Gry z przemocą Projekt edukacyjny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

Agresja i przemoc przygotowały i opracowały: mgr Barbara Więckowska
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Oddziaływanie mediów na osobowość człowieka
Program Bezpieczeństwo w sieci
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Wykonał : Jakub Świątkowski
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
Witamy i zapraszamy do naszej prezentacji
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA. E-przemoc, e-pedofile, e-dzieci - nie możesz powiedzieć e-tam nic się nie dzieje! Bezpieczeństwo w wirtualnym świecie. Spotkanie.
Dojrzałość szkolna dziecka
Negatywne wpływy TV 1. Pokonuje bariery wiekowe Zniewala umysły. 3. Pobudza zachowania aspołeczne. 4. Popularyzuje negatywne wzorce. 5. Zaciera.
Gry komputerowe Zabawa czy zagrożenie.
„Zainteresowania naszych rówieśników”.
Gry komputerowe – rozwijają czy uzależniają?
Z JAKIM PROBLEMEM MOŻE SPOTKAĆ SIĘ MÓJ RÓWIEŚNIK ?
TYDZIEŃ WALKI Z PRZEMOCĄ w ZSP w Jasienicy 14 – 22 kwietnia 2010
UZALEŻNIENIE Internet.
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Wykorzystaj czas.
CZAS WOLNY DZIECKA.
Bierny Odpoczynek.
DLACZEGO KSIĄŻKA.... Prezentacja argumentów zachęcających do kształtowania nawyków czytelniczych u dzieci.
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Komputer - przyjaciel czy wróg?
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
Oswajanie swoich emocji
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
B e z p i c n y I n t e r.
Dlaczego warto czytać dzieciom?
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
Wpływ gier komputerowych na człowieka
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
Problemy współczesnej młodzieży
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Parę słów do młodszych kolegów i koleżanek od absolwenta.
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Autorzy: Marcel Gómułka & Piotr Kwiecień
CO W ŻYCIU WAŻNE. CO W ŻYCIU WAŻNE Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża. Mieszkała w pięknym.
Publiczna Szkoła Podstawowa w Ochli. Obecnie dzieci często siadają samotnie w domu przed komputerami i nie nawiązują osobistych kontaktów pozalekcyjnych.
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Wskazówki Przygotowanie do gry Elementy gry Historia Twórcy Copy Right Notice Informacje dodatkowe Zagraj!!! W świecie sieci.
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
Szkolny projekt edukacyjny „W zdrowym ciele zdrowy duch”
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
O czym powinni wiedzieć rodzice kupując dziecku komputer ? Opracowała Anna Cynowska.
Czas wolny dawniej a dziś.
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
,,Moja szkoła’’- oczami uczniów SP w Szczęsnem. Wypowiedzi naszych uczniów na temat naszej fantastycznej szkoły!!
Uzależnienie od komputera, telewizji i komórki.. Prezentacja przygotowana przez klasę V c z wychowawczynią.
Internet -przyjaciel czy wróg współczesnego młodego człowieka? Projekt wykonali Radosław Jarzyna i Dawid Gajewski.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Jak bezpiecznie korzystać z Internetu? Gry z przemocą
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
„Razem zmienimy Internet na lepszy”.
Lubię czytać!.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Dlaczego warto czytać dziecku ?
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z Internetu.
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

Gry z przemocą Projekt edukacyjny Dlaczego nie powinniśmy w nie grać?

Pani Profesor Psychologii Maria Braun-Gałkowska zwraca uwagę na złe skutki grania w gry zawierające przemoc. Mówi, że dziecko do wieku dorastania, ogląda w telewizji, kilka tysięcy morderstw. Korzystając z gier, kilku tysięcy morderstw dokonuje samo. Mimo, że jest to agresja symulowana, w rzeczywistości gracz oswaja się z nią i nabiera w niej wprawy. Żeby grać i wygrywać musi identyfikować się z agresorem.

Przeprowadzono badania nad skutkami oddziaływania gier komputerowych na chłopców od 12 do 15 lat. Okazało się, że dzieci które poświęcają co najmniej 10 godzin w tygodniu grom z dużą ilością przemocy, są bardziej agresywne od rówieśników, które nie mają w domu komputera i nie grają. „Komputerowe Dzieci”, charakteryzowały się większym napięciem emocjonalnym i mniejszym uwrażliwieniem na dobro i zło.

A co na temat gier zawierających przemoc mówi nasza Pani Pedagog i Pani Psycholog? Posłuchajcie…

Ile maksymalnie godzin można grać na komputerze? Nie więcej niż godzinę dziennie. To itak bardzo dużo. Zależy też w jakie gry gramy, każda gra ma inny cel. Jeżeli człowiek chce się rozwijać to sam decyduje jakie pasje realizuje. Nie sądzę, aby gry z przemocą mogły pomóc odnaleźć sens życia człowieka. Wręcz przeciwnie, niszczą go. Długie siedzenie przy komputerze źle wpływa także na nasze zdrowie.

Dlaczego nie warto grać w gry z przemocą? Ponieważ one nie uwrażliwiają człowieka, a znieczulają. Żadna czynność wykonywana przez kilkadziesiąt godzin w miesiącu, nie pozostaje bez wpływu na psychikę . Także dokonywanie kilkuset morderstw w miesiącu poprzez udział w grze powoduje, że może u człowieka zaniknąć poczucie dobra i zła, nie będzie potrafił w rzeczywistości odróżnić dobra od zła i nie będzie wrażliwy na krzywdę innych.

Co Pani sądzi o grach z przemocą? Zdecydowanie odradzam dzieciom granie w takie gry, wpływają niekorzystnie na rozwój młodych ludzi, bo dzieci nie mają jeszcze w pełni rozwiniętej osobowości. Dorośli także nie powinni w nie grać. Tego typu gry niszczą naszą wrażliwość. Przez takie gry u młodych ludzi zanika granica między rzeczywistością a fikcją, czyli np. gdy robią komuś krzywdę, to wydaje im się, że to nie boli, tak samo jak w grze. Zanika także współczucie i wzmaga się agresywne zachowanie. Najgorzej, gdy to rodzice czy koledzy pokazują dzieciom, takie gry. Wtedy dziecko powinno jasno powiedzieć, że nie chce w taką grę grać.

Dlaczego dzieci lubią grać w takie gry? Ponieważ w takich grach jest wciągająca akcja, w której nie trzeba wytężać umysłu, daje to fałszywe poczucie sprawności i siły. Czyli tak naprawdę takie gry oszukują nas. Nie daj się oszukiwać!!!

Jak zabawa takimi grami wpływa na naszą psychikę i zachowanie? Zawsze odbija się na psychice: 1. zanika wrażliwość społeczna oraz umiejętność odróżnienia rzeczywistości od fikcji, co może prowadzić do stosowania przemocy w codziennym życiu, a nawet do wyrządzania innym poważnych krzywd. Grając w takie gry dziecko uczy się, że krzywdzenie innych to nic takiego, więc często potem postępuje w życiu tak samo.

2. Dzieci zamiast spotykać się z przyjaciółmi, co daje wiele radości i rozwija – zamykają się w świecie gier i stają się coraz bardziej samotne. 3. Gry z zabijaniem utrudniają dzieciom rozpoznanie dobra i zła. Zło pokazują jako dobro, coś godnego naśladowania, coś co daje im poczucie siły. 4. Wzrasta zmęczenie fizyczne i wyczerpanie psychiczne.

Mózg i zachowanie Pobudzenie psychoruchowe. Agresja. Zaburzenia snu.

Pobudzenie psychoruchowe 

Agresja 

Zaburzenie snu 

Zapytaliśmy także Panią Rehabilitantkę o skutki długiego siedzenia przy komputerze na nasze ciało. Chcecie wiedzieć, czego się dowiedzieliśmy?

Wzrok Zapalenie spojówek. Zaburzenia w wydzielaniu i odpływie łez. Zaburzenie ruchomości powiek. Oczopląs. Wady wzroku.

Zapalenie spojówek 

Problemy z wydzielaniem łez 

Oczopląs i inne choroby oczu 

Kręgosłup Skolioza. Okrągłe plecy. Choroba Scheuermanna. Dyskopatia: szyjna, lędźwiowa, piersiowa.

Skolioza 

Choroba Scheuermanna 

Dyskopatia szyjna i lędźwiowa 

A wiecie w jaki sposób możemy zapobiec skutkom jakie powoduje siedzenie przed komputerem? Oderwać co 3-4 min wzrok od monitora w celu zapobiegnięciu zmęczeniu oczu. Wstawać co 15 min, zrobić 3-4 przeprosty i ponownie usiąść przed komputerem.

Chcesz tak skończyć?

My nie chcemy tak niszczyć naszych uczuć, mózgu, zachowania i zdrowia… . Chcemy mieć przyjaciół i cieszyć się życiem, więc dowiedzieliśmy się jak inaczej, mądrzej spędzać wolny czas.

Co może zastąpić gry komputerowe z przemocą? - Gry planszowe, spotkanie z kolegami na podwórku, czytanie ciekawych książek, rozwijanie swoich talentów i zainteresowań. - Warto też spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi, bo na nich w trudnych chwilach będziemy mogli liczyć, a nie na postaci z gry. Przebywanie z innymi i słuchanie ich uczy nas także wrażliwości na nich, dostrzegania ich bólu, kłopotów i chęci pomocy. I wtedy nie będziemy samotni.

http://sp37tychy.edupage.org/ Jeszcze jedno pytanie do Pani Pedagog: Jakie strony z grami, bądź konkretne gry proponuje pani dla nas? Myślę, że tych gier jest dużo. Ja nigdy nie grałam i nie gram w gry, dlatego też nie znam żadnej. Szkoda mi na nie czasu, wolę spotkać się z przyjaciółmi lub poczytać ciekawą książkę. Ale wiem, że na stronie internetowej naszej szkoły można znaleźć linki do gier, które są dobrą zabawą jednocześnie ucząc was. http://sp37tychy.edupage.org/

Wykonaj plakat mówiący o tym, że nie warto grać w gry komputerowe zawierające przemoc. Już jesteśmy ciekawi Waszych pomysłów i kolorowych prac 

Dziękujemy za uwagę 

Przygotowując prezentację korzystaliśmy z następujących źródeł: - www Przygotowując prezentację korzystaliśmy z następujących źródeł: - www.google.pl – grafika - www.sp37tychy.edupage.org

Prezentację przygotowali uczniowie klasy 5 Szkoły Podstawowej nr 37 im Prezentację przygotowali uczniowie klasy 5 Szkoły Podstawowej nr 37 im. Kornela Makuszyńskiego w Tychach: Edyta, Weronika, Wiktoria, Wiktoria, Kamila, Borys, Kacper, Jakub, Filip, Mateusz, Mateusz, Rafał pod kierunkiem p. Barbary Pilorz Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie bez zgody autorów zabronione.