Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bądź świadomym konsumentem
Advertisements

Konsument na rynku europejskim i jego ochrona
Od ogłoszenia do zamówienia
Witamy w Parlamencie Europejskim
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
TRAKTAT LIZBOŃSKI.
Kampania promocyjna rolnictwa ekologicznego
dr inż. Włodzimierz Kujanek Zielona Góra, 20 marca 2009 r.
Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Ochrona danych osobowych
Internet 2006: rozwój e-commerce
2009 Jak zaistnieć na rynkach zagranicznych? EEN jako źródło informacji o warunkach podejmowania działalności na rynkach UE Justyna Kulawik Zespół Przedsiębiorczości.
Autor: Adam Bzdawka kl. III LI
Katarzyna Michalska kl.V a
POLSKA W UNI EUROPEJSKIEJ
Zarządzanie kredytami i należnościami
PRZYWILEJE I OBOWIĄZKI SPRZEDAWCY ORAZ KONSUMENTA
Chcemy studiować za granicą… Może na Erasmusa? Erasmus - mobilność studentów i współpraca uniwersytetów.
KORESPONDENCJA W SPRAWACH HANDLOWYCH Opracowanie: Wioleta Musiał
EUROPEJSKI ROK OBYWATELI Prawa Obywatela Unii Europejskiej Prawo do swobodnego poruszania się i przebywania na terytorium wszystkich państw należących.
Portal Twoja Europa The Your Europe Portal. Twoja Europa – co to jest? Wielojęzyczny portal informacyjny dla obywateli i przedsiębiorców funkcjonujących.
Dziś Zajmiemy Się Takimi Hasłami:
G r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom Research
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
Prawo kontraktowe Umowa sprzedaży.
Quo Vadis ? 50 lat kodeksu cywilnego
Prawdy oczywiste Sprzedaż zgodnie z ustawą o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Praca. Rozwój. Rodzina. WYBORY SAMORZĄDOWE 16 LISTOPADA 2014 Miliardy dla samorządu. Lepsze życie Polaków. Platforma Bliżej ludzi.
+14 Września 2014 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +1 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik.
Konsument – świadomy uczestnik rynku
Prawdy oczywiste Regulamin sklepu internetowego - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawo ochrony konsumentów
Działania Komisji Europejskiej na rzecz zmniejszenia bezrobocia wśród osób młodych Oława, 29 października 2014 r.
Prawo ochrony konsumentów
Prawo ochrony konsumentów Wykład 8. rozumiemy umowę zawartą z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Konsument.
Zasada swobody umów Typy umów
Prawo ochrony konsumentów
Dr hab. Marlena Pecyna Wykład 24 marca 2015 r.
Prawne aspekty udzielania pożyczek w internetowym kanale dystrybucji Wrocław, 24 marca 2015 r.
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
TECHNIK HANDLOWIEC.
Dyrektywy UE w zakresie podatków dochodowych
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Mgr Sabina Wencel Podstawy prawa dla ekonomistów
Dobre praktyki deklaracji marketingowych w świetle raportu Komisji Europejskiej Katarzyna Łubińska Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków.
POJĘCIE KONSUMENTA Zakres obejmujący prawo polskie oraz prawo Unii Europejskiej Barbara Denisiuk.
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
Małgorzata Sawicka Departament Rozwoju Rynku Finansowego Ministerstwo Finansów Rynek usług bankowych w Unii Europejskiej Warszawa, 25 stycznia 2007 r.
KONSUMENT na aukcji internetowej Michał Herde Federacja Konsumentów.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ Z TYTUŁU RĘKOJMI ZA WADY FIZYCZNE I PRAWNE Mocą art. 52 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta uchylono ustawę z dnia 2.
Konsument jest to osoba fizyczna, która nabywa określony towar lub usługę tylko na potrzeby własne lub swojego gospodarstwa domowego. Osoba, która kupuje.
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
Konkurencja a polityka konkurencji
Ochrona praw konsumenta – odpowiedzialność za sprzedany towar
15 marca ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW KONSUMENTA
Dzień Języków Obcych w ZSP 15
Zarządzanie Systemami Produkcyjnymi
Publiczne prawo konkurencji
Zmiany związane z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) stosowane od dnia r.
Publiczne prawo konkurencji
Polskie uwarunkowania instytucjonalno-prawne dla realizacji projektów PPP 22 czerwca 2015.
Umowy przenoszące prawa
Zawieranie i rozwiązywanie umów
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA mgr Barbara Trybulińska.
Zapis prezentacji:

Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta

Najważniejsze informacje o kampanii Zorganizowana przez Dyrekcję Generalną Komisji Europejskiej ds. Sprawiedliwości kampania ma podnieść świadomość praw konsumenta Kraje-adresaci kampanii: Bułgaria, Cypr, Grecja, Hiszpania, Łotwa, Polska, Portugalia i Włochy Główne grupy docelowe: – konsumenci (zwłaszcza w wieku i 60+) – przedsiębiorcy handlowi (zwłaszcza mikro- i mali przedsiębiorcy)

Cele kampanii Podniesienie wśród konsumentów oraz mikro- i małych przedsiębiorców handlowych świadomości obowiązujących w całej UE przepisów dotyczących kupna i sprzedaży towarów i usług Informowanie obu tych grup o ich określonych prawach i obowiązkach oraz wyjaśnianie skutków tego stanu rzeczy i sposobów egzekwowania tych praw Podniesienie świadomości na temat ustawodawstwa unijnegow zakresie objętym kampanią (np. dyrektywa w sprawie praw konsumentów) Zachęcanie przedstawicieli grup docelowych do zapoznania się z sekcją Twoja Europa w portalu EUROPA pod adresem

Dlaczego teraz? Kampania zbiega się w czasie z przyjęciem nowej unijnej dyrektywy w sprawie praw konsumentów, która do 13 czerwca 2014 r. wejdzie w życie we wszystkich państwach członkowskich. Główne cele dyrektywy: – Ujednolicenie ustawodawstwa państw członkowskich, aby wszyscy konsumenci w UE mieli te same prawa – Wprowadzenie nowych przepisów dotyczących m.in. przejrzystości cen, zwrotów pieniędzy, możliwości odstąpienia od umów sprzedaży – Przyjęcie wspólnych zasad ułatwiających przedsiębiorcom działalność handlową w Europie

Ustawodawstwo Unii Europejskiej Dyrektywa w sprawie niektórych aspektów sprzedaży towarów konsumpcyjnych i związanych z tym gwarancji (99/44/WE) – Towary konsumpcyjne muszą być zgodne z umową sprzedaży; sprzedawca jest odpowiedzialny za wszelki brak zgodności w tym zakresie przez okres dwóch lat Dyrektywa w sprawie nieuczciwych warunków w umowach konsumenckich (93/13/EWG) – Konsumenci nie są związani nieuczciwymi postanowieniami umów zawartych z profesjonalnym sprzedawcą Dyrektywa dotycząca nieuczciwych praktyk handlowych (2005/29/WE) – Konsumenci są chronieni przed reklamą wprowadzającą w błąd oraz agresywnymi praktykami handlowymi Dyrektywa w sprawie praw konsumentów (2011/83/UE) – Określa m.in. wymogi informacyjne dotyczące umów zawieranych na odległość i umów innych niż zawierane na odległość, prawo do odstąpienia od umowy oraz zasady dotyczące dostaw i opłat

Główne przesłanie i pięć najważniejszych praw konsumenta Główne przesłanie: „Unia Europejska wzmacnia pozycję konsumentów” Pięć najważniejszych praw konsumenta: – Prawo do uczciwej reklamy – Prawo do naprawy albo wymiany wadliwych towarów – Prawo do zawierania umów bez nieuczciwych klauzul – Prawo do zwrotu w ciągu 14 dni towarów zakupionych przez Internet – Prawo do bezpłatnej pomocy ze strony Europejskich Centrów Konsumenckich w przypadku problemów z zagranicznymi przedsiębiorcami handlowymi

Główne przesłanie dla przedsiębiorców handlowych Unijne akty prawne precyzują obowiązujące konsumentów i przedsiębiorców handlowych zasady kupna i sprzedaży towarów i usług Korzyści dla przedsiębiorców – jasno określone obowiązki – większe zaufanie konsumentów, zwłaszcza w przypadku zakupów dokonywanych za granicą lub przez Internet

Cztery najważniejsze prawa przedsiębiorców handlowych Prawo do odmowy zwrotu pieniędzy do czasu otrzymania zwrotu lub potwierdzenia odesłania sprzedanego towaru Prawo do rekompensaty z tytułu spadku wartości zwróconych towarów z widocznymi śladami używania Prawo przedsiębiorcy handlowego, który uzyskał znak jakości, do złożenia skargi przeciwko konkurentowi, który korzysta z tego znaku bez odpowiedniej zgody Prawo do zmiany postanowień umowy, o ile konsument zostanie o tym fakcie wcześniej poinformowany i uzyska możliwość wypowiedzenia takiej umowy