Projekt strony WWW
Strona firmy Co umieścisz na tej stronie? Jakie będzie miała działy? Opis działalności firmy Artykuł z historią firmy Formularz kontaktowy Galeria zdjęć Lista produktów z cenami Cennik usług
Opracowanie projektu Przyst ę puj ą c do tworzenia projektu graficznego strony internetowej, powinni ś my d ąż y ć do uzyskania przejrzystej i łatwej w obsłudze struktury. U ż ytkownik, który znajdzie si ę na stronie, nie powinien mie ć problemu z okre ś leniem, czego dotyczy witryna, jaka jest jej nazwa, jakie kategorie podstron s ą dost ę pne, jakie s ą opcje wyboru i w jaki sposób mo ż na czego ś poszuka ć. Dobrym rozwi ą zaniem jest zastosowanie si ę do ogólnie przyj ę tych zasad. Ułatwi to u ż ytkownikom poruszanie si ę po witrynie i szukanie odpowiednich informacji. Standardami s ą : umiejscowienie logo w lewym górnym rogu; panel nawigacji łatwy do znalezienia, najlepiej u góry strony; wyró ż nienie elementu, który jest linkiem; zamieszczanie zdj ęć bardzo dobrej jako ś ci; umieszczanie w stopce danych kontaktowych i informacji o prawach autorskich.
Użyteczność strony internetowej U ż yteczno ść strony sprowadza si ę do: intuicyjnej nawigacji, łatwo ś ci wyszukiwania informacji, komunikacji zrozumiałej dla u ż ytkownika
Układ strony Przy projektowaniu stron internetowych przyjmuje si ę, ż e standardowa rozdzielczo ść ekranu komputera to 1280×800 lub 1024×768 px. Stosownie do tych zasad standardowa szeroko ść projektowanej strony powinna wynosi ć 960 – 999 px, za ś wysoko ść efektywna około 600 px. Zwykle wysoko ść strony si ę zmienia, ale pierwsze otwarte okno powinno zawiera ć najistotniejsze informacje. Standard stosowany na stronach internetowych to logo jako główny element strony umieszczony w górnym lewym rogu. Menu jest umieszczane z prawej strony logo lub pod nim. Kolejny element spotykany na wi ę kszo ś ci stron to tzw. slider. Jest to kilka dobrej jako ś ci i dobrze wyeksponowanych zdj ęć, które zmieniaj ą si ę automatycznie. Tych kilka zdj ęć ma ogromny wpływ na pozytywny odbiór strony. Slider to wa ż ne narz ę dzie, które umo ż liwia komunikacj ę z u ż ytkownikiem. Tu umieszczamy tekst i zdj ę cia, które s ą najwa ż niejsze w odbiorze witryny. Je ż eli slider został dobrze zaprojektowany, to bez konieczno ś ci zagl ą dania na kolejne podstrony u ż ytkownik dowie si ę, czego dotyczy witryna. Poni ż ej tego elementu powinna znale źć si ę tre ść strony, najcz ęś ciej w postaci kolumn z tekstem. Układ kolumn przyczynia si ę do tego, ż e informacje s ą uporz ą dkowane i łatwiej przyswajane przez odbiorc ę. Ostatnim elementem strony jest stopka. Czasami jest rozbudowana i zawiera wiele ró ż nych informacji, np.: menu (aby nie trzeba było wraca ć na gór ę strony), ikony (np. z ł ą czami do akcji społeczno ś ciowych), opcje logowania, czyli wszystko to, co jest potrzebne na stronie, ale nie jest tak istotne, ż eby zamieszcza ć to w głównej jej cz ęś ci.
Przebieg tworzenia stron WWW w agencji reklamowej
Etapy tworzenia strony internetowej 1 – Nawi ą zanie współpracy: spotkanie, wideokonferencja lub korespondencja , przygotowanie do realizacji, ankieta lub analiza, dopracowanie brief-u Klienta, dostarczenie materiałów niezb ę dnych do rozpocz ę cia prac.
2 – Projekt makiety funkcjonalnej i mapy strony: analiza dostarczonych materiałów i zgromadzonych informacji, przygotowanie wst ę pnej mapy strony, opracowanie makiety funkcjonalnej strony.
3 – Zgromadzenie materiałów – działania po stronie Klienta: dostarczenie logo lub CI firmy, dostarczenie materiałów tekstowych lub ich okre ś lenie, dostarczenie materiałów multimedialnych lub ich okre ś lenie.
4 – Projekt graficzny strony: opracowanie wst ę pnego projektu graficznego strony, projekt docelowy strony startowej i podstron, projekt dodatkowych elementów graficznych i elementów animowanych.
5 – Wdro ż enie systemu CMS: przygotowanie plików graficznych tzn. „poci ę cie grafiki”, przygotowanie plików HTML i CSS, instalacja systemu Webidea CMS, obróbka lub/i opracowanie materiałów merytorycznych i graficznych, wprowadzenie zawarto ś ci merytorycznej do gotowej strony, wewn ę trzna kontrola jako ś ci, korekty.
6 – Odbiór strony: prezentacja gotowej strony, korekty, szkolenie z obsługi systemu Webidea CMS, premiera strony – finalne uruchomienie.
7 – Wsparcie powdro ż eniowe – aktualizacja: hosting strony, realizacja bie żą cy prac zwi ą zanych z aktualizacj ą strony, rozbudowa strony o nowe funkcje, reakcja na bie żą ce potrzeby klienta i plany marketingowe.
Zadanie Cel pracy Przegląd rozwiązań istniejących na rynku Mapa strony Projekt układu witryny