prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Advertisements

Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Konteksty profesjonalnej odpowiedzialności nauczyciela
Jestem aktywny i aktywizuję innych
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Szkoła Podstawowa nr11 z Oddziałami Integracyjnymi im Kornela Makuszyńskiego w Zielonej Górze Opracowanie: Lidia Dubniewska.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Potrzeby rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym na terenie Gminy Miejskiej Kraków Analiza w zakresie wsparcia rodzin w ramach polityki społecznej Urzędu Miasta.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
placówka przyjazna uczniom
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji socjalnej, rodzinnej i szkolnej w obydwu regionach partnerskich, opracowanie definicji: rodzina niewydolna wychowawczo, zapoznanie partnerów z polskim systemem oświaty (wizyty w radomskich placówkach oświatowych), wizyta u prezydenta miasta Radomia : omówienie kluczowych dla obu regionów kwestii dotyczących polityki edukacyjnej.

Spotkanie partnerów projektu (PSP Nr 17) Wizyta w PSP Nr 17

Spotkanie z wiceprezydentem miasta Radomia Prezentacja systemów edukacyjnych

Spotkania z rodzinami „Szkoła dla rodziców” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 17 wzajemna wymiana doświadczeń, omówienie prawidłowych relacji w rodzinie, efektywne poszukiwanie pracy – sztuka autoprezentacja, możliwości podnoszenia kwalifikacji, budowanie właściwego modelu wychowawczego potrzeby matek i ich oczekiwania wobec instytucji państwowych, terapia grupowa z rodzinami - praca z psychologiem, podnoszenie poziomu własnej samooceny, rola ojca w rodzinie, wielopokoleniowość (zalety i wady).

Spotkania z rodzinami Integracja, rozmowy o problemach…

Spotkania z rodzinami …indywidualne spotkania z psychologiem

Spotkania z rodzinami …wzmacnianie poczucia własnej wartości

Wnioski ze spotkań z rodzinami: 1.Ogromna potrzeba spotkań integracyjno – doradczych z rodzinami /systematyczność spotkań/. 2.Ukazywanie prawidłowych relacji w rodzinie, budowanie właściwego modelu wychowawczego. 3.Spotkania z matkami jako ważny element podniesienia własnej wartości. Motywowanie do podnoszenia swoich kwalifikacji. 4. Wszystkie działania i aktywności powinny być realizowane całymi rodzinami /dzieci i rodzice/, wpływa to motywująco na dziecko i mobilizująco na rodziców. 5.Potrzeba spotkań terapeutycznych grupowych i indywidualnych z psychologiem.

Praktyki zawodowe w Wielkiej Brytanii

Zajęcia z rodzinami

poszerzenie wachlarza oddziaływań polisensorycznych w procesie dydaktycznym w szkole, potrzeba włączania rodziców i opiekunów w działania odbywające się w placówkach edukacyjno-wychowawczych i opiekuńczych, zintensyfikowanie oddziaływań szkoły w zakresie współpracy z rodzinami niewydolnymi wychowawczo, konieczność objęcia wszechstronną opieką socjalno - edukacyjną kobiet od momentu zajścia w ciążę, zwiększenie liczby nauczycieli wspomagających w każdego rodzaju placówce dydaktyczno-wychowawczej, zwłaszcza na pierwszym etapie kształcenia, pozyskanie większych środków finansowych na doposażenie sal lekcyjnych i gabinetów terapeutycznych

Miejsce odbywania praktyk: Publiczne Przedszkole nr 12 Ogródek Jordanowski Publiczna Szkoła Podstawowa nr 17 Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli

Zajęcia edukacyjno- ogólnorozwojowe

Zajęcia wspomagające rozwój fizyczny i ruchowy dzieci

Zajęcia z terapii pedagogicznej Zajęcia rytmiczno- ruchowe

Zajęcia plastyczne

Zajęcia socjoterapeutyczne

Zajęcia ogólnorozwojowe w kl.”0”

Tematyka spotkania: zapoznanie z zakresem zadań Ośrodka, omówienie systemu wspomagania nauczycieli, zapoznanie z ofertą edukacyjną dla nauczycieli, zaprezentowanie osiągnięć, ewaluacja wizyty.

Ostatnie chwile praktyk w Polsce

Spostrzeżenia praktyków z Wielkiej Brytanii Nasze mocne strony: - profilaktyka logopedyczna w przedszkolu (objęcie zajęciami specjalistycznymi wszystkich przedszkolaków) - formuła organizacyjna (bezpłatna) Ogródka Jordanowskiego oraz przyjazna atmosfera dla wychowanków - zajęcia socjoterapeutyczne(bardzo dobre relacje z prowadzącymi, przyjazna atmosfera) Nasze słabe strony: - dzieci mają narzucane zajęcia, nie mają możliwości wyboru - mało kreatywności, niewielka indywidualizacja form aktywności i sposobu wykonania zadania - zbyt rzadkie włączanie rodziców m.in. w działania szkolne

roll-up, plakaty, kalendarzyki.

Uruchomienie strony internetowej

Wytyczne na drugi rok projektu 1.Opracowanie procedury wprowadzenia programu interwencyjnego do szkół. 2.Wprowadzenie w/w programu do szkół radomskich. 3.Wydanie publikacji dotyczącej innowacyjnych rozwiązań w zakresie edukacji, pracy z uczniami mającymi niepowodzenia szkolne oraz z ich rodzinami.