Elementy PR, CSR i eventy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

Marketing usług transportowych
Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
PYRLANDIA 2010 ul. Zgoda 14/8, Poznań; tel
Analiza dystrybucji uwagi organizacyjnej w firmie "Majster-Plus" s.c.
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Ryszard Solski, Sigma International
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Akademia Orange - łączy nas kultura program edukacyjny.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Staże Ośrodka RENOWATOR.
Katedra Marketingu Usług
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Strategia komunikacyjna dla programu profilaktycznego „Nie uciekaj”
Profilaktyka i promocja zdrowia w roku szkolnym 2012/2013
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
OFERTA WSPÓŁPRACY.
EKONOMIA SPOŁECZNA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWANIE
Interactive Marketing Partner marketing
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
Działamy na rynku od początku 2003 roku.
EVENT MANAGEMENT: ZARZĄDZANIE WYDARZENIAMI KULTURALNYMI I ROZRYWKOWYMI
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
W pogoni za konsumentem. Jedno wyzwanie, dwie perspektywy:
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
SIEĆ MOBILNYCH BILETOMATÓW W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W WARSZAWIE Nowoczesne, zautomatyzowane systemy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej i.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2016 rok Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
„Event – skuteczne narzędzie HR” Agnieszka Zyśk-Pożoga CSR & Events Manager Provident Polska S.A.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2017 rok
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
ZKM przypomnienie.
Blend-a-med 3D White Fresh – Event otwartości
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2018 rok
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Nowe kampanie promocyjne pstrąga
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

Elementy PR, CSR i eventy W komunikacji marketingowej FMCG

Elementy PR

PR jako element ZKM w modelu AIDA Attention Interrest Desire Action Reklama PR Promocja sprzedaży Techniki sprzedaży PR ma budzić i podtrzymywać zainteresowanie Jakie narzędzia/ techniki?

PR jako element ZKM w modelu AIDA Celebrties Eventy Współpraca z liderami opinii, trendsetterami Wzbudzanie rezonansu w mediach (“byle by mówili”)

Przykład: Burger King nagradza Kamila Durczoka za „rzucanie mięsem” K. Durczok klnie na brudny stół w studiu Nagranie przedostaje się do internetu i mediów Burger King wystawia K. Durczokowi certyfikat “BK Hall of Fame” oraz dożywotni kupon na usługi; informacja do mediów Podobne zaproszenie dla S. Majewskiego Emisja klipu w programie S. Majewskiego Efekty: ER ok. 200 tys. zł + to, co w internecie Wzrost spontanicznej świadomości marki o 100% Złote Spinacze

Narzędzia PR a segmenty klientów McAlistera Current brand loyals Competitive brand loyals Switchers Price-buyers Non users Current brand loyals Competitive brand loyals Switchers Price-buyers Non users Podtrzymywanie lojalności Sponsoring, działania CSR Budowanie relacji z klientami Zmiana postaw no userów Kampanie edukacyjne (np. „Od dziewczynki do kobiety” J&J) Kampanie ocieplające wizerunek (np. Biedronka, Constar)

Przykład: Kampania edukacyjna “Meteowrażliwi” Cele Edukacja: czym jest meteopatia Zmiana postaw: meteopatia to nie hipochondria Działania Rada Programowa Infolinia z udziałem członków Rady Media relations konferencja prasowa mailingi z profilowanymi informacjami prasowymi video i radio releases oraz sonda do użycia przez media konkursy z nagrodami Efekty 262 publikacje ok. 500 telefonów

Rola narzędzi PR w cyklu życia produktu Relacje z klientem Społeczności Relacja z klientem, społeczności, CSR sprzedaż Utrzymanie dystrybucji Nowości Przyciągnięcie „wczesnej” większości Eventy Utrzymanie innowatorów Eventy: mobilizacja emocjonalna Nowe linie prod., np. nowe smaki Nietypowe akcje Wsparcie nowości Optymalizacja linii i opakowania Optymalizacja łańcucha logistycznego Optymalizacja składników produktu Rozszerzenie dystrybucji Przyciągnięcie „późnych” nabywców Zwiększenie częstotliwości zakupu Liderzy opinii: informacja, próbka Rozszerzenie zakresu użycia Hamowanie odpływu core targetu Akcje niestandardowe Rozszerzenie zakresu użycia Ograniczenie linii produktu Kontynuacja zakupu Optymalizacja dystrybucji Nowi użytkownicy Nakłanianie (bud. chęci zakupu) Nowe kan. sprzedaży Praca z liderami opinii Próbki Zmiana wizerunku Maksymalizacja zysków Odmłodzenie (refresh) Budowanie świadomości Modyfikacja produktu Zajęcie półki Wprow. do sprzedaży FAZA: wzrost dojrzałość spadek odmłodzenie czas CELE: Świadomość, chęć zakupu Maksymalizacja udziału Maksymalizacja zysku Ochrona udziału Ochrona marki Maksymalizacja zysku

Przykład: Clear Diamond Cele Wzmocnienie pozycjonowania marki Odświeżenie marki Działania Kampania promująca fałszywą wystawę drogocennych kamieni Sfingowana kradzież Gra detektywistyczna online: łupież poszlaką, postać detektywa – brand hero Promocja konsumencka – prawdziwe diamenty do wylosowania dla zwycięzców gry detektywistycznej Media coverage IAR i wszystkie stacje współpracujące Programy newsowe dużych stacji TV Dzienniki Polskapresse WP.pl i szereg mniejszych serwisów Media płatne i własne: Radio Zet, kampania odsłonowa, ulotki w centrach handlowych, dedykowane serwisy WWW

Dodatek i ćwiczenie Huggies Little Swimmers Ćwiczenie

CSR i cause-related marketing

Definicje Co to jest CSR? Co to jest cause-related marketing?

C-R M Łatwy: Kupując – wspierasz Możesz podłączyć niemal każdą „sprawę” pod niemal każdą markę Widoczny efekt sprzedażowy Skalowalne koszty Odmiany: Słaba: wspierasz jakoś Średnia: wspierasz kwotą Mocna: wspierasz konkretem: 1 paczka Pampers = 1 szczepionka na tężca niemowląt Danone – podziel się posiłkiem

C-R M Trudniejszy: Integrowany z wizerunkiem marki. Jeszcze C-R M czy już CSR?

CSR jako oś komunikacji marketingowej: Żywiec Zdrój Moje silne drzewo/ Po stronie natury Sadzenie miliona drzew rocznie Konkurs grantowy na projekty proekologiczne Konkurs konsumencki Mamo, tato wolę wodę Akcje i materiały edukacyjne w przedszkolach Konkursy rodzinne Piosenka Zdrojek Dla lokalnej społeczności Sponsoringi Remonty, inwestycje Edukacja dzieci Rewitalizacja potoków Zielony punkt Dobre traktowanie pracowników Prywatne porody Warsztaty z ergonomii i bhp Edukacja matek Zdrowie od pierwszych chwil Mama na czasie/ Woda na start Inne: Szlaki górskie A pozycjonowanie? cena/ jakość segmenty klientów

Jedno działanie (obszar) jako wyróżnik marki Avon – Wielka kampania życia Podziel się posiłkiem

W małej firmie: Piekarnia Paraczyńskich Podwieczorki pod topolą Bank chleba Efekty: Zaangażowanie pracowników Wizerunek

Ciekawe przykłady Dobrawa: Tata i ja Kompania Piwowarska: panele interesariuszy P&G: Klub Dzieci Targówka Danone: Ekologia u rolników Źr.: Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Typowe rozwiązania Konkurs grantowy Partnerstwo z organizacją pozarządową Rozdawanie prezentów mikołajowych Akcje edukacyjne

Ćwiczenie

Eventy

Typy imprez a ich cele Gala, impreza zamknięta Festyn Festiwal Flash mob Wydarzenia artystyczne – sztuka wysoka Wydarzenia sportowe Inne – jakie?

Typy imprez a najważniejsze problemy do rozwiązania Gala, impreza zamknięta Festyn Festiwal Flash mob Wydarzenia artystyczne – sztuka wysoka Wydarzenia sportowe Inne – jakie?

Impreza masowa W której przewidywana liczba uczestników jest większa niż: 1 tys. osób na wolnym powietrzu 500 osób we wnętrzach Otwarta – przynajmniej część gości nie jest znana organizatorom zawczasu Podstawowe obowiązki organizatora Zgłoszenie w gminie Zgłoszenie na policji Zapewnienie ochrony Zapewnienie pierwszej pomocy medycznej (wynajem karetki) Zapewnienie obsługi sanitarnej

Ćwiczenia Check-lista imprezy masowej Wymyślamy imprezę