. Sprawmy tak, aby nasz niepełnosprawny brat mógł doświadczyć własnej wyjątkowości, i indywidualności, aby ukształtował w sobie akceptację wobec choroby i samego siebie.

i pamiętaj… … ludzie rodzą się zdrowi bądź niepełnosprawni, ale to społeczeństwo skazuje człowieka na kalectwo.

Dziękuję za uwagę Opracowanie : Klaudia Dobrowolska