„Nasz Zielony Zakątek przy Przedszkolu Samorządowym w Gorzkowicach”.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Nietoperz – demon czy anioł?
Przedszkole nr 8 Ekologię i przyrodę lubimy i tym się szczycimy.
Ekologia W naszym przedszkolu.
„W zdrowym świecie zdrowe dziecię”
„W KRAINIE BARW I KOLORÓW”
Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w konkursie „Najlepiej działający Klub Zielonej Flagi w regionie” w ZKS nr 1 w Gorzowie Wlkp.
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
LAS.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
Działania z zakresu edukacji ekologicznej Rok szkolny 2011/2012
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
Edukacja przyrodniczo- ekologiczna i językowa
Finał V edycji programu "Zielony Certyfikat".
POD UTWORZENIE OGRODU BOTANICZNEGO
Sprawozdanie z realizacji Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Nr 21 w Tarnowie.
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
„Poznajemy to co blisko”
Finał IV edycji programu "Zielony Certyfikat".
Edukacja ekologiczna z „EKOskrzatem”
WYPRAWA DO KRAINY MROŹNEJ BIELI
Gdzie jest wiosna? Autorzy projektu: Uczniowie klasy II
W naszej starej, dobrej SP3 organizuje się wiele konkursów wiedzy o tematyce przyrodniczej. Na przykład zorganizowany został konkurs na hasło związane.
Finał IX edycji programu "Zielony Certyfikat".
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 UL.KONWALIOWA105
Mam 6 lat chcę poznawać świat…
Społeczna Ochrona Przyrody
W ramach programu „Szkoła z klasą 2.0” uczniowie klasy I realizowali projekt pod nazwą „Wiosenne inspiracje”
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
Językowe Przedszkole Niepubliczne „KIDS”
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Promowanie zdrowego trybu życia. Publiczne Przedszkole im bł. Jana Pawła II w Szczepanowie.
Prawdziwy przyjaciel lasu
W związku z postępującą degradacją środowiska naturalnego cała społeczność szkolna wraz z lokalnymi władzami włączyła się w wiele akcji, projektów i.
Projekt edukacyjny ogrodu szkolnego „Zielony zakątek”
Przyjaciele leśnego skarbca
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
„Kto jest przyjacielem lasu”
Malwina Król Uczennica klasy V Zespołu Szkół w Stowięcinie
Natalia Biesiada kl. VIa Szkoła Podstawowa nr 3 w Pleszewie im. Powstańców Wielkopolskich.
P RZYJACIEL LASU „Kto jest przyjacielem lasu ?”. „K TO JEST PRZYJACIELEM LASU ?” Przyjacielem lasu jest każdy z nas. Wystarczy tylko być czujnym, uważnym,
TYTUŁ DOBREJ PRAKTYKI Przedszkolaki z „EkoDolinki” – program ekologiczny.
Ośrodek Edukacji Ekologicznej w Manowie. W październiku 2011r na terenie Ośrodka Hodowli Zwierzyny Polskiego Związku Łowieckiego w Manowie oddany został.
Przedszkole Samorządowe nr 3 Skawina. * Założenia innowacji pedagogicznej: * W naszym przedszkolu promujemy zdrowy tryb życia, dzieciom wpajamy podstawy.
  Mieszka w lesie   Żywienie: nadziemne lub podziemne. Zjada części roślin, wodę z rosy, rzadko samą wodę, młode pędy, gałązki drzew i krzewów..
EKOZONA Zespo ł u Szkó ł Zawodowych nr 1 w Zdu ń skiej Woli.
Zajęcia przyrodnicze w najbliższej okolicy i ekopracowni
PROJEKT BADAWCZY „DRZEWO”
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Sprawozdanie z programu Bezpieczne Przedszkole Program realizowany jest w latach 2014/2017. Uczestnikami programu „Bezpieczne przedszkole” są dzieci w.
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Projekt edukacyjny w klasie I e i II d. Jaką mamy pogodę
Awifauna Komorowa i okolic projekt unijny zrealizowany przez Magdalenę Piskorską.
Nazwa zadania: „Utworzenie i wyposażenie ekopracowni w Specjalnym Ośrodku Szkolno -Wychowawczym w Koluszkach” w ramach konkursu z dziedziny Edukacja.
Rok w Przedszkolu Borzęcin Duży 2016/2017.
Program Edukacji Ekologicznej „Człowiek i przyroda – jeden świat”
„Zielona edukacja – twórcze ogrody”
Poznajemy tajemnice drzew…
„Poznajemy to co blisko”
W poszukiwaniu „Pani Jesieni” Specer na Forty Bema
PRZEDSZKOLE NR 401 w Warszawie
Wrzesień 2018 Jesienny wiatr Wiatr jesienią ma robotę  w nocy i za dnia.  Ciągle strąca liście złote  i przed siebie gna.  I nasiona drzew bez liku  nosi.
Zapis prezentacji:

„Nasz Zielony Zakątek przy Przedszkolu Samorządowym w Gorzkowicach”.

W związku z udziałem w konkursie „Utworzenie ogródków dydaktycznych przy szkołach i przedszkolach” ogłoszonym przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi, w oparciu o pomoce dydaktyczne zakupione w ramach projektu, zagospodarowany ogród oraz program własny przyrodniczo-ekologiczny pt.” PRZYJACIEL PRZYRODY” nasza placówka aktywnie realizuje treści edukacji ekologicznej. Dzieci odkrywając w praktyce tajemnice przyrody, gromadzą nowe doświadczenia i angażują się emocjonalnie, przez co zdobyta wiedza jest pełniejsza i trwalsza.

Prace przy powstaniu ogródka.

Uroczyste otwarcie ogródka „Nasz Zielony Zakątek”.

W listopadzie dzieci badały siłę i kierunek wiatru za pomocą różnych materiałów.

Do obserwacji siły i kierunku wiatru użyły również kolorowych wiatraczków.

W tym samym miesiącu przedszkolaki rozróżniały różne rodzaje gleby. Porównywały przez dotyk, lupę i polewanie wodą.

Mali artyści tworzyli kompozycje na tackach z piaskiem.

Dzieci układały również kompozycje z różnego rodzaju materiałów przyrodniczych.

Przedszkolaki zaznaczały pogodę na tablicy meteorologicznej.

Dzieci obserwowały temperaturę przy gruncie. Nabywały wiadomości o stopniowym obniżaniu się temperatury i o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią – krótszy dzień, szybki zmrok, szaruga jesienna.

Przedszkolaki prowadziły obserwację pogody i zaznaczały ją w kalendarzu pogody.

W tym samym miesiącu dzieci zabezpieczały rośliny przed zimą. Obsypywały krzewy malin ziemią.

Otulały róże słomą oraz poszerzały wiedzę na temat roli kolców na przykładzie róż i innych krzewów.

Dzieci przyglądały się efektom swojej pracy.

Przedszkolaki obsypywały trocinami trawy pampasowe, przygotowując je do przetrwania zimy.

Okrywały gałązkami krzewów iglastych młode rośliny.

W grudniu przedszkolaki porównywały szyszki różnych drzew. Odszukiwały ukryte w nich nasiona i oglądały je za pomocą lupy.

Mali odkrywcy przyrody rozpoznawali za pomocą zmysłów różne drzewa iglaste.

Przedszkolaki przygotowały stołówkę dla ptaków.

Dzieci dokarmiały ptaki.

Zajęcia, które odbywały się w oparciu o powyższy projekt w I półroczu roku szkolnego 2013/2014, przyniosły dzieciom wiele radości i w znacznym stopniu poszerzyły ich wiedzę ekologiczną. Częste wyjścia do ogrodu przedszkolnego umożliwiły bliższy kontakt z środowiskiem naturalnym poprzez obserwację i odbieranie jej wszystkimi zmysłami. Z niecierpliwością oczekujemy na kolejne spotkania z przyrodą.