„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
I semestr roku szkolnego 2012/2013. Uczniowie klas I-IV, w dniu 25 września br., spotkali się z przedstawicielami Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej.
Izabela Kołodziejczyk
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
„Moja szkoła – mój zawód, moja przyszłość”.
Ewaluacja wewnętrzna w szkole
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
II Autorzy i realizatorzy: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
7 Nawyków – mapa wdrożenia
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Przykłady dobrych praktyk
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
Szkoła Promująca Zdrowie
Określanie celów: rozwojowy, edukacyjny, terapeutyczny
Rodzice i Ja – MY Projekt socjalny
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak

TO JA, TO MY PROGRAM ZAJĘĆ WYCHOWAWCZO - PROFILAKTYCZNYCH Kilka słów na początek Zasadniczą przesłanką do opracowania programu wychowawczo - profilaktycznego „To Ja, To My”, była odpowiedź na narastające problemy wychowawcze w grupie klasowej. Ustalono, że część uczniów przejawia problemy emocjonalne rzutujące na jakość kontaktów społecznych i stopień opanowania wiadomości oraz umiejętności szkolnych. Na podstawie rozszerzonej diagnozy pedagogiczno-psychologicznej, pedagog we współpracy z nauczycielem, opracował cele oraz tematykę zajęć warsztatowych z dziećmi. Program został z powodzeniem zrealizowany.

TO JA, TO MY PROGRAM ZAJĘĆ WYCHOWAWCZO - PROFILAKTYCZNYCH W wyniku ewaluacji oceniono, że program ten może być wykorzystywany również do prowadzenia oddziaływań o charakterze profilaktyczno-wychowawczym wśród pozostałych uczniów szkoły podstawowej. Adresatami programu są aktualnie wszyscy uczniowie na poziomie nauczania blokowego w Ośrodku. W tym roku szkolnym program został włączony przez nauczycieli do planu wychowawczego klas.

TO JA, TO MY PROGRAM ZAJĘĆ WYCHOWAWCZO - PROFILAKTYCZNYCH Główne cele programu 1. Integracja klasy – wytworzenie atmosfery życzliwości, akceptacji, bezpieczeństwa i współpracy. 2. Usprawnianie funkcji poznawczych uczniów przez ich aktywizację, budowanie pozytywnej motywacji do nauki. 3.Wprowadzenie zabawy jako pozytywnego wzmocnienia poprawnych form zachowania. 4. Wytwarzanie życzliwej i radosnej atmosfery pracy. 5. Zaangażowanie środowiska rodzinnego i lokalnego w pracę nad funkcjonowaniem rodziny i szkoły oraz zachowania uczniów.

TO JA, TO MY PROGRAM ZAJĘĆ WYCHOWAWCZO - PROFILAKTYCZNYCH O zajęciach Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową w oparciu o pracę indywidualną i zbiorową uczniów. Wszystkie spotkania warsztatowe mają swój stały schemat: powitanie, krótką „rundkę” na rozpoczęcie programu (omówienie samopoczucia), przypomnienie wniosków z przebiegu poprzednich zajęć, realizację przewidywanego na sesję tematu, podsumowanie zajęć oraz „ rundkę” na zakończenie spotkania (omówienie wrażeń i spostrzeżeń) i pożegnanie. Podczas realizacji celów zajęć stosuje się różnorodne metody i formy aktywizujące pracę dzieci.

TO JA, TO MY PROGRAM ZAJĘĆ WYCHOWAWCZO - PROFILAKTYCZNYCH Tematyka zajęć z dziećmi. 1.To My - nasza klasa. 2.To Ja i moja klasa. 3.W naszej klasie jest wesoło. 4.To Ja - tak wyglądam. 5.Moje zainteresowania. 6.Jesteśmy razem – zajęcia z udziałem rodziców uczniów.

TO JA, TO MY PROGRAM ZAJĘĆ WYCHOWAWCZO - PROFILAKTYCZNYCH Kilka słów na koniec programu Głównym celem programu jest wyposażenie dziecka w takie umiejętności dzięki, którym poradzi sobie z nadmiarem napięć związanych z rozwiązywaniem problemów dnia codziennego oraz aby potrafiło zrozumieć siebie i umiało współżyć z innymi.