STRATEGIA NAUCZANIA WYPRZEDZAJĄCEGO
GENEZA STRATEGII Londyn BETT SHOW 2008 Lekcja historii – Marszałek Douglas Haig – Dowódca Brytyjskiego Korpusu Ekspedycyjnego (Rzeźnik?) – Sylwetka, – Zebranie opinii, – Dyskusja, – Głosowanie w Internecie, – Dyskusja w klasie, – Końcowe głosowanie. Projekty innowacyjne POKL Zespół naukowy UAM
PARTNERZY OFEKUAM
IdeaStrategia Treści i aplikacja
FAZY STRATEGII Nauczyciel Uczeń Nauczyciel Uczeń AktywacjaPrzetwarzanie SystematyzacjaEwaluacja
Zmiana ról Uczeń Aktywny twórca Konstruktor własnej wiedzy Nauczyciel Moderator Przewodnik
ŚRODOWISKO
Aktywacja Problem, zagadnienie, inspiracja Konteksty – relacja do posiadanej już przez ucznia wiedzy, Diagnoza - uświadomienie Tabula rasa
Przetwarzanie Uczeń – Poszukiwanie informacji, – Dyskusja na platformie, – Rozwiązywanie zadań. Nauczyciel – Śledzi aktywność ucznia/uczniów na platformie, – Uczestniczy w wirtualnej dyskusji, – Przesyła zadania, testy, analizuje odpowiedzi, przygotowuje się do lekcji w klasie
STRATEGIA NAUCZANIA WYPRZEDZAJĄCEGO
GENEZA STRATEGII Londyn BETT SHOW 2008 Lekcja historii – Marszałek Douglas Haig – Dowódca Brytyjskiego Korpusu Ekspedycyjnego (Rzeźnik?) – Sylwetka, – Zebranie opinii, – Dyskusja, – Głosowanie w Internecie, – Dyskusja w klasie, – Końcowe głosowanie. Projekty innowacyjne POKL Zespół naukowy UAM
PARTNERZY OFEKUAM
IdeaStrategia Treści i aplikacja
FAZY STRATEGII Nauczyciel Uczeń Nauczyciel Uczeń AktywacjaPrzetwarzanie SystematyzacjaEwaluacja
Zmiana ról Uczeń Aktywny twórca Konstruktor własnej wiedzy Nauczyciel Moderator Przewodnik
ŚRODOWISKO
Aktywacja Problem, zagadnienie, inspiracja Konteksty – relacja do posiadanej już przez ucznia wiedzy, Diagnoza - uświadomienie Tabula rasa
Przetwarzanie Uczeń – Poszukiwanie informacji, – Dyskusja na platformie, – Rozwiązywanie zadań. Nauczyciel – Śledzi aktywność ucznia/uczniów na platformie, – Uczestniczy w wirtualnej dyskusji, – Przesyła zadania, testy, analizuje odpowiedzi, przygotowuje się do lekcji w klasie
Systematyzacja Nauczyciel – Wyjaśnia problemy sprawiające uczniom trudności, – Porządkuje pozyskana przez uczniów wiedzę, – Moderowanie dyskusji na tematy wywołane w fazie przetwarzania, – Przeprowadzenie oceny. Uczeń – Aktywne uczestnictwo w lekcji
Ewaluacja Uczeń – Zadanie domowe, – Uzupełnienie notatek w e-portfolio, korekta ewentualnych błędów – Wypełnia ankietę ewaluacyjną Nauczyciel – Analiza indywidualnych postępów uczniów – Ocena zadań domowych – Ocena końcowa
Platforma Aktywne tworzenie własnych treści przez nauczyciela E-Portfolio: prywatne ucznia i udostępniane nauczycielowi
Adres platformy kolegium-przyrodnicze.ofek.pl
Dziękuję za uwagę