Regulamin Świetlicy Szkolnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Program wychowawczy szkoły
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
ul. GRZYBOWSKA WARSZAWA
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Sześciolatek w Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Rożnowicach.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Indywidualizacja pracy w działaniach edukacyjnych świetlicy szkolnej
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Zebranie organizacyjne
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
INFORMACJA O ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM ZORGANIZOWANYM NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 293 ul. Kochanowskiego 8.
Świetlica Szkolna Szkoła Podstawowa w Poczesnej
ORGANIZACJA PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Świetlica szkolna Gimnazjum nr 2 w Brzeszczach
Planowanie i dokumentowanie pracy świetlicy szkolnej
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Sytuacje kryzysowe w szkole
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Szkoła Podstawowa nr uczniów 33 klasy 60 nauczycieli
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Szkolny Kodeks 2.0.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
E-dziennik UonetPlus Opracował Marek Wrona.
Prawa i obowiązki ucznia…
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
I NTERNETOWE C ENTRUM I NFORMACJI M ULTIMEDIALNEJ Szkoły Podstawowej nr 20 im. S. Batorego w Poznaniu.
Zbiór dobrych manier i reguł obowiązujących w naszej szkole
RAMOWY ROZKŁA D DNIA Ramowy rozkład dnia świetlicy szkolnej
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
Prawo o świetlicy: Kwalifikacje;
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Uczeń- jego prawa i obowiązki
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2015/2016, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Praca metodą projektu edukacyjnego
RAPORT EWALUACJI RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ- organizacja pracy świetlicy szkolnej i atrakcyjność organizowanych w niej zajęć w roku szkolnym 2016/2017.
Punkt 6 SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PRZEZ RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) LUB UPOWAŻNIONĄ PRZEZ.
Reklama Szkoły w Rogoźnicy
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
REKRUTACJA DO KLASY I SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Zapis prezentacji:

Regulamin Świetlicy Szkolnej w Szkole Podstawowej w Rakowcu   I. Cele i zadania świetlicy szkolnej. Celem ogólnym świetlicy szkolnej jest zapewnienie uczniom zorganizowanej opieki wychowawczej umożliwiającej wszechstronny rozwój osobowości. Z ogólnego celu wynikają zadania szczegółowe świetlicy szkolnej: Zapewnienie dzieciom opieki i bezpieczeństwa w godzinach przed lekcjami i po lekcjach. Organizowanie zajęć w grupach, tworzenie warunków do nauki własnej wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej. Organizowanie czasu wolnego poprzez gry i zabawy ruchowe w pomieszczeniach, na boisku szkolnym i placu zabaw. Ujawnianie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień poprzez organizowanie zajęć w tym zakresie. Wdrażanie uczniów do pożytecznego organizowania sobie czasu wolnego, wyrabiania nawyków kulturalnej rozrywki, zajęć ruchowych i zabawy. Prowadzenie współpracy z rodzicami, wychowawcami klas a także pedagogiem, psychologiem szkolnym i innymi specjalistami, celem rozwiązywania napotkanych trudności wychowawczych. Szczegółowe cele, zadania oraz metody ich realizacji zawarte są w planie pracy opiekuńczo-wychowawczej na dany rok szkolny.

II. Założenia organizacyjne   Do świetlicy szkolnej mogą uczęszczać dzieci z klas I-VI, które nie mają zapewnionej opieki w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych. Przed przyjęciem dziecka do świetlicy szkolnej rodzic (opiekun) zobowiązany jest do wypełnienia karty zgłoszenia, w której podaje aktualne dane dziecka: każda zmiana telefonu, adresu bądź osoby upoważnionej do odbioru dziecka powinna być niezwłocznie przekazana nauczycielowi świetlicy, wszelkie jednorazowe upoważnienia od rodzica przyjmowane są tylko w formie pisemnej w dzienniczku ucznia. Rodzice odbierający dziecko bezpośrednio po lekcjach powinni zawiadamiać o tym nauczyciela świetlicy. Za rzeczy zniszczone przez dziecko odpowiada rodzic (opiekun). Za rzeczy przynoszone przez dzieci, świetlica nie ponosi odpowiedzialności. Świetlica szkolna obejmuje opieką dzieci w godzinach od 7:00 do 15:30 Rodzice zobowiązani są do punktualnego odbioru dziecka. W przypadku zdarzenia nagłego, powodującego opóźnienie odbioru dziecka, rodzic powinien zawiadomić telefonicznie na nr tel. (0-55) 275 16 27. Po godzinie 15.30: wychowawca świetlicy ma prawo powiadomić policję, która podejmie stosowne działania (Dz. U. z 2002r. Nr 11, poz. 109), dziecko zostanie przekazane rodzicowi (opiekunowi) po podpisaniu przez niego stosownego oświadczenia. Dziecko przekazywane jest rodzicowi (opiekunowi) osobiście przez nauczyciela świetlicy. Samodzielny powrót dziecka do domu możliwy jest wyłącznie za pisemną zgodą rodziców (opiekunów). Zachowanie ucznia w świetlicy wpływa na ocenę z zachowania.

III. Prawa i obowiązki wychowanków świetlicy   Uczniowie korzystający ze świetlicy mają prawo do: Korzystania z pomocy wychowawców świetlicy w odrabianiu lekcji i pokonywaniu trudności w nauce. Rozwijania swoich zainteresowań i uzdolnień. Korzystania z pomocy dydaktycznych, gier, sprzętu sportowego i sprzętu audiowizualnego. Opieki wychowawczej, życzliwego i podmiotowego traktowania. Uczniowie mogą zgłaszać pomysły zajęć i ich tematy( inwencja twórcza mile widziana) Uczniowie korzystający ze świetlicy zobowiązani są do: Nienagannego i należytego zachowania się w świetlicy wobec wychowawców i kolegów. Zachowywania się tak, by nie przeszkadzać innym w zabawie i nauce. Słuchania i wykonywania poleceń wychowawców świetlicy. Dbania o czystość osobistą i estetyczny wygląd świetlicy. Poszanowania sprzętu świetlicy i ponoszenia odpowiedzialności za zniszczenia. Nie opuszczania świetlicy bez zgody wychowawcy. Wcześniejsze lub samodzielne wyjście ucznia ze świetlicy możliwe jest za zgodą pisemną rodzica(opiekuna). Samowolne oddalenie się ucznia zgłaszane jest natychmiast telefonicznie rodzicowi(opiekunowi), wpisywana jest także adnotacja w klasowym zeszycie uwag.