2000 System POT- ROT - LOT 2003 Wielkopolska Organizacja Turystyczna powstała jako 10. organizacja regionalna w Polsce Sierpień 2003 – zebranie założycielskie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
STEPNICKA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA NIE TYLKO DLA ORŁÓW
Tak było kiedyś.... ŚLĄSKA PODRÓŻ W CZASIE Szlakiem Zabytków Techniki spod Silesia City Center.
AGROTURYSTYKA: ELASTYCZNY I BEZPIECZNY MODEL ZATRUDNIANIA
Śląski System Informacji Turystycznej
Znakowanie tablic informacyjnych,
Konferencja nt. Rozw ó j turystyki na obszarze polsko – słowackiego pogranicza podsumowująca projekt Rozw ó j infrastruktury turystyki aktywnej poprzez.
Certyfikacja Punktów i Centrów Informacji Turystycznej
Międzynarodowa promocja polskich M E B L I Konferencja prasowa 12 grudnia 2011 r. Warszawa.
Puszcza Biała jako produkt ekoturystyczny
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Lokalna Organizacja Turystyczna „Kraina Lessowych Wąwozów”
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ Udział Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w dofinansowywaniu działań edukacyjnych.
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: System Informacji Turystycznej Produkt (output): Centrum Informacji Turystycznej Wskaźniki: uruchomienie wielojęzycznej.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: Transgraniczny informator gospodarczy Produkt (output): Katalog gospodarczy- Oferty handlowe MŚP w Euroregionie.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Województwo pomorskie –
Wrzesień 2006 r. kwiecień 2006.
Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich na lata 2007 – 2013 w Podregionie Północnym Województwa Łódzkiego.
Wydział Rozwoju i Promocji Miasta Urząd Miasta Bolesławiec Informacja o wykonaniu budżetu za 2012 r.
Projekt finansowany z budżetu województwa Dolnośląskiego
-Rok założenia – Lokalizacja – w centrum miasta, naprzeciwko Domu Rodzinnego Jana Pawła II, w budynku Muzeum Miejskiego - Godziny pracy: w sezonie.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Konferencja Jeziora między Brdą a Wdą – człowiek i środowisko Charzykowy, 24 maja 2013r.
„Narzędzia promocji miejscowości na przykładzie miasta Suwałki”
Kampania wizerunkowa Polski przed
Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
Seminarium zadania badawczego nr 3 strategicznego projektu badawczego
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
Stan wdrożenia Osi 4 PROW na lata LEADER
Turystyka militarna działania Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w 2012 r. ALEKSANDRA MROZEK Wydział Turystyki Regionalnej Departament Infrastruktury.
Szkoła Podstawowa im. Bojowników o Wolność i Demokrację w Krzyżu Wlkp.
Produkt turystyczny TURYSTYKA KOLEJOWA w WIELKOPOLSCE
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
SIDE- CLUSTER liderem ekoprzedsiębiorczości Projekt finansowany z budżetu Województwa Dolnośląskiego
Stowarzyszenie Ostrzeszowska Lokalna Grupa Działania Prezentacja funkcjonowania Ostrzeszowskiej Lokalnej Grupy Działania w II schemacie Pilotażowego Programu.
Zintegrowany System Zmniejszenia Eksploatacyjnej Energochłonności Budynków Sylwia Ledwoch Gliwice, r. III Seminarium zadania badawczego nr 3.
„Budowa Szlaku Żurawiego wokół Jeziora Wolsztyńskiego służącego promocji obszarów chronionych w Gminie Wolsztyn” Projekt nr RPWP /08.
Konferencja Podsumowująca IW INTERREG IIIA Czechy – Polska , Ołomuniec, Hotel Flora Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
TATRY ZAPRASZAJĄ! Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Programu Współpracy.
Plan działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich na lata 2007 – 2013 w Podregionie Północnym województwa łódzkiego.
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
– budowa infrastruktury na szlaku Łyny
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW POZABUDŻETOWYCH W GMINIE WOLSZTYN Robert Papierowski Wolsztyn, r.
Konferencja podsumowująca projekt: „Budowa tras rowerowych
Promocja marki lokalnej Karpia Zatorskiego oraz Doliny Karpia przy wykorzystaniu funduszy z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na terenie Gminy Zator.
HISTORIA i OSIĄGNIĘCIA STOWARZYSZENIA GMIN MIKROREGIONU WIELKOPOLSKIEGO PARKU NARODOWEGO Konferencja inaugurująca projekt „Wzmocnienie współpracy członków.
Informacja o Funduszach Europejskich w Wielkopolsce 29 czerwca 2015 r.
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
INFOTUR INFOTUR system promocji atrakcji turystycznych Powiatu Limanowskiego i Dolnego Kubina Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego.
PROW 2007 – 2013 PODSUMOWANIE w LGD „Qwsi”. Nabory ogłoszone przez LGD „Qwsi”  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” w okresie programowania 2007 – 2013 ogłosiło.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
Przedstawicielstwo CzechTourism Warszawa
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Zainwestuj w Lubuskiem Elżbieta Anna Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
„Gospodarna Wielkopolska” Projekt kompleksowego wsparcia internacjonalizacji wielkopolskiej gospodarki Poznań, 17 czerwca 2016 r.
„Partnerstwo szansą na sukces”
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Zapis prezentacji:

Jubileusz 10 lat Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej Konferencja Prasowa 27 maja 2014

2000 System POT- ROT - LOT 2003 Wielkopolska Organizacja Turystyczna powstała jako 10. organizacja regionalna w Polsce Sierpień 2003 – zebranie założycielskie listopad 2003 – wpis do KRS 1 stycznia 2004 – biuro WOT

CZŁONKOWIE

Liczba członków na dzień 01.01.2004 r. - 18 Wzrost liczby członków 494%

Członkowie WOT (89 podmiotów) Województwo Wielkopolskie 8 powiatów 35 miast i gmin 4 stowarzyszenia (w tym LOT) 3 muzea 26 przedsiębiorstw 5 uczelni 1 izba gospodarcza 6 inne

BUDŻET WOT

Łączny budżet WOT 2003-2013 23 346 498 zł

CELE DZIAŁANIA

Kreowanie i upowszechnianie wizerunku województwa wielkopolskiego Główny cel: Kreowanie i upowszechnianie wizerunku województwa wielkopolskiego jako regionu atrakcyjnego turystycznie oraz promocja atrakcji, obiektów i produktów turystycznych

Pozostałe cele: integrowanie środowisk działających w obszarze turystyki inicjowanie tworzenia markowych produktów turystycznych, działanie na rzecz rozwoju i modernizacji infrastruktury turystycznej, organizowanie systemu informacji turystycznej w regionie doskonalenie kadr turystycznych, współpraca z lokalnymi organizacjami turystycznymi, współpraca z Polską Organizacją Turystyczną i jej placówkami zagranicznymi.

PRODUKTY TURYSTYCZNE

Strategia rozwoju turystyki 2007-2013 + Program rozwoju produktów turystycznych Program promocji produktów turystycznych Wielkopolska Organizacja Turystyczna koordynowała prace nad powstaniem Strategii i jest jej operatorem

Certyfikowane produkty turystyczne Certyfikat POT 2003-2013 2004 - Wielkopolski System Szlaków Rowerowych 2004 - Muzeum Rolnictwa w Szreniawie 2005 – Jaszkowo – Centrum Hipiki 2006 – Parowozownia Wolsztyn 2006 – Międzynarodowy Festiwal Teatralny Malta 2009 – Kłodawska Podziemna Trasa Turystyczna 2011 – Olandia 2011 – Stary Browar 2012 – Szlak Piastowski 2013 – Turystyka Kolejowa TURKOL 2013 – Wybierz Kalisz na weekend

NARZĘDZIA PROMOCJI

TARGI I WYDARZENIA PROMOCYJNE

Biuro WOT zorganizowało w latach 2004-2013 stoiska promocyjne Wielkopolski na 254 imprezach promocyjnych Targi krajowe – 64 Targi zagraniczne – 56 Niemcy, Holandia, Szwecja, Wielka Brytania, Belgia, Hiszpania, Francja Giełdy i inne imprezy – 134 Łączna ilość dni prezentacji - 606

WYDAWNICTWA

Łączny nakład wydawnictw promocyjnych, wydanych w latach 2004-2013 1.300.000 egz. w 6 wersjach językowych 77 tytułów + 2 DVD

INTERNET

Liczba odwiedzających strony w latach 2009-2013 www.wielkopolska.travel 625.570 www.sit-wlkp.eu 6.221.348 www.visitwielkopolska.eu 95.137 www.turystyka-kolejowa.eu 28.634 www.wielka-petla.pl 8.233 Łącznie 6.997.922 wejść

INNE NARZĘDZIA System Informacji Turystycznej Szkolenia Wizyty studyjne Public Relations

PROJEKTY

„Opracowanie produktów turystyki kulturowej w Wielkopolsce i ich promocja ” Okres realizacji – 2005-2009 Całkowity koszt projektu – 730.000 zł Poziom dofinansowania – 300.000 zł

Łączny nakład wydawnictw 90.000 egz. Elementy projektu: Opracowanie i druk folderów nt 10 produktów turystyki kulturowej w wersji polskiej, niemieckiej, angielskiej i francuskiej. Program promocji w/w produktów – targi i centra IT Łączny nakład wydawnictw 90.000 egz.

3. Uruchomienie strony internetowej promującej turystykę kulturową w Wielkopolsce www.turystyka-kulturowa-wlkp.pl 4. Ustawienie 27 tablic przy obiektach turystyki kulturowej w Wielkopolsce

Projekt System Informacji Turystycznej w Wielkopolsce realizowany w latach 2009-2011 Całkowity koszt projektu – 1.554.423 zł Poziom dofinansowania – 830.743 zł

Elementy projektu Ustawienie 46 infokiosków na terenie regionu zawierające informacje turystyczne z Wielkopolski. Montaż 101 tablic informacyjnych przy najważniejszych obiektach turystyki kulturowej w Wielkopolsce Ustawienie 16 turystycznych znaków drogowych na autostradzie A2,

Średnio 2 mln odsłon rocznie Od dnia uruchomienia systemu do 27.05.2014 6 221 143 odsłon Rok 2011: 1.256.745 Rok 2012: 2.195.842 Rok 2013: 2.045.431 Rok 2014: 723.124 Liczba odwiedzających System Informacji Turystycznej w Wielkopolsce

Projekt promocyjny pn. wiodących produktów turystycznych Wielkopolski Kompleksowa promocja wiodących produktów turystycznych Wielkopolski (2010-2013) dofinansowany z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Całkowity koszt projektu – 4.678.497 zł Poziom dofinansowania – 3.407.518 zł

Elementy projektu Opracowanie nowego logo turystycznego regionu Badania ruchu turystycznego Promocja na wybranych targach krajowych i zagranicznych

Elementy projektu Kampania promocyjna w mediach i Internecie Tłumaczenia portalu turystycznego na języki niemiecki, holenderski, rosyjski Wydawnictwa Szkolenia

Promocja wizerunkowo – produktowa na liniach lotniczych WIZZAir 2011-2013 Wartość projektu 1.560.000 zł

Elementy projektu Prezentacja na potwierdzeniach rezerwacji Zakładka na stronie „Destynacje – Poznań” Newsletter Magazyn pokładowy

dofinansowany z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Projekt promocyjny pn. Kompleksowa promocja markowego produktu turystyki wodnej Wielka Pętla Wielkopolski (2012-2015) dofinansowany z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Całkowita wartość projektu – 5.616.753,66 zł Poziom dofinansowania – 4.685.449,58 zł

Działania promocyjne w ramach Projektu Opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej Projekt graficzny oraz wizualizacja, aranżacja i zabudowa wielkopolskiego stoiska targowego Udział w krajowych i zagranicznych targach turystycznych Strona www

Działania promocyjne w ramach Projektu Druk wydawnictw informacyjno – promocyjnych Utworzenie strony www.wielka-petla.pl Przewodnik w formie aplikacji na urządzenia mobilne Cykle imprez promocyjnych na obszarze Wielkiej Pętli Wielkopolski

Kompleksowa kampania promocyjna - roadshow - bilboardy - media społecznościowe - wydarzenia promocyjne - spoty radiowe i w Internecie spoty w TV

Dziękuję za uwagę Tomasz Wiktor Prezes Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej