To my - młodzi aktywni!!! Daria Wąs Radosław Kaniewski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Rodzice Wolontariuszami Udział i zaangażowanie rodziców 26 listopada 2011 – Warszawa Johannes THEINER, Prezes EPA.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
dr Elżbieta Męcina-Bednarek
Koalicja na rzecz samorządów uczniowskich
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Co rozumie Pan/Pani pod pojęciem demokracja?
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
PREZENTACJA DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA
Organizacje pozarządowe w Gminie Brody
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
W szkole brakuje miejsca, gdzie uczniowie mogą spotykać się po lekcjach lub w czasie wolnym. W rozmowach z kolegami często padały propozycje stworzenia.
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Dlaczego ten temat jest ważny?
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
Kwiecień 2014 r. Debata.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzieżowa Rada Gminy
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Sprawozdanie z debaty Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Logo naszej debaty.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Jakie są możliwości działania/włączenia się jeśli nie mam jeszcze prawa do głosowania ?
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
Samorząd Uczniowski.
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
Lokalny Ekorozwój Debata Gimnazjum nr
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Nasza „mała” demokracja
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Z tradycją za pan brat: Izba Regionalna. Historia Izby Regionalnej Izba Regionalna działa w naszej szkole od 2004 roku. Zebranie eksponatów i pamiątek.
WOLONTARIAT.
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Mikołaja Reja Mysłowice. W roku szkolnym 2015/2016 witamy serdecznie w murach naszej szkoły Gimnazjum nr 4 wszystkich uczniów, ale szczególnie.
„Zdrowie, aktywność i integracja międzypokoleniowa”
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Młodzi aktywni ? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?

To my - młodzi aktywni!!! Daria Wąs Radosław Kaniewski

(logo)

Zaproszeni Goście : Pan Bogdan Sośniak- Wójt Gminy Opatów, Pan Grzegorz Zmorek – dyrektor szkoły, Pan Tomasz Macherzyński- nauczyciel historii, radny, przewodniczący Komisji Oświaty i członek Powiatowego Zarządu Ligi Obrony Kraju, Pani Grażyna Kluba- nauczyciel biologii i opiekun LOP, Pani Grażyna Makles – opiekun szkolnej świetlicy i MAŻ , Pani Joanna Macherzyńska – nauczyciel plastyki i muzyki, Pani Olga Kilan- nauczyciel wychowania fizycznego i opiekun SKS, Pani Małgorzata Jagodzińska- nauczyciel-bibliotekarz i opiekun SU, Pani Izabela Olczyk- skarbnik Komitetu Rodzicielskiego, Uczniowie i uczennice naszej szkoły, Mieszkańcy gminy.

Mapa myśli: społeczeństwo obywatelskie zorganizowana zbiorowość, świadomi obywatele, aktywne społeczeństwo, autor wielu inicjatyw, działanie oddolne, organizacja społeczna, wspólnota ludzi myśląca o dobru kraju, obywatele znający swoje obowiązki.

SPOSOBY WPŁYWANIA NA WŁADZĘ I SPOŁECZEŃSTWO Spośród 12 propozycji wybrano 4 najważniejsze: informowanie, przemawianie na forum publicznym, angażowanie mediów, głosowanie.

Metaplan:dlaczego młodych charakteryzuje niski poziom aktywności? Jak jest ? - małe zaangażowanie młodzieży w życie publiczne , - małe zaangażowanie młodzieży w pracę na rzecz społeczności lokalnej, - niska frekwencja wyborcza , - patologiczne zachowania wśród młodzieży. Jak być powinno? - młodzież chętnie angażuje się w sprawy publiczne, - młodzież działa w organizacjach pozarządowych, - młodzież rozumie i chętnie ze sobą współpracuje na rzecz swojej społeczności lokalnej, - wysoka frekwencja wyborcza.  

x Dlaczego nie jest tak, jak być powinno? - uboga oferta osób kandydujących, - dezaprobata sceny politycznej, - słaba informacja o tym, co się dzieje w kraju, - niepoprawne zachowanie polityków. x Wnioski. - organizacja systematycznego kształcenia politycznego i obywatelskiego, - działania na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, - poszukiwanie młodych liderów demokracji, - zwiększenie zainteresowania młodych życiem publicznym, - racjonalne zagospodarowywanie czasu wolnego młodzieży.

Atrakcje debaty Martyna zaśpiewała nam piosenkę o demokracji, z której można było wyciągnąć wnioski do dalszej dyskusji. Żeby nie było tak poważnie - przedstawiliśmy zgodnie z zasadą savoir-vivre nakrycie stołu na romantyczną kolację z przyjacielem Niestety zaliczyliśmy wpadkę, bo Radziu potrzaskał kieliszek :-P Na szczęście. ;-)

Warto zapamiętać O ostatnich inicjatywach mieszkańców naszej gminy ciekawie nam opowiadał pan wójt.

Czy warto być aktywnym? Ten problem poruszali pan dyrektor i nasz radny, którzy wyraźnie zaznaczali, że bez aktywności uczniów szkoła by nie istniała; którzy wyraźnie zaznaczali, że gdybyśmy byli bierni zatrzymalibyśmy się na epoce kamienia łupanego.

Cechy aktywnego obywatela/ucznia: Zaangażowanie. Podejmowanie inicjatywy dla społeczności lokalnej. Troska o potrzeby swojego regionu i kraju. Dbałość o dobro państwa. Obrona dobrego imienia Polaków. Aktywny udział we wszystkich wyborach i referendach. Dobra znajomość historii naszego kraju. Brak tolerancji dla tego, kto źle mówi o jego Ojczyźnie. Dbałość o kulturę i tradycję własnego państwa.

Aktywna nasza młodzież działa w organizacjach szkolnych, rozwija swoje zainteresowania, zachęca innych do działania, promuje swoje działania na portalach społecznościowych, bierze udział w konkursach, udziela się w wolontariacie, opiekuje się zwierzętami, jest wrażliwa na potrzeby innych ludzi i zwierząt, chroni swoje środowisko. To wszystko znajdą nasze koleżanki i koledzy w naszej szkole!

Sport to: nauka, zabawa, podejmowanie nowych wyzwań, rozwijanie swoich zainteresowań, radzenie sobie z emocjami, alternatywa ,,na zło”.

Janek - nasz młody strażak Janek jest przykładem ucieczki od komputera. Zamiast godzinami spędzać czas przed monitorem, Janek woli pomagać innym. Od roku działa w Ochotniczej Straży Pożarnej.

Za i przeciw Ożywioną dyskusję podjęli nasi goście szukając odpowiedzi na pytanie: Dlaczego młodzież jest bierna? ,,PRZECIW’’: - młodzież nie widzi korzyści dla siebie, - brakuje im motywacji, - ,,społecznicy” są niemile widziani, - najlepiej nie wychylać się. ,,ZA”: - wpływ liderów na postawy młodzieży, - poszukiwanie sojuszników, - rozwijanie swoich talentów i zdolności, - bezinteresowność.

A co na to nasi rodzice? Najbardziej odczuwalne wsparcie ze strony rodziców to pieniądze, dobre rady i rozmowy.

PREZENTACJA MULTIMEDIALNA Jedną z inspiracji do dyskusji była prezentacja multimedialna Sebastiana o obszarach i formach działania młodzieży oraz frekwencji wyborczej.

PODSUMOWANIE 1. Planowanie i organizowanie skutecznego kształcenia patriotycznego i obywatelskiego. 2. Działania na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego. 3. Poszukiwanie młodych liderów demokracji. 4. Zwiększanie oferty dla młodzieży. 5. Poszukiwanie efektywnych sposobów spędzania wolnego czasu przez młodzież. 6. Współpraca niezależnie od osobistych animozji.

Nasi pomocnicy Dziękujemy za bezcenną pomoc naszym protokolantkom, fotografowi i kamerzyście, bez których by nie powstała ta prezentacja oraz wszystkim tym, którzy pomagali nam przy organizacji debaty.