Realizacja projektu pt

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sport.
Advertisements

Uczniowie mają głos! – czyli to i owo o szkolnej demokracji.
Oligofrenopedagog, Instruktor Koncepcji Halliwick mgr Agata Borowiec
Zarządzanie operacjami
NeuroDevelopmental Treatment
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Krokodyle z przedmieścia
JAKI JEST CEL MOJEGO DZIAŁANIA W AZS? JAKI JEST CEL DZIAŁANIA MOJEGO KLUBU? DLACZEGO AZS A NIE INNA ORGANIZACJA? KTÓRY Z CELÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI JEST.
TRZYMAJ FORME.
kolorowe, słoneczne elewacje … … i drzwi, …
ZANIM ZACZNIECIE BIEGAĆ…
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Spotkanie inauguracyjne Osoby prowadzące niezbędne formalności… … i odbiór pakietu powitalnego.
Ice Board.
Mityng Lekkoatletyczny w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Dorohusku.
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Numer jeden w Polsce! Targi WIATR i WODA są największą i najstarszą imprezą wystawienniczą branży sportów wodnych i rekreacji w Polsce, która odbywa się
Sprawność fizyczna A zdrowie człowieka.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Piłka nożna.
Jan paweł ii Sportowiec.
„Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?”
Obszar nr 1. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
RADOŚĆ ŻYCIA czyli CO MOŻNA ZNALEŹĆ W CV
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne , alternatywne formy realizacji zajęć
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
ZWIĄZKI MIĘDZY KLASAMI KLASY ABSTRAKCYJNE OGRANICZENIA INTERFEJSY SZABLONY safa Michał Telus.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Gimnazjum im. Stanisława Staszica. .  Chciałyśmy sie dowiedzieć co inni myślą na temat wolontariatu dlatego ostatnio przeprowadziłyśmy lekcje w naszej.
Aktywność fizyczna i jej wpływ na zdrowie..
AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
Projekt realizowany przez Urząd Miasta Rybnika, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Sektorowy Program.
W zdrowym ciele zdrowy duch
Wyk. Rafał Zarzecki Klasa VI. Golf Wspaniałe rozwiązanie, aby spędzić czas na świeżym powietrzu i skupiając uwagę nad precyzją uderzenia - zapomnieć o.
RUCH TO ZDROWIE.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach, Pałac Młodzieży w Katowicach, Stowarzyszenie Inicjatyw Sportowych X Regionalne Centrum Wolontariatu.
KATOLICKA SZKOŁA PODSTAWOWA SPSK W CZERNICACH
Samorząd Uczniowski.
SPORT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
Pływanie! Sara Miśta.
Moja Pasja PŁYWANIE.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Skład grupy projektowej Jan Chomiszczak Adam Lewicki Kacper Wojciechowski Błażej Pogorzelec Adam Tomza Opiekun: p. Iwona Mermer.
Coaching w zawodach młodzieżowych PZPS Najnowsze regulacje obowiązujące w Piłce Siatkowej Plażowej Przygotował: Paweł Kryda.
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego 2014/2015 K. Alończyk K. Alończyk B. Bigiel B. Bigiel B. Szymczak B. Szymczak.
PROJEKT EDUKACYJNY „Co można zrobić i w jaki sposób zachęcić uczniów do czynnego uprawiania sportu?”
Zaraź się moim hobby! Hobby’s in the air….
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Program „wf z klasą” Przewrót na wf.. Wyniki ankiet przeprowadzonej w klasach 4 – 6. W ankiecie wzięło udział 50 uczniów.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Grupa Ziółka prezentuje…. Irena Szewińska Biografia Irena Szewińska, z domu Kirszenstein. Urodziła się 24 maja 1946 w Leningradzie, w obozie dla uchodźców.
Ruch to zdrowie ! „Człowiek nie przestaje biegać, dlatego że się starzeje. Człowiek się starzeje, dlatego że przestaje biegać”
TUSZEWSKI.EU 1 Pod patronatem. Kiedy, gdzie i dlaczego spartakiada? Kiedy? W drugi weekend lipca, 8-10 lipca 2016 Gdzie? W Poznaniu, na terenach Toru.
Trzymaj Formę! Prezentacja multimedialna. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych na Rzecz tłuszczów roślinnych (w umiarkowanych ilościach) *Jedz.
Parametry rozkładów Metodologia badań w naukach behawioralnych II.
Jak aktywnie spędzić czas w Parku Śląskim ? 1.Parkowa Korona Biegów Parkowa Korona Biegów to projekt skierowany do wszystkich biegaczy, bez względu na.
TRENING FUNKCJONALNY encyklopedia PWN : “funkcjonalny”
Olimpiady Specjalne.
SPORT W MOJEJ SZKOLE SPORTAS MANO MOKYKLOJE
11 zasad jak bezpiecznie spędzić wakacje
ŻEGLARSTWO Z PASJĄ MORZE, SŁOŃCE I WIATR..
Szkoła Promująca Zdrowie
Pływanie ma swoją długą tradycję w rehabilitacji. Jako dyscyplina sportowa dla osób niepełnosprawnych została wprowadzona dopiero po II wojnie światowej.
Zasady bezpieczeństwa
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Zapis prezentacji:

Realizacja projektu pt Realizacja projektu pt. „Czym różni się uprawianie sportów wodnych przez osoby sprawne i niepełnosprawne” Uczniowie klasy V d Samorządowej szkoły Podstawowej w Gościcinie biorący udział w projekcie „Złap wiatr w pomorskie żagle wiedzy”

Podczas realizacji projektu zebralismy wszelkie informacje na temat sportów wodnych uprawianych przez osoby sprawne i niepełnosprawne W naszym zespole znajduje się ośmioro uczniów wraz z naszą panią Dorotą Dopke Skład zespołu: Kacper Patelczyk - lider drużyny Ania Kuliczanka Emilia Jarzembińska Manuela Smulewicz Jakub Szadkowski Michał Serafin Olek Bejger Arek Blaszkowski

Wybrane przez naszą grupę sporty wodne: Windsurfing Kajakarstwo Pływanie Nurkowanie Water-ski Wioślarstwo Żeglarstwo

Windsurfing Na Wydziale Mechatroniki Politechniki Warszawskiej została wymyślona konstrukcja aparatu umożliwiającego pływanie na desce windsurfingowej osobom z niektórymi rodzajami niepełnosprawności ruchowej. Przeglądając sieć internetową można spotkać różnego rodzaju adaptacje sprzętu windsurfingowego dla osób niepełnosprawnych, jednak ta praca została pomyślana w taki sposób, by aparat montowany był na sprzęcie seryjnej produkcji.

Projekt windsurfingu wymyślony przez studentów polskich http://www.windsurfing.pl/post/2349,sprzet-dla-niepelnosprawnych

Kajakarstwo Kajakarstwo jest sportem, który na początku nie wymaga dużej sprawności fizycznej. Dlatego też jest formą aktywności ruchowej stosunkowo chetnie uprawianą przez osoby z dysfunkcjami ruchowymi. Jednocześnie angażuje duże grupy mięśniowe. Kajakarstwo, jako sport, wszechstronnie kształtujący sprawność organizmu, znacznie wpływa na wydolność ogólną, siłę mięśni, nie tylko obręczy barkowej ale również mięśni stabilizujących tułów i mięśni nóg. Specyfika tej aktywności wymaga od kajakarza dobrej kontroli równowagi, koordynacji, siły mięśniowej i wytrzymałości.

http://sportowa.zgora.pl/pozostale-dyscypliny/kajakarstwo.html

Pływanie Przepisy w pływaniu są takie same dla zawodników pełnosprawnych, jak i niepełnosprawnych. Z konieczności dostosowuje się niektóre z nich do specyfiki niepełnosprawności i wynikających z niej ograniczeń: np. start zawodników odbywa się z pozycji grzbietowej, trenerzy trzymają ich za nogi przy kostce, tak aby ich stopy dotykały ściany basenu. Z oczywistych względów wielu zawodników nie wykonuje podczas dopływania do drugiej strony basenu obrotu z zanurzeniem. Natomiast osoba niewidoma, gdy zbliża się do któregoś krańca basenu, informowana jest o tym za pomocą cienkiej, dwumetrowej tyczki, którą wyznaczona osoba z drużyny dotyka jej głowy.

http://www.portel.pl/artykul.php3?i=58295

Nurkowanie Nurkowanie rekreacyjne mogą uprawiać osoby o różnym stopniu sprawności, a fizyczne ograniczenia nie mają większego wpływu na radość i satysfakcję związaną z uprawianiem tego niezwykłego sportu. Pod wodą porozumiewją się takimi samymi znakami jak osoby sprawne fizycznie, używają takiego samego sprzętu i przestrzegają tych samych zasad bezpiecznego nurkowania.

http://off.sport.pl/off/1,111381,12608166,Zakonczenie_sezonu_nurkowego__Aukcja_na_rzecz__Nautiki_.html

Water-ski Water-ski jest stosunkowo młodą dyscypliną. Jest to rodzaj bardziej wyszukanego sportu dla osób niepełnosprawnych . Jazda na wodnej desce to przyjemność, która jest oczywiście ściśle związana z letnią porą roku i poza orzeźwieniem, przysparza wiele powodów do podniesienia poziomu adrenaliny ;) to powoduje , że sport ten jest naprawdę wart polecenia!!

http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/19009#.U3jzf_l_ugU

Wioślarstwo Wioślarstwo osób niepełnosprawnych dzieli się na dwie zasadnicze kategorie w zależności od liczby używanych wioseł – każdy wioślarz może operować jednym lub dwoma. Wioślarstwo jest uprawiane przez mężczyzn i kobiety. Zawody odbywają w czterech klasach, w których występują zawodnicy ścigający się na różnego rodzaju kajakach. Konkurencje są prowadzone na dwóch dystansach: 1000m i 2000m. Nie ma większych różnic pomiędzy wioślarstwem osób pełnosprawnych i niepełnosprawnych.

http://sspg.pl/?p=3517

Żeglarstwo Organizowane są obozy, rejsy wędrowne, regaty. Obecnie kilka załóg żeglarzy niepełnosprawnych startuje w regatach dla żeglarzy pełnosprawnych i coraz częściej z nimi wygrywa. Sprzyja to integracji środowiska osób niepełnosprawnych z całą bracią żeglarską i daje szansę nawiązania kontaktów i sprawdzenia się w rywalizacji z najlepszymi. Na jednych takich regatach byliśmy OSOBIŚCIE, zaproszeni przez pana Filipa Lipskiego z Polskiego Związku Żeglarstwa

Nasza grupa także pływała :) Dziś zobaczycie regaty osób niepełnosprawnych!

A oto nasze przygotowania do naszego małego rejsu A oto nasze przygotowania do naszego małego rejsu. To była niespodzianka!!!

Między innymi z panią Małgorzatą Szczepaniak… Rozmawialiśmy z różnymi zawodnikami niepełnosprawnymi. Wszystkie poznane osoby były otwarte, radosne i mówiły , że sport jest dla nich sposobem na życie. Między innymi z panią Małgorzatą Szczepaniak…

Widzieliśmy przygotowania do startu, a potem już nie było żadnych barier

.. i z Panem Wiesławem Nowakowskim

W pewnym momencie na brzegu pozostały tylko same wózki…

Dodatkowo dowiedzieliśmy się, w jaki sposób przygotowuje się sprzęt do sezonu

Zobaczyliśmy jak się „woduje” łódź

Mieliśmy okazję zaobserwować różne łodzie Mieliśmy okazję zaobserwować różne łodzie. To byłby wspaniały pomysł na wakacje 

Każdy uczył się sterować :) !

Wszystkim bardzo się podobało ! :)

Praca nad projektem przyniosła nam wiele radości, satysfakcji, a przede wszystkim nowej wiedzy. Nauczyliśmy się, że osoby niepełnosprawne powinny mieć prawo do rywalizacji z osobami sprawnymi nawet, jeśli nie mają czasami równych szans. Równe prawa i wysoki stopień bezpieczeństwa to według nas klucz do rozwoju sportu niepełnosprawnych. Staliśmy się dużo bardziej wrażliwi na potrzeby ludzi niepełnosprawnych. Niestety, to już koniec…