„Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR” Śniadanie prasowe 30

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Utrudnienia i zalecane objazdy w czasie trwania 69
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Dominik Wiśniewski Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 – 2013.
Inteligentne Systemy Transportowe w Bydgoszczy
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
POMORSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY W GDYNI Stan wdrażania Kierunki rozwoju II Forum Innowacyjne – Gdańsk, r.
Załącznik nr 4(9) Ruch kołowy – dojazd al. Armii Krajowej od strony Elbląga/Warszawy.
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Dla rozwoju infrastruktury i środowiskaDla rozwoju infrastruktury i środowiska.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Remont – odnowa nawierzchni drogi powiatowej nr 1405G Szemud-Karczemki, odcinek Kamień-Kielno Projekt Z/2.22/III/3.1/476/05 Projekt współfinansowany przez.
Załącznik nr 4(8) Ruch kołowy – dojazd al. Grunwaldzką od strony Sopotu.
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
Poprawa bezpieczeństwa na drogach. Sieradz ul. Henryka Sienkiewicza.
Konferencja podsumowująca projekt: „Budowa tras rowerowych
INFORMACJA W ZAKRESIE UTRUDNIEŃ W ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Film promujący zadanie pn.: Budowa tunelu pod Martwą Wisłą
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Podstawowe elementy architektoniczne pojazdypojazdy infrastruktura drogowa terminale publiczne terminale osobiste repozytorium czasu rzeczywistego indywidualne.
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Trójmieście TRISTAR
IV warsztaty eksperckie SUiKZP Policentryczność Gdańska I 16 października 2015 I.
ITS Lublin Projekt Inteligentnego Systemu Zarządzania Ruchem
Wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem TRISTAR w Gdańsku, Gdyni i Sopocie dr inż. Jacek Oskarbski Gdynia
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY2 761 mln zł WYDATKI2 615 mln zł NADWYŻKA146 mln zl NADWYŻKA.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
Monitoring wizyjny Miasta Poznania. Struktura systemu Monitoringu w Poznaniu (jednostki uczestniczące w budowie)
Wieloletni Plan Inwestycyjny Miasta Gdańska na lata – edycja IV (projekt)
PROJEKT KOMUNIKACJI ROWEROWEJ W LATACH PODSUMOWANIE KONSULTACJI SPOŁECZNYCH.
Gdańsk, 12 kwietnia 2016 Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych, zmiana organizacji na rondzie Marynarki Polskiej,
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
Wykaz chodników kwalifikowanych do remontu z uwagi na stan techniczny lub budowy nowych chodników – LISTA PODSTAWOWA L.p. Ulica/lokalizacja Długość chodnika.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro.
Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
System zarządzania ruchem w Białymstoku realizowany w ramach projektu „Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego miasta Białegostoku.
Wartość inwestycji: 50 mln. zł Data zakończenia inwestycji: listopad 2015 r. Inwestor: Gmina Miasta Toruń ul. Wały Gen. Sikorskiego 8, Toruń, tel.
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Wieloletni Plan Inwestycyjny Miasta Gdańska na lata Gdańsk 10 październik 2005.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
9.3. Regionalna infrastruktura drogowa Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
WYKONANIE BUDŻETU MIASTA GDAŃSKA W 2007 ROKU Gdańsk 19.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu
Program Operacyjny Polska Wschodnia
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Zapis prezentacji:

„Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR” Śniadanie prasowe 30 „Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR” Śniadanie prasowe 30.06.2014 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Sp. z o.o.

Przedsięwzięcie realizowane wspólnie przez trzy miasta Gdynię, Sopot i Gdańsk w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 8.3. Projekt TRISTAR został zakwalifikowany w wyniku konkursu i uzyskał dofinansowanie w wysokości 85%. Wymagane efekty : Skrócenie czasu podróży pojazdów indywidualnych o 5,5 % Skrócenie czasu podróży środkami transportu zbiorowego o 6,5 % Całkowity koszt inwestycji wynosi 160,8 mln zł w zakresie Gdańska – 85,5 mln zł wkład własny miasta – 12,7 mln zł Termin zgłoszenia gotowości do odbioru 31.07.2014 r. Zakończono roboty budowlane i instalacyjne. Rozpoczęto fazę regulacji systemu sterowania ruchem – planowane zakończenie do końca 2014 roku.

monitorowanie ruchu i identyfikacja miejsc zagrożonych Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR służy do zarządzania ruchem drogowym i transportem zbiorowym w obszarze Trójmiasta i umożliwia:   zbieranie, gromadzenie i przetwarzanie danych o ruchu monitorowanie ruchu i identyfikacja miejsc zagrożonych wykrywanie zdarzeń drogowych (automatyczne, zgłoszenia), sterowanie ruchem za pomocą sygnalizacji świetlnej (optymalizacja parametrów sterowania dla obszarów) zarządzanie strategiczne ruchem (kierowanie na trasy alternatywne, zarządzanie prędkością) informowanie uczestników ruchu o warunkach ruchu i zaleceniach przekazywanie, rozsyłanie i udostępnianie informacji o ruchu i funkcjonowaniu sieci ulic i sieci transportu zbiorowego planowanie ruchu (modelowanie i prognozowanie ruchu, tworzenie optymalnych tras przejazdu)

System jest obsługiwany przez dwa obszarowe centra zarządzania: Centrum w Gdyni obejmujące Gdynię – 6 stanowisk operatorskich Centrum w Gdańsku obejmujące Sopot i Gdańsk – 8 stanowisk operatorskich Zarządzanie ruchem na obszarze Trójmiasta z każdego centrum zależnie od kompetencji operatora Oba centra są połączone szybkim łączem światłowodowym Dane o ruchu dotyczące całego Trójmiasta są gromadzone w centralnej bazie danych tzw. hurtowni danych

SALA OPERATORSKA

W skład systemu TRISTAR wchodzą: system sterowania ruchem drogowym system monitorowania i nadzoru ruchu pojazdów system nadzoru wizyjnego system informacji parkingowej system zarządzania bezpieczeństwem system informacji dla pasażerów transportu zbiorowego system zarządzania ruchem transportu zbiorowego system informacji dla kierowców system informacji medialnej

TRISTAR - PODSUMOWANIE Sygnalizacje - 60 Rejestratory wykroczeń - 22 Kamery nadzoru wideo - 19 Stacje meteo - 5 Znaki informacji parkingowej - 9 Znaki i tablice zmiennej treści - 13 Połączenia światłowodowe - 40 km Sygnalizacje - 14 Rejestratory wykroczeń - 6 Kamery nadzoru wideo - 6 Stacje meteo - 1 Znaki informacji parkingowej - 9 Połączenia światłowodowe - 10 km Sygnalizacje - 75 Rejestratory wykroczeń - 31 Kamery nadzoru wideo - 36 Stacje meteo - 7 Znaki informacji parkingowej - 18 Znaki i tablice zmiennej treści - 13 Połączenia światłowodowe - 65 km

Obsługa systemu: Zarząd Dróg i Zieleni - w zakresie transportu indywidualnego Zarząd Transportu Miejskiego - w zakresie transportu zbiorowego

Wymieniono 565 masztów sygnalizacyjnych TRISTAR - SYGNALIZACJE Podczas realizacji w Gdańsku zmodernizowano 65 sygnalizacji świetlnych, w tym: Wymieniono 565 masztów sygnalizacyjnych Wymieniono 1280 latarni sygnalizacji Zastosowano energooszczędne i trwałe źródła światła LED Wykonano 1750 detektorów pojazdów ( pętli indukcyjnych) Zainstalowano sterowniki sygnalizacji przeznaczone do pracy systemowej Zainstalowano odbiorniki radiowe sygnału priorytetów pojazdów transportu zbiorowego Włączono do systemu zarządzania i sterowania ruchem 75 sygnalizacji Uruchomiono obszarowy system sterowania ruchem Balance z priorytetami dla transportu zbiorowego

W zakresie transportu zbiorowego wykonano: TRISTAR - TRANSPORT ZBIOROWY W zakresie transportu zbiorowego wykonano: uzupełnienie istniejącego Systemu Informacji Pasażerskiej (SIP) o 35 tablic LED. we wszystkich (ok. 450) pojazdach transportu zbiorowego zainstalowano komputery pokładowe wyposażone w nadajnik radiowy żądania priorytetu sygnalizacji świetlnej.

Sygnalizacje świetlne objęte systemem TRISTAR (75) TRISTAR - PODSUMOWANIE Sygnalizacje świetlne objęte systemem TRISTAR (75) al. Grunwaldzka – Czyżewskiego al. Grunwaldzka – Bitwy Oliwskiej I al. Grunwaldzka – Bitwy Oliwskiej II al. Grunwaldzka – Pomorska al.. Grunwaldzka – Piastowska – Rybińskiego al. Grunwaldzka – Derdowskiego al. Grunwaldzka – Kołobrzeska al. Grunwaldzka – Abrahama al. Grunwaldzka – Chopina al. Grunwaldzka - Wojska Polskiego al. Grunwaldzka – Słowackiego al. Grunwaldzka – Gen. de Gaulle’a al. Grunwaldzka – Klonowa al. Grunwaldzka – Jaśkowa Dolina al. Grunwaldzka – Miszewskiego al. Grunwaldzka – Narutowicza al. Zwycięstwa – Hallera al. Zwycięstwa – Traugutta al. Zwycięstwa – Orzeszkowej al. Zwycięstwa – Chodowieckiego Węzeł Brama Oliwska Węzeł Piastowski Węzeł Hucisko Węzeł Unii Europejskiej Węzeł Toruński Trakt św. Wojciecha – Zaroślak Trakt św. Wojciecha – ZREMB Trakt św. Wojciecha – Sandomierska. Podmiejska – Zamiejska Małomiejska – Ptasia al. Gen J. Hallera – Wyspiańskiego al. Gen. J. Hallera – Mikołaja Reja al. Gen. J. Hallera – Adama Mickiewicza al. Gen. J. Hallera – Tadeusza Kościuszki al. Gen. J. Hallera – Bolesława Chrobrego al. Gen. J. Hallera – Czarny Dwór Nowa Kościuszki – Hynka Nowa Kościuszki – Legionów Słowackiego – Chrzanowskiego Słowackiego – Srebrniki

Sygnalizacje świetlne TRISTAR cd. TRISTAR - PODSUMOWANIE Sygnalizacje świetlne TRISTAR cd. Słowackiego –Trawki Słowackiego – Potokowa Słowackiego – Złota Karczma Siennicka – Głęboka Elbląska – Siennicka Elbląska – Głęboka Elbląska – Opłotki Elbląska – Miałki Szlak Elbląska – Sztutowska Elbląska – Tama Pędzichowska 3 Maja – Dąbrowskiego 3 Maja – Hucisko – Nowe Ogrody 3 Maja – Rogaczewskiego 3 maja – Armii Krajowej Powstańców Warszawskich – Nowe Ogrody Armii Krajowej – Łostowicka – Warszawska Opata Rybińskiego pp. przy parku Opata Rybińskiego – Polanki Stary Rynek Oliwski – Leśna Spacerowa – Opacka Spacerowa – Karwieńska Wyspiańskiego – Biała Wyspiańskiego – Danusi – Leczkowa Plac Komorowskiego al. Legionów – Plac Wybickiego al. Legionów – Kościuszki Jaśkowa Dolina – Partyzantów Jaśkowa Dolina – Matejki Jaśkowa Dolina – Batorego Do Studzienki-Matejki Marynarki Polskiej – Reja Marynarki Polskiej – Uczniowska Marynarki Polskiej – Wolnosci Sucharskiego – Elbląska Sucharskiego - Wosia Budzysza

Kamery nadzoru wizyjnego TRISTAR (36) TRISTAR - PODSUMOWANIE Kamery nadzoru wizyjnego TRISTAR (36) al. Grunwaldzka - Czyżewskiego al. Grunwaldzka - Pomorska al. Grunwaldzka - Piastowska al. Grunwaldzka - Opata Rybińskiego al. Grunwaldzka - Kołobrzeska al. Grunwaldzka - Wojska Polskiego al. Grunwaldzka - Słowackiego al. Grunwaldzka - J. Dolina al. Grunwaldzka - Miszewskiego al. Zwycięstwa – Hallera ( 2 ) Węzeł Brama Oliwska Węzeł Piastowski Węzeł Hucisko Węzeł Toruński Trakt św. Wojciecha - Sandomierska Trakt św. Wojciecha - Gościnna Wyspiańskiego -Kliniczna al. Gen Hallera - Kościuszki al. Gen Hallera - Uczniowska Marynarki Polskiej - Reja Marynarki Polskiej - Uczniowska Marynarki Polskiej - Twarda Podwale Przedmiejskie - Chmielna Kościuszki - Legionów Słowackiego - Potokowa Słowackiego - Złota Karczma Słowackiego - Obwodnica Trójmiejska Słowackiego - Budowlanych Armii Krajowej - Okopowa, 3 Maja Elbląska - Głęboka Elbląska - Sucharskiego Elbląska - Sztutowska Armii Krajowej - Sikorskiego, Pn. Armii Krajowej - Łostowicka Armii Krajowej - Sikorskiego, Pd.

Stacje meteo TRISTAR (7) TRISTAR - PODSUMOWANIE Stacje meteo TRISTAR (7) al. Zwycięstwa - AL. Gen Hallera al. Grunwaldzka - Bitwy Oliwskiej I Słowackiego - Potokowa Sucharskiego - Wosia Budzysza Armii Krajowej - Łostowicka Armii Krajowej - Sikorskiego Trakt św. Wojciecha (ZREMB)

Rejestratory wykroczeń TRISTAR - PODSUMOWANIE Rejestratory wykroczeń Przejazdu na czerwonym świetle Przekroczenia prędkości al. Grunwaldzka – Pomorska al. Grunwaldzka – Kołobrzeska al. Grunwaldzka – Wojska Polskiego al. Grunwaldzka – Słowackiego al. Grunwaldzka – Miszewskiego (2) al. Zwycięstwa – Hallera al. Zwycięstwa – Traugutta Węzeł Brama Oliwska Węzeł Hucisko Trakt Św. Wojciecha - Zaroślak Słowackiego - Budowlanych 3 Maja - Nowe Ogrody (2) Elbląska – Głęboka al. Grunwaldzka – Bitwy Oliwskiej al. Grunwaldzka – Abrahama al. Zwycięstwa – Traugutta Trakt Św. Wojciecha – LIPCE Trakt Św. Wojciecha – Gościnna Marynarki Polskiej – Reja Podwale Przedmiejskie – Łąkowa (2) Trakt Św. Wojciecha ZREMB (2) Odcinkowy pomiar prędkości: Słowackiego (Potokowa – Złota Karczma) Informacja o wykroczeniach będzie przesyłana do upoważnionych organów.

Tablice i znaki zmiennej treści TRISTAR (13) TRISTAR - PODSUMOWANIE Tablice i znaki zmiennej treści TRISTAR (13) Armii Krajowej – Sikorskiego / wlot zachodni Armii Krajowej – Sikorskiego / wlot wschodni Armii Krajowej (odc. Łostowicka – Jabłoniowa) Armii Krajowej (odc. 3 Maja – Pohulanka) al. Grunwaldzka (odc. Kołobrzeska – Derdowskiego) al. Grunwaldzka (odc. Klonowa – Lendziona) Słowackiego (odc. Grunwaldzka – Chrzanowskiego) Słowackiego (odc. Budowlanych – Radarowa) Słowackiego (odc. Potokowa – Złota Karczma) Marynarki Polskiej - Twarda Podwale Przedmiejskie – Zbytki Trakt św. Wojciech (Węzeł „LIPCE” ) Elbląska - Sztutowska

Dziękujemy za uwagę