Aktywność i samowystarczalność osób niepełnosprawnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
Advertisements

Likwidacja barier funkcjonalnych jako alternatywa wobec umieszczania osób niepełnosprawnych w Domach Pomocy Społecznej.
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
Osoba niepełnosprawna w urzędzie pracy
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla użytkowników INTERNET A SZANSE ŻYCIOWE I NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia'
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CENTRUM INTEGRACJI UCHODŹCÓW Fundacja Edukacji i Twórczości.
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
UCHWAŁA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM
Pomoc horyzontalna na zatrudnienie Rozporządzenie nr 2204/2002 w sprawie zastosowania art. 87 i 88 TWE w odniesieniu do pomocy na zatrudnienie.
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Gmina Zawichost ul. Żeromskiego – 630 Zawichost tel. (015) fax. (015) ail: III Spotkanie informacyjne.
Zespół Szkół Specjalnych Nr 23 im. J. Korczaka w Częstochowie.
Pracownicy. Środowisko Wskaźnik ProduktuWskaźnik RezultatuOddziaływanie Pracownicy (wskaźniki) Liczba pracowników przeszkolonych na ten temat lub tych,
Przeszkody w integracji niepełnosprawnych na rynku pracy
Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
STEREOTYPY NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
Rynek pracy a osoby niepełnosprawne – stan obecny i perspektywy zmian
SYTUACJA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W POLSCE
Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową: Obszar AObszar A – likwidacja bariery transportowej: Zadanie 1 - pomoc w.
Honorowy patronat nad obchodami Jubileuszu objęli.
Zespół Szkół Miejskich Nr 3 – Gimnazjum Nr 2 z O.I. im. Ignacego Łukasiewicza w Jaśle.
Wsparcie osób niepełnosprawnych w komponencie regionalnym w ramach PO KL.
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Indywidualne nauczanie
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Daj sobie szansę Podsumowanie projektu Projekt Daj Sobie Szansę współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Model współpracy instytucji publicznych i organizacji pozarządowych na rzecz zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami Aleksander Waszkielewicz Fundacja.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
w praktyce pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Wnioski na temat: Jak jest?. 1.Samorząd nic nie robi. 2.Służy tylko do organizowania kiepskich technicznie apeli. 3.Losowanie szczęśliwego numerka. 4.Nie.
UŚMIECH SENIORA MIEJSKIE GIMNAZJUM NR 4 IM. ZOFII KOSSAK W OŚWIĘCIMIU.
Szkoła Promująca Zdrowie
POTRZEBY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
MÓJ (NIE) PEŁNOSPRAWNY BRAT
Działanie PFRON’u Oddział Świętokrzyski PFRON w Kielcach.
Szkolny system wychowawczy
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach, Pałac Młodzieży w Katowicach, Stowarzyszenie Inicjatyw Sportowych X Regionalne Centrum Wolontariatu.
Osoba niepełnosprawna
PRZECIWDZIAŁANIE NEGATYWNYM STEREOTYPOM NA TEMAT STAROŚCI
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat żyrardowski otrzymał.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH nr 3 mgr Małgorzata Turyńska
Poddziałanie 7.4 Niepełnosprawni na rynku pracy Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: A.1 -zamknięty Alokacja: ,00.
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
Metody komunikacji dawniej i dziś
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Metody komunikacji dawniej i dziś
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Asystent osoby niepełnosprawnej Czas trwania nauki – 1 rok.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Fonoholizm- przyzwyczajenie, czy uzależnienie?
AKTYWNI NA RZECZ TOLERANCJI
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
Nasz wpływ na kwestie globalne
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Aktywność i samowystarczalność osób niepełnosprawnych

Trudności w codziennym życiu Korzystanie z internetu przez osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności sprawia wiele problemów. Powstała nawet akcja „Godzina bez myszy”, którą obchodzi się 15 maja, by uświadomić projektantom serwisów www, że potrzeby użytkowników z niepełnosprawnością należy brać pod uwagę przy tworzeniu stron. W Polsce niepełnosprawni mają utrudniony dostęp do systemu nauczania, brak odpowiedniej kadry, bariery architektoniczne szkół itp.

Radzenie sobie w życiu codziennym Dzieci z autyzmem poprzez tablety czy inne urządzenia elektroniczne potrafią pokazać czego potrzebują, nauczyły się porozumiewać w inny sposób. Firmy takie jak HP i Apply już zaczęły przygotowywać aplikacje, które mają pomóc w rozwoju dzieciom specjalnej troski

Edukacja osób niepełnosprawnych Aby zniwelować te trudności polski rząd stara się wprowadzać zmiany jak np.: indywidualne programy edukacyjno- terapeutyczne, odroczenie obowiązku szkolnego dla uczniów niepełnosprawnych, którzy powinni zacząć naukę w pierwszej klasie, jeśli jest taka potrzeba nawet do 10 roku życia.

W wielu przypadkach barierą do podjęcia edukacji przez osoby niepełnosprawne jest brak środków finansowych. Dotyczy to głównie ludzi starających się o wyższe wykształcenie. Do nich skierowany jest między innymi program Aktywny Samorząd, który wśród różnych form pomocy, oferuje m.in. dofinansowania na zakup protez czy sprzętu do pracy.

Poprawa jakości życia Duża pomocą dla osób niepełnosprawnych stało się przygotowanie większej ilości miejsc parkingowych. Ludzie mający trudności z poruszaniem się mają wielki problem z dojściem do domu czy do sklepu Dopłaty do biletów dla osób niepełnosprawnych i ich opiekunów pozwalają na zmniejszenie kosztów trudnego życia

Poprawa bezpieczeństwa Dzięki takim wydarzeniom jak organizowanie gry miejskiej w Katowicach „Bezpieczeństwo bez barier”, której celem jest przybliżenie jej uczestnikom informacji w sprawach dotyczących osób niepełnosprawnych oraz uwrażliwienie społeczności lokalnej na ich potrzeby. Ważnym aspektem gry organizowanej w przestrzeni miejskiej jest również integracja społeczna pomiędzy osobami pełnosprawnymi i niepełnosprawnymi, zmiana ewentualnych negatywnych relacji i uprzedzeń oraz pokonywanie barier mentalnych.

Stereotypy W Polsce jest blisko 3,4 mln osób niepełnosprawnych, w tym 2,1 mln w wieku produkcyjnym. Spośród nich pracuje zaledwie 465 tys. (27,3%) .Choć z każdym rokiem wskaźnik ten się poprawia, to wciąż daleko nam do innych krajów Unii Europejskiej, gdzie zatrudnienie niepełnosprawnych wynosi około 50%. Sprawia to stereotypowe myślenie na temat osób niepełnosprawnych. Pracodawcy zobowiązani są do zatrudnienia niepełnosprawnych w liczbie odpowiadającej minimum 6% ich personelu, lecz i tak większość decyduje się na płacenie składek, mimo dofinansowania dla osób niepełnosprawnych. Prawdopodobnie dlatego, że dochodzą do tego stereotypy na temat niskiej wydajności pracy oraz niskich kwalifikacji osób niepełnosprawnych, co jest oczywiście nieprawdą.

Kolejnym stereotypem okazuje się, że na nasze zdanie o niepełnosprawnych i niepełnosprawności ma wpływ: wygląd niepełnosprawnych, nasze doświadczenie w kontaktach z nimi oraz opinie innych. Osoby ankietowane powiązały swoje uprzedzenia wyłącznie z uszkodzeniem narządu ruchu, kalectwem widocznym od razu, przy pierwszym kontakcie z taka osobą. A tymczasem, od lat największą grupą osób z kategorią inwalidztwa są chorzy na choroby układu krążenia, co nie ma odbicia w społeczeństwie. Taki obraz wywołuje raczej litość niż chęć niesienia pomocy Niepełnosprawni z problemami psychicznymi, z upośledzeniem umysłowym są najbardziej negatywnym obrazem, pewnie dlatego, że ludzie nie maja doświadczenia, wiedzy czy też posiadają błędne informacje. Krąży stereotyp ,że takie osoby są agresywne, co jest zupełnie niezgodne z prawdą. Przez takich ludzi osoby te są wykluczane ze społeczeństwa i nie maja szansy otworzyć się na świat. Nie ma racjonalnych powodów, aby się ich bać, więc lepiej zastanowić się nad naszym zachowaniem i zaakceptować osoby niepełnosprawne.

Akceptujmy trochę innych ludzi w środowisku ;) Otwórzmy się… To apel pełnosprawnej Oli, która chce pomóc swojej autystycznej siostrze, odtrącanej przez rówieśników.