WWW.SZKOLY.FAIRTRADE.ORG.PL Prezentacja projektu „Sprawiedliwi, aktywni, świadomi – budowa podstaw dla kampanii Szkół Przyjaznych dla Sprawiedliwego Handlu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Advertisements

Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Demokracja w szkole.
2011 Konkurs Nowoczesny HR Warszawa, 28 marca 2011.
Jak zostać ekspertem Komisji Europejskiej Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Fundacja UAM – Poznański Park Naukowo-Technologiczny.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS WYKAZ DOKUMENTÓW JAKIE NALEŻY POSIADAĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
ZASADY REKRUTACJI DO GIMNAZJUM NA ROK SZKOLNY 2007/2008.
Gminna Koalicja na Rzecz Gminna Koalicja na Rzecz Rozwoju Biblioteki Publicznej Rozwoju Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Łapy Miasta i Gminy Łapy.
1 Dokumentowanie działań w programach rozwojowych w ramach projektu "Przyspieszenie edukacyjne w szkole wiejskiej". Projekt dofinansowany ze środków Unii.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Spotkanie informacyjne w dn Praktyki śródroczne w szkole
Projekt: Profesjonalne zarządzanie finansami a wiarygodny wizerunek NGO Działanie: Indywidualne doradztwo dla organizacji w zakresie finansów, księgowości.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Marcel Cohen prezentuje swoją wystawę fotografii
Organizacja roku szkolnego 2013/2014 Szkoła trzech podmiotów RODZIC+DZIECKO+ NAUCZYCIEL.
Szkoła Współpracy.
Ko-Kluby Przedsiębiorczości – promocja świadomości proekologicznej wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
PREZENTACJA PROJEKTU „Sprawiedliwi, aktywni, świadomi – budowa podstaw dla kampanii Szkół Przyjaznych dla Sprawiedliwego Handlu.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Lokalna kampania na rzecz Sprawiedliwego Handlu 2014
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ekologiczna choinka Zaproszenie do udziału w Powiatowym Konkursie
Spotkanie dot. praktyk 3 listopada 2014.
WRZESIEŃ 2014 ROK PRZYSTĘPUJEMY DO REALIZACJI PROJEKTU SPRAWIEDLIWI, AKTYWNI, ŚWIADOMI - BUDOWA PODSTAW DLA KAMPANII SZKOŁY PRZYJAZNE DLA SPRAWIEDLIWEGO.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Nowej Wsi DEBATA KLASY IIIc wych. Bożena Zawistowska.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Zasady przygotowania dokumentów dla uczniów i przedsiębiorców 4-tygodniowe płatne staże wakacyjne dla uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych realizowane w.
Szkoła Przyjazna dla Sprawiedliwego Handlu Procedura uzyskania tytułu.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
KONKURS w ramach projektu: Sprawiedliwi, aktywni, świadomi - budowa podstaw dla kampanii „Szkoły Przyjazne dla Sprawiedliwego Handlu” w Polsce współfinansowanego.
ZST „Mechanik” dla Sprawiedliwego Handlu ZST „Mechanik” dla Sprawiedliwego Handlu „Bądź zmianą, którą pragniesz ujrzeć w świecie” Ghandi Nasza szkoła.
Praca metodą projektu edukacyjnego
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Żeby to było jakoś to poukładane to zrobię to w formie prezentacji.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Dzieci w Sieci Stop Cyberprzemocy.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Informacja o projekcie Małopolskie Talenty
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Wybory związkowe w OM NSZZ „Solidarność” POiW RW
Przewodnik stażysty.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Andrzej Rybus-Tołłoczko
Prezentacja projektu „Sprawiedliwi, aktywni, świadomi – budowa podstaw dla kampanii Szkół Przyjaznych dla Sprawiedliwego Handlu w Polsce”
Zapis prezentacji:

Prezentacja projektu „Sprawiedliwi, aktywni, świadomi – budowa podstaw dla kampanii Szkół Przyjaznych dla Sprawiedliwego Handlu w Polsce”

Prezentacja projektu Nasz dzisiejszy gospodarz: Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej Kraków rodm-krakow.pl (Federacja Regionalnych Związków Gmin i Powiatów RP regiony.org.pl)

Zadanie Prośba o pilny kontakt z podanymi Wam szkołami i umawianie spotkań z klasami. Prezentacje działań w zakresie Sprawiedliwego Handlu podczas zajęć dla uczniów (np. klasy, koła zainteresowań…) oraz indywidualne konsultacje dla nauczycieli (łącznie 2 godziny/szkołę) Warunki finansowe: 200 zł brutto/szkołę (umowa zlecenie) zwrot kosztów podróży nastąpi na podstawie biletów komunikacji publicznej (w przypadku PKP: 2 klasa) lub 50% kilometrówki w przypadku auta. Mamy średnio 40 zł/podróż.

Cel Aktywizacja uczniów by przeprowadzili własne działania podczas: 1.TEGów 2.Światowych Dni Praw Konsumenta 3.WFTDay Istnieje możliwość, że szkoły poproszą KSH by przysłać ponownie Was lub kogoś innego, kto zna się na SH, EG itd. Warunki finansowe dla Was - jw. Uczniowie mogą zgłaszać prezentacje swych działań podczas ww. eventów na konkurs (Małopolska listopad/grudzień 2014, cała Polska: marzec 2016) Istnieje możliwość zaproponowania Wam dodatkowych szkół (w Waszych rejonach), gdyby inni trenerzy mieli problemy, jednak oznaczałoby to dla nas sporo biurokracji.

Założenia 25 osób/klasa (uczniowie, nauczyciel) 250 osób/szkoła (uczniowie, nauczyciele, pracownicy szkoły, ich rodziny).

Zasady 1.Wszystkie szkoły (nauczyciele) zgłosiły się dobrowolnie (i mam nadzieję, że świadomie). Zostały poinformowane o zasadach projektu, oraz że będziecie się kontaktować, ale oczywiście może być tak, że ktoś nie doczytał, zrozumiał inaczej niż to było naszym zamiarem itd. 2.W najgorszym wypadku może się okazać, że zgłoszenie szkoły nastąpiło bez zgody dyrekcji. W razie takich sytuacji proszę o pilny kontakt, bym mógł bezpośrednio ze szkołą wszystko ustalić, wyjaśnić, lub znaleźć inną szkołę. Szczególnie proszę o pilną informację w razie problemów z kontaktem / umówieniem terminu, tak byśmy mogli jak najszybciej rozwiązać problem i zapewnić projektowi 40 szkół (mamy z czego wybierać)

Zasady Namiary nauczycieli są Wam udostępnione tylko na potrzeby tego projektu, nie można ich używać do innych celów, udostępniać nikomu ani pozwolić na ich kopiowanie przez osoby niepowołane. W razie gdybyście pośredniczyli w przekazywaniu do KSH dokumentów ze szkół również musicie stosować te zasady, np. nie może dojść do ich utraty. Ww. wynika z ochrony danych osobowych.

Zasady Podczas zajęć w szkołach (jak i całego projektu) nie możemy niczego sprzedawać ani reklamować. Zdaję sobie sprawę, że w przypadku tematu SH jest to trudne ale takie są wymogi grantodawców. Zresztą metody zachęcania uczniów by wybierali produkty Sprawiedliwego Handlu muszą być szczególnie przemyślane, by cała działalność nie wyglądała jak marketing pod płaszczykiem pomocy rozwojowej. Będziemy o tym wspólnie debatować, by wypracować optymalne sposoby promocji.

Uwaga! Co prawda nauczyciele uczestniczą w webinariach, na których rozwiewamy ich wątpliwości, ale i tak mogą mieć do Was mnóstwo uwag, pytań itd. Bądźcie na to gotowi i nie zrażajcie się.

Dokumentacja projektu Listy obecności Nie będą potrzebne. Wystarczy nam zaświadczenie szkoły, że odbyły się zajęcia z określoną liczbą osób. Zgody 1.Zgody nauczycieli ws. ich danych osobowych – raczej tak, ale staramy się nie gromadzić danych osobowych a jedynie dane kontaktowe do szkół, ew. nazwiska nauczycieli (urzędnicy państwowi?) 2.Zgody na wykorzystanie wizerunku

Dokumentacja projektu - pytanie Czy potrzebna jest zgoda na wykorzystanie wizerunku na zdjęciu nr 1?

Dokumentacja projektu - pytanie Czy potrzebna jest zgoda na wykorzystanie wizerunku na zdjęciu nr 2?

Dokumentacja projektu - odpowiedź Ad. 1. Nie. Ad. 2. Tak.

Dokumentacja projektu - pytanie A kto podpisuje zgodę na wykorzystanie wizerunku dziecka? Dziecko do lat 18? Dziecko powyżej lat 18? Nauczyciel? Rodzic/opiekun prawny?

Dokumentacja projektu - odpowiedź Kto podpisuje zgodę na wykorzystanie wizerunku dziecka? Dziecko do lat 18? Dziecko powyżej lat 18? Nauczyciel? Rodzic/opiekun prawny? (ale tylko dziecka poniżej 18 lat) Uwaga: szkoła może mieć podpisane przez rodziców zgody na wykorzystanie wizerunku, jednak nie jest pewne co te zgody obejmują także takie zajęcia jakie my prowadzimy.

Za uwagę dziękuje Zarząd Fundacji „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” Andrzej Żwawa (Prezes Zarządu) Zbigniew Szalbot (Członek Zarządu)