Konsument – świadomy uczestnik rynku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Surogaty spełnienia świadczenia (wykonania zobowiązania)
Advertisements

NOWOCZESNY SPOSÓB ROZWIĄZYWANIA
Bądź świadomym konsumentem
ZABEZPIECZENIE PŁATNOŚCI W PROCESIE BUDOWLANYM
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA 14 MARCA 2008 PRZEDSTAWICIELSTWO KOMISJI EUROPEJSKIEJ WARSZAWA ZANIM KLIKNIESZ – POZNAJ SWOJE PRAWA.
RADY PRACOWNIKÓW Katarzyna Dulewicz Tomasz Sancewicz
Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
UGODA ADMINISTRACYJNA
Internet 2006: rozwój e-commerce
Autor: Adam Bzdawka kl. III LI
Schemat etapów postępowania w przypadku naruszeń interesów konsumentów
Zanim wybierzesz się na zakupy przedświąteczne… Porady dla konsumentów w okresie przedświątecznym 14/04/2011www.wiih.org.plWojewódzki Inspektorat Inspekcji.
Centrum Mediacyjne przy Naczelnej Radzie Adwokackiej.
Waldemar Rokita Paweł Ślawski
PRZYWILEJE I OBOWIĄZKI SPRZEDAWCY ORAZ KONSUMENTA
Świadomy Konsument Projekt „Rozwój świadomości konsumenckiej
Prawa konsumenta.
Konferencja Zmagania z koniunkturą czyli dobre i złe strony kryzysu Villa Drawa 28/29 maja Ogólne warunki sprzedaży – nasza polisa.
Gimnazjum w Nowym Dworze
Przedświąteczne zakupy
G r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom Research
Wstęp Dlaczego zmieniły się zasady rekrutacji do przedszkoli i szkół publicznych? Od dnia 18 stycznia 2014 roku obowiązuje znowelizowana ustawa o systemie.
Prawo kontraktowe Umowa sprzedaży.
Bankowy Arbitraż Konsumencki
Prawa konsumenta Czyli z czym to się je..
Prawdy oczywiste Sprzedaż zgodnie z ustawą o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
Prawdy oczywiste Regulamin sklepu internetowego - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawo ochrony konsumentów
Nowa Ustawa Konsumencka
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
SPÓŁKI CYWILNE – art. 860 – 875 k.c.
Prawo ochrony konsumentów Wykład 8. rozumiemy umowę zawartą z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej.
Konsument.
Zasada swobody umów Typy umów
Prawo ochrony konsumentów
Dr hab. Marlena Pecyna Wykład 24 marca 2015 r.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ Z TYTUŁU RĘKOJMI ZA WADY RZECZY SPRZEDANEJ
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
ELEMENTY DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
Ochrona konsumenta usług bankowych
FORMA CZYNNOŚCI PRAWNYCH
Prawo pracy.
PRZESZKODY W DOCHODZENIU ROSZCZEŃ W SPRAWACH KONSUMENCKICH adwokat Bartosz Kosmala prezes krakowskiego oddziału Federacji Konsumentów członek Rady Krajowej.
Sprzedaż dokonywana pomiędzy przedsiębiorcami, a konsumentami
1. 2 Sądownictwo konsumenckie przy Inspekcji Handlowej funkcjonuje od 1991 roku i na stałe wpisało się w realia rynkowe i świadomość konsumentów oraz.
KONSUMENT na aukcji internetowej Michał Herde Federacja Konsumentów.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ Z TYTUŁU RĘKOJMI ZA WADY FIZYCZNE I PRAWNE Mocą art. 52 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta uchylono ustawę z dnia 2.
Konsument jest to osoba fizyczna, która nabywa określony towar lub usługę tylko na potrzeby własne lub swojego gospodarstwa domowego. Osoba, która kupuje.
Barbara Denisiuk. Postępowanie cywilne Inf. ogólne grupowe SOKIK Postępowanie polubowne mediacja arbitraż.
dr hab. Jakub Pokrzywniak, radca prawny, partner
organy i organizacje ochrony konsumenta
Umowa sprzedaży, rękojmia i gwarancja
Kazusy sprzedaż Zofia kupiła swojej matce Janinie pralkę na prezent świąteczny na raty, które spłacała Zofia (12 rat miesięcznych). Pralka po 3 miesiącach.
Ochrona praw konsumenta – odpowiedzialność za sprzedany towar
15 marca ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW KONSUMENTA
Publiczne prawo konkurencji
Centrum Arbitrażu i Mediacji
Umowy przenoszące prawa
Dr Magdalena Makieła Adwokat/Mediator/Arbiter
Ochrona konsumenta usług zawieranych na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa Barbara Trybulińska.
Sprzedaż dokonywana pomiędzy przedsiębiorcami, a konsumentami
Prawo cywilne w zarządzaniu oświatą (część II)
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA mgr Barbara Trybulińska.
Porozumienia procesowe
Zapis prezentacji:

Konsument – świadomy uczestnik rynku 2017-04-07 Konsument – świadomy uczestnik rynku 15 marca Światowy Dzień Konsumenta Konferencja prasowa, 14 marca 2014 r.

„Konsumenci, to my wszyscy” 2017-04-07 „Konsumenci, to my wszyscy” John. F. Kennedy, 1962 r.

2017-04-07 SPRZEDAWCA ≠ GWARANT niezgodność towaru z umową – odpowiedzialny sprzedawca z mocy prawa, przez 2 lata od wydania towaru, w zakresie określonym w przepisach gwarancja – dobrowolna wola gwaranta, który sam określa swoje obowiązki, czas jej trwania; nie zwalnia sprzedawcy z odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową

2017-04-07 SYTUACJE SPORNE spór co do istnienia niezgodności towaru z umową lub z oświadczeniem gwarancyjnym spór co do sposobu doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową zgodnie z żądaniem konsumenta

UPRAWNIENIA KONSUMENTA 2017-04-07 UPRAWNIENIA KONSUMENTA Realizacja uprawnień ma charakter sekwencyjny: żądanie od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy lub wymiany towaru prawo do odstąpienia od umowy albo obniżenia ceny Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeśli niezgodność towaru jest nieistotna!

Sprzedawca nie musi przyjąć zwrotu towaru zgodnego z umową!!! 2017-04-07 REKLAMACJE PAMIĘTAJ! zgłoś reklamację do sprzedawcy w ciągu 2 m-cy od wykrycia wady wskaż niezgodność („wadę”) oraz wybierz roszczenie (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, zwrot gotówki) forma pisemna reklamacji wskazana jest dla celów dowodowych brak paragonu nie zamyka drogi do reklamacji Sprzedawca nie musi przyjąć zwrotu towaru zgodnego z umową!!!

ZADANIA INSPEKCJI HANDLOWEJ 2017-04-07 ZADANIA INSPEKCJI HANDLOWEJ POZAKONTROLNA DZIAŁALNOŚĆ IH: podejmowanie mediacji w celu ochrony interesów i praw konsumentów organizowanie i prowadzenie stałych polubownych sądów konsumenckich prowadzenie poradnictwa konsumenckiego

INSPEKCJA HANDLOWA NIE MA UPRAWNIEŃ WŁADCZYCH W TOKU MEDIACJI!!! 2017-04-07 MEDIACJE działania mające na celu polubowne zakończenie sporu cywilnoprawnego między konsumentem a przedsiębiorcą przeprowadzane w formie pisemnej lub osobistej wszczynane na skutek złożenia (pisemnie lub ustnie) przez konsumenta wniosku o mediację bądź z urzędu INSPEKCJA HANDLOWA NIE MA UPRAWNIEŃ WŁADCZYCH W TOKU MEDIACJI!!!

2017-04-07 RZECZOZNAWCY powołani do wydawania (odpłatnie) opinii o jakości produktów lub usług nie są pracownikami Inspektoratu wpisani na listę prowadzoną przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej

POLUBOWNY SĄD KONSUMENCKI 2017-04-07 POLUBOWNY SĄD KONSUMENCKI rozpatruje spory o prawa majątkowe wynikające z umów sprzedaży towarów i świadczenia usług zawartych pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami obie strony muszą wyrazić zgodę na sąd polubowny wniesienie sprawy do sądu wiąże się ze złożeniem wniosku o rozpatrzenie sprawy

POLUBOWNY SĄD KONSUMENCKI 2017-04-07 POLUBOWNY SĄD KONSUMENCKI ZALETY: szybkość i bezpłatność postępowania prostota postępowania – strony nie potrzebują działać przez pełnomocników skuteczność postępowania – moc wyroków i ugód sądu powszechnego

JAK UNIKNĄĆ SPORU? Rozważnie dokonujmy zakupu 2017-04-07 JAK UNIKNĄĆ SPORU? Rozważnie dokonujmy zakupu Poznajmy nasze prawa i obowiązki Dbajmy we właściwy sposób o kupione przez nas produkty

2017-04-07 DYŻURY 14 marca (PIĄTEK) dyżur w siedzibie w Warszawie oraz w delegaturach w Ciechanowie, Ostrołęce, Płocku, Radomiu i Siedlcach do godz. 18:00 15 marca (SOBOTA): dyżur w siedzibie w Warszawie oraz w delegaturach w Ostrołęce, Płocku, Radomiu i Siedlcach w godz. 10:00-16:00 punkt informacyjny w centrum handlowym: w Warszawie – WOLA PARK – w godz. 12:00-20:00 w Ostrołęce – ALIUS – w godz. 11:00-15:00

2017-04-07 Dziękujemy za uwagę Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Warszawie ul. Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa tel. 22-826-18-30 faks 22-826-21-95 ih_warszawa@wiih.org.pl