Projekt edukacji finansowej dla uczniów klas II i III szkoły podstawowej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Przedszkolak bezpieczny w środowisku
Projekt międzyprzedmiotowy
„ Od Grosika do złotówki” Prezentacja zajęć Projektu edukacji finansowej realizowanych w klasach drugich w Szkole Podstawowej w Górnie.
PROJEKTY W SP 15 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Autorami i pomysłodawcami projektu są: Fundacja Młodzieżowej
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Projekt edukacji finansowej
Przedszkolak Pełen Zdrowia
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Wprowadzenie do projektu. 2 z 21 Informacja o sposobie finansowania programu Tytuł projektu: Mądrze konsumujemy, dłużej żyjemy Autorzy i uczestnicy projektu:
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI OGÓLNOPOLSKIEGO PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA – PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU”
Wycieczka integracyjno – edukacyjna
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
ZBOŻA ZJADAMY – ENERGIĘ Z NICH MAMY
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
„OD GROSIKA DO ZŁOTÓWKI” SP nr 38 Bydgoszcz
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
w praktyce pedagogicznej
Rok szkolny 2011/2012.
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
Zespół Szkół w Trepczy Klasa: II SP Wychowawca: mgr Jadwiga Kozak.
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W PODRÓŻY I NA WAKACJACH
Skąd wzięły się pieniądze ?
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej
KRONIKA SKO UCZNÓW KLAS DRUGICH SP NR 3 W OZIMKU
Program realizowany przez klasy II szkoły podstawowej w Zespole Szkół nr 16 im. W. Szuman w Toruniu Od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 r.
W latach uczniowie obecnej klasy trzeciej biorą udział w projekcie Od grosika do złotówki. Jego realizacja potrwa dziesięć miesięcy, w trakcie.
„ Od Grosika do złotówki” Prezentacja zaj ęć Projektu edukacji finansowej realizowanych w klasach drugich w Szkole Podstawowej w Górnie czerwiec 2013 rok.
BEZPIECZNE FERIE ZIMOWE
Szkolenie dla nauczycieli 2014
W grudniu obie klasy drugie rozpoczęły realizacje programu „Bezpieczne wędrówki od grosika do złotówki” Ciekawe wędrówki Od grosika do złotówki.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Druga edycja rok szkolny 2013/2014. Trwa druga edycja projektu „Od grosika do złotówki” realizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości i.
Edukacja dla bezpieczeństwa. Ubezpieczony Zabezpieczony Przezorny.
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
Projekt edukacji finansowej
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej dla uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej.
„PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA „
 Współpraca z instytucjami mającymi na celu poprawę bezpieczeństwa i stanu zdrowia uczniów;  Podejmowanie działań doskonalących umiejętności życiowe.
TYTUŁ DOBREJ PRAKTYKI Przedszkolaki z „EkoDolinki” – program ekologiczny.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Klasa III F Agnieszka Chodur. Od grudnia 2014 r. przez cały rok nasza klasa realizowała projekt „Bezpieczne wędrówki. Od grosika do złotówki”. Podjęliśmy.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI DZIAŁAŃ W RAMACH OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI BEZPIECZNE WAKACJE 2013.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Prezentacja konkursowa 2015/2016 Zespół Szkół w Waganowicach
Rok szkolny 2015/2016.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
„Mistrz małych i dużych liczb”
Szkoły Podstawowej Nr 1 w Słupnie
„Bezpieczne wędrówki od Grosika do Złotówki”
ŚWIATOWY DZIEŃ ZDROWIA W SŁONECZNEJ ŚWIETLICY z Samorządem Uczniowskim
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
Przygoda, zabawa, edukacja i rekreacja w Górach Świętokrzyskich
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Zapis prezentacji:

Projekt edukacji finansowej dla uczniów klas II i III szkoły podstawowej

Kilka słów o Projekcie… „Od grosika do złotówki” jest pierwszym projektem z zakresu edukacji finansowej oraz bezpieczeństwa skierowanym do uczniów I etapu kształcenia w szkołach podstawowych. Jest to dla uczniów klas drugich i trzecich bardzo ważne doświadczenie w dziedzinie samodzielnego podejmowania decyzji o zarabianiu, oszczędzaniu i racjonalnym wydawaniu pieniędzy oraz gospodarowaniu innymi zasobami.

Kacper, Julian i Mikołaj, na specjalnym zebraniu, informowali rodziców o założeniach projektu edukacyjnego i zachęcali do aktywnego udziału w jego realizacji.

Przygotowania do podróży W przygotowaniach do podróży aktywnie uczestniczyli Bartek i Mateusz. Chłopcy zaprosili wszystkich w podróż po nieznanych planetach. Zachęcali do wspólnej nauki i zabawy. Wychowawczyni przekazała list od przewodnika międzygalaktycznej podróży. Bartek i Mateusz ustawili dużą rakietę – „Kapsułę mądrości” i zaprezentowali „Grosikowe słuchy” upamiętniające podróże z grosikiem. Przygotowania do podróży zakończyły się zabawą przy muzyce z piosenką „Od grosika do złotówki”. Piosenki chętnie nauczyli się również rodzice na spotkaniu podsumowującym realizację zadań projektowych na zakończenie roku szkolnego.

Planeta Grosik Podróż po planecie Grosik poświęcona była poznawaniu znaczenia pojęć: moneta, banknot, nominał, bilon, awers, rewers, złoty i grosz. Uczniowie doskonalili umiejętność przeliczania pieniędzy: Marcin przedstawił Grosikowe ćwiczenia frazeologiczne. Pani przekazała wzory monet i banknotów. Tania zadawała Grosikowe zagadki. Julia i Natalia uczyły rozwiązywać Grosikowe zadania matematyczne.

Ciekawym doświadczeniem było wykonanie czapeczki galaktycznego podróżnika. Pani Dorota Walkiewicz zapoznała uczestników projektu ze słownikiem pojęć omawianych podczas zajęć „Od Grosika do Złotówki”.

Czerwonym szlakiem z Trzcianki, piękną trasą przez las, uczestnicy wchodzili na szczyt Łysej Góry. Na Świętym Krzyżu dzieci zwiedzały klasztor z relikwiami Krzyża Świętego, Muzeum Przyrodniczo – Leśne i galerię widokową na Gołoborzu. Do osady Średniowiecznej w Hucie Szklanej uczestnicy wycieczki pojechali kolejką. Wszystkim dopisywał dobry humor i słoneczna pogoda.

Planeta Portfelik Podróż po planecie Portfelik poświęcona była potrzebie i wartości pracy. Uczniowie zapoznali się z możliwościami zarabiania i koniecznością szanowania pieniędzy, z pracą ludzi, którzy dbają o nasze bezpieczeństwo. Dzieci utrwaliły numery telefonów alarmowych. Weronika i Julia przywitały wszystkich na planecie Portfelik i powiedziały czego się na niej dzieci dowiedzą. Pani Wychowawczyni przypomniała numery telefonów na Policję, Pogotowie, Straż i pokazała cykl ilustracji „Jak dzieci mogą pomagać”.

Podróż rozpoczęła się pracą plastyczno – techniczną. Uczniowie wykonywali, według instrukcji” portfelik. Ten pomysł spodobał się również rodzicom. Mikołaj i Damian zadawali matematyczne zadania z planety Portfelik, Ola zaprezentowała przysłowia o pracy a Jakub, Kajetan, Julia i Damian przedstawili krótką „Historię pieniądza”.

Planeta Skarbonka Podróż po planecie Skarbonka poświęcona była oszczędzaniu i przechowywaniu pieniędzy. Poruszane były kwestie dotyczące ochrony zdrowia: higieny osobistej, prawidłowego odżywiania, odpowiedniego stroju w zależności od pogody. Iza przedstawiła z konta polonistycznego ćwiczenia frazeologiczne, Grosikowe rymowanki i przysłowia. Pani Walkiewicz zaprezentowała serię zdjęć o oszczędzaniu i ochronie zdrowia. Dzieci poznały piramidę żywieniową i dekalog zdrowego stylu życia. Pouczający okazał się quiz „Bezpiecznie z Grosikiem”.

Planeta Zabawka Podróż po planecie Zabawka poświęcona była zagadnieniu wpływu reklamy na decyzje dzieci jako konsumentów. Kształtowane były ich postawy sprzyjające aktywnemu uczestnictwu w życiu rodziny i podejmowaniu samodzielnych decyzji. Dzieci były zapoznane z zasadami bezpiecznej jazdy na rowerze oraz bezpiecznej zabawy na placu zabaw. Podejmowane były też tematy bezpiecznych i niebezpiecznych zabawek.

Do podróży na tę sympatyczną planetę zachęciła wszystkich Julia. Weronika przedstawiła historię powstania zabawek na świecie. Julka powiedziała co to jest zabawka i jakie są najpopularniejsze zabawki. Kajtek, Bartek, Julia zadawali matematyczne zadania z planety Zabawka. Kacper zaprezentował najbardziej znane przysłowia i rymowanki.

Uczniowie aktywnie uczestniczyli w zabawie „Sklep”.

Grosikowa majówka Blok tematyczny Grosikowa majówka poszerzył i utrwalił wiedzę dotyczącą ochrony środowiska, segregacji odpadów, oszczędzaniu przyrody, a tym samym oszczędzaniu domowego budżetu. Zwracał uwagę na potrzebę ochrony środowiska, aby żyło się w nim bezpiecznie. Doskonalona była również umiejętność przeliczania pieniędzy i utrwalone pojęcia: recykling, surowce wtórne, bogactwo, skarby, gotówka, dobro narodowe. Na planetę Grosikowej majówki zaprosił wszystkich Kajetan ogłaszając czego można się na niej nauczyć. Tania przedstawiła rymowanki i przysłowia. Pani Walkiewicz zapoznała uczniów ze sposobami segregacji śmieci oraz rodzajach i kolorach pojemników. Julian zadawał tekstowe zadania matematyczne przygotowane na Grosikową majówkę. Wszystkie dziewczynki z klasy przygotowały „Grosikowe rymowanki” – wiersze nagrodzone na konkursie. Przeprowadzony był „Grosikowy Quiz”.

Planeta Parasol Podróż po planecie Parasol miała na celu poszerzenie wiedzy na temat bezpiecznego spędzania wakacji, utrwalenie wiedzy dotyczącej bezpiecznego przechowywania pieniędzy i racjonalnego ich wydawania, rozważnego dokonywania wakacyjnych zakupów. Doskonalona była umiejętność przeliczania pieniędzy i utrwalane pojęcia: dług, lokata, depozyt, karta płatnicza, gotówka. Na planecie Parasol powitała wszystkich Gabrysia zapowiadając specjalne zadania. Nauczycielka przedstawiła rodzaje kart bankomatowych. Maciek zaprezentował ćwiczenia frazeologiczne, rymowanki i skojarzenia z planety Parasol. Zadania tekstowe z konta matematycznego zadawali: Mateusz, Jakub, Marcin, Maciek.