WSZYSTKIE DZIECI CHCĄ SIĘ UCZYĆ – NIE WSZYSTKIE MOGĄ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Środowisko kulturowe w Kamerunie
Advertisements

Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
„ZDOLNY UCZEŃ I JEGO SOJUSZNICY”
Ludzie starsi – to dalej ludzie !
Rodzic jako doradca zawodowy
Czy wykładowcy i studenci są gotowi na otwartość? Marcin Grynberg IBB PAN.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Wykonał : Jakub Świątkowski
Kim jestem? Jestem nauczycielem; mieszkam w Grodzisku Maz., a czasami w Żyrardowie.
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Trochę o historii, tradycji i ludziach Norwida
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
FAKTY. FAKTY DZIECI UMIERA CODZIENNIE Z GŁODU.
Dzieci dla Ziemi - Fundacja Fundacja powstała w 2010 roku z inicjatywy osób, które dostrzegają wielkie potrzeby pogłębiania świadomości ekologicznej naszego.
Z doświadczeń Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
„Mamo, tato mówię po angielsku”
E-learning… zasady działania korzyści dla środowisk wiejskich Andrzej Wodecki.
SCIENCE WANTS YOU.
- wywiad z byłym dyrektorem szkoły
Edukacja w krajach trzeciego swiata
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
Szkoła Muzyczna.
SZOK -Szkolny Ośrodek Kariery
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Rodzina.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
POLSKA AKCJA HUMANITARNA
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Szkolnictwo specjalne w Danii
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Małe dziecko w systemie edukacji
System edukacji w Polsce
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Integracja europejska a nauczanie języków obcych
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Fundusz Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci MALI uczniowie idą do szkoły.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Utenos A. ir M. Miejska Biblioteka Publiczna Alternatywne informacje w tradycyjnej bibliotece. Co mogą zrobić biblioteki? Vida Garunkštytė Utenos A. ir.
GDAŃSK 2030 Strategia Rozwoju Gdańska Program Operacyjny EDUKACJA GRO 18 czerwca 2015.
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Struktura szkolnictwa w Stanach Zjednoczonych
Droga do zmian Projekt finansowany z RPO WP na lata 2014 – 2020
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Prawie 1,7 miliona dzieci potrzebuje wciąż pomocy
Zapis prezentacji:

WSZYSTKIE DZIECI CHCĄ SIĘ UCZYĆ – NIE WSZYSTKIE MOGĄ AFGANISTAN – PROBLEMY EDUKACYJNE

PRAWO DO EDUAKCJI MA KAŻDY CZŁOWIEK NA ŚWIECIE EDUKACJA JEST KLUCZEM NIE TYLKO DO ROZWOJU SPOŁECZEŃSTW ALE TEŻ DO UTRZYMANIA POKOJU NA ŚWIECIE. PRAWO DO EDUKACJI TO JEDNO Z PODSTAWOWYCH PRAW CZŁOWIEKA POTWIERDZONYCH W MIĘDZYNARODOWEJ DEKLARACJI PRAW CZŁOWIEKA I MIEDZYNARODOWEJ KONWENCJI O PRAWACH DZIECKA. OZNACZA TO, ŻE KAZDE DZIECKO MA PRAWO SIĘ UCZYĆ. WIELE OSÓB, RÓWNIEŻ DOROSŁYCH NIE MOŻE Z TEGO PRAWA SKORZYSTAĆ. PRAWO DO EDUAKCJI MA KAŻDY CZŁOWIEK NA ŚWIECIE

WOJNA W AFGANISTANIE I JEJ KONSEKWENCJE WOJNY I KONFLIKTY TRWAJĄ W AFGANISTANIE NIEPRZERWANIE OD 1979 R. Z POWODU WOJEN SYSTEM EDUKACYJNY ZOSTAŁ NIEMAL CAŁKOWICIE ZNISZCZONY. WSZYSTKIE SZKOŁY PAŃSTWOWE ZOSTAŁY ZAMKNIETE A NAUCZANIE DZIEWCZYNEK CAŁKOWICIE ZAKAZANE. AFGANISTAN MA JEDEN Z NAJWYZSZYCH WSPÓŁCZYNNIKÓW ANALFABETYZMU NA ŚWIECIE . NA OBSZARACH WIEJSKICH 93% KOBIET I 63% MĘŻCZYZN NIE POTRAFI CZYTAĆ I PISAĆ.

ODBUDOWA SYSTEMU EDUKACYJNEGO W CIĄGU 10 LAT WŁOŻONO WIELE WYSIŁKU ŻEBY ODBUDOWAĆ SYSTEM EDUKACJI. OBECNIE W AFGANISTANIE: Znajduje się około 4500 nowych szkół Do szkół podstawowych uczęszcza 7,5 miliona dzieci Wyższych uczelni państwowych jest 17, z czego 3 w Kabulu Na Uniwersytecie Kabulskim ¼ studentów stanowią kobiety Tylko połowa, czyli 16 z 32 prowincji posiada własny instytut rolniczo-weterynaryjny

BUDYNKI SZKOLNE I WYPOSAŻENIE SZKÓŁ Dzieci uczą się na świeżym powietrzu, siedzą na ziemi lub rozłożonych kartonach Czasem mają namiot lub korzystają z prywatnych domów Często brakuje ławek, tablic i kredy Brakuje też prądu i ogrzewania W klasach jest bardzo zimno, więc w okresie od listopada do lutego szkoły są zamknięte BUDYNKI SZKOLNE I WYPOSAŻENIE SZKÓŁ

DOSTĘP DO EDUKACJI: DZIEWCZYNKI I CHŁOPCY Szkoły w Afganistanie budowane są w dużych miejscowościach, więc dzieci z tzw. kiszlaków (górskich osiedli) mają do nich bardzo daleko. Uczniowie muszą iść wiele kilometrów , tracąc pół dnia na dojście i powrót. DOSTĘP DO EDUKACJI: DZIEWCZYNKI I CHŁOPCY

U podstaw trudności w kształceniu dziewczynek leżą konserwatywne poglądy tamtejszej społeczności. Niektórzy mężczyźni obawiają się, że wyedukowane kobiety przestaną ich szanować. Dziewczynki w szkołach podstawowych stanowią 35% uczniów. Nastoletnie dziewczynki zmuszane są do pracy i wychodzenia za mąż w wieku 16 lat.

Szkoły średnie nie są koedukacyjne Szkoły średnie nie są koedukacyjne. Jeśli we wsi jest jedna szkoła , to dziewczynki uczą się rano, a chłopcy po południu. W średnich szkołach żeńskich mogą uczyć tylko kobiety. Nie zawsze mają jednak odpowiednie kwalifikacje. Zdarza się, że języka angielskiego uczą nauczyciele, którzy nie mówią w tym języku

W czasie wojny wielu nauczycieli zginęło lub wyemigrowało NAUCZYCIELE W czasie wojny wielu nauczycieli zginęło lub wyemigrowało Uczniowie kończący szkołę średnią zostają nauczycielami szkół podstawowych Nauczyciele są bardzo słabo opłacani, często czekają na pensję miesiącami Osoby dobrze wykształcone wybierają inne zawody. Zawód nauczyciela cieszył się jednak zawsze ogromnym prestiżem, dlatego wielu młodych ludzi marzy o takiej karierze zawodowej, by uczyć innych i odbudować swój kraj.

PRACA DZIECI SKRAJNA BIEDA JEST SPRZĘŻONA Z BRAKIEM EDUKACJI. DZIECI NIE CHODZĄ DO SZKOŁY BO MUSZĄ PRACOWAĆ WIELODZIETNE RODZINY, A W WIĘKSZOĆI TAKIE SĄ, NIE MOGĄ SOBIE POZWOLIĆ NA KSZTAŁCENIE SWOICH DZIECI. SKALA UBÓSTWA W AFGANISTANIE JEST NIEWYOBRAŻALNA. PONAD 50% RODZIN ŻYJE ZA 4 ZŁOTE DZIENNIE, WIĘC TEŻ DOKONUJĄ WYBORU: POSŁAĆ DZIECI DO SZKOŁY CZY DO PRACY. JEŚLI PODEJMUJĄ DEZYCJĘ O EDUAKCJI DZIECI, WYBÓR JEST PROSTY, DO SZKOŁY IDĄ CHŁOPCY. DZIECI OD NAJMŁODSZYCH LAT PRACUJĄ: SPRZEDAJĄ MAPY, GAZETY, ZBIERAJĄ PUSZKI I ZŁOM. MALI CHŁOPCY ZASTĘPUJĄ OJCÓW, KTÓRZY ZGINĘLI NA WOJNIE. ZADANIEM DZIEWCZYNEK JEST PRZYNOSZENIE WODY ZE STUDNI LUB RZEKI, KTÓRA CZĘSTO NIE NADAJE SIĘ DO PICIA.

WSZYSTKIE DZIECI CHCĄ SIĘ UCZYĆ… WIĘKSZOŚĆ AFGAŃCZYKÓW ROZUMIE , ŻE EDUKACJA JEST SZANSĄ NA WYJŚCIE Z UBÓSTWA I AWANS SPOŁECZNY. W WIELU MIEJSCACH SAMI ZAKŁADAJĄ SZKOŁY, ZATRUDNIAJĄ NAUCZYCIELI, NA KTÓRYCH PENSJE ORGANIZUJA ZBIÓRKI SPOŁECZNE. W DUŻYCH MIASTACH SĄ ORGANIZACJE, KTÓRE STARAJĄ SIĘ WYWRÓWNYWAĆ SZANSE DZIECI W NAUCE NP. ASCHIANA ALBO ORGANIZACJA NIEPEŁNOSPRAWNYCH KOBIET. RANO MŁODZIEŻ UCZY SIĘ CZYTAĆ I PISAĆ, PO POŁUDNIU PRACUJE. ROZWIJAJĄ TEŻ SWOJE TALENTY – KALIGRAFUJĄ, MALUJA, GRAJĄ NA INSTRUMENTACH LUB RZEŹBIĄ, A DZIEWCZYNKI SZYJĄ I HAFTUJĄ – POZWOLI TO NA DODATKOWY ZAROBEK I UTRZYMANIE RODZIN.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ 