Profil szkoły ewaluacja wewnętrzna 2013/2014

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

EWALUACJA ZEWNĘTRZNA WYMAGANIA PAŃSTWA WOBEC SZKÓŁ I PLACÓWEK
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Profil szkoły ewaluacja wewnętrzna
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Raport końcowy z ewaluacji wewnętrznej
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Profil szkoły 2 ewaluacja wewnętrzna kwiecień 2013r.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkoła Współpracy.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Kwiecień 2014 r. Debata.
Debata pracowników szkoły
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Co to jest spacer edukacyjny?
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Technologia informacyjna
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Profil szkoły ewaluacja wewnętrzna 2013/2014

Profil szkoły - nauczyciele

Działy i obszary OCENA TENDENCJA - - - + + +    (1) Szkoła działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną własną koncepcją pracy (2) Planowanie procesów edukacyjnych służy rozwojowi uczniów (3) Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej (5) Respektowane są normy społeczne

PROFIL SZKOŁY- ARGUMENTY NAUCZYCIELI Szkoła działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną własną koncepcją pracy Szkoła działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną koncepcją pracy szkoły. Koncepcja pracy szkoły jest modyfikowana i aktualizowana. Uczniowie i rodzice są zapoznawani z koncepcją pracy szkoły. Koncepcja pracy szkoły umieszczona jest na stronie internetowej naszej placówki, dostępna jest też w bibliotece szkolnej, ponadto wychowawcy klas zapoznawali rodziców uczniów z koncepcją pracy szkoły na zebraniach klasowych.

(2) Planowanie procesów edukacyjnych służy rozwojowi uczniów Uczniowie znają stawiane przed nimi cele, lecz nie zawsze o nich pamiętają. Uczniowie mogą współorganizować zajęcia, ale w ograniczonym zakresie. Nauczyciele dostosowują zadania i formy pracy do poziomu intelektualnego uczniów. Stosowane w szkole ocenianie kształtujące przyczynia się do tego, że uczniowie rozwijają umiejętność uczenia się od siebie wzajemnie.

(3) Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej Uczniowie nabywają oraz utrwalają wiedzę i umiejętności zawarte w podstawie programowej. Na wielu zajęciach ćwiczą umiejętność pracy w zespole. Uczniowie na zajęciach szkolnych doskonalą swoje umiejętności posługiwania się technologiami informacyjnymi. W poszczególnych klasach przeprowadzane są różnorodne testy wiadomości, służące zweryfikowaniu umiejętności uczniów w trakcie procesu kształcenia.

(5) Respektowane są normy społeczne Szkoła dba o podwyższenie bezpieczeństwa uczniów przez monitoring i dyżury nauczycieli. Dzięki dziennikowi elektronicznemu jest bardzo dobry i szybki przebieg informacji o zachowaniu młodzieży między szkołą i rodzicami. W przypadku młodzieży trudnej wychowawczo zawierane są kontrakty na poziomie uczeń – rodzic – wychowawca – pedagog.

Mocne i słabe strony szkoły Wspólnie ustalana koncepcja pracy szkoły. Uczniowie mogą korzystać z bogatej oferty zajęć dodatkowych organizowanych przez nauczycieli. Nauczyciele uwzględniają możliwości uczniów, stawiając im wymagania. Dobra współpraca z rodzicami, bieżące informowanie o zachowaniu. Słabe Uczniowie często nie chcą korzystać z oferty zajęć dodatkowych proponowanych przez szkołę. Młodzież nie zawsze przestrzega obowiązujących norm zachowania (częste wulgaryzmy, brak szacunku do innych, nadmierna czułość). Brak narzędzi do sprawdzenia informacji o sukcesach absolwentów na wyższym etapie kształcenia.

Profil szkoły - pracownicy administracji i obsługi

Działy i obszary OCENA TENDENCJA - - - + + +    (1) Szkoła działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną własną koncepcją pracy (2) Planowanie procesów edukacyjnych służy rozwojowi uczniów (3) Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej (5) Respektowane są normy społeczne

PROFIL SZKOŁY- ARGUMENTY PRACOWNIKÓW ADMINISTRACJI I OBSŁUGI Szkoła działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną własną koncepcją pracy Pracownicy A i O twierdzą, że szkoła posiada bardzo dobre warunki lokalowe i jest właściwie wyposażona. Na bieżąco uzupełniany jest sprzęt i pomoce dydaktyczne. Dostrzegają oni poprawę bazy lokalowo-dydaktycznej szkoły. Pracownicy A i O bardzo dobrze oceniają wzmacnianie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym. Dzieje się to przez organizację wielu imprez dla społeczności lokalnej m. in. dla przedszkolaków, emerytów, akcje prowadzone przez Caritas. Pozytywny wizerunek jest wzmacniamy przez relacje z tych imprez szkolnych w lokalnych mediach (Goniec Rumski, Panorama Gdańska, Internet).

(2) Planowanie procesów edukacyjnych służy rozwojowi uczniów Pracownicy A i O nie wypowiedzieli się na powyższy temat.

(3) Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej Pracownicy A i O nie wypowiedzieli się na powyższy temat.

(5) Respektowane są normy społeczne Pracownicy A i O dobrze oceniają respektowanie norm społecznych, ale zauważają, że niektórzy uczniowie nie respektują zasad współżycia, wskazuje na to ich niewłaściwe zachowanie. Uważają, że szkoła dba o bezpieczeństwo uczniów, szczególnie poprzez monitoring, kontrolowanie osób wchodzących na teren szkoły, dyżury nauczycieli w czasie przerw lekcyjnych. Pracownicy A i O nie wypowiedzieli się na temat efektów rozwiązywania problemów wychowawczych. Widzą natomiast próby kontaktowania się nauczycieli z rodzicami (rozmowy telefoniczne).

Mocne i słabe strony szkoły Wyposażenie szkoły. Monitoring. Organizowanie wielu imprez dla uczniów i społeczności lokalnej. Słabe Niewłaściwe zachowanie uczniów wobec dorosłych i wobec siebie. Niszczenie mienia szkoły, brak dbałości o porządek i czystość. Brak szacunku dla pracy innych.

Profil szkoły - uczniowie

Działy i obszary OCENA TENDENCJA - - - + + +    (1) Szkoła działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną własną koncepcją pracy (2) Planowanie procesów edukacyjnych służy rozwojowi uczniów (3) Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej (5) Respektowane są normy społeczne

PROFIL SZKOŁY- ARGUMENTY UCZNIÓW Szkoła działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną własną koncepcją pracy Koncepcja pracy szkoły znana jest uczniom. Uczniowie wiedzą, że jest modyfikowana i dostępna na stronie internetowej szkoły oraz w bibliotece. Zdaniem uczniów koncepcja szkoły jest zbyt mało nagłaśniana.

(2) Planowanie procesów edukacyjnych służy rozwojowi uczniów Uczniowie znają stawiane im cele. Mają w ograniczonym zakresie wpływ na przebieg lekcji oraz mają możliwość przeprowadzania fragmentów lekcji. Korzystają z internetu i możliwości oceniania kształtującego. Uczniowie dostrzegają pozytywne cechy oceniania kształtującego. Uczniowie w większości czują się odpowiedzialni za swój rozwój - uczą się od siebie nawzajem. W szkole odbywa się dużo zajęć indywidualnych, odbywają się ciekawe zajęcia.

(3) Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej Uczniowie są poddawani różnorodnym formom sprawdzania wiadomości i umiejętności (testy GWO, testy na wejście, próbne egzaminy). Uczniowie doskonalą się w używaniu TIK. Uczniowie pracują w grupach, uczą się od siebie nawzajem, realizują projekty edukacyjne. Uczniowie mają możliwość uczestniczenia w zajęciach rozwijających ich umiejętności. W szkole analizowane są wyniki uczniów i wdrażane są wnioski z tych analiz.

(5) Respektowane są normy społeczne Niektórzy uczniowie nie czują się w szkole bezpiecznie (zwłaszcza toalety na I piętrze - palenie papierosów). Nie zawsze problemy są rozwiązywane na bieżąco. Nie zawsze podejmowane są działania profilaktyczne. Uczniowie działają w samorządzie, z którym mogą współpracować wszyscy uczniowie.

Mocne i słabe strony szkoły Uczniowie wiedzą kto i kiedy modyfikował oraz zatwierdzał koncepcję pracy szkoły, wiedzą też, gdzie ją znaleźć. Jasno określone kryteria oceniania. Zajęcia dostosowuje się do możliwości uczniów. Uczniowie angażują się w pracę samorządu. Słabe Nie wszystkim uczniom zależy na poznaniu koncepcji pracy szkoły. Nie wszystkim uczniom zależy na zdobywaniu wiedzy i rozwijaniu zainteresowań, nie zawsze znają szczegółowe kryteria oceniania. Nie wszyscy uczniowie czują się odpowiedzialni za swój rozwój. Nie zawsze potrafimy dotrzeć do informacji o losach absolwentów.

Profil szkoły - rodzice

Działy i obszary OCENA TENDENCJA - - - + + +    (1) Szkoła działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną własną koncepcją pracy (2) Planowanie procesów edukacyjnych służy rozwojowi uczniów (3) Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej (5) Respektowane są normy społeczne

PROFIL SZKOŁY- ARGUMENTY RODZICÓW Szkoła działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną własną koncepcją pracy Koncepcja pracy szkoły jest spójna i jasna, idzie w dobrym kierunku. Wspólne opracowanie koncepcji w grupie roboczej: rodzice, nauczyciele, uczniowie jest dobrym kierunkiem. Problem to krótki horyzont czasowy w ocenie. Widać natomiast progres w kształtowaniu koncepcji. Szkoła liczy się z opinią rodziców oraz traktuje ich w sposób partnerski.

(2) Planowanie procesów edukacyjnych służy rozwojowi uczniów Rodzicom podobają się formy pracy wynikające z oceniania kształtującego. Rodzice uważają, że młodzi ludzie na tym etapie rzadko czują się odpowiedzialni za własny rozwój i myślą o swojej przyszłości, ale ten system organizacji procesów edukacyjnych na pewno pomaga im w podjęciu tej odpowiedzialności. Rodzice mają niewiele informacji o metodach nauki (uczenie się od siebie, praca w grupach). Należy wzmocnić kompetencje uczniów w zakresie planowania współpracy w grupie. Uczniowie znają cele, ale nie zawsze traktują je poważnie.

(3) Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej Uczniowie czują się doceniani, gdy są chwaleni podczas pracy na lekcji, np. plusy za aktywność. Warto stawiać na rozwój kompetencji miękkich. Dzieci według obserwacji rodziców mają braki w zakresie komunikacji, rozwiązywania konfliktów. Zdaniem rodziców testy powodują ograniczenie kreatywności i nie dają możliwości analizy procesu rozumowania dziecka.

(5) Respektowane są normy społeczne Rodzice są zadowoleni z wdrażania różnych systemów poprawy bezpieczeństwa w szkole. Niestety nadal zdarzają się pewne niepokojące incydenty (zaczepianie na lekcji przez innego ucznia, brak reakcji nauczyciela). Rodzice proszą o baczniejsze zwracanie uwagi na bezpieczeństwo uczniów, szczególnie pierwszej klasy, oraz poprawienie bezpieczeństwa w toaletach.

Mocne i słabe strony szkoły Wspólne opracowywanie koncepcji pracy. Możliwość pracy z tablicami multimedialnymi. Szybkie rozwiązywanie problemów wychowawczych. Słabe Zbyt krótki horyzont czasowy aby ocenić realizację koncepcji. Brak możliwości poprawy ocen dostatecznych i dopuszczających. Toalety jako miejsce, w którym uczniowie czują się najmniej bezpiecznie.

Profil szkoły - podsumowanie

nauczyciele pracownicy A i O uczniowie rodzice Działy i obszary OCENA TENDENCJA - - - + + +    (1) Szkoła działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną własną koncepcją pracy (2) Planowanie procesów edukacyjnych służy rozwojowi uczniów (3) Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej (5) Respektowane są normy społeczne nauczyciele pracownicy A i O uczniowie rodzice

Wspólnie wypracowane wnioski Należy aktywnie pracować nad rozwiązywaniem problemu palenia wśród uczniów. Starać się łączyć wiedzę teoretyczną z praktyczną, wykorzystywaną w życiu codziennym. Kontynuować ewaluację wewnętrzną metodą profilu.