Kultura organizacyjna MSP

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Advertisements

Psychologia Zarządzania
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAWODOWEJ PRZEZ MŁODZIEŻ
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Wartość …. Oznacza że, coś jest cenne i godne pożądania oraz co stanowi (albo być powinno) przedmiot szczególnej troski oraz cel ludzkich dążeń, a także.
Struktura zatrudnienia w przedsiębiorstwach
Administracja publiczna
MSP WOBEC OSŁABIENIA GOSPODARCZEGO Kto będzie zwalniał, a kto będzie zatrudniał? Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Równość płci i rozwój ekonomiczny
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE WOBEC OCZEKIWAŃ LOKALNEGO RYNKU PRACY – KLUCZBORK POWIATOWY URZĄD PRACY UL. SIENKIEWICZA 22, 46 – 200 KLUCZBORK
FUNKCJA PERSONALNA.
KULTURA ORGANIZACYJNA
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Sczawieńska 2
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
Spółki.
Sektor badawczo-rozwojowy i poziom innowacyjności gospodarki Wielkopolski na tle kraju Wanda Maria Gaczek Poznań, 13 grudnia 2006 r.
KONFERECJA Jestem Kobietą Pracującą czyli o zarobkowej i nie zarobkowej pracy kobiet, 10 grudnia 2005 Kobiety na rynku pracy w Polsce. Aspekty ekonomiczne.
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
Lider- Przywódca.
Firma dla różnych ludzi
Wyniki badań ankietowych uczestników projektu przed i po zakończeniu testowania modelu dr Marzenna Czerwińska Dojrzała przedsiębiorczość – innowacyjny.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Pozycja lidera – kierowanie
PRODUCENT (PRZEDSIĘBIORSTWO) JAKO PODMIOT W GOSPODARCE.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Czym jest doradztwo zawodowe?
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Moja przedsiębiorczość
Tematyka prac magisterskich
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Przedsiębiorcy z dotacją – inteligentne wsparcie w Małopolsce Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
Przedsiębiorstwa sektora MSP: miejsce w polskiej gospodarce
1. 2 Wynagrodzenia w sektorze energetycznym - uwarunkowania kulturowe Adam Cichocki Zbigniew Dudziński Warszawa
Osoby starsze na rynku pracy
Kulturowe uwarunkowania zarządzania jakością
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
dr Wiktor Bołkunow Katedra Polityki Gospodarczej
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Warszawa, luty 2011 Główne wyniki badania przeprowadzonego w ramach projektu „Komercjalizacja wiedzy i wyników badań naukowych” Przygotowanie: Grzegorz.
Ekonomika małych i średnich przedsiębiorstw
Wstęp do zarządzania i marketingu
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Postawy altruistyczne dominują niemal we wszystkich grupach wyróżnionych ze względu na cechy społeczno- demograficzne. Z jednej strony nieco częściej wykazują.
Specjalność Przedsiębiorczość i Zarządzanie MŚP Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem.
Płaca minimalna – ratunek czy kłopot?. Plan prezentacji 1. Podstawowe pojęcia 2. Zadanie 2 – komiks – zalety i wady płacy minimalnej 3. Zadanie 3 – skutki.
ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.
Czynniki strukturotwórcze
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
STYLE KIEROWANIA.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Konkurencja a polityka konkurencji
Funkcja planowania.
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Zapis prezentacji:

Kultura organizacyjna MSP Dr Jan Czarzasty Szkoła Główna Handlowa w Warszawie (SGH) Konferencja „Mała i Średnia Przedsiębiorczość w 20 lat od powrotu rynku i demokracji"   25 listopada 2013 r. Warszawa

Polska kultura organizacyjna Hofstede; GLOBE; „Folwarczna kultura organizacyjna”; „Przedsiębiorstwo-urząd”; „Paternalizm małego przedsiębiorcy”; Konfliktowa wizja stosunków pracy; Deficyt kapitału społecznego

Polska kultura organizacyjna w międzynarodowych modelach porównawczych GLOBE Orientacja na zadania - względnie silna (deklarowana)/relatywnie niska (praktykowana), Orientacji na przyszłość - niska poziom w warstwie postaw/nieco silniejsza w warstwie wartości. Równość płci - wysoka w warstwie postaw, nieco niższa w deklaracjach Asertywność - relatywnie silna, zarówno w warstwie wartości, jak i postaw. Kolektywizm - stosunkowo wysoki w deklaracjach i praktyce Dystans władzy - umiarkowanie wysoki, deklarowany i praktykowany Orientacja na ludzi - relatywnie wysoka w deklaracjach, względnie niska w warstwie postaw Niepewność - względnie dobrze tolerowana w warstwie postaw, słabiej w warstwie wartości Hofstede Duży dystans władzy; Indywidualizm Wyraźna męskość; Niska tolerancja niepewności

Style kierowania w MSP Demokracja Autokracja

Partycypacja pracownicza „Ja jestem najlepszym związkiem zawodowym dla moich pracowników” Na poziom partycypacji największy wpływ mają cechy firmy Niski poziom partycypacji instytucjonalnej: związki zawodowe obecne w 3,1% firm, ale w firmach o przedziale zatrudnienia 50-99 jest to 12,5%, zaś w firmach z 100-249 pracownikami 19,4% Poziom niechęci wobec istnienia związków zawodowych niższy od oczekiwanego: 18,9% respondentów twierdzi, że związki powinny działać we wszystkich firmach

Kultura MSP – główne rysy Dojrzały wewnętrzny rynek pracy; Przy zatrudnianiu nowego pracownika ważna jest rekomendacja osoby już zatrudnionej; Staż pracy często brany pod uwagę przy awansach służbowych; Stosunkowo duże przyzwolenie dla krytyki ze strony podwładnych wobec przełożonych; Częsta niechęć do ujawniania własnej niekompetencji przez kierowników; Korzystny obraz badanych przedsiębiorstw w aspekcie równościowym; U kierowników ceni się zdolność szybkiego podejmowania decyzji i ich egzekwowania u podwładnych; Zasięg partycypacji decyzyjnej pracowników jest umiarkowany; Względna równowaga społecznych więzi osobowych i rzeczowych; Pracowników motywuje się do pracy, zarówno pozytywnie, jak i negatywnie, porównując indywidualne wyniki; Relatywnie dobrze znoszona niepewność; Lojalność wobec kolegów przeważa nad lojalnością wobec firmy; Ograniczone zaufanie wobec pracowników

Typy kultury organizacyjnej MSP Wspólnota Hierarchia Praca jest ważnym wymiarem życia człowieka, to w pracy zaspokaja się kluczowe potrzeby społeczne i emocjonalne, a ludzie, z którymi razem pracujemy, mają istotny wpływ na to, kim jesteśmy. Właściciele ufają, że ich podwładni mogą wnieść cenny wkład w rozwój firmy, mimo że nie należy ona do nich. Praca jest ważnym, ale osobnym wymiarem ludzkiego życia. Do pracy przychodzi się zarabiać, a uzyskiwane w niej środki materialne przeznacza się na zaspokajanie innych potrzeb, realizowanych gdzie indziej. Właściciele wierzą, że „czyja własność, tego prawo”, a pracownik, jeśli chce uczestniczyć w podejmowaniu decyzji, powinien założyć własną firmę. Zatrudniając się u kogoś innego, przedkłada poczucie bezpieczeństwa nad wolność (i odpowiedzialność) i musi zaakceptować tego konsekwencje.