UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Efekty kluczowych działań i form wsparcia
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wizyty Studyjne Zasady udziału w wizytach studyjnych w roku szkolnym /20 10 Materiały informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Projekt wymiany doświadczeń Vetpro
Praktyki zagraniczne IAESTE
Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 3, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Projekt dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku Czeladzi Strona Internetowa: O naszym projekcie : Projekt łączy instytucje kształcące.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Seminarium pt. "Innowacyjność działań
Przez niemal pięć lat – od 1 maja 2009 r. do końca grudnia 2013 r. – Ochotnicze Hufce Pracy realizują projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
Rodziny wielojęzyczne
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Udział Warszawy w projekcie MY GENERATION. Projekt My Generation Efektywne strategie w promocji pozytywnego potencjału młodej generacji ( Effective strategies.
do Projekt powstał z inicjatywy organizacji zajmujących się szeroko rozumianą edukacją zawodową z udziałem organizacji skupiających.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
ANGLIA – PORTSMOUTH Program LEONARDO da VINCI
compulsory full-time education
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Staż zawodowy w Londynie r. Staż zawodowy w Londynie –
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Staż zawodowy w LONDYNIE: Marcin Drabik i Paweł Cisoń.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE.
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Międzynarodowa Konferencja Naukowa nt. Ergonomia szansą na nowe miejsca pracy Międzynarodowa Konferencja Naukowa nt. Ergonomia szansą na nowe miejsca pracy.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
PROJEKT: „EUROPEJSKIE STAŻE ZAWODOWE” NR PL01-KA realizowany przy wsparciu finansowym programu Unii Europejskiej Erasmus+: Kształcenie.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. MATEMATYKA.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. DEBATA Zadanie.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
International partner meetings in Piła, Poland Międzynarodowe spotkania partnerów w Pile, W Polsce Zabawka mojego Dziadka.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Regionalna Sieć Tematyczna Województwa Warmińsko - Mazurskiego
Układ Tytuł Podtytuł.
Europejski wymiar w nowatorskich działaniach kadry edukacyjnej koszalińskiego Ekonoma Małgorzata Kwiatkowska Uczestnik Erasmus+ MALTA 2017 ETI Zespół Szkół.
Staże europejskie drogą do sukcesu
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS IN VET AND AN APPROACH TOWARDS THE LABOUR MARKET Wizyta studyjna w Fatimie w Portugalii czerwca 2013 r.

W czerwcu 2013, 14 uczestników z 12 krajów europejskich, spędziło 3 intensywne, ale pasjonujące dni w Fatimie, gdzie odbyła się wizyta studyjna w ramach Programu „Uczenie się przez całe życie” nt.: „ Traineeships in VET and an approach towards the labour market ”. Wizyta zrealizowan była w ramach European Centre for the Development of Vocational Training na zaproszenie INSIGNARE Associação de Ensino e Formação w Ourém. Spotkanie miało być pretekstem do dyskusji ekspertów na temat dobrych praktyk dotyczących staży i praktyk w szkolnictwie zawodowym i otwarciem się na nowe doświadczenia w tym zakresie.

W wizycie wzięli udział przedstawiciele nauki- dydaktyki, biznesu i organizacji pozarządowych zajmujący się w swoich działaniach nie tylko kwestiami VET, ale także różnymi aspektami rynku pracy i szans, jakie on daje młodym Europejczykom.

Podczas wizyty braliśmy udział w prelekcjach i warsztatach przedstawicieli szkół, biznesu i lokalnej władzy z Fatimy, zwiedzaliśmy pracownie i miejsca odbywania przez młodzież praktyk. Podczas wszystkich zajęć atmosfera w grupie oraz komunikacja była bardzo dobra, co pozwalało na integrację grupy mimo iż wizyta trwała jedynie 3 dni.

Każdy z uczestników spotkania charakteryzował system edukacji formalnej ze szczególnym uwzględnieniem szkolnictwa zawodowego. Prezentacje pokazały, iż systemy w większości krajów europejskich są ze sobą spójne i podobne do siebie, a dzięki temu dzielenie się „dobry mi praktykami” dawało szansę ich zaimplementowania. Systemy edukacyjne

Uczestnicy zgodnie przyznali, że wizyta stanowi doskonałą platformę do wzajemnej współpracy i wymiany doświadczeń, ale także zaznaczali jak ważny jest ciągły i skuteczny dialog między zainteresowanymi stronami zaangażowanymi w VET, między różnymi sektorami na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym.

Dzielenie się „dobrymi praktykami z życia Centrum Budzenia Inicjatyw Młodzieżowych i Wyższej Szkoły Ekonomii i Prawa … wziętymi.

Podczas całej wizyty goszczeni byliśmy przez Sergio Fernandesa, który nie tylko był wspaniałym koordynatorem całej wizyty, ale także „ambasadorem” swojego kraju.

„Wysokie bezrobocie w krajach europejskich jest dużym problemem, który dotyka wszystkich grup wiekowych. Niemniej jednak ci, którzy walczą najbardziej o wejście na rynek pracy to młodzi ludzie”. „Przyszłość w zakresie zatrudnienia i kształcenia zawodowego w Europie powinna polegać na "podwójnym szkoleniu", i być wsparta większym zaangażowaniem pracodawców”. Wnioski

Mamy nadzieję na kolejne spotkanie, gdzieś w Europie bo jak mawiał Fred: - I have a small question. A my wciąż na niektóre pytania poszukujemy odpowiedzi…

Ten projekt (wizyta studyjna) został zrealizowany przy wsparciu finansowym komisji europejskiej. Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko ich autora i komisja europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.