Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego PEFS - Instrukcja Zagraniczna mobilność
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
"Dobry zawód - pewna przyszłość,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku
„Szkolne Centrum Nauki”
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
PROGRAM COMENIUS.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Comenius: Mobilność kadry edukacyjnej Refesher Course in Practical, Creative Methodology for Overseas English Language Teachers OXFORD 2010.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
„Od przedszkola do technikum” Stowarzyszenie Otwartych Drzwi w Lublińcu Europejski Fundusz Społeczny - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zagraniczna mobilność.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie Efektywny system kształcenia i doskonalenia nauczycieli – projekty systemowe.

„Jakość w edukacji - dobre praktyki i wymiana doświadczeń hiszpańskich i polskich nauczycieli.” Nr projektu PL1-EFS

W projekcie uczestniczyło 11 nauczycieli, którzy poznali system kształcenia na poziomie szkoły średniej w Hiszpanii, co przyczyniło się do podniesienia jakości pracy szkoły w następujących obszarach: - zarządzanie placówką, - oferta edukacyjna szkoły i promocja w środowisku lokalnym, - efekty kształcenia - analiza porównawcza stosowanych metod nauczania i wyników, - egzaminów, wyboru podręczników, sposobu oceniania w czasie lekcji, - współpraca szkoły z pracodawcami i doradztwo zawodowe.

GRUPA NAUCZYCIELI BIORĄCYCH UDZIAŁ W PROJEKCIE

Staż odbywał się w północnej części Hiszpanii w Galicji, w prowincji A Coruna w mieście Ferrol, gdzie nauczyciele zostali zakwaterowani w luksusowym hotelu „ Suizo”, który mieści się w zabytkowym budynku z 1909 roku.

Grupa została ugoszczona przez hiszpańskich nauczycieli z Instituto de Ensechanza Sekundanta de Fene. W ramach programu polscy nauczyciele mieli możliwość dokładnego zapoznania się z systemem oświaty i szkolnictwa zawodowego w Hiszpanii.

Podczas debaty, którą przygotowali hiszpańscy nauczyciele, przedstawiono prezentacje promujące szkoły w Hiszpanii i w Polsce, a następnie podczas dyskusji, starano się znaleźć wspólne cechy łączące szkoły hiszpańskie i polskie, a także występujące różnice.

Grupa polskich nauczycieli uczestniczyła również w zajęciach z matematyki prowadzonych w języku hiszpańskim i angielskim, w zajęciach praktycznych (dział mechaniczny, spawalniczy, mechaniki pojazdów samochodowych ). Czas wolny poświęcony był na poznanie kultury, obyczajów, kuchni i zabytków regionu. Nauczyciele mogli poznać historię miasta Ferrol, zwiedzić park przyrody, Mosteiro de Caaveiro, przejść uliczkami miasteczka Pontedeume. Dzięki zaangażowaniu hiszpańskich nauczycieli, grupa miała możliwość zwiedzenia katedry św. Jakuba w Santiago de Compostella oraz podziwiania uroków Oceanu Atlantyckiego.

Grupa miała możliwość spotkania z burmistrzem Gumersindo Galego Feal oraz osobami związanymi z miastem. W drodze powrotnej polscy nauczyciele zwiedzili stolicę Hiszpanii – Madryt.

Nauczyciele uczestniczący w projekcie zdobyli nową wiedzę i doświadczenie. Wyjazd przyczynił się do: - podniesienia kompetencji zawodowych uczestników oraz umożliwił im wykorzystanie nowych rozwiązań w pracy nauczyciela; - zwiększenia atrakcyjności szkolnictwa zawodowego; - rozwoju osobistego uczestników; - doskonalenia warsztatu pracy poprzez udział w kursach, studiach podyplomowych, warsztatach, szkoleniach; - podniesienia i ciągłego doskonalenia kwalifikacji językowych.

Uczestnicy projektu otrzymali Certyfikaty pobytu oraz EUROPASS – MOBILNOŚĆ. Otrzymane dokumenty podnoszą kwalifikacje zawodowe, zdobyte doświadczenie na międzynarodowym rynku pracy.