Kamila Pępiak - Kowalska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Czy potrzebujemy długofalowego planowania rozwoju sektora kultury w mieście ? Anna Miodyńska 1.
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Zarządzanie operacjami
Co przyczyni się do mojego sukcesu w FM GROUP?
Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
PODEJMOWANIE DECYZJI STRATEGICZNYCH
Analiza ryzyka projektu
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Jak być własnym szefem?.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
GRC.
Rynek usług medycznych
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Szkolenia, Coaching, PR.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Sporządzamy biznesplan
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Zarządzanie strategiczne 7
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

Kamila Pępiak - Kowalska Coachingowy biznes Kamila Pępiak - Kowalska

Biznes plan na coaching 1. Charakterystyka planowanej działalności Moja oferta (rodzaj oferty i charakterystka) Opis firmy (zakres działalności, produkty, usługi, rynek, konkurencja, środki, rozwój, efekty) 2. Analiza SWOT 3. Plan marketingowy Miejsce na rynku Konkurencja na rynku Dostawcy Cena Sprzedaż i przychód

Biznes plan na coaching 4. Zasoby ludzkie/ kapitał intelektualny 5. Plan ekonomiczno – finansowy Planowane inwestycje Prognoza ekonomiczna działalności przedsiębiorstwa

Co jest ważne w biznesie coachingowym? Sprzedaż, czyli jak skutecznie dotrzeć do klienta? Strategia błękitnego oceanu, czyli gdzie jest moja nisza? Czym jest język korzyści? Przykładowe modele biznesów coachingowych na świecie, czyli jak uczyć się od tych, co potrafią?

Typy analizy strategicznej, które można zastosować w małej firmie: Analiza portfelowa SWOT, PIMS (Profil Impact of Market Strategy) Łańcuch wartości dodanej Model pięciu sił Portera Poszukiwanie kluczowej kompetencji Poszukiwanie przewagi konkurencyjnej (problem - niewiedza o planach i zasobach innych firm. Odkrywanie wartości przed konkurentami. Pierwszi wcale nie znaczy bezpieczni i najbogatsi; radzenie sobie przez znalezienie złotego środka, pomiędzy tym, co wiedzą klienci, a tym co konkurenci są w stanie się dowiedzieć).

Horyzont czasu. Ogólnie biorąc, wyrazu „strategia” używa się do opisu czynności związanych z odległym horyzontem czasu zarówno z punktu widzenia przedziału czasowego potrzebnego do wykonania tych czynności, jak i do wystąpienia ich efektów.   Efekty. Chociaż wyniki zarządzania strategicznego mogą ujawnić się dopiero po dłuższym czasie, ich ostateczny efekt będzie znaczący. Skupienie wysiłków. Skuteczność zarządzania strategicznego zazwyczaj wymaga skupienia działalności, wysiłków czy uwagi na względnie ograniczonej wiązce zamierzeń. Oznacza to koncentrację na wybranych strategicznych działaniach. Układ decyzji. W większości strategii konieczne jest podejmowanie wielu decyzji określonego typu w czasie. Decyzje te muszą się wzajemnie wspierać, tworząc konsekwentny układ. Wszechobecność. Zarządzanie strategiczne obejmuje szerokie pasmo działań i konsekwencji tych działań w czasie. Powoduje to, że wszystkie szczeble organizacji powinny niemal instynktownie działać w sposób wzmacniający strategię.

Kompleksowość. Strategia opracowywana jest dla całej organizacji i wymaga kompleksowego spojrzenia na rozpatrywane problemy.   Dynamiczność i elastyczność. Organizacja podlega stałej dynamice zewnętrznej i wewnętrznej obejmującej zmiany w otoczeniu i zmiany w metodach, sposobach i stylach zarządzania. W tych warunkach zarządzanie strategiczne powinno w sposób elastyczny i mobilny reagować na zmiany. Procedury i terminologia. Koncepcja strategii powinna być tworzona przy zachowaniu pewnej metodycznie uporządkowanej procedury postępowania obejmującej analizę silnych i słabych stron organizacji, jej szanse i zagrożenia, misję, wizję, cele, działania realizacyjne, kontrolę strategiczną. Podejście i kultura — metody — narzędzia. Podstawa działania strategicznego musi być spójna, całościowa. Powinna ona łączyć podejścia odwołujące się do narzędzi oraz do metod kultury organizacji. Akceptowalność. Każda strategia implikuje wieloaspektowe zmiany, których wprowadzenie uwarunkowane jest poparciem załogi. Nadzorowanie i kontrolowanie. Sukces zarządzania strategicznego może być zapewniony wtedy, gdy bieżąco nadzorowany jest postęp w osiąganiu celów.

Strefa wpływu JA mogę JA chcę JA zrobię

Planowanie Na zaplanowanie wystarczy poświęcić tylko 1% czasu potrzebnego na wykonanie danej pracy, aby zaoszczędzić jedną godzinę dziennie

Zasady Reguła 60% Plan powinien dotyczyć 60% czasu, reszta przeznaczona na zajęcia niezaplanowane

Zasady Reguła Parkinsona Praca wypełnia cały czas przeznaczony na jej wykonanie, tj. dana czynność potrwa tyle, ile założymy, że potrwa

Zasady Lista zadań na kolejny dzień/ tydzień Listę tworzymy wieczorem na następny dzień Listę tworzymy w niedzielę na następny tydzień

Zasady Analiza liczby zadań i czasu ich trwania Lista zadań – analiza: Ważność (A, B, C) Pilność (1, 2, 3) Czas trwania poszczególnych czynności

Zasady Konsekwencja Należy regularnie sprawdzać postępy w realizacji naszych zadań

Zasady Wyrównywanie straty czasu Jeżeli nie udało się zrealizować jakiegoś zadania, zacznij od niego jutro

Realnie wyznaczaj cele!!! Zasady Realizm Realnie wyznaczaj cele!!!

Zasady Zapisywanie w rezultatach Cel – uprawiać sport: Dobrze: Chodzić na basen min. 2 razy w tygodniu Źle: Kupić karnet na basen

Zasady Terminy Wyznaczanie daty zakończenia zadań powoduje wzrost dyscypliny i uniknięcie opóźnień

Zasady Czas na planowanie Kiedy masz czas na planowanie i twórcze myślenie? Kiedy jesteś sam, jest cisza i spokój?

Zasady Sprawdzanie realizacji planów Sprawdzanie samego siebie powoduje wzrost motywacji do zrealizowanych zadań

Pułapki Cyborgiem Fizjologiczna wydolność organizmu Niewolnik zegarka

Błędy Brak planu dnia Skupienie aktywności tylko na jednym obszarze życia Odwlekanie wykonania zadań Brak asertywności Brak umiejętności delegowania zadań Nieprzestrzeganie czasu na sen i na posiłki

Krzywa wydajności

Znajdź czas na: Pół godziny relaksu przed snem Jedną godzinę dziennie na rozwijanie własnego hobby czy poprawę swojego stanu zdrowia Pół godziny trzy razy w tygodniu na ćwiczenia fizyczne Czas na spokojne spożywanie posiłków

Analiza spraw do załatwienia

Złodzieje czasu Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie jak go wskrzesić… Albert Einstein

Pożeracze czasu Zewnętrzne Wewnętrzne

Pożeracze czasu • Mgliste cele oraz brak priorytetów. • Bezplanowość pracy. • Poddawanie się terrorowi spraw pilnych i bieżących. • Brak ścisłych terminów. • Odkładanie ważnych spraw i decyzji na potem. • Niezapowiedziani „przybysze”. • Brak entuzjazmu w pracy i słaba motywacja do autentycznego wysiłku.

Pożeracze czasu • Jałowe telefony, SMS-y i e-maile, które ciągle uprzykrzają nam życie, • Bezowocne narady, spotkania i różne pogawędki. • Niezdolność powiedzenia „nie” wtedy, gdy potrzeba. • Brak samodyscypliny. • Niedoprowadzanie spraw do końca.

Pożeracze czasu • Bałaganiarstwo przejawiające się w ciągłym poszukiwaniu różnych przedmiotów w stosach rzeczy nieuporządkowanych lub zbędnych. • Niepunktualność własna i cudza. • Pośpiech, zdenerwowanie i zniecierpliwienie. • Nieumiarkowane korzystanie z używek (kawa, papierosy itp.)

Pożeracze czasu •Bezmyślne wpatrywanie się w „czarną skrzynkę” (telewizor). • Bawienie się komputerem. • Wylegiwanie się i własne lenistwo. • Pazerność na informacje o wszystkim i o wszystkich, pochłaniająca czas.

Zasady zarządzania czasem

Aby właściwie zarządzać własnym czasem musisz znaleźć swoich złodziei czasu

Aby właściwie zarządzać własnym czasem musisz znaleźć swoich złodziei czasu Unikaj rozproszenia, kiedy wykonujesz pilną pracę

Aby właściwie zarządzać własnym czasem musisz znaleźć swoich złodziei czasu Unikaj rozproszenia, kiedy wykonujesz pilną pracę Pamiętaj o uwzględnieniu zapasu czasu

Aby właściwie zarządzać własnym czasem musisz znaleźć swoich złodziei czasu Unikaj rozproszenia, kiedy wykonujesz pilną pracę Pamiętaj o uwzględnieniu zapasu czasu Nie odwlekaj wykonywania trudnych czynności

Aby właściwie zarządzać własnym czasem musisz znaleźć swoich złodziei czasu Unikaj rozproszenia, kiedy wykonujesz pilną pracę Pamiętaj o uwzględnieniu zapasu czasu Nie odwlekaj wykonywania trudnych czynności Określ cel

Aby właściwie zarządzać własnym czasem musisz znaleźć swoich złodziei czasu Unikaj rozproszenia, kiedy wykonujesz pilną pracę Pamiętaj o uwzględnieniu zapasu czasu Nie odwlekaj wykonywania trudnych czynności Określ cel Planuj

Aby właściwie zarządzać własnym czasem musisz znaleźć swoich złodziei czasu Unikaj rozproszenia, kiedy wykonujesz pilną pracę Pamiętaj o uwzględnieniu zapasu czasu Nie odwlekaj wykonywania trudnych czynności Określ cel Planuj Dziel zadania na sprawy ważne i pilne

Aby właściwie zarządzać własnym czasem musisz znaleźć swoich złodziei czasu Unikaj rozproszenia, kiedy wykonujesz pilną pracę Pamiętaj o uwzględnieniu zapasu czasu Nie odwlekaj wykonywania trudnych czynności Określ cel Planuj Dziel zadania na sprawy ważne i pilne Organizacja pracy – porządek

Aby właściwie zarządzać własnym czasem musisz znaleźć swoich złodziei czasu Unikaj rozproszenia, kiedy wykonujesz pilną pracę Pamiętaj o uwzględnieniu zapasu czasu Nie odwlekaj wykonywania trudnych czynności Określ cel Planuj Dziel zadania na sprawy ważne i pilne Organizacja pracy – porządek Asertywność

Wizualizacja

Zacznij marzyć, określ co chcesz, podziel to na etapy i …zrób pierwszy krok

Negatywne przekonania dotyczące finansów

1. Pierwszy milion trzeba ukraść

2. Pieniądze szczęścia nie dają

3. Ludzie bogaci są aroganccy, bo pieniądze zmieniają ludzi na gorsze

4. Trzeba się narobić, żeby zarobić

5. Żeby pomnożyć pieniądze, najpierw trzeba je mieć

7. Tylko poprzez wygraną mogę liczyć na duże pieniądze w życiu

8. Nie da się zarobić dużo pieniędzy, jeśli robisz to, co lubisz

9. Finanse są śmiertelnie nudne

23. Jak będę posiadać dużo pieniędzy to stracę znajomych, którzy nie będą chcieli się ze mną trzymać bo będą mi zazdrościć

29. Troszczenie się o rzeczy materialne, jest takie płytkie i nieduchowne

35. Nie można mieć wszystkiego

Negatywne przekonania dotyczące finansów 1. Pierwszy milion trzeba ukraść 2. Pieniądze szczęścia nie dają 3. Ludzie bogaci są aroganccy, bo pieniądze zmieniają ludzi na gorsze 4. Trzeba się narobić, żeby zarobić 5. Żeby pomnożyć pieniądze, najpierw trzeba je mieć 6. Nie mogę liczyć na spadek po bogatej ciotce 7. Tylko poprzez wygraną mogę liczyć na duże pieniądze w życiu 8. Nie da się zarobić dużo pieniędzy, jeśli robisz to, co lubisz 9. Finanse są śmiertelnie nudne 10. Po co zarabiać więcej pieniędzy, skoro rząd i tak wszystko zabierze

Negatywne przekonania dotyczące finansów 11. Pieniądze nie są dla mnie ważne 12. Czas to pieniądz – w rozumieniu: więc trzeba się spieszyć by je zarabiać 13. Nie zasługuję na to aby mieć dużo pieniędzy 14. Ludzie nie mają pieniędzy, więc nie będą mi ich dawać 15. Ciągle mam mało pieniędzy 16. Pieniądze nie rosną na drzewie w rozumieniu, nie tak łatwo mieć pieniądze 17. Ci, którzy zarabiają dużo to kombinatorzy 18. Nie wiem co przyniesie przyszłość, boję się braku pieniądza 19. Nigdy nie będzie stać mnie na ten wyjazd 20. Każdy zysk, to czyjaś strata

Negatywne przekonania 21. Praca to uciążliwy obowiązek 22. Duże pieniądze to duża odpowiedzialność 23. Jak będę posiadać dużo pieniędzy to stracę znajomych, którzy nie będą chcieli się ze mną trzymać bo będą mi zazdrościć 24. Jak będę mieć dużo pieniędzy, to inni będą ciągle czegoś ode mnie oczekiwali, uznając że mogą bo mnie na to stać 25. Im więcej będę mieć tym więcej mogę stracić 26. Nie jestem wystarczająco dobry, aby mieć dużo pieniędzy 27. Żeby być bogatym trzeba oszukiwać 28. Bóg nie chce abym był bogaty, bo bieda uszlachetnia 29. Troszczenie się o rzeczy materialne, jest takie płytkie i nieduchowne 30. Inni posiadają rzeczy, których ja nie mam i nie będę nigdy miał/a

Negatywne przekonania 31. Współzawodnictwo to jedyny sposób na to aby mieć pieniądze 32. Nie mogę tego robić ponieważ robi to ktoś inny i nie ma dla mnie już miejsca, nie uda mi się przebić 33. Nie ma dość zasobów dla wszystkich 34. Gdy już będę miała pieniądze nie będę potrafiła ich dobrze wykorzystać 35. Nie można mieć wszystkiego 36. Zawsze i wszędzie jest mało pieniędzy 37. W moim miejscu zamieszkania nie ma odpowiedniej pracy 38. I tak nigdy nie będę miał/a tyle, aby wystarczyło mi na wszystko 39. Koncentracja na pieniądzach jest zła 40. Pieniądze zdobywa się wyłącznie ciężką pracą

Kłody finansowe Brak czasu na zarządzanie oraz złe strategie zarządzania pieniędzmi Wymaganie wynagrodzenia na bazie czasu, nie efektów Negatywne przekonanie na temat pieniędzy, bogactwa i bogaczy Pieniądze nie są mi potrzebne i niezbędne do życia

Kłody finansowe cd. Wiem lepiej, więc nie muszę się uczyć i szukać nowych sposobów Osłabiające wzorce środowiskowe Strach przed ryzykiem, stratą czasu oraz pieniędzy, które paraliżuje realizację pomysłów Wieczne poszukiwanie pewnego, sprawdzonego i w 100% działającego systemu Obawa i nieumiejętność promowania siebie oraz strach przez aktywną sprzedażą

Zarządzanie strategiczne Konkurencyjność przedsiębiorstw Marketingowe zarządzanie Zarządzanie wiedzą firmy

Koło strategii konkurencji Cele Rynki docelowe Marketing Sprzedaż Dystrybucja Produkcja Siła robocza Zaopatrzenie Badania i rozwój Finanse i kontrola Asortyment wyrobów

Strategia konkurencji - kontekst Silne i słabe strony przedsiębiorstwa Okazje i zagrożenia występujące w sektorze Osobista skala wartości głównych osób wdrażających strategię Szersze oczekiwania społeczne

Strategia błękitnego oceanu oszczędności kosztowe uzyskuje się, eliminując i ograniczając czynniki, które mają istotny wpływ na nasilanie konkurencji w branży. Wartość dla nabywcy natomiast jest podnoszona i tworzona dzięki wprowadzaniu nowych czynników, których branża wcześniej nie oferowała. Z upływem czasu następuje dalsza redukcja kosztów, głównie dzięki efektowi skali. Efekt ten można osiągnąć, kiedy rynek zaakceptuje nową wartość dla nabywcy, co wyraża się rosnącą skalą wolumenu sprzedaży.

Strategia błękitnego oceanu Rekonstrukcja granic rynku Koncentracja na szerokiej wizji nie na liczbach Sięganie poza granice istniejącego popytu Właściwa kolejność elementów strategicznych Przezwyciężenie głównych przeszkód organizacyjnych Wbudowanie realizacji w strategię

Rekonstrukcja granic rynku – ta reguła odnosi się do ryzyka poszukiwań , pozwala oderwać się od konkurencji i stworzyć błękitne oceany. Jest to najważniejsze wyzwanie, ponieważ menedżerowie nie mogą pozwolić sobie na intuicyjną budowę strategii albo błądzenie,

Koncentracja na szerokiej wizji, a nie na liczbach – ta reguła ma kluczowe znaczenie dla minimalizacji ryzyka planowania i inwestowania. Chodzi tu o alternatywne podejście do procesu planowania strategicznego, oparte na stworzeniu strategii uwalniającej kreatywność ogromnej grupy pracowników w organizacji, strategii otwierającej firmę na błękitne oceany,

Sięganie po istniejący popyt – to kluczowy element osiągania innowacji wartości; podejście polegające na skupieniu jak największego popytu na nową ofertę, co zmniejsza skalę ryzyka związanego z tworzeniem nowego rynku,

Właściwa sekwencja strategiczna – odpowiedni proces zamiany pomysłów w rzeczywistość. To wypracowanie właściwej sekwencji strategicznej, w której nowe pomysły implementowane są na błękitny ocean według kluczowych kryteriów tej sekwencji, co pozwoli istotnie ograniczyć ryzyko modelu biznesowego,

Przezwyciężanie przeszkód organizacyjnych związanych z wdrażaniem strategii – to klucz do złagodzenia ryzyka organizacyjnego. W praktyce jest tak, że im większa zmiana, tym więcej zasobów i czasu potrzeba, by zobaczyć jej rezultaty. W strategii błękitnego oceanu tę praktykę trzeba obrócić o 180 stopni i zastosować technikę przywództwa w punkcie krytycznym, która umożliwia przezwyciężanie przeszkód w sposób szybki i tani przy jednoczesnej akceptacji pracowników w przełamywaniu istniejącego status quo,

Wbudowanie realizacji w całość strategii – ta reguła umożliwia minimalizację ryzyka utraty zaufania, braku współpracy; trzeba budować zaufanie ludzi na najniższych szczeblach, zyskiwać ich zaangażowanie i inspirować do dobrowolnej współpracy. To ryzyko zarządcze ma istotne znaczenie w realizacji strategii zarówno na czerwonych, jak i na błękitnych oceanach. Jednakże w przypadku błękitnych oceanów jest dużo większe, bowiem realizacja takiej strategii wymaga wprowadzenia zasadniczych zmian.

A – cechy wyróżniające firmę B – obszary bez lidera rynkowego C – cechy wyróżniające konkurencję E – biała przestrzeń, czyli potrzeby klientów, których nie zaspokaja żaden w rynkowych graczy D+F+G – wartości kreowane przez firmę i jej konkurencję, których klienci nie potrzebują

Sekwencja strategii błękitnego ceanu

Zarządzanie strategiczne Konkurencyjność przedsiębiorstw Marketingowe zarządzanie Zarządzanie wiedzą firmy

Czym jest myślenie strategiczne w przedsiębiorstwie?

Myślenie strategiczne to umiejętność i gotowość do pozyskania i praktycznego spożytkowania wglądu społecznego (tj. wiedzy o sytuacji społecznej, interlokutorach oraz własnych możliwościach) w celu zmaksymalizowania szans realizacji własnych zamierzeń (lub zleconych zadań) oraz sprawnego wykorzystania nadarzających się okazji.

Budowanie umiejętności i zdobywanie wprawy w obszarze myślenia strategicznego daje w efekcie takie korzyści, jak: spostrzegawczość i zmysł strategiczny w kontaktach interpersonalnych, czyli wysoka inteligencja społeczna pewność co do własnych, rzeczywistych mocnych stron pomysły na najbardziej słuszne i skuteczne spożytkowanie własnego potencjału skrystalizowane w postaci konkretnych celów oraz strategii działania

Kluczowe obszary myślenia strategicznego to rozszyfrowywanie intencji innych ludzi, antycypacja rozwoju sytuacji, planowanie adekwatnych strategii działania, monitorowanie postępów i opracowywanie koniecznych modyfikacji w sposobie działania (tj. „pragmatyczna kreatywność”).

Strategiczne myślenie i działanie Myślenie alternatywne Koncentracja na punktach krytycznych Innowacje i zmiany Strategia+nowość+integracja Ewaluacja wewnętrzna Alternatywy Konkurencyjność Współpraca działów Jednostki strategiczne Cele ogólne Ewaluacja zewnętrzna

Zarządzanie strategiczne Decyzje zarządcze Decyzje operatywne Istniejące zasoby Istniejące umiejętności Decyzje strategiczne Kształtowanie rozwoju (tworzenie konkurencyjności firmy) Określanie nowych kierunków Zmiany organizacyjne firmy Kształtowanie otoczenia firmy

Zasady zarządzania strategicznego opisywanie Zasady zarządzania strategicznego

Podejścia do zarządzania strategicznego podejście klasyczne (naukowe zarządzanie, kierunek administracyjny) Podejście behawioralne (human relations) Podejście ilościowe (zarządzanie operacyjne, ilościowa teoria zarządzania) Podejście systemowe Podejście sytuacyjne

Zarządzanie strategiczne Konkurencyjność przedsiębiorstw Marketingowe zarządzanie Zarządzanie wiedzą firmy

Zarządzanie marketingowe określane jest przez: * misję przedsiębiorstwa, * orientację na nabywców, * badanie ich potrzeb, * ponoszenie społecznej odpowiedzialności za rodzaj i sposób prowadzenia działalności gospodarczej, * posługiwanie się zespołem instrumentów marketing- mix, * różnicowanie produktów, dystrybucji i promocji na różnych segmentach rynku, * dążenie do osiągania przewagi nad konkurentami albo strategia błękitnego oceanu  * strategiczne planowanie marketingowe,

Wizualizacja

O czym będę myśleć, wracając do domu i co chciałbym zrobić i powiedzieć? Najbardziej interesującą dla mnie częścią spotkania było .......... Dzisiaj odkryłem, że ....... Postanowiłem, że od dzisiaj ......... Co dostałem od grupy?.........

Żadna szkoła nie powie nam, co świat zdziała w przyszłym roku, ale można nauczyć się paru rzeczy, które świat próbował zdziałać w przeszłości i, gdzie nie podołał, a gdzie mu się powiodło.

Kamila Pępiak - Kowalska Dziękuję za uwagę Kamila Pępiak - Kowalska