Pokochaj olej rzepakowy Podsumowanie wyników programu Warszawa, 10 czerwca 2014 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Raport z badania Źródła informacji i uczestnictwo w targach maszynowych dla Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych.
Postrzeganie oleju rzepakowego
Dlaczego warto pokochać olej rzepakowy?
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Społeczności w Internecie
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Wyniki badania TNS OBOP
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla użytkowników INTERNET A SZANSE ŻYCIOWE I NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia'
Raport z badania Capibus
Konsumpcja informacji
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
Leonardo da Vinci Partnerstwo: “Kuchnia i restauracja, przewodnik dla początkujących” TŁUSZCZE.
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Badanie świadomości ekologicznej i postaw mieszkańców Łodzi wobec segregacji odpadów i planowanej inwestycji infrastrukturalnej – instalacji termicznego.
Banki spółdzielcze w oczach Polaków
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
Pokochaj olej rzepakowy
SPOŁECZNY WIZERUNEK PUBLIC RELATIONS
Kampania wizerunkowa Polski przed
GfK Custom ResearchPostawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniejluty 2008 Postawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniej Prezentacja wyników badania 12.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
Centrum Badań Edukacyjnych Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Łodzi Badanie efektywności działań władz samorządowych Piotrkowa Trybunalskiego w.
Raport z badania przygotowany
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Polski rynek teleinformatyczny z perspektywy konsumenta Consumer Lab 2009.
Raport z badania Omnibus dla Centrum Zdrowia Dziecka Warszawa, luty 2006.
Instytut Statystyki i Demografii
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Niepełnosprawni wzrokowo
Problemy wychowawcze dzieci
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
ANALIZA ANKIET.
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Nawyki ekologiczne mieszkańców gminy Kępno
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Zwyczaje związane z myciem okien
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
1 UWODZENIE Wyniki badania ilościowego dla Warszawa, Listopad 2008 Niech Cię uwiedzie!
Stan czytelnictwa w Polsce w 2016 roku
Głos Polaków w sprawie wina
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Wiosenny festiwal sprzątania
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Zapis prezentacji:

Pokochaj olej rzepakowy Podsumowanie wyników programu Warszawa, 10 czerwca 2014 r.

 niższa jakość – głównie wskazywana poprzez gorszy smak i zapach (mocniejszy, nieprzyjemny)  niezdrowy - kojarzony z kwasem erukowym – spadek po czasach PRL  ciężki, kaloryczny  tani  ostatnio wspominany w kontekście „biopaliwa” Jakie było w 2009r postrzeganie oleju rzepakowego? Olej Rzepakowy to osoba ‘bez reputacji’ STAN WYJŚCIOWY W 2009 r

Który z olejów rzepakowy czy słonecznikowy jest...? Cechy różnych typów olejów – 2009r. Bezpośrednie porównanie pomiędzy rzepakowym i słonecznikowym Odpowiedni do większości dań Zdrowszy Tańszy Bardziej nowoczesny Wyższej jakości Lżejszy Bardziej polski Który olej jest lepszy rzepakowy czy słonecznikowy?

Sytuacja w 2013 roku N=1000 all respondents Według Pani / Pana, który z wymienionych tłuszczów jest najzdrowszy? CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing). Direct questionnaire interviews carried out within the framework of the Omnibus type survey. N=1000. A country-wide, representative, random address-based sampling (the respondents of 15 and more years of age). An estimated survey error: +/- 3.2% The interviews were conducted between 6 and 10 June 2013.

Rosnąca wiedza o Omega-3 N=1000 wszyscy badani Czy Omega 3 ma jakieś właściwości?Jakie są dobre właściwości Omega 3?

Ale wg respondentów Oliwa zawiera najwięcej Omega 3. Olej rzepakowy o wiele mniej. N=1000 wszyscy badani Według Pana / Pani, gdzie spośród poniżej wymienionych tłuszczów, znajduje się najwięcej Omega 3?

11-krotny wzrost zaintersowania blogosfery Występowanie frazy „olej rzepakowy” w blogosferze 314 postów ~ 2,5 mca 948 cytowań w całym internecie 28 postów ~ 2,5 mca

Wyszukiwanie frazy „olej rzepakowy” w Google

Sytuacja obecnie 2014 rok Wg Nielsen pomiędzy 2012 a 2014 nastąpił wzrost segmentu olejów rzepakowych z 127 tys L do 133 tys L Jest to wzrost o 6,3 tys L, czyli 5%

Sprawdzenie skuteczności prowadzonej kampanii informacyjnej pod hasłem „Pokochaj olej rzepakowy”. Cel badania CATI - wywiady telefoniczne Post-test – badanie realizowane po zakończeniu kampanii Metodologia N=600 wywiadów Próba kwotowa, kontrolowana pod względem: Płci Wieku – lat Wykształcenia Wielkość miejscowości – miasta powyżej 50 tysięcy mieszkańców Osoby odpowiedzialne i współodpowiedzialne za zakupy produktów spożywczych. Próba Badanie ogólnopolskie realizowane Data i miejsce realizacji Poziom świadomości konsumentów w zakresie używania oleju rzepakowego – rynek polski raport

Proszę powiedzieć, jakie rodzaje olejów spożywczych Pan/i zna? * Badanie przed kampanią, realizacja TNS, N=600 Badanie po kampanii, realizacja GfK, N=600 Znajomość i Używane rodzaje olejów Dane w % N=600 Oleje stosowane kiedykolwiek * Znajomość spontaniczna Czy stosuje się w Pana/i gospodarstwie domowym do przygotowywania posiłków następujące oleje spożywcze?

Jak często stosuje się w Pana/i gospodarstwie domowym do przygotowywania posiłków następujące oleje spożywcze? Częstotliwość używania oleju min. raz w tygodniu Po kampanii * Przed kampanią Dane w % n-osoby znające dany rodzaj oleju * Badanie przed kampanią, realizacja TNS, N=600 Badanie po kampanii, realizacja GfK, N=600

Dlaczego w Pana(i) gospodarstwie domowym stosowany jest ….? (wybrano najczęściej stosowane oleje, odpowiedzi spontaniczne) Powody stosowania oleju rzepakowego na podstawie spontanicznych wypowiedzi respondentów Dane w %, wskazania powyżej 3% n- użytkownicy * Badanie przed kampanią, realizacja TNS, n=487 Badanie po kampanii, realizacja GfK, N=538

Wizerunek oleju rzepakowego Dane w %, suma odpowiedzi (zdecydowanie i raczej pasuje) N=600 Odczytam Panu/i listę różnych określeń, które mogą opisywać dany olej i proszę powiedzieć, na ile to określenie pasuje lub nie pasuje do tego oleju rzepakowego * Badanie przed kampanią, realizacja TNS, N=600 Badanie po kampanii, realizacja GfK, N=600

Wizerunek oleju rzepakowego Różnice między okresami po (2014) i przed (2011) kampanią

Dlaczego uważa Pan(i), że olej rzepakowy jest zdrowy? (odpowiedzi spontaniczne) Cechy oleju rzepakowego świadczące o jego walorach zdrowotnych Dane w % n-osoby uważające, że olej rzepakowy jest zdrowy * Badanie przed kampanią, realizacja TNS, N=600 Badanie po kampanii, realizacja GfK, N=600

Skąd czerpie Pan(i) informacje o olejach spożywczych? Źródła informacji o olejach spożywczych Źródła informacji połączone w kategorie2014*2011 PRASA: 8360 REKOMENDACJA INNYCH OSÓB: 8258 TELEWIZJA: 7753 INTERNET 6533 RADIO: 3915 * Badanie przed kampanią, realizacja TNS, N=600 Badanie po kampanii, realizacja GfK, N=600 Dane w % N-wszyscy badani

Podsumowanie badania Świadomość konsumentów w zakresie stosowania oleju rzepakowego znacznie się poprawiła. Prowadzona kampania edukacyjna miała istotny wkład w poprawę postrzegania oleju rzepakowego w Polsce. Spontaniczna znajomość oleju rzepakowego 92% – wzrost w porównaniu do 2011 o 7 pkt. proc. Zdecydowana większość (ponad 70%) konsumentów przynajmniej raz w tygodniu używała oleju rzepakowego – wzrost w stosunku do 2011 o 7 pkt. proc. Poprawa wizerunku oleju rzepakowego. Konsumenci lepiej oceniają jego smak i zapach oraz zastosowanie do sałatek. Na tle innych olejów i oliw najlepiej wypada jako olej nadający się do smażenia. Osłabienie wizerunku innych olejów i oliw spożywczych Mniejsze przyzwyczajenie do stosowania oleju słonecznikowego Spadek postrzegania oliwy jako produktu uniwersalnego. Zdecydowana większość badanych konsumentów (69%) miała kontakt z informacjami, które przedstawiały zalety oleju rzepakowego. Głównymi źródłami informacji były programy telewizyjne oraz prasa i magazyny kolorowe. Ważnym źródłem informacji był Internet, a w szczególności serwisy o tematyce zdrowotnej i kulinarnej.

Podsumowanie „Pokochaj Olej Rzepakowy” Cele Programu – z wniosku aplikacyjnego do UE i realizacja celów 1.20% w Polsce wzrost świadomości nt. zalet i właściwości zdrowotnych i odżywczych oleju rzepakowego po zakończeniu programu; 2.20% w Polsce wzrost pozytywnej oceny wizerunku oleju rzepakowego; 3.Zwiększanie sprzedaży oleju rzepakowego o 5 % w Polsce;

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ