Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Zarządzanie logistyczne
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wpływ stosowania outsourcingu na wskaźniki ekonomiczno-finansowe banku
Zarządzanie Ryzykiem Operacyjnym
EControl – prostsze zarządzanie tożsamością pracowników Twórz Zarządzaj Audytuj Wolfgang Berger Omni Technology Solutions
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Michał Żwinis s3472.
Service Level Agreement
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
Transakcje kompensacyjne
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Podstawy wyboru strategii marketingowej
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
FUNKCJA PERSONALNA.
Zarządzanie projektami
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Rynek usług medycznych
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Outsourcing usług prawnych i księgowych jako metoda na optymalizację kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
O Firmie ugruntowana pozycja na rynku doradztwa personalnego oraz pośrednictwa pracy-działamy od 2006 roku; szeroka wiedza, poparta kilkuletnim doświadczeniem.
Asseco Poland – bezpieczny partner w biznesie
7-8 listopada 2007 Central European Outsourcing Forum
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Transfer technologii w przemyśle obronnym
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Zarządzanie efektywnością energetyczną przedsiębiorstw
Wdrożenie outsourcingu
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Katarzyna Urbańczyk Nr albumu Grupa ZZ5. Z badania Outsourcing Center Survey przeprowadzonego przez Outsourcing Center wynika, że przyczyny, z powodu.
1 DLACZEGO WARTO SKORZYSTAĆ Z „USŁUGI SZYBKIEJ OPTYMALIZACJI ZARZĄDZANIA FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA W MIKRO I MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH” OFEROWANEJ PRZEZ.
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
EKOCONSULTANT ● Zarządzanie ● Księgowość ● Fundusze UE.
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
Mateusz Stefański. Zgodnie z badaniami firmy Forrester około 57% organizacji jest względnie usatysfakcjonowanych współpraca z dostawcą, 22% jest bardzo.
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
OUTSOURCING.
Zarządzanie dostawcami i umowy SLA
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
TY: TALENT RAZEM: HARMONIA RAZEM. KIEDY JEDNO SŁOWO ZMIENIA TWOJĄ KARIERĘ.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Współczesne metody zarządzania organizacją
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
NOWOCZESNE TRENDY WZARZĄDZANIU ADMINISTRACJĄ KADROWO-PŁACOWĄ Elanor Polska Sp. z o.o. Millennium Plaza ul. Sowińskiego Katowice tel.:+48 [32]
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Zapis prezentacji:

Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania Koncepcja Outsourcingu Gr. ZZ – 5 / Vl Nr Indeksu 22431 Warszawa 2014 Ewelina Księżak

Spis treści 1) Outsourcing 2) Insourcing 3) Cele outsourcingu 4) Przedmiot outsourcingu 5) Motywy stosowania outsourcingu 6) Proces wdrażania outsourcingu 7) Rodzaje i kryteria outsourcingu 8) Etapy outsourcingu 9) Korzyści outsourcingu 10) Zagrożenia outsourcingu 11) Błędy popełniane w procesie stosowani i wdrażania Outsourcingu 11) Zalety i wady w porównaniu outsourcingu z insourcingiem

OUTsourcing Outsourcing - Wydzielenie ze struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, niektórych realizowanych przez nie samodzielnie funkcji i przekazanie ich do wykonania innym podmiotom http://www.golime.co/blog/bid/139956/4-Facts-About-Transitioning-IT-Outsourcing-For-Your-Company

INsourcing Insourcing - przekazanie procesów lub działań biznesowych jednostki, realizowanych w ramach działalności gospodarczej przez zewnętrznych usługodawców/dostawców do wewnętrznej, wyodrębnionej i wyspecjalizowanej komórki organizacyjnej. 2) https://fisher.osu.edu/blogs/gradlife/2013/02/

Cele ogóle outsourcingu Cele ekonomiczne Zwiększenie przychodów Redukcja kosztów Poprawa wyników ekonomicznych Ograniczenie ryzyka ekonomicznego Cele organizacyjne „Odchudzenie” struktury organizacyjnej Uproszczenie struktur i procedur organizacyjnych Cele strategiczne Koncentracja na problemach strategicznych Zwiększenie swobody strategicznej działalności Zwiększenie skuteczności i efektywności działalności Zwiększenie elastyczności działalności Dostęp do Know - How Cele rynkowe Poprawa pozycji konkurencyjnej Zwiększenie skali działalności Koncentracja działalności Cele motywacyjne Obiektywizacja wyników ekonomicznych Uproszczenie działania ekonomicznego Rozwój przedsiębiorczości Silniejsza motywacja

Przedmiot outsourcingu Z zakresu informatyki Konserwacje i naprawy sprzętu Rozwój aplikacji Przetwarzanie danych Z zakresu logistyki Kontrola spedycji Pośrednictwo spedycyjne Leasing Zarządzanie i prowadzanie bazy pojazdów Z zakresu operacji pomocniczych Konsulting Rekrutacja Szkolenia Relokacja zasobów ludzkich Ochrona fizyczna Reklama

Proces wdrażania outsourcingu 1 Sprecyzowanie celów i wymagań 2 Określenie potencjalnych dostawców, stopnia ich zainteresowania kontraktem 3 Rozmowy z kierownictwem i głównymi zainteresowanymi stronami 4 Wstępna selekcja dostawców i przekazanie im informacji i warunków 5 Ocena odpowiedzi dostawców i dalsze rozmowy 6 Wyznaczenie i szkolenie zespołu ds. zarządzania kontraktem 7 Negocjowanie kontraktu i uzgodnienie charakterystyki świadczonej usługi 8 Okres przejściowy wyznaczony przez wcześniejsze etapy procesu 9 Zarządzanie kontraktem w sposób uzgodniony z dostawcą w fazie negocjacyjnej

Rodzaje i kryteria outsourcingu Kryteria podziału Rodzaj wydzielanych funkcji Rodzaj wydzielanej działalności Rodzaj outsourcingu wg funkcji Cel wydzielenia Złożoność wydzielanych funkcji Trwałość wydzielenia Miejsce wykonywania usługi outsourcingowej Forma podporządkowania Zakres wydzielenia Outsourcing zagraniczny Inne rodzaje outsourcingu Pojęcia pokrewne Alternatywne działania organizacyjne Rodzaje outsourcingu Outsourcing funkcji: pomocniczych, kierowniczych, podstawowych Outsourcing działalności: ubocznej, pomocniczej, zasadniczej Outsourcing usług: informatycznych, finansowych, świadczonych lokalnie i centralnie, Outsourcing: logistyki, zasobów ludzkich, naprawczy, dostosowawczy, rozwojowy, strategiczny, taktyczny, całkowity, częściowy(selektywny), sprzedaż i najem zwrotny, budowlany, wirtualny, podwykonawstwo, kooperacja przedsiębiorstw, leasing pracowniczy, kontraktowanie pracy Outsourcing pojedynczych funkcji Outsourcing procesów / Business Process Outsourcing(BPO), Outsourcing obszarów funkcjonalnych Outsourcing kapitałowy(wewnętrzny) outsourcing kontraktowy (zewnętrzny) szczególny przypadek samozatrudnienie Wydzielenie wewnętrzne Offshore outsourcing,, Nearshore outsourcing, Onshore outsourcing, Do-it-yourself offshore, CoSourcing Business Transformational Outsourcing (BTO), Knowledge Process Outsourcing (KPO)

Etapy outsourcingu Określenie celów outsourcingu Faza koncepcyjna Określenie celów outsourcingu Analiza kosztów i korzyści z wdrożenia metody outsourcingu Analiza szans i ryzyka związanych z wdrożeniem outsourcingu Faza realizacyjna Stworzenie harmonogramu wdrożenia Poinformowanie pracowników o planowanym wdrożeniu metody outsourcingu Typowanie potencjalnych partnerów outsourcingowych (firm usługowych) Opracowanie zapytań ofertowych i wybór firm, do których zapytania zostaną przesłane Negocjowanie warunków umowy Wybór firmy usługowej Opracowanie harmonogramu rozpoczęcia współpracy Faza operacyjna Realizacja pierwszych zleceń Zaawansowana współpraca Kontrola wykorzystania outsourcingu i wprowadzanie ewentualnych modyfikacji

Korzyści outsourcingu Obniżenie kosztów operacyjnych - Dostęp do wiedzy eksperckiej  Uwolnienie zasobów i potencjału firmy Ograniczenie ryzyka  Zwiększenie bezpieczeństwa  3) http://pracodawca.pl/category/hrm/

Zagrożenia outsourcingu Wystąpienie możliwości uzależnienia się od dostawcy Nieuzyskanie spodziewanych obniżek kosztów Niemożność zachowania wysokiej jakości przy dużym udziale obcych komponentów Możliwość poniesienia strat wynikających z niesolidności kooperantów Niewykorzystanie szans z uzyskania większej operacyjnej elastyczności przy zaspokojeniu potrzeb klientów Ujemne stosunki społeczne związane z redukcją personelu Ryzyko wzrostu kosztów

Błędy popełniane w procesie stosowani i wdrażania Outsourcingu Niewłaściwy dobór kryteriów wyboru dostawcy, kierowanie się wyłącznie kryterium cenowym Zbyt pośpiesznie przygotowywany kontrakt Słabe relacje nabywca-dostawca podczas życia projektu Nie stosowanie charakterystyki świadczonych usług (Service Level Agreement) Nadmierna koncentracja na technologii i finansach, pomijanie aspektu personalnego 4) http://www.pi.gov.pl/parp/chapter_86196.asp?soid=9786996EF7EA4A28BB41A19E7BE5C77C

Zalety i wady w porównaniu outsourcingu z insourcingiem Stopień kontroli Ochrona prawna Koszt Koszty pracy Ryzyko utraty kluczowych kompetencji Outsourcing Niski Niska Niski/Wysoki Niskie Wysokie Insourcing Wyższy Wyższa Wyższe Niższe

Bibliografia http://pl.wikipedia.org/wiki/Outsourcing http://www.writersblockadminservices.co.uk/save-your-time-and-money-by-outsourcing/ https://fisher.osu.edu/blogs/gradlife/2013/02/ Charles L. Gay: Outsourcing strategiczny: koncepcja, modele i wdrażanie. Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 2002.  Michał Trocki: Outsourcing. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2001, s. 13.  . Murphy, S. Ker i S. Chen. U.S. and Worldwide Outsourcing Markets and Trends, 1998-2003. , 1999. International Data Corporation. W. Rogowski. Błędna "5" outsourcingu. „CIO Magazyn Dyrektorów IT”, 2006. http://www.utrzymanieruchu.pl/menu-gorne/artykul/article/akademia-maintechu-przeslanki-i-zagrozenia-outsourcingu-dzialu-utrzymania-ruchu/ http://mfiles.pl/pl/index.php/Outsourcing http://pl.wikipedia.org/wiki/Insourcing http://www.academia.edu/3069509/Rodzaje_outsourcingu_i_kierunki_jego_wykorzystania http://www.bssce.com/zalety_outsourcingu1.php http://www.matejun.pl/bw-proces_outsourcingu.htm