Akademia NLP Przemek Huminiecki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Advertisements

Ergonomia.
Pierwsza pomoc Anita Pawęzowska.
Komunikacja interpersonalna
AUTOPREZENTACJA.
Cechy osoby nieprzytomnej
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
WYBRANE KOMUNIKATY NIEWERBALNE
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Anna Paszkowska-Rogacz
ZNAKI LICZEBNIKÓW GŁÓWNYCH
Zespół bólowy kręgosłupa- leczenie według metody Brunkow.
1 NARZĄDY ZMYSŁÓW M.Bartosiewicz, A.Kroma, D.Wertelecka, A.Zając.
kurs fotografii cyfrowej
GARŚĆ INFORMACJI O PJM I LINGWISTYCE MIGOWEJ. Beata Gorczyńska/Katarzyna Marczak.
PIERWSZA POMOC.
Pierwsza pomoc Autor: Marcin Pawlik.
PIERWSZA POMOC PRZEDMEDYCZNA.
*zadbać o dostęp świeżego powietrza
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Ćwiczenia dla umysłu.
Ćwiczenia rozluźniające (zalecane przy dłuższej pracy z komputerem
Pierwsza Pomoc Utrata Przytomności.
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Agnieszka Jaroma I B Paulina Bazylewicz I B
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci i młodzieży
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Krwawienie z ,,nosa’’ 1. Gdy masz koło siebie rękawiczki załóż je.
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa II.
MOWA CIAŁA.
KURS PIERWSZEJ POMOCY.
Kl Sen - jak nastolatki korzystają z jego dobrodziejstwa.
Technika Jacobsona.
Moduł 8 Umiejętność autoprezentacji. Po ukończeniu tego modułu będziesz dysponować wiedzą o:  8.1 Odpowiednim przygotowaniu się do prezentacji  8.2.
Umiejętność obserwacji.
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
OBRAZKOWE ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Zestaw ćwiczeń.
ZMYSŁY CZŁOWIEKA.
UNOSZENIE BARKÓW Ręce swobodnie oprzyj na udach. Wyprostuj się, napnij brzuch i nie opieraj się o oparcie krzesła. Unieś ramiona do uszu robiąc wdech,
Zmysły i ich formy językowe
Co mówi ich ciało? Dziewczyny, kobiety. Sygnały Być może wysyłasz „facetobójcze” sygnały. Oto pięć najczęściej spotykanych odstraszających, nieświadomych.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Bariery komunikacyjne
Metody komunikacji ludzi
Jak zachowuje się nasze ciało przy kłamaniu?
Niewerbalne przejawy kłamstwa 1 Zygmunt Korzeniewski, DODN.
TAJNIKI POZYTYWNEJ MOWY CIAŁA
Ukrywanie się za czymś to nasza reakcja obronna
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
Jakub Skonieczny Animacja ruchu twarzy i postaci.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
ROZPOZNAWANIE KŁAMSTWA
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
SYSTEMY REPREZENTACYJNE
Samy Molcho przedstawia „Miny i pojrzenia”
ĆWICZENIA KOORDYNACJI RUCHOWEJ NA PIŁCE GIMNASTYCZNEJ
Postawa i wygląd człowieka
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

Akademia NLP Przemek Huminiecki

V A K O G

Systemy reprezentacyjne Wizualne (V) Audytywne (A) Kinestetyczne (K) Zapachowe (O) Smakowe (G)

Systemy reprezentacyjne - używane słowa (predykaty - to słowa określające czynności, działania lub właściwości. Najczęściej są to czasowniki, przymiotniki, przysłówki. ): Wizualne: Widzieć, pokazywać, dostrzegać, wyobrażać sobie, obserwować, wpatrywać, naszkicować, zaglądać, rzucić okiem, spojrzeć, oglądać, patrzeć, spoglądać, perspektywa, jasny, ciemny, kolorowy, wyraźny, horyzont, wizja, pojawiać się, zauważać, zdjęcie, demonstrować, widok, Np.  Muszę to zobaczyć, pokażę Ci jak to działa Audytywne: Słyszeć, brzmieć (brzmi to dobrze), coś mi podpowiada, posłuchać, usłyszeć, skrzypieć, zagrać, mruknąć, nagłośnić, mówić , słuchać, słyszeć, echo, dźwięk, ton, rytm, symfonia, harmonia, szmer, bębnić, syczeć, ryczeć, hałas, dyskutować, głośno, cicho, głos Np. porozmawiajmy o tym, czy możesz mi o tym opowiedzieć

Systemy reprezentacyjne - używane słowa (predykaty - to słowa określające czynności, działania lub właściwości. Najczęściej są to czasowniki, przymiotniki, przysłówki. ): Dotykowe: czuć, dotykać, chwytać, być w kontakcie, ciepły, zimny, sztywny, kroczyć, gładko, miękko, twardy, czuć presję, trzymać, napięcie, Czuję że, odczuwać, dotykać, wyczuwać Np. Chcę poczuć jak to działa, mam przeczucie, że.. Węchowe i Smakowe słodki, gorzki, smak, słony, smaczny, mieć nosa, węszyć, smród, wtykać nos, aromat, ostry Nieokreślone decydować, motywować, organizować, wiedzieć, planować, przygotowywać, rozumieć, myśleć, planować, motywować

Komunikacja Niewerbalna - Kalibracja Gestykulacja (ruchy rąk, dłoni, palców) Ton, artykulacja, intonacja Otoczenie (dom, praca) Mimika Ruch gałek ocznych Dotyk (kontakt fizyczny) Zabarwienie skóry: lokalizacja, natężenie koloru Odległość Wzrok (kierunek) Oddech: szybkość, rytm, lokalizacja Pozycja ciała / Ułożenie ciała (części ciała, całe ciało) Energia Rozmiar warg Wygląd zewnętrzny / Ubiór Napięcie mięśni: lokalizacja, kształty Dźwięki para lingwistyczne (śmiech, płacz, mruczenie, posapywanie, mlaskanie, gwizdanie, westchnienia i inne) Nachylenie głowy: kierunek Kinestetyka: temperatura, wilgotność, puls Rozmowa – 2 min (2) Rozmowa 3 elementami – 3 min (3) Rozmowa na dopasowanie – 2x 3 min (6) Na złamanie dopasowania – 2x 3 min (6) Z dotykiem – 2x 3 min (6) Obok siebie – 1 x 2 min (2) Naprzeciwko siebie – 1 x 2 min (2) Równolegle w tę samą stronę – 1 x 2 min (2) Rozmowa z filtrem negatywnym – 1 x 3 min (3) Rozmowa z filtrem pozytywnym – 1 x 3 min (3)

Rapport i kalibracja Rapport – dobry kontakt, ustanowienie poczucia zaufania, harmonii i współpracy w relacji Składa się z: Pacing (dopasowanie) Leading (prowadzenie) Neurony lustrzane – kiksa bubba - dopasowanie na poziomie neuronalnym współny cel coaching Rozmowa – 2 min (2) Rozmowa 3 elementami – 3 min (3) Rozmowa na dopasowanie – 2x 3 min (6) Na złamanie dopasowania – 2x 3 min (6) Z dotykiem – 2x 3 min (6) Obok siebie – 1 x 2 min (2) Naprzeciwko siebie – 1 x 2 min (2) Równolegle w tę samą stronę – 1 x 2 min (2) Rozmowa z filtrem negatywnym – 1 x 3 min (3) Rozmowa z filtrem pozytywnym – 1 x 3 min (3) REWOLWER I DOPASOWANIE

Dialog wewnętrzny, możliwe zachowania zewnętrzne Wahanie Lekko zmarszczone czoło. Zaciśnięte usta, kąciki ust do dołu. Ruchy głowy na boki. Ramiona idą do góry, gdy opadają to wydech powietrza wyraźniejszy. Debatowanie Głowa przechodzi z jednego boku na drugi. Tak, jakby słuchał 2 stron, które ze sobą dyskutują. Gałki oczne zmieniają pozycję między dwoma miejscami Wyciągający wnioski Głowa podparta. Palec wskazujący w okolicy skroni. Lekko potakuje. Oczy przymrużone.

Dialog wewnętrzny, możliwe zachowania zewnętrzne Wymyślanie Wzrok i głowa do góry. Przymykanie oczu. Przy otwartych powiekach skupiony wzrok bądź wolne ruchy gałek. Wybierający Po przejściu przez wahanie, kombinowanie do debatowania czas na wybór, występuje tutaj zatrzymanie się w na jednym obrazie, głowa i oczy są stabilne, lekki uśmiech. Głośny nagły dźwięk Brak ruchu gałek ocznych. Ruch głowy odsuwający się od źródła dźwięku. Zamknięcie oczu, brwi do góry.

Dialog wewnętrzny, możliwe zachowania zewnętrzne Głośna kłótnia Dynamiczne ruchy całego ciała. Zmarszczone czoło i napięte mięśnie twarzy i wokół oczu. Szybkie ruchy gałek. Dochodzą do tego napięte mięśnie rąk. Cicha rozmowa Wychylona lekko głowa do przodu. Spokojne ruchy. Cichy szept z oddali Nadstawianie ucha do źródła dźwięku.

Dialog wewnętrzny, możliwe zachowania zewnętrzne Cykliczne powtarzanie Kręcenie głową, zauważalna monotonia ruchów. Akceptujący argumenty Wzrok skupiony, czyli napięte mięśnie wokół oczu. Gałki w jednym miejscu. Głowa potakuje, rozluźnione mięśnie twarzy. Negujący opinie innych Ściśnięte usta i zmarszczone czoło. Głowa porusza się na boki.

Dialog wewnętrzny, możliwe zachowania zewnętrzne Błaganie Głowa wychylona do przodu i lekko w dół. Oczy skierowane ku górze, brwi do góry. Powolna rozmowa Ziewanie, powolne ruchy, przenoszenie głowy jednej na drugą; gdy widzisz, że osoba prowadzi taki dialog wewnętrzny to miej świadomość, że to wpływa na spowolnienie jej fizjologii i obniżenie czasu reakcji. Za tym idą spokojniejsze emocje. Jeśli chcesz ją do czegoś przekonać, to podchodząc do niej nie będziesz żywiołowo podskakiwał i rzucał dynamicznych kwestii. Gdy zaczniesz nawijać, wybijasz ją ze stanu, który w danej chwili jest jej potrzebny. Dlatego dostosuj się do tego i powoli przechodź do czegoś bardziej dynamicznego. Zaciekawiony Lekkie przechylenie głowy, usta lekko do przodu i otwarte, potakiwanie głową i patrzenie w jedno miejsce.

Dialog wewnętrzny, możliwe zachowania zewnętrzne Kombinujący Rozglądanie się na boki i patrzenie na różne strony. Marszczenie brwi. Usta lekko do przodu. Tutaj są elementy wahania i debatowania. Niepewny Głowa lekko od tyłu, podobnie ciało, oczy szybko zmieniają pozycje, patrzenie na innych w celu poparcia, ramiona wykonują ruchy do góry i są zgarbione, kolory na twarzy są przyciemnione. Pewny Rozluźnione mięśnie, jedna noga wysunięta do przodu, uśmiech, plecy wyprostowane, klatka piersiowa do przodu, głowa wyżej.

Dialog wewnętrzny, możliwe zachowania zewnętrzne Cieszący się z wygranej Szeroki uśmiech, momentami zamknięte oczy. Przytakiwanie głową. Patrzenie przed siebie i w górę, oczy zmieniają swoje pozycje. Przygnębiony Głowa na dół, wzrok wbity w jedno miejsce. Zwróć uwagę na submodalności obrazów, jakie jesteś w stanie zrobić, gdy patrzysz się w jedno miejsce na dole, gdy głowę masz skierowaną w dół. Nie jesteś w stanie stworzyć panoramy ani dynamicznego filmu. Gdy osoba patrzy w dół i chowa głowę jak żółw, a ramiona są przygarbione, to ta fizjologia bezpośrednio wpływa na emocje i dialog wewnętrzny. Sprzeciwiający się Kręcenie głową na boki. Przymknięte oczy. Napięte mięśnie wokół ust. Wzrok skupiony.

Dialog wewnętrzny, możliwe zachowania zewnętrzne Zaniepokojony Przymrużenie oczu, gałki zmieniają szybko pozycje. Odchylanie głowy. Przyspieszony oddech. Wzrok często pada na dół. Mobilizujący Głowa dynamiczna. Uśmiech i skoncentrowane oczy. Im dłużej, tym coraz cieplejsze kolory na twarzy i mocniejsze gesty.

Relacja – główne obszary Dom/mieszkanie Rodzina/przyjaciele Rozrywka Praca Wizja

Relacja – za pomocą 3 czasów Czas przeszły – mają Państwo świetną organizację, w jaki sposób do tego doszło, jak to się zaczęło? Czas teraźniejszy – Widzę, że jest tu sporo ludzi, dużo ich zatrudniacie? Czas przyszły – Jak Pan widzi swoją organizację za 3-5 lat, jakie są wasze plany na przyszłość?

Istota wiedzy polega na tym, by posiadając ją korzystać z niej Istota wiedzy polega na tym, by posiadając ją korzystać z niej Konfucjusz Zapraszam Cię na kolejne szkolenia, które organizowane są przez grupę Golden Trainers www.goldentrainers.pl www.facebook.com/golden.trainers