Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
Sprawozdanie z wyjazdu studyjnego do Zwickau (Niemcy – Saksonia) W terminie od r. W ramach projektu nr WND-POKL /08 „Nauczyciel.
ZESPÓŁ EDUKACJI „WIEDZA”
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Program Leonardo da Vinci
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Nasz Staż w Niemczech w ramach programu Leonardo da Vinci w dniach od 9 do 29października 2011r.
Mój staż z Leonardo da Vinci
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Zespół Szkół Gastronomiczno-Usługowych im. Marii Dąbrowskiej ul
Zespół Szkół nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 Rekrutacja na rok szkolny 2013 / 2014 Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy lecz dla życia.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 3, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Staż zagraniczny szansą na karierę zawodową. Przed wyjazdem i rozpoczęciem stażu w Wielkiej Brytanii każdy z uczestników projektu musiał odbyć szkolenie.
Zespół Szkół nr 7 im. Szczepana Bońkowskiego
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Nasza szkoła od 2005r. zajmuje się realizacją projektów unijnych w ramach programu Leonardo da Vinci Dzięki programowi Leonardo da Vinci uczniowie odbyli.
Leonardo da Vinci Projekt Kreowanie mobilnosci na europejskim rynku pracy Plymouth r.
ANGLIA – PORTSMOUTH Program LEONARDO da VINCI
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
ZSOiZ. Udział w licznych projektach finansowanych przez: FRSE (Fundusz Rozwoju Systemu Edukacji) Projekty finansowane przez FRSE realizujemy w ramach.
compulsory full-time education
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W CZĘSTOCHOWIE.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
KSZTAŁCIMY NA 5 GWIAZDEK
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
College for vocational training and occupational re-training.
„Wiedza teoretyczna nie jest wszystkim – ucz się i pracuj na poziomie europejskim!” „Wiedza teoretyczna nie jest wszystkim – ucz się i pracuj na poziomie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Mobilność realizowana przez ZSP nr 2 w Końskich w ramach Projektu p.t.: „Mobilność uczniów technikum usług fryzjerskich i technikum budownictwa – kluczem.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Staż w Niemczech  Technik hotelarstwa.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
LEONARDO DA VINCI ERASMUS
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Praktyki Zawodowe w Niemczech
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Zapis prezentacji:

Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjr Henryka Sucharskiego w Bolesławcu ul. Komuny Paryskiej 6

Praktyka w Chemnitz 28.02.2010-27.03.2010 W ramach programu: „Uczenie się przez całe życie.” 15-osobowa grupa młodzieży z technikum ekonomicznego zdobywała doświadczenie zawodowe w południowo-wschodnich Niemczech w Chemnitz.

Chemnitz Wyjątkowo malowniczy teren w południowo –wschodnich Niemczech w Saksonii u podnóża Rudaw.

Chemnitz

Kształcenie zawodowe Wszyscy uczestnicy praktyk musieli wykazać się biegłą znajomością j. niemieckiego oraz wiedzą z zagadnień prawno-ekonomicznych. Uczniowie uczestniczyli w wykładach oraz pracowali w firmie symulacyjnej, która była na terenie ośrodka. Nowoczesne wyposażenie firmy ekonomicznej pozwoliło poznać najnowsze technologie i ciekawe oprogramowania. Młodzież wróciła bogatsza o nowe doświadczenia zawodowe jako ekonomiści.

Firma symulacyjna Praktyki w firmie symulacyjnej odbywały się regularnie od 900 do 1530 z przerwą na obiad. Uczestnicy na specjalnym oprogramowaniu wykonywali różnorodne zadania w j. niemieckim m.in.: składanie zamówień, sporządzanie katalogów, wypełniali niemieckie listy płac. Nad wszystkim czuwała pani Ingrid Hunger.

Firma symulacyjna

Wykłady Zdobywanie umiejętności praktycznych uzupełniane było teorią. Wykłady prowadzone były przez wysoko wykwalifikowaną niemiecką kadrę pedagogiczną. Prelekcje dotyczyły m.in. zasad tworzenia i funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz jego formy prawnej, podziału biznesplanu, systemu ubezpieczeń w Niemczech. Pani Birgit Tischendorf, która prowadziła większość wykładów, omówiła również szczegółowo system szkolnictwa w Niemczech i mieliśmy możliwość porozmawiać z nią o różnicach w Polskim i Niemieckim systemie nauczania.

Integracja Praktyki to nie tylko kształcenie zawodowe. Dodatkową korzyścią pobytu w Chemnitz było doskonalenie umiejętności językowych oraz zawarcie ciekawych znajomości. Uczniowie zakwaterowani byli w kampusie wraz z odbywającą praktyki młodzieżą różnych narodowości co zmuszało wszystkich do wzajemnego poznania i doskonalenia komunikacji w j. obcych.

Wycieczki Podczas wizyty w Chemnitz uczennice zwiedziły okolice Saksonii: Freiberg (rynek i zamek, na którym była wystawa minerałów), Meissen (wystawa porcelany), Dresden, muzeum przemysłu w Chemnitz, Marienberg, prywatną drukarnię, która ma ponad stuletnią tradycję. Umożliwiło to poznanie kultury i obyczajów niemieckiego regionu poprzez liczne wycieczki.

Wycieczki

Wycieczki

Czas wolny Praktyki kończyły się o 1530 po południu, wieczory i weekendy były zawsze bardzo dobrze zorganizowane. Młodzież miała czas na zrobienie zakupów, sprzątanie. Uczniowie wraz z opiekunami brali również udział w różnego rodzaju imprezach: gra w bilard, siatkówkę, kafejka internetowa, dyskoteki, wypady na kręgle.

Czas wolny

Czas wolny

Zakwaterowanie Młodzież mieszkała w jedno- lub dwuosobowych pokojach z łazienką. Wszystkie pokoje wyposażone były w telewizor, czajnik, biurko. Uczniowie stołowali się w nowocześnie urządzonej stołówce.

Zakwaterowanie

Podsumowanie Praktyki zawodowe dały możliwość zetknięcia się z kulturą innego kraju. Nabyte umiejętności , doświadczenie, wiedza, słownictwo przyczyniły się z pewnością do rozwoju zawodowego, osobistego, międzykulturowego i językowego uczniów. Efektem praktyki jest również fakt że młodzież stanie się cennym nabytkiem dla potencjalnych pracodawców.

Podsumowanie Dokumentem potwierdzającym odbycie praktyk jest - Europass Mobility. Jest to dokument pomocny w poszukiwaniu pracy, wyjeździe na staż, praktykę w Polsce oraz na terenie całej Unii Europejskiej. Uczniowie wchodząc na rynek pracy będą przekonani że szkoła uczyniła wszystko by ich do tego jak najlepiej przygotować. Dobra szkoła to szkoła, która wspiera swoich uczniów i dba o ich przyszłość. Nasza placówka stara się sprostać tym zadaniom angażując się w różne projekty oraz wszystkie możliwe sposoby pomocy uczniom.