ZAPEWNIENIE JAKOŚCI W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM Październik 2014 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w systemie kształcenia zawodowego od 1 września 2012
Advertisements

Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Szczegółowe kryteria wyboru projektów w ramach planowanych konkursów dla Działania 9.2 PO KL w 2012 roku 08 lutego 2012r. Człowiek – najlepsza inwestycja.
Modernizacja kształcenia zawodowego
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Praktyczna nauka zawodu
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZATRUDNIANIA OSÓB POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Przekwalifikowanie zawodowe polega na zdobyciu dodatkowych lub nowych kwalifikacji zawodowych
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
Zmiany w kształceniu zawodowym odpowiedzią na oczekiwania pracodawców i rynku pracy Kazimierz Dolny, 29 października 2014 SEKRETARZ STANU W MEN – TADEUSZ.
Formy pomocy dla pracodawców po nowelizacji Ustawy
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Możliwości wsparcia finansowego w ramach Funduszu Pracy 12 kwietnia 2016r. Powiatowy Urząd Pracy w Tychach.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Kształcenie dualne.
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Wybrane możliwości wsparcia finansowego przedsiębiorców
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

ZAPEWNIENIE JAKOŚCI W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM Październik 2014 r.

Współczesna szkoła zawodowa powinna realizować kształcenie zawodowe o wysokiej jakości, które między innymi:  „ kształtuje odpowiednie kompetencje zawodowe opisane w podstawach programowych kształcenia w zawodach,  „ rozwija kompetencje personalne i społeczne niezbędne do zdobywania i podnoszenia kwalifikacji zawodowych,  „ dostosowuje kierunki i efekty kształcenia do wymogów rynku pracy,  „ kształtuje u uczniów postawy przedsiębiorczości sprzyjające aktywnemu uczestnictwu w życiu gospodarczym,  „ daje różne możliwości kształcenia (np. dodatkowe uprawnienia i certyfikaty), także osobom o specjalnych potrzebach edukacyjnych,  „ ułatwia wejście ucznia na rynek pracy i uczestniczenie w nim w trakcie procesu kształcenia zawodowego,  „ solidnie przygotowuje do egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie,  „ promuje umiejętności zawodowe swoich uczniów oraz analizuje oferty pracy dla absolwentów,  „ wyciąga wnioski z analizy losów absolwentów.

PARTNERSTWO WIEDZY Szkoła zawodowa Pracodawcy Urzędy pracy UczelnieJST

ZAANGAŻOWANIE PRACODAWCÓW W PROCES KSZTAŁCENIA I EGZAMINOWANIA Standard jakości każdej szkoły zawodowej w zakresie współpracy z pracodawcami. PRACODAWCY S Ą AKTYWNIE WŁ Ą CZENI W PROJEKTOWANIE, REALIZACJ Ę I OCEN Ę EFEKTÓW KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO

W zakresie współpracy szkół zawodowych z ich otoczeniem  na poziomie krajowym planuje się: o analizę bieżącej sytuacji na rynku pracy w poszczególnych sektorach, o prognozy zapotrzebowania na umiejętności i kwalifikacje zawodowe w danym obszarze, o ocenę wymagań kwalifikacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia w zawodach, o dostosowanie klasyfikacji zawodów szkolnych oraz podstawy programowej kształcenia w zawodach do potrzeb rynku pracy;  na poziomie lokalnym i regionalnym: o „wspólne przygotowywanie programów nauczania, o „ organizację zajęć praktycznych i praktyk zawodowych dla uczniów, o „organizację staży dla nauczycieli, o „ wspólne prowadzenie kwalifikacyjnych kursów zawodowych z pracodawcami, o „ zwiększenie dostępu uczniów i nauczycieli do nowoczesnych technik i technologii poprzez współpracę z pracodawcami i z uczelniami, o „ wspólne działania z uczelniami w obszarze doradztwa zawodowego.

FORMY WSPÓŁPRACY Z PRACODAWCAMI Badania Ministerstwa Edukacji Narodowej dot. współpracy firm ze szkołami zawodowymi: Formy współpracy ze szkołami zawodowymi wymieniane przez pracodawców: 1) zajęcia praktyczne (63%) 2) praktyki zawodowe (60%) 3) sponsorowanie szkół (50%) 4) kształcenie zawodowe obejmujące zajęcia teoretyczne i praktyczne, w tym specjalizujące, np. laboratoria) (48%) 5) wzbogacanie bazy szkolnej w materiały dydaktyczne (30%) 6) umowy partnerskie ze szkołą zawodową (27%) 7) dostarczanie wyposażenia pracowni (26%) 8) współorganizacja wycieczek (11%) 9) klasy patronackie (11%)

FORMY WSPÓŁPRACY Z PRACODAWCAMI Wprowadzane od 1 września 2012 roku zmiany w kształceniu zawodowym rozszerzyły ww. katalog form współpracy szkół z pracodawcami m.in. o:  współpracę przy opracowywaniu programu nauczania dla zawodu, w tym praktycznej nauki zawodu,  przeprowadzanie części praktycznej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie,  udział pracodawców jako egzaminatorów w egzaminie potwierdzającym kwalifikacje zawodowe.

ZAANGAŻOWANIE PRACODAWCÓW W PROCES KSZTAŁCENIA I EGZAMINOWANIA  Wpływ pracodawców na konstruowanie przez szkołę i organ prowadzący oferty kształcenia w zawodach.  Udział pracodawców w tworzeniu programów nauczania.  Udział pracodawców w tworzeniu i modernizacji bazy i wyposażenia dydaktycznego szkoły.  Udział pracodawców w doskonaleniu zawodowym nauczycieli kształcenia zawodowego.  Włączenie pracodawców w system egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie.

Podniesienie kompetencji zawodowych. Rozwój kompetencji kluczowych oczekiwanych przez pracodawców. Doskonalenie umiejętności w zakresie planowania kariery i funkcjonowania na rynku pracy Uczniowie Zajęcia pozaszkolne dopasowane do kierunku kształcenia uczniów. Zajęcia wzmacniające i rozwijające kompetencje. Większa konkurencyjność szkół. Szkoły Możliwość włączenia się w proces edukacyjny ucznia. Możliwość ukształtowania przyszłego pracownika wg oczekiwań Reklama i promocja własnej działalności w środowisku edukacyjnym. Pracodawcy Współpraca szkół z pracodawcami

DOFINANSOWANIE KOSZTÓW KSZTAŁCENIA – PRACOWNICY MŁODOCIANI Pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego, przysługuje dofinansowanie kosztów kształcenia, jeżeli:  pracodawca lub osoba prowadząca zakład w imieniu pracodawcy albo osoba zatrudniona u pracodawcy posiada kwalifikacje wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych określone w przepisach w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania;  młodociany pracownik ukończył naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy i zdał egzamin. Wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia jednego młodocianego pracownika wynosi:  w przypadku nauki zawodu zł przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy; jeżeli okres kształcenia jest krótszy niż 36 miesięcy, kwotę dofinansowania wypłaca się w wysokości proporcjonalnej do okresu kształcenia  w przypadku przyuczenia do wykonywania określonej pracy – 254 zł za każdy pełny miesiąc kształcenia.

DOFINANSOWANIE KOSZTÓW KSZTAŁCENIA – PRACOWNICY MŁODOCIANI Młodocianemu w okresie nauki zawodu przysługuje wynagrodzenie obliczane w stosunku procentowym do przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w poprzednim kwartale, obowiązującego od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa GUS w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”. Stosunek wynagrodzenia wynosi:  w pierwszym roku nauki – nie mniej niż 4% (w roku 2014 – nie mniej niż 149,60 zł);  w drugim roku nauki – nie mniej niż 5% (w roku 2014 – nie mniej niż 187,00 zł);  w trzecim roku nauki – nie mniej niż 6% (w roku 2014 – nie mniej niż 224,40 zł ).

DOFINANSOWANIE KOSZTÓW KSZTAŁCENIA – PRACOWNICY MŁODOCIANI  Pracodawcy mogą ubiegać się o refundację ze środków Funduszu Pracy kosztów wynagrodzeń wypłacanych młodocianym pracownikom do wysokości najniższych stawek, określonych w przepisach w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania oraz składek na ubezpieczenie społeczne od refundowanych wynagrodzeń. Warunki i tryb refundowania określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2014 r. w sprawie refundowania ze środków Funduszu Pracy wynagrodzeń wypłacanych młodocianym pracownikom (Dz. U. z 2014 r., poz. 865)  Zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy do zadań samorządu województwa w zakresie polityki rynku pracy należy m.in. coroczne określanie i ogłaszanie w wojewódzkim dzienniku urzędowym, w terminie do dnia 30 kwietnia, po zasięgnięciu opinii wojewódzkiej rady rynku pracy, na podstawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników może być dokonywana refundacja.

DOFINANSOWANIE KOSZTÓW KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO Organy prowadzące szkoły, które organizują praktyczną naukę zawodu poza szkołą, zapewniają środki finansowe przeznaczone na:  refundowanie pracodawcom wynagrodzenia instruktorów praktycznej nauki zawodu – prowadzących zajęcia praktyczne z uczniami – do wysokości minimalnej stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela kontraktowego posiadającego dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego (od 1 września 2012 r. jest to kwota 1802 zł);  refundowanie pracodawcom dodatku szkoleniowego dla instruktorów praktycznej nauki zawodu prowadzących zajęcia praktyczne – w wysokości nie mniejszej niż 10% przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku w czwartym kwartale roku poprzedniego (nie mniej niż 400,44 zł);  refundowanie pracodawcom kosztów odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej, niezbędnej na danym stanowisku szkoleniowym, przydzielonym uczniom na okres zajęć praktycznych pracodawcy w danym roku szkolnym – do wysokości 20% przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku w czwartym kwartale roku poprzedniego (nie więcej niż 887,00 zł).

DOFINANSOWANIE KOSZTÓW KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO Ponadto:  opiekun praktyk zawodowych otrzymuje dodatek szkoleniowy nie niższy niż 10 % przeciętnego wynagrodzenia, o ile nie został zwolniony od świadczenia pracy (dodatek ten nie może być niższy niż 400,44 zł);  opiekun praktyk zawodowych może otrzymać od pracodawcy za okres prowadzenia praktyk zawodowych premię w wysokości nie niższej niż 10% przeciętnego wynagrodzenia (premia ta nie może być niższa niż 400,44 zł);  Szkoły prowadzące kształcenie zawodowe przekazują pracodawcom, u których realizowana jest praktyczna nauka zawodu w formie praktyk zawodowych, środki na pokrycie dodatków i premii wypłacanych pracownikom za wykonywanie obowiązków opiekunów praktyk zawodowych oraz opłacanych od nich składek na ubezpieczenia społeczne.

ROK SZKOŁY ZAWODOWCÓW Jednym z priorytetów polityki oświatowej państwa jest odbudowa szkolnictwa zawodowego. Rok szkolny 2014/2015 uznany został za ROK SZKOŁY ZAWODOWCÓW. W ramach Roku Szkoły Zawodowców planowanych jest wiele działań i przedsięwzięć zarówno na poziomie ministerialnym, jak i kuratoryjnym. Szczegóły tych działań będą Państwo mogli znaleźć na stronach internetowych tych instytucji.

W okresie wrzesień 2014 – czerwiec 2015 organizowany jest ogólnopolski konkurs skierowany do szkół dla młodzieży prowadzących kształcenie zawodowe (publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych) „Szkoła dla pracodawców – pracodawcy dla szkoły”, Organizatorem konkursu jest Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Krajowym Ośrodkiem Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej. Głównym celem konkursu jest wyłonienie oraz promocja szkół i pracodawców osiągających wysoką jakość i efektywność współpracy w kształceniu zawodowym w wybranych obszarach. Przedmiotem konkursu jest zaprezentowanie przez szkołę dobrych praktyk w zakresie współpracy z pracodawcami.

 Jako „dobrą praktykę” należy rozumieć przedsięwzięcia, które zostały wdrożone do działalności szkoły, stanowiące praktyczne rozwiązania konkretnych problemów i przynoszące określone, pozytywne rezultaty.  Opisy dobrych praktyk powinny charakteryzować się odpowiednią jakością i zawartością treści: opisywać przedsięwzięcia nowatorskie, innowacyjne, aktualne, efektywne, odpowiednie pod względem tematycznym, koncentrując się na najistotniejszych zagadnieniach takich jak: poprawa efektywności kształcenia, reagowanie na potrzeby rynku pracy, perspektywiczne planowanie kierunków rozwoju placówki  Realizowanie dobrych praktyk powinno przynosić najlepsze efekty przy wsparciu i zaangażowaniu wszystkich partnerów kształcenia zawodowego i osób, którzy w sposób bezpośredni doświadczą pozytywnych skutków podjętych działań.  Poprzez zaprezentowanie dobrych praktyk szkół, będzie możliwe wskazanie w jaki sposób edukacja może osiągnąć wysoką jakość i efektywność kształcenia zawodowego.  Najlepsze szkoły oraz pracodawcy otrzymają nagrody przyznane w każdym z 16 obszarów zawodowych określonych na potrzeby konkursu.  Laureatami zostaną szkoły i współpracujący z nimi pracodawcy, którzy uzyskają największą liczbę punktów.

Październik ogłoszenie konkursu „Szkoła zawodowa – mój wybór” dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych  Dla uczniów gimnazjum: Wybiorę szkołę zawodową, bo….  Dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży prowadzących kształcenie w zawodach, publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych, tj. zasadniczych szkół zawodowych, techników, szkół policealnych Wybrałam/wybrałem szkołę zawodową, bo….

„Szkoła zawodowa – mój wybór”  Głównym celem konkursu jest promocja szkolnictwa zawodowego poprzez wybór i promocję najlepszych prac uczniów gimnazjów na temat „Wybiorę szkołę zawodową, bo…” i uczniów szkół ponadgimnazjalnych na temat „Wybrałam/em szkołę zawodową, bo…”  Uczniowie pod opieką nauczyciela przygotują pracę na powyższy temat w jednej wybranej z trzech kategorii: praca pisemna (opowiadanie, esej, inna forma), praca plastyczna (dowolna technika), film (dowolna technika, również z wykorzystaniem telefonów komórkowych).  Prace uczniów należy przesłać za pośrednictwem szkół do Kuratorium Oświaty (etap wojewódzki). Po wyłonieniu najlepszych prac w każdej kategorii (jedna praca w każdej kategorii) Kuratorium Oświaty prześle prace do Ministerstwa Edukacji Narodowej. Spośród 16 prac w każdej z trzech kategorii wyłoniony zostanie zwycięzca (etap centralny).

Wrzesień kwiecień 2015 – Ministerstwo Edukacji Narodowej wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej organizuje cykl konferencji regionalnych dla pracodawców. Celem konferencji jest upowszechnienie idei włączenia pracodawców w proces kształcenia zawodowego i egzaminowania, poprzez ukazanie pracodawców jako kluczowych partnerów szkoły zawodowej, mających wpływ na kształtowanie jej pozytywnego wizerunku oraz podnoszenie jakości i atrakcyjności szkolnictwa zawodowego. W roku 2014 przewiduje się organizację 4 konferencji, a w roku kolejnych 2. W woj. kujawsko-pomorskim taka konferencja odbyła się 29 września 2014r.

Szkolnictwo zawodowe zostało także wpisane w nową perspektywę unijną, stąd m.in. będą fundusze na realizację planów w tym zakresie. Efektem jest organizowana przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce we współpracy z Gazetą Wyborczą pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej konferencja „Czas zawodowców”, która odbędzie się 6 listopada 2014 r.. Tematem konferencji będzie znaczenie kształcenia zawodowego dla gospodarki Unii Europejskiej. Program konferencji zawiera 2-3 panele tematyczne poświęcone różnym zagadnieniom z zakresu programowania i wsparcia dla szkolnictwa zawodowego, jego znaczenia dla rynku pracy i korzyściom płynącym ze współpracy pomiędzy sektorem oświaty a biznesem i przemysłem. Konferencja będzie transmitowana on-line na stronach organizatorów, współorganizatora i partnerów. Konferencja „Czas zawodowców”

W marcu 2015 r. proponuje się intensyfikację działań na rzecz kształcenia zawodowego w poszczególnych województwach. Organizacja spotkań promujących najlepsze szkoły zawodowe wśród nauczycieli gimnazjów oraz uczniów i ich rodziców.

Czerwiec 2015 Zaproszenie laureatów konkursów do Ministerstwa Edukacji Narodowej i podsumowanie konkursów Dziękuję za uwagę