INSTRUKCJA OBSŁUGI DZIENNIKA e-LIBRUS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Support.ebsco.com Użycie funkcji historii wyszukiwania Przewodnik.
Advertisements

Custom Curriculum Zarządzanie kontem – tworzenie własnego programu nauczania.
KORESPONDENCJA SERYJNA
Interaktywna prezentacja użytkowa
Support.ebsco.com Przewodnik Mój folder EBSCOhost (My EBSCOhost) Przewodnik.
Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
MS Access 2000 Kwerendy Piotr Górczyński 25/08/2001.
Prezentcja Power Pointa na temat obsługi programu Power Point
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie złożone (z wieloma frazami) Szkolenie.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Menu Tabela program Microsoft Word
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
Czyli wystawienie zlecenia i jego realizacja (okulary korekcyjne).
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym.
Obsługa zaliczek. Czyli wystawianie paragonu fiskalnego dla zaliczki i paragonu końcowego.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Obsługa platformy dla nauczycieli prowadzących Jako nauczyciel prowadzący musisz wpisać studentów na kurs który nadzorujesz.
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Instrukcja MILO moduł klienta.
Obsługa Klienta – sprzedaż soczewek kontaktowych i artykułów z grupy – pozostałe. Czyli sprzedaż przypisana do Klienta i sprzedaż bezimienna (detaliczna).
System zamawiania on-line
Rozpoczęcie pracy z programem DAPP Optic.
Instrukcja obsługi systemu CMS Przygotowanie
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Plany zajęć dodatkowych pracownika.
Aplikacja Quick TimeTable
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Korespondencja seryjna
DZIEŁ Z KATALOGU PUBLIKACJI
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Kalkulator Wyborczy. Okno startowe Kalkulator w pierwszej kolejności weryfikuje, czy posiada ważne licencje. Jeżeli posiada więcej niż jedną licencję,
Wzorce slajdów programu microsoft powerpoint
Aktualizowanie ustawień prywatności i profilu j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na.
E-dziennik UonetPlus Opracował Marek Wrona.
Dodawanie efektów dźwiękowych do animacji j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Korespondencja seryjna
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
Jak stworzyć dyplom w programie Word
Smart Portal – podstawy użytkowania. W celu uruchomienia aplikacji Smart Portal, należy: -uruchomić nowe okno przeglądarki internetowej, -wpisać w pole.
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
1. Tak wygląda strona forum. Wchodząc pierwszy raz zaczynamy od kliknięcia na słowo "rejestracja".
Znaki specjalne Co i jak + brak przykładów.  Aby wstawić symbol lub znak specjalny należy na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć na przycisk Symbol.
Tworzenie ankiet online
Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości Działania firmy na platformie programu.
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Instrukcja obsługi portalu Informacyjno-Edukacyjnego Miasta Oleśnicy
Tworzenie wizytówki : Ustawienia/omnie 1. Załączamy zdjęcia (klikamy „przeglądaj” i po wybraniu pliku klikamy „wyslij”lub avatar 3.Klikamy „zapisz zmiany”
PRZYKŁAD ROZWIĄZANIA KRATOWNICY
POUFNE. Dystrybucja wyłącznie do partnerów objętych umową o zachowaniu poufności. Firma Microsoft nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani domniemanych.
© 2012 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodawanie kontaktu Lista Kontakty upraszcza komunikację i umożliwia sprawdzenie statusu obecności.
Korespondencja seryjna jest funkcją, która umożliwia nam stworzenie dokumentu, który zawiera ten sam typ informacji, lecz dla każdego adresata zawiera.
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Style i szablony w MS Word 2010
Microsoft® Office Word
Przewodnik Użycie funkcji historii wyszukiwania w interfejsach EBSCO
Dominik Benduski Michał Mandecki Podstawy Visual Basic w Excelu.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Wstawiamy quiz do filmu. zaczynam od rejestracji.
Przewodnik po systemie eDokumenty część I Nowoczesny sekretariat.
Otwarta firma Jak zgłosić szkołę do programu?.
Instrukcja obsługi panelu E-gwarancji
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Zapis prezentacji:

INSTRUKCJA OBSŁUGI DZIENNIKA e-LIBRUS MARIUSZ TRĘBACKI Piła, sierpień 2014

Spis treści I. Rozkład materiału - Edycja rozkładu I.1.1 Dodawanie nowego tematu I.1.2 Edycja tematu z rozkładu I.2 Zmiana ilości godzin i kolejności tematów. I.3 Przenoszenie tematów pomiędzy poziomami nauki I.4 Kopia rozkładu materiału I.5 Udostępnienie rozkładu innym (opublikowanie) I.6 Przydzielenie rozkładu danej klasie I.7 Mój własny nowy rozkład materiału

Spis treści II. Lekcja II.1 Początek lekcji II.2 Kontrola realizacji II.3 Seryjne zwolnienia II.4 Długotrwałe zwolnienia od rodziców II.5 Oceny seryjnie z komentarzem II.6 Frekwencja seryjnie II .7 Zastępstwa

ROZKŁAD MATERIAŁU EDYCJA ROZKŁADU

Wchodzimy w rozkład materiału

Wchodzimy do swoich rozkładów

I. DODAWANIE NOWEGO TEMATU

Wybieram rozkład, który chcę edytować

Rozwijam etap (poziom) który chcemy edytować klasy I, II lub III klikając „+”

Dodaję nowy temat

Uzupełniam temat, ew. „nr tematu” i „Liczba godzin”. Klikam „Dodaj”. ?

Wracam do listy tematów

Mam dodany temat, mogę przeliczyć tematy korzystając z polecenia „Zmień numery”;

Dodanie tematu - film

Wybieram temat, który chcę edytować

Zmieniam temat i klikam „Zapisz”

Wracam do listy tematów

Podobnie postępujemy, jeżeli chcemy dodać podstawę programową do tematów.

TEMAT POPRAWIONY

Edycja tematu - film

II. Zmiana ilości godzin i kolejności tematów.

Klikamy „Zmień numery”

Strzałkami „góra”, „dół” ustawiamy prawidłową kolejność tematów

Przy danym temacie wpisujemy liczbę godzin jaką chcemy na niego poświęcić.

Klikamy „Popraw numery”

Kolejny sukces edukacyjny. I gotowe. Kolejny sukces edukacyjny.

Kolejność tematów- film

III. Przenoszenie tematów z klasy II do III itp.

Zaznaczam tematy, które chcę przenieść i klikamy „Przenieś zaznaczone”

Otwiera nam się okno dialogowe

Wybieramy etap

Wybieramy poziom

Znów sukces edukacyjny. I gotowe. Znów sukces edukacyjny.

Przenoszenie tematów między poziomami- film

NIE KAŻDY TEMAT DA SIĘ PRZENIEŚĆ Ale tu uwaga! NIE KAŻDY TEMAT DA SIĘ PRZENIEŚĆ Temat powiązany z lekcją w danej klasie nie daje się usunąć ani przenieść, a jedynie edytować.

Co więc zrobić, jeżeli w jednej klasie zrealizowałem temat, a w drugiej nie. TEN PROBLEM PRZESTANIE ISTNIEĆ, JEŻELI KAŻDA KLASA BĘDZIE MIAŁA OSOBNY ROZKŁAD

IV. Kopia mojego rozkładu

Będąc na danym rozkładzie, klikamy „Utwórz kopię”

Zgadzamy się prawie na wszystko.

Pojawiają się dwa rozkłady o tej samej nazwie

Zmieniamy nazwę rozkładu

I klikamy na dole „Zapisz” i przydzielamy go tylko danej klasie.

Kopia rozkładu - film

V. Mam dobre serce, dzielę się z innymi V. Mam dobre serce, dzielę się z innymi. Opublikowanie własnego rozkładu dla innych nauczycieli.

Otwierasz rozkład, który chcesz opublikować i uzupełniasz siatki i klikasz „Zapisz”;

Teraz kliknij „Opublikuj”, potem tylko kolejne dwa dziwne pytania i rozkład opublikowany.

Wchodzimy do swoich rozkładów

W każdej chwili właściciel może „Usunąć publikację”. Klikając „Znajdź rozkład” i wypełniając tabelkę każdy kolega i koleżanka będą mogli pobrać rozkład. W każdej chwili właściciel może „Usunąć publikację”. Odznacz !

VI. Przydzielenie rozkładu danej klasie.

Otwierasz rozkład i klikasz „Przydziel”;

Wybierasz klasę. Jeżeli jest to klasa wirtualna, tu nic nie zaznaczasz, tylko klikasz „Wirtualne klasy”

Tu zaznaczasz klasę i wybierasz poziom

VII. Mój własny nowy rozkład.

Wpisuję nazwę rozkładu

Klikam kropeczkę (jeżeli trafię).

Wybieram przedmiot i klikam dodaj;

Teraz mam dwie drogi; Mogę dodawać tematy w systemie; Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

Teraz mam dwie drogi; Mogę dodawać tematy w systemie; Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

Dodajemy do rozkładu poziomy. Jeżeli np Dodajemy do rozkładu poziomy. Jeżeli np. dany przedmiot jest tylko w klasie I i III, możemy stworzyć tylko te poziomy.

Rozwiń poziom „+” i wybierz „Dodaj temat”

Tutaj uzupełniasz temat po temacie ew Tutaj uzupełniasz temat po temacie ew. wpisując liczbę godzin, jeżeli temat ma dotyczyć więcej niż jednej lekcji klikając za każdym razem „Dodaj”. Na koniec zaś klikam „Do listy tematów”;; ?

Wracam do listy tematów

Jeszcze tylko zmiana numeracji lekcji;

Klikamy „Popraw numery”

Własny rozkład - film

Teraz mam dwie drogi; Mogę dodawać tematy w systemie; Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

Zapisz nazwa dowolna jako typ wybierasz z listy rozwijanej „CSV (rozdzielony przecinkami)”

Zapisz nazwa dowolna jako typ wybierasz z listy rozwijanej „CSV (rozdzielony przecinkami)”

Wybieram etap

Wybieram plik

Szukam na swoim komputerze

Klikam „Dodaj”;

Tematy zaimportowane

Na dole klikam „Dalej”

I nie zapominam o przydzieleniu rozkładu klasie.

VIII. Początek lekcji.

Lekcję zaczynam interfejsem lekcyjnym

Wybieram lekcję z planu - klikając, nie po numerze lekcji (ew Wybieram lekcję z planu - klikając, nie po numerze lekcji (ew. wybieramy inną datę).

Klikamy „Wybierz i rozpocznij lekcję”

Klikamy „Zaproponuj” lub wybieramy temat z rozkładu samodzielnie.

Wstawia się temat w dwóch miejscach, w tym momencie jest czas na ewentualna zmianę tematu oznaczonego na zielono.

Klikam „Zatwierdź i sprawdź obecność”

Klikam kwadrat zaznaczając wszystkim obecność

Sprawdzam obecność, klikając tylko przy nieobecnych.

W tym wypadku najprawdopodobniej wychowawca sprawdził obecność tym uczniom i tak pozostawiamy sprawdzając obecność pozostałym.

Początek lekcji - film

IX. Kontrola realizacji.

Wybieram w statystykach kontrolę realizacji;

Wybieram wszystkie przydziały i tu muszą być zera. Najczęściej problem sprawiają realizacje ponad program. Wchodzimy w szczegóły i widzimy …

Zapisujemy sobie to na kartce i idziemy dalej. … datę, lekcję i klasę. Zapisujemy sobie to na kartce i idziemy dalej.

Wchodzimy w dziennik, „realizacje programu”.

możemy też wypełnić pozostałe pola. Wybieramy datę, klasę, możemy też wypełnić pozostałe pola.

Wyświetlają nam się lekcje, wśród nich jest ta nasza poszukiwana Wyświetlają nam się lekcje, wśród nich jest ta nasza poszukiwana. Jeżeli to my ją wstawiliśmy, w kolumnie opcje mamy „Edycja”, „Usuń”.

Zaznaczam „ Usuń frekwencję” i zatwierdzam „Tak”.

X. Seryjne zwolnienia.

Wchodzimy w dziennik, „seryjne zwolnienia”.

Wybieramy klasę, lekcję, rodzaj zapisu mającego się pojawiać i okres w którym ma obowiązywać

„Kartoteka ucznia” – wszystkie informacje jakie należy pokazać rodzicowi, który uraczył nas nagle obecnością.

XI. Długotrwałe zwolnienia od rodziców

Wchodzimy w dziennik, „realizacje programu”.

Wchodzimy w dziennik, „realizacje programu”.

Jeżeli chcemy wstawić pojedynczą nieobecność; Usprawiedliwiamy nieobecność np. chorobę tygodniową. Klikamy każdą jedną lekcję osobno;

Pojedyncza nieobecność.

Choroba tygodniowa;

XII. Oceny seryjnie z komentarzem.

Oceny seryjnie i z komentarzem, wchodzimy przez „Oceny” lub przez „Interfejs lekcyjny”

Klikam „Oceny seryjnie”

Wybieram kategorię i klikam pole komentarzy.

Wstawiam komentarz i oceny Wstawiam komentarz i oceny. Jeżeli ktoś nie pisał mogę wstawić ocenę „0”. Wtedy w miejscu oceny pojawi się zapis „np”- nie pisał.

XIII. Frekwencja seryjnie

Ustawiamy datę a następnie „Seryjne dodanie”;

Wybieramy rodzaj jaki chcemy dodać seryjnie. Możemy dodać komentarz. A następnie klikamy w pola z kwadracikami i zatwierdzam „OK”. 1 2 3

Ustawiamy datę a następnie „Seryjna zmiana”;

Wybieram z listy pola, które chcę zmienić. Po chwili pojawią mi się kwadraciki. Zaznaczam te, które chcę zmienić.

Teraz wybieram z listy na co chcę je zamienić i pole pozostanie puste. i zatwierdzam „OK”. Mogę też wybrać „USUŃ ZAZNACZONE”, wtedy po prostu zostanie usunięty wpis i pole pozostanie puste.

Frekwencja zmiana i poprawianie - film

XIV. Zastępstwa Kiedy nie wpisywać tematu i nie sprawdzać obecności.

Bywały też 43 nieprzeczytane wiadomości w skrzynce; Czytajmy!!! U wielu osób zauważyłem wyskakujące po zalogowaniu okienko z informacją o najnowszej wersji systemu i zmianach w systemie. Okienko, co logowanie było przez nauczyciela zamykane regularnie od 3 miesięcy. Wystarczyło zaś wybrać z listy rozwijanej obok komunikatu pozycję „Nie pokazuj więcej”; Bywały też 43 nieprzeczytane wiadomości w skrzynce;

KILKA UWAG KOŃCOWYCH * Nie wpisujemy tematu ani obecności, jeżeli brak rozkładu; * Nie wpisujemy tematu: „Godziny do dyspozycji nauczyciela”; * Nie usuwamy dyżurnych (mają być wpisani od września). * W miarę możliwości wpisujemy temat zebrania z rodzicami; * WYCHOWAWCY - NIE UZUPEŁNIAMY FREKWENCJI ZA NAUCZYCIELA; * Nie trzymamy się ściśle ilości godzin w rozkładzie; * Podział uczniów w klasach na informatyce, j. niemieckim i j. angielskim jest taki sam (o podziale decyduje j. angielski) * W każdym rozkładzie obowiązkowo przynajmniej 10h do dyspozycji nauczyciela; * W każdym rozkładzie GDDW 20h do dyspozycji nauczyciela; * Czytamy wiadomości w skrzynce pocztowej;

Przepraszam, że było tak nudno. I zawsze jestem do dyspozycji. Dziękuję za uwagę. Przepraszam, że było tak nudno. I zawsze jestem do dyspozycji. Mariusz Trebacki c